Χρηστικό: Πως μπορώ να ελέγξω τα λιπαντικά του κινητήρα;

Εάν υπάρχει κάτι που αποτρέπει την καταστροφή του κινητήρα μας από τις τριβές και τις μηχανικές καταπονήσεις που δέχεται, αυτό είναι το σύστημα λίπανσης. Καλό είναι να το ελέγχουμε που και που.

Όπως είναι γνωστό, ένα πρωταρχικής σημασίας μέλημα για τη σωστή λειτουργία του κινητήρα είναι η σωστή του λίπανση. Μέσα στους θαλάμους καύσης αναπτύσσονται θερμοκρασίες εκατοντάδων βαθμών Κελσίου. Αυτό σε συνεργασία με τις αυξημένες τριβές που αναπτύσσονται στις διεπιφάνειες μεταξύ των κινούμενων μερών του κινητήρα, δημιουργεί τέτοιες καταπονήσεις που η απουσία λιπαντικού θα ισοδυναμούσε με βέβαιη καταστροφή, μέσα σε μερικά λεπτά.

Τα τελευταία χρόνια βέβαια, η ανακάλυψη νέων επιστρώσεων στις επιφάνειες τριβής και η εξέλιξη της σύστασης των λιπαντικών, έχουν επιτρέψει την αύξηση του μεσοδιαστήματος μεταξύ αλλαγών λιπαντικού από τα 3-5.000 χλμ. Σε πάνω από 15-20.000 χλμ. Παλαιότερα, σε κάθε δεύτερο γέμισμα οι οδηγοί κοίταζαν και τα λάδια ενώ τώρα πολλοί δεν ασχολούνται καν, αφού η αλλαγή λιπαντικών γίνεται σε κάθε σέρβις.

Το ιδανικό, ασχέτως του πόσο σύγχρονο αυτοκίνητο οδηγεί κανείς, είναι να ελέγχει την ποιότητα και την ποσότητα των λιπαντικών του, έστω μία φορά το εξάμηνο. Δεν κοστίζει κάτι, παίρνει μόλις μισό λεπτό και εξασφαλίζει ότι δεν θα βρεθείτε ποτέ προ εκπλήξεων. Πριν μετρήσετε τη στάθμη βεβαιωθείτε ότι ο κινητήρας είναι αρκετή ώρα εκτός λειτουργίας, έτσι ώστε να έχει κατασταλάξει το λάδι στο κάρτερ. Ανοίγοντας το καπό, θα δείτε ότι δίπλα από το σώμα του κινητήρα βρίσκεται ο ενδείκτης λαδιού. Πρόκειται για μία χρωματισμένη, στρογγυλή συνήθως, λαβή, που τραβώντας την αποκαλύπτει ένα μεταλλικό έλασμα με δύο χαραγμένες γραμμές, για την ελάχιστη και μέγιστη επιτρεπτή στάθμη λιπαντικού.

Σκουπίστε το έλασμα με ένα πρόχειρο πανί και ξαναβάλτε το στη θέση του. Κατόπιν ξανατραβήξτε το και δείτε μέχρι σε ποιο σημείο φτάνει η στάθμη του λαδιού. Αν το λιπαντικό πλησιάζει στην πάνω γραμμή, του μέγιστου, τότε όλα είναι καλά. Αν βρίσκεται πιο κοντά στην κάτω ή, ακόμη χειρότερα, τείνει να την ξεπεράσει, τότε θα πρέπει να συμπληρώσετε λιπαντικό από την ειδική υποδοχή που υπάρχει επάνω στο καπάκι του κινητήρα. Να έχετε υπόψη ότι δεν πρέπει να συμπληρώσετε περισσότερη από την απαιτούμενη ποσότητα. Εκτός αυτού, το νέο λιπαντικό θα πρέπει να είναι ίδιας μάρκας και τύπου με το ήδη υπάρχον.

Οι πιο έμπειροι μπορούν να πάρουν και άλλες πληροφορίες για τον κινητήρα από αυτή τη διαδικασία. Ένα φρέσκο λιπαντικό έχει συνήθως ανοιχτόχρωμο λαδί χρώμα, ενώ όσο πιο δουλεμένο είναι τόσο συνήθως μαυρίζει και πήζει, σημάδι ότι θέλει αντικατάσταση. Αν τώρα μαζί με το λιπαντικό βλέπετε να γυαλίζουν μεταλλικά ρινίσματα, αυτό είναι σημάδι σοβαρής καταπόνησης του κινητήρα. Τέλος, στην περίπτωση που «σαπουνιάζει» αποκτά ένα παράξενο ξανθό χρώμα, αυτό είναι σημάδι ότι η φλάντζα σας έχει καεί και περνάει νερό στο λάδι. Εδώ τα πράγματα είναι άσχημα, καθώς σύντομα θα χρειαστεί να βάλετε βαθιά το χέρι στην τσέπη για επισκευή.

Τι πρέπει να κάνετε όταν βγαίνει άσπρος, μαύρος ή μπλε καπνός από την εξάτμιση του αυτοκινήτου σας; [vid]

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close