NEAΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Κοινή φόρτιση για τα ηλεκτρικά BMW, Mercedes, VW και Ford

Σε μία κίνηση στρατηγικής, οι Γερμανικές εταιρίες αποφασίζουν να υιοθετήσουν κοινά βύσματα ρευματοληψίας, ώστε να αποκτήσουν πλεονέκτημα στον αγώνα της ηλεκτροκίνησης.

Η BMW, η Daimler, όμιλος Volkswagen καθώς και η Ford, σχεδιάζουν ένα δίκτυο σταθμών φόρτισης υψηλής ισχύος, χρησιμοποιώντας ένα κοινό βιομηχανικό πρότυπο για βύσματα και πρωτόκολλα, CCS (Combined Charging System). Μία τέτοια κίνηση αναμένεται να διευκολύνει την εξάπλωση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, φυσικά προς όφελός τους. Αυτή τη στιγμή, η Tesla, όπως και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες χρησιμοποιούν διαφορετικά βύσματα και πρωτόκολλα επικοινωνίας για να συνδέσουν τους συσσωρευτές των οχημάτων με τους φορτιστές. Η πολυφωνία αυτή, όμως, δεν βοηθά κανένα.

Ο στόχος των BMW, Daimler, Ford και VW, σε πρώτη φάση, είναι η κατασκευή 400 σταθμών φόρτισης υψηλής ισχύος, σε κύριους δρόμους, σε 18 ευρωπαϊκές χώρες έως το 2020, προκειμένου να δημιουργήσουν κρίσιμη μάζα για το Σύστημα συνδυασμένης φόρτισης (CCS). “Τελικά, πρόκειται για την εξασφάλιση των επενδύσεων όσων επενδύουν στην ηλεκτρική κινητικότητα”, δήλωσε ο Claas Bracklo, επικεφαλής του τμήματος ηλεκτροκίνησης BMW και ταυτόχρονα πρόεδρος του συνδέσμου Charging Interface Initiative (CharIN), ο οποίος υποστηρίζει το CCS. “Έχουμε ιδρύσει το CharIN για να οικοδομήσουμε μια θέση εξουσίας”.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πίσω από την κερδοφόρα τεχνολογία θα επωφεληθούν από την ύπαρξη μιας καθιερωμένης αλυσίδας εφοδιασμού και ενός εκτεταμένου δικτύου, καθιστώντας τα οχήματα τους ενδεχομένως πιο ελκυστικά για τους πελάτες που οδηγούν σε μεγαλύτερες διαδρομές, λένε οι αναλυτές. Ενδεικτικά, Η ελβετική τράπεζα UBS εκτιμά ότι μέσα στα επόμενα 8 χρόνια θα χρειαστεί να δαπανηθούν 360 δισεκατομμύρια δολάρια ώστε να δημιουργηθεί μια παγκόσμια υποδομή χρέωσης που να συμβαδίζει με τις πωλήσεις ηλεκτρικού ρεύματος. Αυτή θα είναι και το κλειδί για τον περιορισμό των πολυάριθμων τεχνολογιών που χρησιμοποιούνται σήμερα.

Οι γερμανικές εταιρίες δεν έχουν ακόμα καταλήξει στον τύπο της σύνδεσης, ούτε και στον τύπο της φόρτισης που θα είναι ο πιο κατάλληλος, σύντομα όμως θα δοθεί η απάντηση. Το σύστημα CCS, λοιπόν, θα κληθεί να παλέψει απέναντι στα 3 άλλα στάνταρ που υπάρχουν και είναι το Supercharger της Tesla, το CHAdeMO ή αλλιώς Charge de Move, που αναπτύχθηκε από ιαπωνικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των Nissan και Mitsubishi και, τέλος, το κινέζικο GB /T.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button