Ηλιακές καταιγίδες vs Αυτόνομη οδήγηση, σημειώσατε 1

Πέρα από τις ηθικές αναστολές των απλών οδηγών, ενστάσεις γύρω από την αυτόνομη οδήγηση έχουν πλέον και οι αστροφυσικοί…

Σε μία μελέτη που παρουσίασε το Bloomberg, η πλήρης αυτονομία στην αυτοκίνηση μπορεί να επιφυλάσσει μία σειρά προβλημάτων που δεν είναι απαραίτητα άμεσα ορατά από τον κόσμο. Μία σοβαρή απειλή μπορεί να προκύψει από τις ηλιακές καταιγίδες. Μία ηλιακή έκλαμψη θα μπορούσε να συμπιέσει το μαγνητικό πεδίο της γης και να επιτρέψει την είσοδο φορτισμένων σωματιδίων. Αυτά, με τη σειρά τους, είναι σε θέση να επηρεάσουν, ακόμα και να καταστρέψουν ευαίσθητα ηλεκτρονικά κυκλώματα, πράγμα που έχει παρατηρηθεί στο παρελθόν.

O Scott McIntosh, διευθυντής του high-altitude observatory στο National Center for Atmospheric Research του Colorado προειδοποιεί ότι τα αυτόνομα συστήματα δεν μπορούν να βασίζονται απόλυτα στο GPS και στις δορυφορικές επικοινωνίες. Αναφορικά με τις ηλιακές καταιγίδες, κατατάσσονται σε μία πενταβάθμια κλίμακα, με τις πιο ισχυρές από αυτές (όπως αυτή του 1859) να μπορούν να μας γυρίσουν στη λίθινη εποχή, καταστρέφοντας στην κυριολεξία κάθε επικοινωνιακή υποδομή.

Φυσικά, οι μηχανικοί πίσω από τα αυτόνομα οχήματα λαμβάνουν μέτρα διαχείρισης ανάλογων φαινομένων. Τα συστήματα αυτόματης οδήγησης βασίζουν την πλοήγηση τους σε μία σειρά αισθητήρων, συμπεριλαμβανομένων παλμών λέιζερ, γνωστών ως lidar, που σκανάρουν το γύρω περιβάλλον και επικοινωνούν άμεσα με τον κεντρικό υπολογιστή του οχήματος. Περισσότερα στοιχεία, όπως η απόσταση από την επόμενη έξοδο της εθνικής ή κάποιο βενζινάδικο, αποθηκεύεται σε χάρτες υψηλής ευκρίνειας οι οποίοι ενημερώνονται τακτικά και μπορούν να αποθηκεύονται στο ίδιο το όχημα. Αυτό σημαίνει ότι ένα Tesla που χρησιμοποιεί το λογισμικό Autopilot ή ένα όχημα Waymo δεν χρειάζεται GPS για να μείνει με ασφάλεια στο δρόμο.

Όπως υποστηρίζει και ο Danny Shapiro, διευθυντής της μονάδας automotive της Nvidia Corp. η οποία παράγει τσιπ και συστήματα τεχνητής νοημοσύνης, σε περίπτωση ηλιακής διαταραχής υπάρχει αρκετός χρόνος ώστε ένα αυτόνομο αυτοκίνητο να κάνει ήρεμα δεξιά και να σταματήσει. Τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να λειτουργούν αρκετά καλά, ακόμη και όταν εμποδίζεται η σύνδεση στο διαδίκτυο.

Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close