NEA

Επίσημo: Αυτό είναι το νέο Ford Focus!

Μετά από πολλά teaser στοιχεία και διαρροές το νέο Focus έκανε την διαδικτυακή του πρεμιέρα για να ξεκινήσει το εμπορικό του λανσάρισμα από το καλοκαίρι…

Η Ford κάνει λόγο για το πιο προηγμένο τεχνολογικά μοντέλο που υπάρχει στην γκάμα της φορτωμένο με όλα τα συστήματα αιχμής άνεσης και ασφάλειας (με ημιαυτόνομη λειτουργία επιπέδου 2, συνολικά υπάρχουν 23 συστήματα ασφάλειας) για τα οποία υπάρχει αναλυτική αναφορά στο τέλος του άρθρου. Σχεδιαστικά το νέο Focus δείχνει με μια πιο δυναμική εξέλιξη του προηγούμενο έχοντας ως κυρίαρχο χαρακτηριστικό την μπροστινή μάσκα και τους νέους προβολείς. Πίσω τα φωτιστικά σώματα μπορεί να μην είναι τόσο στιλάτα όσο του τωρινού μοντέλου, αλλά συμπληρώνουν το αρμονικό αισθητικά αμάξωμα που είναι και πιο αεροδυναμικό με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,25 στο σεντάν (0,273 στο πεντάθυρο).

Από πλευράς διαστάσεων το νέο Focus φτάνει τα 4,378 μέτρα σε μήκος καθώς είναι 1,8 εκατοστά μακρύτερο. Το πλάτος είναι περίπου στα ίδια επίπεδα με 1,825 μέτρα όταν το ύψος υπολείπεται κατά 1,5 εκ. και διαμορφώνεται στα 1,454 μέτρα. Εδώ να πούμε πως το νέο Focus βασίζεται στη νέα C2 πλατφόρμα που προσφέρει 20% μεγαλύτερη δυσκαμψία και έως 88 κιλά μικρότερο απόβαρο. Επιπρόσθετα το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 5,3 εκ. (συνολικό στα 2,701 μέτρα) προς όφελος των επιβατών και του πορτμπαγκάζ (για το οποίο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί η χωρητικότητα).

Όπως και στο Fiesta, έτσι και στο νέο Focus (που προσφέρεται σε hatchback και station wagon, σε ορισμένες αγορές και ως sedan) υπάρχουν τρεις διαφορετικές εκδοχές αμαξωμάτων: οι ST-Line, Active και Vignale. Οι διαφορές τους είναι ανάλογες του χαρακτήρα τους. Για παράδειγμα στην πιο σπορ ST-Line η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή και χαμηλότερη κατά 10 χλστ. σε σχέση με το στάνταρ Focus, όταν αντίθετα στο περιπετειώδης Active το αμάξωμα βρίσκεται 30 χλστ. ψηλότερα. Στην Vignale τα πάντα είναι στραμμένα προς το premium στοιχείο και την ενίσχυση της πολυτελούς αίσθησης.

Στο νέο Focus ο οδηγός έχει στην διάθεσή του τρία διαφορετικά οδηγικά προφίλ όταν τα αμορτισέρ είναι προαιρετικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα και συνδυάζονται στις εκδόσεις με πίσω διπλά ψαλίδια (μόνο στα 1.5 Ecoboost και 2.0 EcoBlue έκδοσης Active, Vignale και wagon, τα υπόλοιπα έχουν πολλαπλών συνδέσμων). Στο εσωτερικό την προσοχή τραβά η ανεξάρτητη touch-screen (όπως και στο Fiesta) προσφέροντας πλήρη συνδεσιμότητα με smartphone. Ο πίνακας οργάνων είναι τύπου black panel (όχι ψηφιακός), ενώ εντύπωση προκαλεί πως στις αυτόματες εκδόσεις στην θέση του κλασικού επιλογέα υπάρχει πιεζό-περιστροφικός διακόπτης επιλογής κίνησης.

