Η sedan εκδοχή του Civic διατηρεί στο ακέραιο το δυναμισμό του αυτοκινήτου, προσφέροντας επιπλέον χώρους, σε όσους τους έχουν ανάγκη…
Και όταν μιλάμε για δυναμισμό, δεν αναφερόμαστε μόνο στις επιδόσεις που εξασφαλίζουν οι 182 ίπποι του υπερτροφοδοτούμενου V-TEC, αλλά, πρωτίστως, στην εξωτερική εμφάνιση. Η τετράθυρη εκδοχή του νέου Civic είναι μεγαλύτερη σε μήκος κατά 13 εκατοστά, σε σχέση με το hatchback, σχεδιαστικά όμως δεν υπάρχει ξεκάθαρος ο τρίτος όγκος. Αυτός κρύβεται προσεκτικά, πίσω από τις καμπύλες ενός coupe παρουσιαστικού. Όσο για τα υπόλοιπα, τη μάσκα, τα αεροδυναμικά βοηθήματα, τη διπλή -κεντρικά τοποθετημένη- απόληξη της εξάτμισης κ.λπ. διατηρούν αναλλοίωτη την «αγριάδα» του αυτοκινήτου. Κάποιοι μπορεί να το χαρακτηρίσουν ακραίο, σε κάθε περίπτωση όμως, πρόκειται για ένα μοντέλο που εύκολα κάνει τον κόσμο να γυρίσει το βλέμμα πάνω του.
Εσωτερικά δεν υπάρχουν ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις σε σχέση με την πεντάθυρη εκδοχή, τη δοκιμή της οποίας μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Τα πάντα είναι προσεγμένα και ποιοτικά, με τον εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας να κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικά αναφέρουμε την έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών του συστήματος Honda CONNECT που προσφέρει μεγάλες δυνατότητες διασύνδεσης, τα θερμαινόμενα καθίσματα, καθώς και τα συστήματα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Intelligent Adaptive Cruise Control, Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας και Αυτόματης Πέδησης Μετριασμού Σύγκρουσης.
Η θέση οδήγησης είναι αρκετά οδηγοκεντρική, με καλή πλευρική στήριξη αλλά σχετικά μειωμένη ορατότητα προς τα πίσω, λόγω του ψηλού πορτμπαγκάζ. Αντίστοιχα άνετοι είναι και οι διαθέσιμοι χώροι για τους πίσω επιβάτες. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, με 519 λίτρα -έναντι 478 της πεντάθυρης εκδοχής- κρίνεται παραπάνω από ικανοποιητικό. Στα συν υπολογίστε και τους μικρούς αποθηκευτικούς χώρους στο εσωτερικό, που βελτιώνουν την εμπειρία της καθημερινής χρήσης.
photos: nmarinopoulos
Στο δρόμο τώρα, το τετράθυρο Civic δεν δείχνει να διαφοροποιείται ουσιαστικά. Παραμένει ένα σφιχτό όχημα, που δεν επιτρέπει σε καμία περίπτωση μεγάλες κλίσεις ή τζόγο, διατηρώντας ωστόσο μία καλή ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι του, σωστό σε διάμετρο, είναι ακριβές και γρήγορο, ενώ μεταφέρει αρκετή πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού. Τα ελαστικά της Bridgestone, σε συνεργασία με την καλή ρύθμιση των αναρτήσεων, εξασφαλίζουν υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, τόσο πλευρικής, όσο και ελκτικής.
Στην ευθεία το αυτοκίνητο παραμένει απόλυτα σταθερό, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Σε δρόμο με στροφές, πάλι, αποπνέει μία αίσθηση ασφάλειας και εμπιστοσύνης στον οδηγό. Η συμπεριφορά του είναι ουδέτερη, ενώ τα όποια συστήματα ασφαλείας μπαίνουν προοδευτικά, όταν χρειαστεί. Όσο για τις επιδόσεις, θα ικανοποιήσουν απόλυτα και τον πλέον απαιτητικό, αφού οι 180 ίπποι το φέρνουν πιο κοντά στην κατηγορία των GTI, παρά σε αυτή των οικογενειακών οχημάτων.
