Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 [test drive]

Το νέο Duster είναι εδώ, έτοιμο να κερδίσει όσους αποζητούν ένα οικονομικό τετρακίνητο, που να τα καταφέρνει και εμπράκτως εκτός δρόμου…

Αναφορικά με το τελευταίο, μπορεί να ακούγεται σαν σπόντα για άλλα μοντέλα της κατηγορίας, είναι όμως πέρα για πέρα αλήθεια. Και δεν είναι καν κακό… Αυτή τη στιγμή τα SUV, ανεξαρτήτως όγκου, γνωρίζουν μία εντυπωσιακή, εμπορική, άνθιση. Όχι γιατί αυξήθηκαν οι… κυνηγοί και οι λάτρεις του off road αλλά γιατί -απλά- έχουν ορισμένα σημαντικά πλεονεκτήματα σε σχέση με τις πιο συμβατικές κατηγορίες, τα hatchback και τα sedan. Πόσα όμως από αυτά μπορούν εμπράκτως να τα καταφέρουν και εκτός δρόμου;

Η απάντηση είναι λίγα, και μάλιστα αυτή είναι απολύτως δικαιολογημένη. Αφού η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών τα θέλει για αστικές μετακινήσεις και πολύ σπάνια, έως καθόλου, για κίνηση στο χώμα, έτσι και αυτά σχεδιάζονται να υπηρετούν το συγκεκριμένο σκοπό. Κάποια δεν είναι καν τετρακίνητα, ενώ άλλα έχουν δυνατότητες εκτός δρόμου περισσότερο στα χαρτιά, από ότι στην πράξη. Και είναι και το νέο Duster, το οποίο αποφάσισε να σταθεί στη μέση των δύο κόσμων.

Έχοντας στη διάθεσή μας την τετρακίνητη έκδοση, με πετρελαιοκινητήρα 1.5 λίτρων και 109 ίππων, παρατηρούμε τα εξής. Το αυτοκίνητο έχει 210 χλστ. απόσταση από το έδαφος, τιμή εξαιρετική για την κατηγορία στην οποία ανήκει. Οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και φυγής είναι αντίστοιχα 30, 21 και 33 μοίρες. Διαθέτει ένα σύστημα τετρακίνησης κατ΄ επιλογή, που σημαίνει ότι ο οδηγός επιλέγει πότε θα κινείται ως προσθιοκίνητο (για την πόλη) με αυτόματη τετρακίνηση, αλλά και κλειδώνοντας τη ροπή στο κεντρικό διαφορικό, για πιο extreme καταστάσεις. Τα ελαστικά του δεν είναι ασφάλτινα αλλά on-off, υψηλού προφίλ, κατάλληλα για χρήση σε χώμα και πέτρες. Όσο για το εσωτερικό του, όλα τα πατάκια και το δάπεδο του διαμερίσματος των αποσκευών είναι λαστιχένια, ώστε να μη «νιώθουν» από λάσπες και κακομεταχείριση.

photos: nmarinopoulos

Με αυτές τις περγαμηνές, οδηγήσαμε αρκετά το Duster τόσο εντός, όσο και εκτός δρόμου. Για τα εκτός, θα πούμε ότι μπορεί να μην αγγίζει τα καθαρόαιμα ATV, σίγουρα όμως τα καταφέρνει σαφώς καλύτερα από τη συντριπτική πλειοψηφία των SUV της κατηγορίας, ανεξαρτήτως τιμής. Οι αναρτήσεις του, διαθέτουν σχετικά μεγάλες διαδρομές και, παρότι ενέχουν αισθητές κλίσεις στις στροφές, στο χώμα καταφέρνουν να περνούν από μεγαλύτερα εμπόδια με επιτυχία. Νεροφαγώματα και φυτευτές πέτρες δεν αποτελούν αξεπέραστα εμπόδια. Αντίστοιχα, μπορεί να κινείται σε κακοτράχαλους χωματόδρομους χωρίς να μεταφέρει σοβαρούς κραδασμούς μέσα και χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πηγαίνει σημειωτόν. Για τις μεγάλες κατωφέρειες υπάρχει το Hill Descent Control που βοηθά σίγουρα την κατάσταση. Ως κερασάκι, δε, στο infotainment υπάρχει και επιλογή που παρουσιάζει τις κλίσεις του αμαξώματος στον εγκάρσιο και στο διαμήκη άξονα.