Το νέο Focus θα εφοδιάζεται με το γνωστό 1.0 Ecoboost (με νέο στροβιλοσυμπιεστή, υψηλότερη σχέση συμπίεσης στο 10,5:1, πίεση ψεκασμού έως 250 bar, με φίλτρο GPF μικροσωματιδίων) που αποδίδει 85, 100 και 125 ίππους. Επίσης ντεμπούτο κάνει και ο νέος 3-κύλινδρος 1.5 Ecoboost (ανακοινώθηκε για πρώτη φορά στο νέο Fiesta ST) με ισχύ 150 και 182 άλογα (και με σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης των κυλίνδρων) όταν όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων και οι κορυφαίες σε ισχύ προαιρετικά με νέο αυτόματο 8 σχέσεων (με μετατροπέα ροπής).

Στους diesel υπάρχει ο 1.5 EcoBlue με 95 και 120 ίππους και ψηλότερα ο 2.0 EcoBlue με 150 άλογα. Μέσα στο 2019 αναμένεται να λανσαριστεί μία mild hybrid έκδοση του 1.0 Ecoboost (στα 48V), όπως και η έκδοση ST. Το καυτό RS έχει προγραμματισθεί για το 2020 με τις φήμες να μιλούν για πάνω από 400 άλογα.

[accordion close=”1″ title=” Τι λέει η Ford για το νέο Focus – Το πιο Καινοτόμο, Δυναμικό και Συναρπαστικό Ford Όλων των Εποχών“]
  • Το νέο, μεσαίο, οικογενειακό Ford Focus είναι πιο κομψό και ευρύχωρο από ποτέ. Διαφορετικές νέες εκδόσεις περιλαμβάνουν το πολυτελές Focus Vignale και το εμπνευσμένο από SUV, Focus Active
  • Νέες τεχνολογίες υποστήριξης βοηθούν τους οδηγούς να διαχειρίζονται πιο άνετα τις συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, βελτιώνουν την ορατότητα στο σκοτάδι, διευκολύνουν το παρκάρισμα μέσω ενός μπουτόν και αποτρέπουν τα ατυχήματα
  • Το νέο Focus είναι το πιο απολαυστικό στην οδήγηση μεσαίο αυτοκίνητο και πιο άνετο από ποτέ, με νέα επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) και προηγμένες τεχνολογίες ανάρτησης
  • Επιλογές συνδεσιμότητας και ψυχαγωγίας περιλαμβάνουν FordPass Connect modem, ασύρματη φόρτιση, SYNC 3 με οθόνη αφής και φωνητική ενεργοποίηση και ηχοσύστημα B&O PLAY

Το νέο Ford Focus διαθέτει απαράμιλλο στυλ, αυξημένη ευρυχωρία και προηγμένες τεχνολογίες οδήγησης για τους αγοραστές μεσαίων μοντέλων.

Οι μηχανικοί της Ford συνεργάστηκαν με αγοραστές αυτοκινήτων για να εξελίξουν το νέο πεντάθυρο Focus και πιο πρακτικά μοντέλα Focus wagon σε διαφορετικές εκδόσεις, κάθε μία με τη δική της προσωπικότητα – όπως το κομψό Focus Titanium, το σπορ Focus ST-Line και το πολυτελές Focus Vignale. Το νέο Focus Active crossover υιοθετεί σκληροτράχηλο στυλ εμπνευσμένο από SUV, με αυξημένο ύψος από το έδαφος, μπάρες οροφής και πρόσθετες προστατευτικές ποδιές.

Το νέο Focus λανσάρει επίσης μία ολοκληρωμένη γκάμα προηγμένων τεχνολογιών οδήγησης που βοηθούν τους οδηγούς να διαχειρίζονται καλύτερα τις συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, να βλέπουν πιο καθαρά στο σκοτάδι, να παρκάρουν πιέζοντας απλά ένα μπουτόν και να αποφεύγουν ατυχήματα.

«Το νέο μας Ford Focus είναι η επιτομή της τεχνολογίας και οδηγικής ικανοποίησης στην κατηγορία,» δήλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, Ford Ευρώπης. «Η ευκαιρία να δημιουργήσουμε ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο από λευκό κομμάτι χαρτί δεν παρουσιάζεται κάθε μέρα. Την αρπάξαμε και με τα δύο χέρια για να φτιάξουμε το καλύτερο, προσιτό μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο.»

