NEA

Η κροατική Rimac παρουσίασε το C-Two των 1.195 ίππων

Πρόκειται για το δεύτερο ηλεκτροκίνητο supercar της εταιρίας που διαθέτει από τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4 μέχρι και 650 χιλιόμετρα αυτονομίας…

Η Rimac δεν ήταν και τόσο γνωστή από την στιγμή που ο Richard Hammond, ο πρώην παρουσιαστής του TopGear, είχε είναι φοβερό ατύχημα με το πρώτο ηλεκτρικό της μάρκας (το Concept One). Από τότε πάει καιρός και αυτές τις μέρες στην Γενεύη η Rimac παρουσιάζει το C_2 που με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες αποδίδει συνολικά 1.195 ίππους και 2.300 Nm ροπής.

Η μπαταρία των 120 kWh διασφαλίζει μία αυτονομία στα 650 χλμ. (σύμφωνα με τον κύκλο NEDC) όταν το 0-100 δεν ξεπερνά τα 2 δευτερόλεπτα (για την ακρίβεια 1,97!) με την Rimac να ανακοινώνει τελική στα 412 χλμ./ώρα(!). Το σχετικά εντυπωσιακό αμάξωμα έχει μήκος στα 4,75 μέτρα με το απόβαρο να μην ξεπερνά τα 1.950 κιλά. Η Rimac θα ξεκινήσει τις πρώτες παραδόσεις το 2020 έχοντας ένα αρχικό προγραμματισμό για 150 αυτοκίνητα C_2.

Technical Specifications

  • General: All-electric two-seat supercar
  • Number of units: Limited to 150 units
  • Homologation: Full global certification, including USA
  • Performance
    • Power: 1.408 kW / 1.914 hp
    • Motor torque: 2.300 Nm
    • Wheel torque 1st gear: 17.047 Nm
    • Wheel torque 2nd gear: 8.227 Nm
    • Acceleration 0-60 mph: 1,85 seconds
    • Acceleration 0-100 km/h: 1,97 seconds
    • Acceleration 0-300 km/h: 11,8 seconds
    • 1/4 mile time: 9,1 seconds
    • Top speed: 412 km/h / 258 mph
    • Range: 650 km NEDC
  • Chassis and structure
    • Structure: Carbon-fibre monocoque with integrated structural battery pack and bonded carbonfibre roof. Structural reinforcements and crumple-zones for front, rear and side-impact. Carbon-fibre rear subframe. Front and rear aluminium crash structures.
    • Suspension: Double-A-arm wishbone suspension with electronically adjustable dampers and active ride-height.
    • Front brakes: CCMR 390mm 6-piston
    • Rear brakes: CCMR 390mm 6-piston
  • Powertrain
    • Powertrain: Four independent permanent-magnet electric motors, four-wheel drive with software-controlled torque vectoring.
    • Rear gearboxes: Two independent two-speed gearboxes
    • Front gearboxes: Two independent single-speed gearboxes
    • Cooling: 7 independent cooling systems – all fans and pumps running on 48V
  • Battery
    • Capacity: 120 kWh
    • Chemistry: Lithium Manganese Nickel
    • Cell format: Cylindrical, 21700 form-factor
    • Number of cells: 6960
    • Maximum voltage: 720V
    • Cooling: Liquid
    • Fast charge: 250 kW DC Combo (<30 min 0-80% SoC)
    • On-board charging: 3-phase 22 kW
  • Aerodynamics
    • Active elements: Front diffusors, rear diffusor, rear wing, bonnet turning vane, underbody inlets and outlets
    • Cd in low-drag mode: 0,28
    • Control: Central control system coordinating torque vectoring, active aerodynamics and suspension
  • Safety
    • Airbags: Driver airbag (Steering wheel)
    • Passenger airbag
    • Side airbag (lamella bag installed in the door at belt line)
    • Seatbelt (complete system)
    • Airbag control unit (ECU) and crash sensors
    • Active safety: Collision risk prediction and Automatic Emergency Braking with evasive control (steering and motion planning) for collision avoidance
    • Dynamic systems: Torque Vectoring with traction control and stability control, integrated with hydraulic ESP and ABS system.
    • Structural: Pre-preg monocoque passanger cell with aluminum and carbon-fibre crash structures and deformation zones.
  • ADAS
    • 8x cameras (including front stereo vision)
    • 1 or 2 Lidar
    • 6x radars
    • 12 ultrasonic
  • Dimensions
    • Lenght: 4750 mm
    • Width: 1986 mm
    • Height: 1208 mm
    • Wheelbase: 2745 mm
    • Weight: 1.950 kg

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!