SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo XC40 D4 AWD & T5 AWD [test drive]

Το XC40 δεν μία σμίκρυνση των μεγαλύτερων XC60 & XC90. Είναι το πρώτο της πλατφόρμας CMA, συνδυάζει όλα τα χαρακτηριστικά ενός premium SUV και για την ώρα είναι το πιο απολαυστικό οδηγικά μοντέλο της Volvo!

Από κοντά το XC40 είναι πιο όμορφο από ότι φαίνεται στις φωτογραφίες, ειδικά στις κορυφαίες εκδόσεις R-Design με το εμφατικό πακέτο, την διχρωμία και τις μεγάλες ζάντες. Μπορεί να δείχνει κάπως χοντροκομμένο (ειδικά το προφίλ των τελευταίων κολόνων του αμαξώματος), αλλά αυτό είναι κάτι που χαρακτηρίζει το εμβληματικό του παρουσιαστικό με την ελαφρώς «χωστή» μάσκα που δίνει μία διαφορετική τρισδιάστατη προοπτική. Και αυτό ώστε το XC40 ναι μεν να μοιάζει με τα μεγαλύτερα XC60 και XC90, αλλά δίχως να τα ξεπατικώνει με αποτέλεσμα να καταφέρνει να διατηρεί το δικό του στίγμα. Το οποίο, από πλευράς διαστάσεων το τοποθετεί στο επίκεντρο της κατηγορίας, μιας και είναι ελάχιστα κοντύτερο (14 χλστ.) από μία BMW X1 και αρκετά ψηλότερο από μία Mercedes GLA, ενώ τo μεγάλο πλάτος (στα 1,863 μέτρα) είναι αυτό που δίνει πρόσθετους πόντους στο XC40, τόσο σε εμφάνιση όσο και σε ευρυχωρία.

Ειδικά οι πίσω επιβάτες κάθονται πολύ άνετα και έχουν πολύ χώρο τόσο για τα γόνατά τους όσο και πάνω από τα κεφάλια τους. Ακόμη και ένας πέμπτος θα μπορέσει να καθίσει με κάποιες παραχωρήσεις (κυρίως λόγο του στενού της θέσης) ανάμεσα τους και δίχως να τον ενοχλεί πολύ το χαμηλό τούνελ. Το πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 460 έως 1.336 λίτρα, έχει καλό σχήμα και μία πολύ εύκολη αποθήκευση της εταζέρας για μεγαλύτερη πρακτικότητα. Επίσης, διαθέτει ένα κρυφό χώρο κάτω από το δάπεδό του που ακόμα και να παραβιαστούν τα παράθυρα δεν υπάρχει πρόσβαση σε αυτόν μιας και τον μπλοκάρει η 5η πόρτα (η οποία μπορεί να ανοίξει και ηλεκτρομηχανικά, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού). Σημειώστε δε πως υπάρχει κανονικός τροχός ασφαλείας και όχι κιτ επισκευής.

Στο εσωτερικό η συγγένεια με τα πιο μεγάλα SUV της μάρκας είναι ευπρόσδεκτη και αναμενόμενη αφού με αυτό τον τρόπο υπογραμμίζεται ακόμα περισσότερο premium εικόνα και η πολυτελής διάσταση. Έτσι η μεγάλη οθόνη των 9,0’’ του συστήματος πολυμέσων Sensus είναι το κυρίαρχο στοιχείο αποτελώντας πρότυπο προς μίμηση για άλλους κατασκευαστές. Είναι ίδια με αυτή του XC90, ενώ η hightech αίσθηση ενισχύεται και από τον στάνταρ σε όλα τα XC40 ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’, καθώς και από τον μινιμαλ επιλογέα ταχυτήτων που δεν έχει θέσεις αλλά λειτουργεί σαν joystick. Από κει και πέρα η ποιότητα κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα, υπάρχουν ανακυκλωμένα υλικά (π.χ. οι επενδύσεις στις πόρτες αποτελούνται κατά 97% από ανακυκλωμένα πλαστικά μπουκάλια) καθώς και έξυπνες λύσεις (π.χ. ένα laptop και ένα μπουκάλι νερού 1,5 λίτρων χωρούν με άνεση στις θήκες στις πόρτες).

Μεγάλο ρόλο στη διαμόρφωση αυτού του οδηγικού προφίλ παίζει και το νέο μεταβλητό πλαίσιο CMA (Compact Modular Architecture) που αποτελεί τη βάση του XC40 και θα χρησιμοποιηθεί και σε όλα τα μοντέλα της σειράς 40 που θα ακολουθήσουν, καθώς και η καλή αναλογία κιλών ανά ίππο. Οι εκδόσεις που δοκιμάσαμε ήταν η T5 βενζίνης των 247 ίππων και η D4 πετρελαίου των 190 ίππων όπου και στις δύο περιπτώσεις μιλάμε για τα γνωστά δίλιτρα τετρακύλινδρα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ που συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια 8 σχέσεων και στάνταρ τετρακίνηση.

photos: gkaragiorgakis

Με τα XC40 συμβιώσαμε για λίγο μαζί τους, αλλά καταφέραμε να «γράψουμε» στο κοντέρ τους περισσότερα στα 700 χιλιόμετρα ταξιδεύοντας προς και από την Μονεμβάσια. Το πήγαινε το κάναμε με το D4 και με τον εξαιρετικό πετρελαιοκινητήρα που θεωρώ πως ταιριάζει γάντι στον χαρακτήρα του XC40. Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα γίνεται αντιληπτή μία σπορ διάθεση που αποκομίζεις πίσω από το σχετικά μικρό σε διάμετρο (για τα δεδομένα της Volvo) και πολύ καλό σε ακρίβεια τιμόνι. Στις ανοιχτές καμπές το XC40 στρίβει σαν βέλος και γενικότερα εμπνέει απόλυτη εμπιστοσύνη με την εξαιρετική ποιότητα κύλισης να παραπέμπει στα μεγαλύτερα XC.

Αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν υπάρχουν για να ενοχλούν παρά την μεγάλη μετωπική επιφάνεια, ενώ ο diesel θα ακουστεί μόνο στο ρελαντί και όταν είσαι σταματημένος. Εδώ φαίνεται η πολύ καλή δουλειά στον τομέα της ηχομόνωσης και εξού ίσως τα κάπως παραπανίσια κιλά που ωστόσο δεν γίνονται αντιληπτά στην κίνηση του αυτοκινήτου. Δίχως να λυπηθούμε το γκάζι καταγράψαμε μία κατανάλωση στα περίπου 8-8,5 λίτρα/100 χλμ. όταν με το T5 δεν καταφέραμε να πέσουμε κάτω από τα 10 (κάτι λογικό). Με αυτό τον κινητήρα το XC40 ξεδιπλώνει ακόμη περισσότερο τις αρετές του καλοκουρδισμένου σασί και του μασίφ πλαισίου του με την ανάρτηση να φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Στα δύσκολα κομμάτια θα φανεί η κάπως σφιχτή ρύθμιση της η οποία όμως είναι ένα από τα στοιχεία που κάνουν τόσο απολαυστικό οδηγικά το XC40.

Η τετρακίνηση του XC40 (όπως και του νέου XC60) διαθέτει έναν πολύδισκο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη της BorgWarner (η οποία το 2011 εξαγόρασε την Haldex) που αντιλαμβάνεται την διαφορά περιστροφής των τροχών ανάμεσα στους δύο άξονες. Το νέο σύστημα σύμπλεξης έχει ενσωματωμένη την μονάδα ελέγχου και διαχείρισης (ECU) και φροντίζει για την κατανομή της ροπής και στους πίσω τροχούς (ανάλογα με την διαφορά περιστροφής). Πραγματικό off-road δεν κάναμε αλλά σύντομα περάσματα από χωματόδρομους και κάποια νεροφαγώματα τα επιδιώξαμε για να διαπιστώσουμε την μεγάλη απόσταση (21,1 εκατοστά) που χωρίζει το αμάξωμα από το έδαφος. Μάλιστα το XC40 ανταποκρίνεται πλήρως στον ορισμό ενός SUV και από τα άλλα γεωμετρικά του χαρακτηριστικά (με γωνίες προσέγγισης, διαφυγής και ράμπας στις 21,7, 30,4 και 21,9 μοίρες αντίστοιχα).

Συμπερασματικά, το XC40 είναι ένα ολοκληρωμένο premium SUV με δυναμικά χαρακτηριστικά που το καθιστούν ίσως το πιο ενδιαφέρον οδηγικά Volvo που υπάρχει αυτή τη στιγμή. Μιλώντας με το χρώμα του χρήματος, η έκδοση Τ5 κοστίζει από €50.342, ενώ το D4 από €49.511. Τους επόμενους μήνες αναμένονται οι αυτόματες εκδόσεις T4 (από €36.825, το τετρακίνητο από €42.725) και το D3 (από €39.959, από €35.194 το AWD) και πολύ περισσότερο η έκδοση T3 με τον νέο κινητήρα στα 1.500 κ.εκ. που αποδίδει 156 άλογα (από €30.713). Εννοείται πως σε κάθε περίπτωση ο βασικός εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας είναι πλήρης, με το City Safety και λοιπά συστήματα υποβοήθησης οδηγού να είναι στάνταρ, προτάσσοντας τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας που προσφέρει κάθε μοντέλο της Volvo.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Volvo XC40 T5 AWD Volvo XC40 D5 AWD
Κυβισμός 1.969 cc 1.969 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια /τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 182 kW (247 PS) / 5.500 rpm 140 kW (190 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 350 Nm (35,7 kgm) / 1.800-4.800 rpm 400 Nm (40,8 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία άμεσος ψεκασμός,
υπερτροφοδότηση
common rail με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,5 sec 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 230 km/h 210 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 11,0 lt/100 km 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,3 / 7,2 / 6,0 lt/100 km 5,8 / 5,1 / 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 54 lt 54 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 490 km 675 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 168 g/km 135 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλών συνδέσμων
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli PZero, 245/45 R20 Continental ContiEco6, 235/50 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.425×1.863×1.652 mm 4.425×1.863×1.652 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.601/1.626 mm 1.601/1.626 mm
Μεταξόνιο 2.702 mm 2.702 mm
Χώρος αποσκευών 460-1.336 lt 460-1.336 lt
Απόβαρο 1.755 kg 1.803 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 50.177€

από 49.352€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!