Σπορ και ευρύχωρο

Η σπορ σιλουέτα του νέου Focus είναι η πιο αεροδυναμική στην κατηγορία του. Αθλητικό και δυναμικό με μακρύ καπό και μυώδες πίσω τμήμα, κάθε μοντέλο διαφοροποιείται με μοναδικά στοιχεία όπως σατινέ αλουμινένιες λεπτομέρειες για το εξωτερικό του Vignale, μεγάλη αεροτομή και αεραγωγοί ST-Line, και αντίθετες, ασημί εμπρός και πίσω ποδιές για το Active.

Στο εσωτερικό, απλές καθαρές γραμμές, εκφραστικά υλικά και πλήρως εναρμονισμένες επιφάνειες κάνουν το ταξίδι με το Focus πιο ξεκούραστο. Οι εμπρός πόρτες τώρα ‘χάνονται’ στα άκρα του ταμπλό οργάνων δίνοντας την εντύπωση ότι αγκαλιάζουν το αυτοκίνητο, ενώ μαλακά υλικά προσφέρουν μία πιο premium αίσθηση.

Η προηγμένη προϊοντική σχεδίαση εκφράζεται με γυαλιστερό κρύσταλλο και ‘βουρτσισμένο’ φινίρισμα. Μοναδικά στοιχεία και υλικά περιλαμβάνουν ποιοτικό φινίρισμα από ξύλο και premium δέρμα για το Vignale, σπορ φινίρισμα με εμφάνιση ανθρακονημάτων και κόκκινες ραφές για το ST-Line, και πιο σκληροτράχηλα, ανθεκτικά υλικά και επιφάνειες για το Active.

Το νέο Focus προσφέρει επίσης περισσότερο χώρο για επιβάτες και αποσκευές. Πάνω από 5 cm πρόσθετου μήκους μεταξύ εμπρός και πίσω τροχών επιτρέπει εξαιρετική απόσταση από τα γόνατα των πίσω επιβατών, ενώ όλοι ωφελούνται από το μεγαλύτερο πλάτος του εσωτερικού – πίσω, ο χώρος για τους ώμους έχει αυξηθεί κατά 6 cm. Η αίσθηση ευρυχωρίας επιτείνεται με μία σχεδίαση πίσω πόρτας που περιλαμβάνει παράθυρα τα οποία εκτείνονται στις πίσω κολώνες και με μία ανοιγόμενη πανοραμική οροφή που αφήνει το φως να λούζει την καμπίνα.

Ο χώρος αποσκευών του νέου Focus wagon χωράει ένα μεγάλο κιβώτιο μεταφοράς σκύλου χωρίς να απαιτείται αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Επίσης παρέχει εύκολη πρόσβαση με μία απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα για το άνοιγμα της πίσω πόρτας Hands-free. Η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων έχει επίσης απλοποιηθεί – τώρα πέφτουν απλά, τραβώντας ένα διακόπτη στο χώρο αποσκευών.

Τεχνολογία που εμπνέει αυτοπεποίθηση

Οι προηγμένες τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού κάνουν την οδήγηση ενός Ford Focus στον αυτοκινητόδρομο, σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας και στην πόλη ευκολότερη από ποτέ και έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την οδηγική εμπειρία πιο άνετη, λιγότερο απαιτητική και ασφαλέστερη.

Το Adaptive Cruise Control, που βοηθά το όχημα να διατηρεί μία απόσταση από τα προπορευόμενα οχήματα, βελτιώνεται με:

  • Stop & Go, επιτρέπει στο Focus να σταματά πλήρως σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας. Το αυτοκίνητο θα αρχίσει να κινείται αυτόματα εάν είναι σταματημένο για λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα, O οδηγός μπορεί να πιέσει ένα μπουτόν στο τιμόνι ή το γκάζι για να ξεκινήσει αν περάσουν πάνω από 3 δευτερόλεπτα.
  • Speed Sign Recognition, μπορεί να προσαρμόσει την ταχύτητα του οχήματος εντός των νόμιμα επιτρεπόμενων ορίων παρακολουθώντας πινακίδες με όρια ταχύτητας και πληροφορίες από το ενσωματωμένο σύστημα πλοήγησης
  • LaneCentring, βοηθά στη μείωση του στρες σε μεγάλα ταξίδια, διατηρώντας το όχημα στο κέντρο της λωρίδας του