Εντός δρόμου τώρα, το αυτοκίνητο παρουσιάζει μία χαλαρή αίσθηση, όπως ακριβώς είναι αναμενόμενο. Οι μαλακές αναρτήσεις εξασφαλίζουν μία αξιοπρεπή ποιότητα κύλισης. Το σύστημα διεύθυνσης, με τη σειρά του, υπακούει μεν στις εντολές του οδηγού, χωρίς όμως να προσφέρει σοβαρή πληροφόρηση στα χέρια του. Όσο για τα φρένα, δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, παρότι η βύθιση του οχήματος σε απότομο φρενάρισμα είναι εντονότερη του φυσιολογικού. Στην πράξη, το Duster δεν υστερεί σοβαρά πουθενά. Φυσικά, υπάρχουν πολλοί, πιο ικανοί, ανταγωνιστές στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς. Αυτό, όμως, είναι το τίμημα για να προσφέρει και ουσιαστικές εκτός δρόμου δυνατότητες.

Αναφορικά με τον κινητήρα, ο 1.5 dCi δεν καταφέρνει να εντυπωσιάσει με την ισχύ και τις επιδόσεις που προσφέρει. Ειδικά ψηλά, που δείχνει να κρεμάει κάπως. Σε συνδυασμό όμως με το πολύ κοντό εξάρι κιβώτιο (η τρίτη σχέση τελειώνει λίγο πάνω από τα 80 χλμ./ώρα!) κινεί το Duster αξιοπρεπώς, στην καθημερινή χρήση. Κατά τα άλλα, το μοτέρ είναι ροπάτο από χαμηλά, δεν μεταφέρει σοβαρούς κραδασμούς στο εσωτερικό, ούτε και ενοχλεί με την ηχητική του υπογραφή. Όσο για την κατανάλωση, κυμαίνεται σε λογικά για το βάρος και τον όγκο του αυτοκινήτου επίπεδα (υπάρχει και διακόπτης ECO για όσους επιλέξουν να θυσιάσουν κάτι από τις επιδόσεις).

Για το τέλος αφήσαμε το εσωτερικό του Duster, το οποίο, εκ πρώτης όψεως, δείχνει αρκετά φιλόξενο. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά δεν είναι τα καλύτερα δυνατά, ούτε όμως μπορούν να χαρακτηριστούν μέτρια. Αυτά, όπως και το επίπεδο του εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ESP, 6 αερόσακους, κλιματισμό, σύστημα πλοήγησης και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, κρίνονται παραπάνω από τίμια, αν αναλογιστεί κανείς το κόστος κτήσης! Αναφορικά με τη θέση οδήγησης, είναι άνετη, ενώ ρυθμίζεται εύκολα στα μέτρα του οδηγού. Αυτό που αποτελεί μειονέκτημα είναι οι, πολλές μεν, αλλά ρηχές θέσεις για μικροαντικείμενα, καθώς και μία-δύο μικρές ατέλειες στην εργονομία, για τις οποίες όμως θα συμβιβαστεί κανείς με τον καιρό.

Οι πίσω επιβάτες έχουν αρκετό αέρα στα κεφάλια τους, ο χώρος όμως για τα πόδια θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος. Όσο για το διαμέρισμα των αποσκευών, είναι χαμηλό σε ύψος και με σχετικά μικρή χωρητικότητα, 411 λίτρων. Είναι όμως τετραγωνισμένο, πλήρως αξιοποιήσιμο και, το σημαντικότερο για τους λάτρεις του off road, κρύβει από κάτω του μία κανονική ρεζέρβα, ίδιων διαστάσεων με τα υπόλοιπα ελαστικά!

Κάνοντας τώρα τη σούμα, σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσετε 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση, 3 χρόνια οδική βοήθεια και ένα κόστος κτήσης της τάξης των 17.350 ευρώ (για πετρελαιοκίνητο, τετρακίνητο SUV, υπενθυμίζουμε). Με όλα αυτά μαζί, καταλήγουμε ότι το Duster παίζει χωρίς αντίπαλο, για το κοινό στο οποίο απευθύνεται.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων DACIA

Dacia Duster 1.5 dCi 4×4 – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκης/τετρακύλινδρος
Ισχύς 80 kW (110 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750 rpm
Τροφοδοσία Common rail, υπερτροφοδοτούμενος
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,4 sec
Τελική ταχύτητα 169 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,8 / 4,7 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 735 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 123 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/ταμπούρα
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiCrossContact LX2, 215/65 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.341×1.804×1.693 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.580 mm
Μεταξόνιο 2.674 mm
Χώρος αποσκευών 411-1.441 lt
Απόβαρο 1.320 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.350€ το 4×4 (15.080€ το 4×2)
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close