Πράγματι, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.5 λίτρων δείχνει να κάνει πολύ καλή δουλειά, σε συνεργασία με το απόλυτα άκαμπτο πλαίσιο. Η λειτουργία του είναι πολιτισμένη, με κάποια μικρά, σχεδόν ανεπαίσθητα σκαλοπάτια ισχύος, όσο ανεβαίνουν οι στροφές. Δύναμη υπάρχει από χαμηλά, για όποιον όμως θέλει να κινηθεί πραγματικά γρήγορα, το μοτέρ -γνήσιο Honda- θα δώσει τον καλύτερό του εαυτό μετά τις 5.000 σ.α.λ. Κατά τα άλλα, προσφέρει μεγάλη ελαστικότητα, διατηρεί χαμηλή ηχητική υπογραφή, μία λογική, για τις δυνατότητές του, κατανάλωση, ενώ συνεργάζεται αρμονικά με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων. Το τελευταίο έχει καλή αίσθηση και κλιμάκωση, συμπληρώνοντας ιδανικά την όλη εικόνα.
Συνοψίζοντας, το νέο τετράθυρο Civic είναι ένα από τα καλύτερα μοντέλα της κατηγορίας. Πλούσια εξοπλισμένο, προηγμένο τεχνολογικά και με μία πολύ καλή οδική συμπεριφορά. Το μεγαλύτερο, ίσως, αγκάθι, για την ελληνική πραγματικότητα, είχε να κάνει με το κόστος. Αλλά η νέα έκπτωση της ελληνικής αντιπροσωπείας ρίχνει την τιμή στα 22.575 ευρώ (με τη νέα έκπτωση), οπότε αν τα έχετε, μην το σκεφτείτε καν, προχωρήστε άφοβα!
Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HONDA
Honda Civic 4D 1.5 VTEC Turbo – Τεχνικά χαρακτηριστικά | ||||
---|---|---|---|---|
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | ||||
Κυβισμός | 1.498 cc | |||
Διάμετρος x διαδρομή | 73,0 x 79,5 mm | |||
Διάταξη/κύλινδροι | εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος | |||
Ισχύς | 134 kW (182 PS) / 5.500 rpm | |||
Ροπή | 240 Nm (24,5 kgm) / 1.900-5.000 rpm | |||
Τροφοδοσία | Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση | |||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||
0-100 km/h | 8,4 sec | |||
Τελική ταχύτητα | 210 km/h | |||
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ | ||||
Μέση δοκιμής | 8,1 lt/100 km | |||
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική | 7,4 / 5,7 / 4,7 lt/100 km | |||
Ρεζερβουάρ | 46 lt | |||
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) | 567 km | |||
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ | ||||
Προδιαγραφή | Euro 6 | |||
Εκπομπή CO2 | 130 g/km | |||
ΜΕΤΑΔΟΣΗ | ||||
Κίνηση | Στους εμπρός τροχούς | |||
Κιβώτιο | Μηχανικό 6 σχέσεων | |||
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | ||||
Εμπρός/πίσω | Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι | |||
ΦΡΕΝΑ | ||||
Εμπρός/πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι | |||
ΤΡΟΧΟΙ | ||||
Τύπος ελαστικών, διάσταση | Bridgestone Turanza ER 33, 215/50 R17 | |||
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ | ||||
Διάταξη/υποβοήθηση | Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση | |||
ΑΜΑΞΩΜΑ | ||||
Μήκος x πλάτος x ύψος | 4.648 x 1.799 x 1.416 mm | |||
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) | 1.543/1.557 mm | |||
Μεταξόνιο | 2.698 mm | |||
Χώρος αποσκευών | 519 lt | |||
Απόβαρο | 1.279 kg | |||
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 22.575€ |
H τιμή του είναι φανταστική και όχι ακριβή όπως ισχυρίζεται το Καρότο. Μιλάμε για ένα μεσαίο σεντάν 4, 64 μέτρα με επιδόσεις gti και ανώτερη αξιοπιστία από τα γερμανικά, ιδίως σε θέματα κινητήρα.
H τιμή του είναι πραγματική ευκαιρία! Μιλάμε για μεσαίο σεντάν 4,64 μέτρων με επιδόσεις gti και αξιοπιστία ανώτερη από την γερμανική, ιδίως σε θέματα κινητήρα. Ενα VW αντίστοιχων προδιαγραφών θα έκανε 28-30000 ευρώ.
H τιμή του είναι φανταστική και όχι ακριβή όπως ισχυρίζεται το Καρότο. Μιλάμε για ένα μεσαίο σεντάν 4, 64 μέτρα με επιδόσεις gti και ανώτερη αξιοπιστία από τα γερμανικά, ιδίως σε θέματα κινητήρα.