Το Adaptive Front Lighting System με Predictive curve light (προληπτικός φωτισμός στροφών) και Signbased light (φωτισμός ανάλογα με την οδική σήμανση) της Ford για πρώτη φορά προσαρμόζει εκ των προτέρων τις δέσμες των προβολέων για μέγιστη ορατότητα πριν το όχημα φτάσει σε μία στροφή, διασταύρωση ή κυκλικό κόμβο, χρησιμοποιώντας την εμπρόσθια κάμερα για παρακολούθηση των σημάνσεων των λωρίδων μέχρι 65 m μπροστά και την ανίχνευση σημάτων για κυκλικούς κόμβους, σημάτων στοπ και κανόνων προτεραιότητας. Το νέο Focus προσφέρει επίσης αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων Glarefree high beam που δεν θαμπώνει τους άλλους οδηγούς και βελτιώνει την ορατότητα τη νύχτα.

Το Focus είναι επίσης το πρώτο όχημα της Ford στην Ευρώπη που διαθέτει Headup display (HUD) – από τα πιο φωτεινά και μεγαλύτερα συστήματα της αγοράς – που βοηθά τους οδηγούς να έχουν την προσοχή τους στο δρόμο προβάλλοντας χρήσιμες πληροφορίες στο πεδίο ορατότητάς τους.

Το Active Park Assist 2 διευκολύνει το παρκάρισμα ελέγχοντας την επιλογή εμπρόσθιας σχέσης και όπισθεν, το γκάζι, το φρένο και σύστημα διεύθυνσης – και αυτόματα παρκάρει το όχημα σε κάθετους και παράλληλους χώρους στάθμευσης μήκους μόλις 1,1 m μεγαλύτερων από το αυτοκίνητο. Ο οδηγός μπορεί να ελέγχει την κίνηση του οχήματος επιλέγοντας απλά νεκρά και κρατώντας πατημένο ένα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα.

Πρόσθετες τεχνολογίες σχεδιασμένες για να βοηθούν τους οδηγούς του Focus να αποφεύγουν ατυχήματος και διάσπαση της προσοχής είναι PreCollision Assist με Ανίχνευση Πεζού & Δικυκλιστή (Pedestrian & Cyclist Detection), Evasive Steering Assist, Blind Spot Information System με Cross Traffic Alert, Κάμερα Οπισθοπορείας, Wrong Way Alert και Post-Collision Braking.

«Σκεφθείτε όταν δίνατε εξετάσεις οδήγησης, και πόσο αυστηρά έπρεπε να συγκεντρώνεστε για να είστε ασφαλείς στο δρόμο. Η οδήγηση δεν έχει γίνει λιγότερο απαιτητική – απλά εμείς συνηθίζουμε περισσότερο στην πίεση. Τεχνολογίες όπως Stop & Go και Lane-Centring θα μειώσουν τις απαιτήσεις από τους οδηγούς, βοηθώντας τους να εστιάσουν καλύτερα την προσοχή τους, να είναι λιγότερο στρεσαρισμένοι και να νιώθουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο τιμόνι» δήλωσε ο Helmut Reder, global vehicle line director C-car, Ford Ευρώπης.

Δυναμικό και με άμεση απόκριση

Το νέο Focus προσφέρει την πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία από οποιοδήποτε μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο. Το προηγμένο, ανεξάρτητο σύστημα πίσω ανάρτησης προσφέρεται για πρώτη φορά με Continuously Controlled Damping, που κάθε 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου παρακολουθεί δεδομένα της ανάρτησης, του αμαξώματος, του συστήματος διεύθυνσης και των φρένων, και προσαρμόζει την απόκριση της ανάρτησης για βέλτιστη ποιότητα κύλισης. Η τεχνολογία μπορεί επίσης να ανιχνεύει λακκούβες για μεγαλύτερη άνεση των επιβατών. Όλα τα μοντέλα Focus διαθέτουν επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) που προσαρμόζουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου στην οδηγική κατάσταση.

Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από την οικογένεια βενζινοκινητήρων Ford EcoBoost με ισχύ από 85 PS έως 182 PS και προβλεπόμενες εκπομπές CO2 για το πεντάθυρο από περίπου 107 g/km. Επίσης μπορούν να επιλέξουν ένα κινητήρα Ford EcoBlue diesel με ισχύ από 95 PS έως 150 PS, και προβλεπόμενες εκπομπές CO2 για το πεντάθυρο από περίπου 91 g/km.*

Επίσης διατίθενται μηχανικά, εξατάχυτα κιβώτια που είναι ομαλά και αθόρυβα σε λειτουργία και ένα νέο, οκτατάχυτο αυτόματο που προσαρμόζεται σε διαφορετικά οδηγικά στυλ με σκοπό της πιο ομαλές αλλαγές σχέσεων στον καλύτερο δυνατό χρόνο.

Καλύτερα συνδεδεμένο

Το νέο Focus λανσάρει την τεχνολογία FordPass Connect modem για Ευρωπαίους πελάτες, μετατρέποντας το όχημα σε κινητό WiFi hotspot με συνδεσιμότητα για μέχρι 10 συσκευές. Το FordPass Connect επιτρέπει επίσης ενημερώσεις Live Traffic για το σύστημα πλοήγησης ενώ χρησιμοποιώντας την εφαρμογή κινητού FordPass οι οδηγοί μπορούν εύκολα να εντοπίζουν το αυτοκίνητό τους σε συνωστισμένα πάρκινγκ πολυκαταστημάτων, να ελέγχουν τη στάθμη καυσίμου, να κλειδώνουν και να ξεκλειδώνουν το αυτοκίνητό τους από απόσταση ακόμα και να το βάζουν εμπρός απομακρυσμένα.**

Μία νέα, επιφάνεια ασύρματης φόρτισης για συμβατά smartphones σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν να αποχαιρετίσουν μια για πάντα τα καλώδια φόρτισης στην κεντρική κονσόλα, και οι συσκευές μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Συμβατό με Apple CarPlay και Android Auto™, το SYNC 3 επιτρέπει στους οδηγούς τον έλεγχο των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού και των συνδεδεμένων smartphones χρησιμοποιώντας χειρονομίες pinch & swipe στην οθόνη αφής 8-ιντσών και απλές φωνητικές εντολές. Ένα νέο σύστημα ήχου B&O PLAY 675 watt βοηθά τους επιβάτες να απολαμβάνουν εξαιρετική ποιότητα μουσικής μέσω FordPass Connect ή smartphone.

«Το Focus διαπρέπει στην Ευρώπη επί δύο δεκαετίες. Πρωτοποριακό σε σχεδίαση, τεχνολογία και οδηγική απόλαυση, ενσαρκώνει όλα όσα αγαπούν οι πελάτες στη Ford» δήλωσε ο Steven Armstrong, group vice president & president, Ευρώπης, Μ. Ανατολής και Αφρικής, Ford Motor Company. «Με τα μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα να αποτελούν σχεδόν το ένα στα πέντε αυτοκίνητα που πουλήθηκαν πέρσι στην Ευρώπη, το Focus παραμένει σημαντικό όπως πάντα για την εταιρία και τους πελάτες μας και γι’ αυτό βάλαμε τόση πολλή ενέργεια στην εξέλιξη ενός νέου μοντέλου που είναι από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έχουμε κατασκευάσει ποτέ».

Η δύναμη της επιλογής

Οι πελάτες του νέου Focus μπορούν να επιλέξουν από μία προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης Ford EcoBoost και Ford EcoBlue diesel με βελτιστοποιημένη ισχύ και πολιτισμένη λειτουργία. Όλοι πληρούν τις τελευταίες, αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6 που υπολογίστηκαν σύμφωνα με τα πρωτόκολλο World Harmonised Light Vehicle Test Procedure (WLTP). Οι κινητήρες υποστηρίζονται από στάνταρ λειτουργία Auto Start-Stop για μειωμένο λειτουργικό κόστος και ομαλή λειτουργία, εξατάχυτα μηχανικά κιβώτιο και ένα νέο οκτατάχυτο αυτόματο για άνεση στο ταξίδι.

Ο πολυβραβευμένος, χιλιάρης κινητήρας EcoBoost της Ford διατίθεται σε εκδόσεις 85, 100 και 125 ίππων, και ο νέος 1.5L EcoBoost αντίστοιχα σε 150 και 182 ίππων.

