ΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Rapid 1.6 TDI 116 PS [test drive]

Το μικρομεσαίο sedan της Skoda παραμένει ένα από τα πιο ενδιαφέροντα, οικονομικά και ισορροπημένα μοντέλα της κατηγορίας…

Και ο λόγος, εν μέρει, είναι το facelift που υπέστη πέρυσι. Μπορεί να μην ήταν εκτεταμένο, ήρθε όμως να βελτιώσει συγκεκριμένα σημεία, που του πρόσφεραν μία νότα αναβάθμισης. Αναφορικά με την εξωτερική εμφάνιση, παρατηρούνται μικρές αλλαγές στα φωτιστικά σώματα και στους προφυλακτήρες, που στόχο έχουν να δώσουν λίγο παραπάνω κύρος και δυναμισμό. Τα ίδια ακριβώς στοιχεία ανέδειξε και στο εσωτερικό η αλλαγή των επενδύσεων των καθισμάτων, του πίνακα οργάνων και διαφόρων ακόμα λεπτομερειών, όπως οι αεραγωγοί του ταμπλό.

Στο τέλος της μέρας, το Rapid δεν έχει να επιδείξει κάποιον ιδιαίτερο χαρακτήρα, αποτελεί όμως ένα καθόλα αξιοπρεπές sedan, για όσους αρέσκονται στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ο οδηγός θα εκτιμήσει δεόντως την καλή θέση οδήγησης, καθώς επίσης τη χρηστικότητα και εργονομία του ταμπλό. Το τελευταίο διαθέτει σκληρά πλαστικά, τα οποία όμως έχουν καλή συναρμογή και δείχνουν ποιοτικά. Και οι υπόλοιποι επιβάτες, όμως, θα νιώσουν ευχάριστα στο σαλόνι του Rapid. Οι πίσω θέσεις δεν έχουν το μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος που θα συναντήσει κανείς, προσφέρουν όμως αρκετό χώρο για τα πόδια και το κεφάλι των επιβατών. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, με χωρητικότητα 550 λίτρων και ένα τεράστιο άνοιγμα φόρτωσης, δεν επιδέχεται κριτικής.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στα του κινητήρα, το σύγχρονο diesel σύνολο της VW, με χωρητικότητα 1.6 λίτρων και ισχύ 116 ίππων, δείχνει να ταιριάζει γάντι στη συγκεκριμένη πρόταση. Προσφέρει αρκετή δύναμη από χαμηλά και γραμμική, πολιτισμένη λειτουργία. Έχει επίσης λογικά επίπεδα θορύβου και μία πολύ καλή μέση κατανάλωση, γύρω στα 5,5 λίτρα/ 100 χλμ. που δεν δείχνει να ανεβαίνει πολύ, ακόμα και αν ο οδηγός έχει βαρύ πόδι. Η συνεργασία του, δε, με το μηχανικό κιβώτιο των 5 σχέσεων είναι αρμονική, αν και μία έκτη σχέση θα ταίριαζε απόλυτα σε ένα τέτοιο όχημα.

Στο δρόμο, πάλι, το Rapid τα καταφέρνει μια χαρά. Είτε μιλάμε για υψηλές ταχύτητες και εθνικές οδούς, είτε για πιο κλειστές διαδρομές, παραμένει ένα ασφαλές και καλοτάξιδο αυτοκίνητο. Δεν κουράζει στα πολύωρα ταξίδια, ούτε όμως και προβληματίζει στην πόλη (για το τελευταίο βοηθά τόσο η καλή περιμετρική ορατότητα, όσο και η περιορισμένη ακτίνα στροφής του συστήματος διεύθυνσης). Οι αναρτήσεις του διατηρούν τις κλίσεις στις στροφές σε λογικά επίπεδα, ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν μία ικανοποιητική ποιότητα κύλισης. Το τιμόνι δεν ενθουσιάζει σε πληροφόρηση, αυτό όμως δεν αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Όσο για τα φρένα, δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους.

Όλα τα ανωτέρω, σε συνδυασμό με ορισμένα νέα ηλεκτρονικά συστήματα προστασίας, όπως τα Trailer Roll Stability και Multi Collision Brake, δίνουν στο Rapid την απαραίτητη ώθηση για να συνεχίσει να στέκεται αξιοπρεπώς, ως sedan της μικρομεσαίας κατηγορίας. Κερασάκι αποτελεί η τιμή του, που κρίνεται ιδιαίτερα δελεαστική για τις μεταφορικές δυνατότητες και τον κινητήρα που προσφέρει.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Rapid 1.6 TDI 116PS – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 79,5 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 3.500-4.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,6kgm) / 1.500-3.000 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,0 sec
Τελική ταχύτητα 201 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 5,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,6 / 4,1 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 55 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 1.000 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 109 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ Ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Nexen Nblue HD, 185/60 R15
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.483 x 1.706 x 1.461 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.457/1.494 mm
Μεταξόνιο 2602 mm
Χώρος αποσκευών 550-1.490lt
Απόβαρο 1.295 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.400€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!