NEA

Το απόλυτο αγχολυτικό για την αναζήτηση πάρκινγκ [vid]

Το στρες της αναζήτησης ελεύθερων χώρων στάθμευσης σε πολυσύχναστα πάρκινγκ αυτοκινήτων μπορεί μία μέρα να αποτελεί παρελθόν, χάρη στη νέα τεχνολογία «collaborative parking» (συνεργατικό παρκάρισμα) που δοκιμάζεται στην Βρετανία.

Οι οδηγοί μπορεί να περνούν, κατά μέσο όρο, πάνω από μία ημέρα το χρόνο στην αναζήτηση χώρου στάθμευσης, σύμφωνα με νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ford. Η νέα τεχνολογία παρουσιάζει ένα χάρτη διαθέσιμων χώρων στάθμευσης με πληροφορίες από τους αισθητήρες των οχημάτων, ειδικά σε επίσημα πάρκινγκ αυτοκινήτων.

«Καταλαβαίνουμε πόσος πολύτιμος χρόνος χάνεται και πόσο άσκοπο στρες προκαλείται από την αναζήτηση χώρων στάθμευσης σε πόλεις και αστικά κέντρα γενικότερα» δήλωσε ο Christian Ress, supervisor, Automated Driving Europe, Ford Research & Advanced Engineering. «Το “collaborative parking” που είναι υπό διερεύνηση, μας προσφέρει την ευκαιρία να επιστρέφουμε αυτό το χρόνο στους οδηγούς μας, βοηθώντας τους να απολαμβάνουν πιο ευχάριστα, πιο ξεκούραστα και πιο αποδοτικά τα ταξίδια».

Η Ford είναι από του εταίρους του project που βρίσκονται πίσω από το «collaborative parking» και άλλες τεχνολογίες συνεργασίας οχήματος με υποδομή (vehicle to infrastructure) στο πλαίσιο του UK Autodrive project –ενός προγράμματος 20 εκατομμυρίων λιρών που χρηματοδοτεί η κυβέρνηση, και φέρνει τις τεχνολογίες αυτοδηγούμενων και συνδεδεμένων οχημάτων από την αγωνιστική πίστα στο δρόμο. Καθώς η ανεύρεση χώρων στάθμευσης στις πόλεις γίνεται όλο και πιο δύσκολη, υπάρχει ελπίδα ότι μία τέτοια τεχνολογία θα μπορούσε να βοηθήσει.

Το «Collaborative parking» λαμβάνει δεδομένα από αισθητήρες παρκαρίσματος των οχημάτων που χρησιμοποιούν το πάρκινγκ. Έτσι, ενημερώνει τον χάρτη που δείχνει ποιοι χώροι μπορεί να είναι ελεύθεροι – μπορεί επίσης να συμπεριλάβει δεδομένα από τα συστήματα παρακολούθησης των ίδιων των σταθμών στάθμευσης. Στο παρελθόν, στο πλαίσιο του UK Autodrive, η Ford και οι εταίροι της έχουν παρουσιάσει συστήματα που προειδοποιούν πότε οχήματα έκτακτης ανάγκης χρειάζεται να προσπεράσουν, και πότε προπορευόμενα οχήματα που δεν φαίνονται – ίσως κρυμμένα μετά από στροφή – φρενάρουν ξαφνικά.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!