Η απόδοση και οι εκπομπές CO2 και των δύο βενζινοκινητήρων EcoBoost βελτιώνονται χάρη στη χρήση του πρώτου στη βιομηχανία συστήματος απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους του κινητήρα όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλά φορτία κινητήρα. Η τεχνολογία μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου έναν κύλινδρο κάθε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου – 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού – χωρίς να υπονομεύονται οι επιδόσεις ή η πολιτισμένη λειτουργία.

Βασικές τεχνολογίες EcoBoost όπως προηγμένη υπερσυμπίεση, άμεσος ψεκασμός καυσίμου υψηλής πίεσης και Twin-independent Variable Cam Timing, περιλαμβάνονται και στους δύο κινητήρες. Οι εκπομπές σωματιδίων μειώνονται με τη βοήθεια στάνταρ τεχνολογίας φιλτραρίσματος.

Ο 1.0L EcoBoost έχει βελτιωθεί με προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από 107 g/km*** για το πεντάθυρο μοντέλο χρησιμοποιώντας:

  • Κυλινδροκεφαλή με εισαγωγή μπροστά και εξαγωγή πίσω, ώστε τα καυσαέρια να θερμαίνονται αρχικά πιο γρήγορα, κάτι που μειώνει τους ρύπους.
  • Μπεκιέρα υψηλής πίεσης που προσφέρει τώρα πίεση ψεκασμού έως 250 bar, βοηθώντας στη μείωση των εκπομπών σωματιδίων.
  • Μεταβλητός χρονισμός μεγάλου εύρους, βελτιστοποιημένος στροβιλισμός θαλάμου καύσης και υψηλότερες αναλογίες συμπίεσης για πιο αποδοτική καύση.
  • Σύστημα ψύξης εμβόλων και ελατήρια χαμηλών τριβών για μείωση των εσωτερικών απωλειών κινητήρα.

Ο νέος κινητήρας 1.5L EcoBoost έχει προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από 122 g/km για το πεντάθυρο μοντέλο με χαρακτηριστικά όπως:

  • Νέος συνδυασμός άμεσου και έμμεσου (στους αυλούς) ψεκασμού καυσίμου που βοηθά να επιτυγχάνεται υψηλή ισχύς και απόκριση παράλληλα με βελτιωμένη απόδοση καυσίμου, ιδιαίτερα στα ελαφρά φορτία του κινητήρα.
  • Νέα αρχιτεκτονική τρικύλινδρου χαμηλών τριβών που προσφέρει υψηλή ροπή στις χαμηλές στροφές.
  • Ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής που βελτιώνει την απόδοση καυσίμου βοηθώντας τον κινητήρα να φτάσει ταχύτερα στις βέλτιστες θερμοκρασίες. Επίσης προσφέρει καλύτερη καμπύλη ροπής, ελαχιστοποιώντας την απόσταση που διανύουν τα καυσαέρια μεταξύ κυλίνδρων και υπερσυμπιεστή.
  • Πλήρως αλουμινένια δομή για μειωμένο βάρος.

Οι νέοι, προηγμένοι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες Ford EcoBlue diesel είναι σχεδιασμένοι για να προσφέρουν υψηλότερη ισχύ, περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές, βελτιωμένη απόδοση καυσίμου και πολιτισμένη λειτουργία για οδηγούς που διανύουν μεγάλες αποστάσεις. Ο νέος 1.5L EcoBlue διατίθεται σε εκδόσεις 95 και 120 ίππων, που αποδίδουν ροπή 300 Nm και με προβλεπόμενες εκπομπές  CO2 από 91 g/km για το πεντάθυρο μοντέλο. Ο κινητήρας 2.0L EcoBlue αποδίδει 150 ίππους, ροπή 370 Nm κα προβλεπόμενες εκπομπές CO2 από 112 g/km για το πεντάθυρο μοντέλο.

Ο νέος 1.5L EcoBlue διαθέτει καινοτόμες τεχνολογίες όπως:

  • Ανακυκλοφορία καυσαερίων χαμηλής πίεσης σε συνδυασμό με υγρόψυκτο εναλλάκτη αέρα (intercooler) για πιο αποδοτική καύση και μειωμένους ρύπους.
  • Ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής για βελτιστοποιημένη αναπνοή κινητήρα.
  • Υπερσυμπίεση χαμηλής αδράνειας για ταχύτερη, καλύτερα ελεγχόμενη απόκριση turbo, με υλικά σχεδιασμένα για χρήση σε υψηλές θερμοκρασίες.
  • Σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης που είναι πιο ακριβές, άμεσο και αθόρυβο.

