Χρηστικό: Τι κάνω αν σβήσει ο κινητήρας στη βροχή;

Ακόμα και αν δεν σας έχει τύχει, σίγουρα σε κάποια καλή βροχή θα έχετε δει σταματημένα στο δρόμο αυτοκίνητα παλαιότερης τεχνολογίας. Τι μπορούμε να κάνουμε σε μία τέτοια περίπτωση;

Το ενδεχόμενο να μείνει κανείς στο δρόμο υπό βροχή δεν είναι ότι καλύτερο. Συνήθως το αυτοκίνητο σας προειδοποιεί λίγο πριν, με πτώση των στροφών του κινητήρα, υπάρχει όμως και η περίπτωση να μην προφτάσετε καν να απομακρύνετε το όχημά σας από τη μέση του δρόμου!

Η διακοπή της λειτουργίας του κινητήρα σε μία τέτοια περίπτωση οφείλεται σχεδόν αποκλειστικά στην εισαγωγή νερών στο ηλεκτρικό κύκλωμα. Για την επισκευή αυτού του προβλήματος δεν υπάρχουν πολλές επιλογές. Είτε θα ειδοποιήσετε την οδική βοήθεια, είτε θα αναλάβετε δράση οι ίδιοι. Το μόνο που θα χρειαστείτε είναι ένα αντιοξειδωτικό σπρέι, από αυτά που πουλάνε στα πρατήρια καυσίμων. Στην προκειμένη περίπτωση είναι το μόνο που μπορεί να απομακρύνει το νερό και να εγγυηθεί ότι δεν θα ξανασυμβεί κάτι τέτοιο για ένα εύλογο χρονικό διάστημα.

Στα παλιότερης τεχνολογίας οχήματα το πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στις επαφές των καλωδίων με τα μπουζί, τις επονομαζόμενες «πίπες», καθώς και στο διανομέα. Ανοίξτε το καπό, βρείτε τα μπουζί και αφού απομακρύνετε τα καλώδια ρευματοδοσίας, ψεκάστε τα από μία απόσταση 10 – 20 εκατοστών. Μην παραλείψετε να ψεκάσετε και το εσωτερικό των καλωδίων, αφού μέσα εκεί μπορεί να παραμένει σημαντική ποσότητα νερού.

Αμέσως μετά ψάξτε να εντοπίσετε το διανομέα. Εάν δεν ξέρετε που βρίσκεται, ακολουθήστε τα καλώδια των μπουζί. Πρόκειται για το εξάρτημα στο οποίο καταλήγουν. Λύστε το εξωτερικό του καπάκι. Το τελευταίο συνήθως στερεώνεται με δύο εξωτερικά κλιπς ή με βίδες. Ψεκάστε με το αντιοξειδωτικό σπρέι το ράουλο που θα αντικρύσετε μέσα και κυρίως το εσωτερικό του καπακιού που βρίσκονται τοποθετημένες οι απολήξεις των καλωδιών ρευματοδοσίας.

Τοποθετήστε πάλι το καπάκι στη θέση του και δοκιμάστε να βάλετε εμπρός. Αν δεν πάρει αμέσως επιμείνετε λίγο. Κατά 95% θα αποφύγετε το τηλέφωνο στην οδική σας βοήθεια…

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close