Εκτός από την ενσωματωμένη πολλαπλή εισαγωγής με συμμετρικούς αυλούς για βελτιστοποιημένη αναπνοή κινητήρα, υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας, αθόρυβο σύστημα ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης με ταχύτερη απόκριση και ακρίβεια και τη στάνταρ μετεπεξεργασία με επιλεκτική καταλυτική μείωση καυσαερίων που συμβάλλει στη βελτιωμένη μείωση NOX, ο κινητήρας 2.0L EcoBlue υιοθετεί πολλαπλές καινοτομίες που μειώνουν τις τριβές, όπως:

  • Σχεδίαση έκκεντρου στροφάλου κατά 10 mm που ελαχιστοποιείτα πλευρικά φορτία των εμβόλων έναντι των τοιχωμάτων των κυλίνδρων.
  • Ατσάλινα έμβολα – που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά σε κινητήρα Ford diesel – για βελτιστοποιημένες διαστάσεις και λιγότερη θερμική διαστολή.
  • Ελαχιστοποιημένες διάμετροι ρουλεμάν στροφάλου.
  • Σχεδίαση belt-in-oil (μπάνιο λαδιού) για τους ιμάντες κίνησης των εκκεντροφόρων και της αντλίας λαδιού.

Το νέο, ταχύτατο, οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο της Ford είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει περαιτέρω βελτιστοποιημένη απόδοση καυσίμου, απόκριση και επιδόσεις. Διατίθεται με τους κινητήρες 1.0-litre EcoBoost 125 ίππων, 1.5-litre EcoBoost 150 ίππων, 1.5-litre EcoBlue 120 ίππων και 2.0-litre EcoBlue 150 ίππων και ανάμεσα στα χαρακτηριστικά του ξεχωρίζουν:

  • Adaptive Shift Scheduling, αξιολογεί τα ατομικά στυλ οδήγησης για βελτιστοποίηση των σημείων αλλαγής σχέσεων. Το σύστημα μπορεί να αναγνωρίζει ανηφόρες και κατηφόρες και απότομες στροφές, και να προσαρμόζει ανάλογα τις αλλαγές σχέσεων για μία πιο σταθερή, απολαυστική και ποιοτική οδηγική εμπειρία.
  • Adaptive Shift Quality Control, αξιολογεί πληροφορίες του οχήματος και του περιβάλλοντος για καλύτερη προσαρμογή της πίεσης στους εσωτερικούς συμπλέκτες με στόχο τις ομαλές αλλαγές σχέσεων. Η τεχνολογία μπορεί επίσης να προσαρμόζει την ομαλότητα των αλλαγών στο στυλ οδήγησης.

Τα τελευταία, εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια της Ford αναβαθμίζουν επίσης την οδηγική εμπειρία με βελτιωμένη ποιότητα αλλαγής, μειωμένο θόρυβο γραναζιών και αρχιτεκτονική χαμηλών τριβών που περιλαμβάνει λάδια χαμηλού ιξώδους, ρουλεμάν μειωμένων τριβών και σε μερικές περιπτώσεις ρουλεμάν από Teflon.

Το νέο Focus προσφέρει βελτιώσεις στην απόδοση καυσίμου και τις εκπομπές CO2 10% σε όλη τη γκάμα, σύμφωνα με στοιχεία της Ford, με την υποστήριξη σχολαστικών αεροδυναμικών μέτρων που έχουν σαν αποτέλεσμα τους καλύτερους συντελεστές οπισθέλκουσας στην κατηγορία, 0.250 για το τετράθυρο Focus και 0.273 για τα πεντάθυρα μοντέλα. Τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν:

  • Στάνταρ τεχνολογία Active Grille Shutter που κλείνει αυτόματα τον αεραγωγό για μείωση της αντίστασης όταν η ροή του αέαρα ψύξης στο ψυγείο δεν είναι απαραίτητη, και τώρα διαθέτει βελτιωμένη ροή και στεγανοποίηση.
  • Τεχνολογία Air-curtain που κατευθύνει τη ροή αέρα προς τους εμπρός τροχούς για μείωση του στροβιλισμού.
  • Στοιχεία διαχωρισμού ροής, ενσωματωμένα στον πίσω προφυλακτήρα και τις μονάδες φώτων, πέρα από τη βελτιστοποιημένη πίσω αεροτομή και τα πλαίσια παραθύρων, για περιορισμό των στροβιλισμών.
  • Πρόσθετες προστατευτικές ποδιές στο κάτω τμήμα του αμαξώματος για το κεντρικό τούνελ, το ρεζερβουάρ καυσίμου και τον πίσω άξονα.

Η οικονομία καυσίμου βελτιώνεται περαιτέρω με μειώσεις βάρους έως 88 kg σε συγκρίσιμα μοντέλα του απερχόμενου Focus. Ακόμα και η αρχιτεκτονική των φρένων έχει βελτιωθεί προς όφελος της απόδοσης: η ταχύτερη απόκριση του Electric Brake Booster επιτρέπει μεγαλύτερη απόσταση μεταξύ των τακακιών και των δίσκων, για λιγότερη αντίσταση.

Παραγωγή στην Ευρώπη

Το νέο Ford Focus κατασκευάζεται με διαδικασίες που αποτελούν πρωτιά για τη βιομηχανία, στο εργοστάσιο της Ford στο Saarlouis της Γερμανίας – προσφέροντας την καλύτερη ποιότητα υλικών και κατασκευής στην ιστορία του Focus.

Μία νέα εγκατάσταση διαμόρφωσης εν θερμώ, εμβαδού 6.000 m2 επιτρέπει την κατασκευή εξαιρετικά ανθεκτικών, ελαφρών εξαρτημάτων από ατσάλι βορίου και είναι η πρώτη γραμμή παραγωγής εξαρτημάτων με διαμόρφωση εν θερμώ στη βιομηχανία, που διαθέτει πλήρως αυτοματοποιημένη εκφόρτωση για βελτιωμένη απόδοση.

Λέβητες σαράντα μέτρων χρησιμοποιούν αέριο και μαγνητική επαγωγή για να θερμάνουν πλάκες ατσάλινες πλάκες βορίου στους 930 βαθμούς C, για να μπορούν να διαμορφωθούν με πιέσεις έως 1.250 τόνων. Στη συνέχεια, οι υγρόψυκτες πλάκες κόβονται με ακρίβεια στο τελικό τους σχήμα στο εσωτερικό ειδικών κυψελών, η κάθε μία από τις οποίες περιέχει ένα λέιζερ που κόβει το ατσάλι βορίου με μία δέσμη 3000 βαθμών Κελσίου.

Μία προηγμένη, νέα διαδικασία διαμόρφωσης και διάτρησης βελτιώνει την εφαρμογή και το φινίρισμα ολόκληρου του εμπρός τμήματος του Focus, χρησιμοποιώντας κάμερες για βέλτιστη τοποθέτηση της θέσης των οπών με επίπεδο ανοχών 0,1mm. Για να εξασφαλιστεί μέγιστη ακρίβεια, ένα δεύτερο σύστημα κάμερας παρακολουθεί τη θέση της οπής και μπορεί να προσαρμόζεται σε ανοχές 0,1 mm για να συνυπολογίζονται οι διαστολές και συστολές σε θερμοκρασιακές μεταβολές. Η διαδικασία επιτρέπει την τοποθέτηση οπών με ακρίβεια 0,5 mm.  

Η πρώτη εφαρμογή από τη Ford μιας νέας τεχνολογία συγκόλλησης μέσω λέιζερ λειτουργεί με μεγαλύτερη ταχύτητα, ευελιξία και απόδοση, και μπορεί να προσφέρει ζιγκ-ζαγκ συγκολλήσεις για μεγαλύτερη αντοχή. Επίσης λανσάρεται τεχνολογία τρι-εστιακών λέιζερ συγκολλήσεων – η ταχύτερη στη Ford με 60 mm το δευτερόλεπτο – για καθαρότερες, ανθεκτικότερες και πιο ακριβείς ραφές μεταξύ οροφής και πλαϊνού τμήματος αμαξώματος.[/accordion]

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!