Nissan Qashqai 1.6 dCi 4×4 [test drive]

Στην πιο «heavy duty» έκδοσή του, με πετρελαιοκινητήρα 130 ίππων και τετρακίνηση, το Qashqai δείχνει πιο ολοκληρωμένο από ποτέ…

Δεν πάει πολύς καιρός που δοκιμάσαμε τη μικρότερη diesel έκδοση του Qashqai, με τον 1.5 dCi των 110 ίππων. Τώρα ήρθε η σειρά της ισχυρότερης εκδοχής, η οποία μάλιστα συνοδεύεται και με ένα σύστημα τετρακίνησης, που αναβαθμίζει τον εκτός δρόμου χαρακτήρα του οχήματος. Υπό φυσιολογικές συνθήκες η ροπή μεταδίδεται μπροστά. Μέσω ενός διακόπτη, όμως, στη βάση του ταμπλό, ο οδηγός μπορεί να εμπλέξει και τον πίσω άξονα. Αν θέλει, μάλιστα, υπάρχει και δυνατότητα κλειδώματος του κεντρικού διαφορικού, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω τις off road δυνατότητες του αυτοκινήτου.

Η τετρακίνηση σίγουρα δίνει ένα πλεονέκτημα στην έκδοση αυτή του Qashqai, ας μην ξεχνάμε όμως ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που στοχεύει πρωταρχικά στην εντός δρόμου κίνηση. Αυτό τουλάχιστον υποδηλώνουν τα -προαιρετικά- χαμηλοπρόφιλα ελαστικά με τους τροχούς των 19 ιντσών, τα οποία ταιριάζουν περίφημα στην αισθητική του, προσφέρουν άφθονη πρόσφυση αλλά σίγουρα δεν ενδείκνυνται για χώμα. Αντίστοιχα και οι αναρτήσεις του ανανεωμένου μοντέλου διαθέτουν νέα σινεμπλόκ και πιο άκαμπτες αντιστρεπτικές, αναβαθμίζοντας έτσι πρωτίστως το ασφάλτινο προφίλ του.

Πράγματι, και εδώ το Qashqai δείχνει αναβαθμισμένο σε ποιότητα κύλισης, με περιορισμένο θόρυβο να εισέρχεται στην καμπίνα και με ένα γενικότερα πιο ποιοτικό πρόσωπο. Στο δρόμο δεν επιτρέπει μεγάλες κλίσεις στις στροφές, ενώ το σύστημα διεύθυνσής του είναι ευχάριστα άμεσο, παρότι αδιάφορο σε πληροφόρηση. Οι λακκούβες -τουλάχιστον οι μεγαλύτερες εξ αυτών- γίνονται μεν αισθητές, χωρίς όμως να φτάνουν σε βαθμό να προβληματίζουν. Όσο για τις επιδόσεις, κρίνονται απόλυτα επαρκείς, χάρη στους 130 ίππους του κινητήρα και στα 320 Nm ροπής.

photos: nmarinopoulos

Αναφορικά με τον τελευταίο, αποτελεί ένα από τα πλεονεκτήματα του αυτοκινήτου, καθώς πρόκειται για ένα σύγχρονο σύνολο, χωρίς ουσιαστικά μεμπτά. Αν εξαιρέσουμε μία ελαφρά υστέρηση στις πολύ χαμηλές στροφές, γρήγορα γεμίζει και κρατάει την ισχύ του μέχρι και τις στροφές του κόφτη. Ο θόρυβος, όπως και οι κραδασμοί του, είναι περιορισμένοι. Αντίστοιχα, συνεργάζεται αρμονικά με ένα μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, με καλή κλιμάκωση και ακριβή στη χρήση του επιλογέα. Όσο για την κατανάλωση, κρίνεται ικανοποιητική για την κατηγορία και το βάρος του αυτοκινήτου.

Κατά τα άλλα, η τετρακίνητη εκδοχή του Qashqai συνοδεύεται από ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, που ανάλογα με την έκδοση μπορεί να χαρακτηριστεί και ως πραγματικά πλούσιο. Ενδεικτικά αναφέρουμε τις περιμετρικές κάμερες, τα ηλεκτρικά καθίσματα με μνήμες για 2 διαφορετικούς οδηγούς, το ηχοσύστημα της Bose, έναν πλήρη κατάλογο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής προστασίας κ.λπ. Το φιλόξενο εσωτερικό του θα μεταφέρει έως και 5 άτομα με σχετική άνεση, ενώ το πορτμπαγκάζ διαθέτει διπλό πάτο, που μπορεί να βοηθήσει στην καλύτερη διαχείριση των μεταφερόμενων αποσκευών. Το ταμπλό, με τη σειρά του, δείχνει προσεγμένο κατασκευαστικά. Στα συν θα αναφέρουμε την πρακτικότητα στη χρήση του infotainment, που είναι από τα καλύτερα της αγοράς, καθώς και το νέο flat bottom τιμόνι, που σχεδιαστικά κερδίζει τις εντυπώσεις.

Εν κατακλείδι, η συγκεκριμένη εκδοχή του Qashqai δείχνει να προσφέρει αυτό το κάτι παραπάνω, σε σχέση με τις απλές, προσθιοκίνητες εκδόσεις. Η τετρακίνηση, βέβαια, είναι κάτι που θα κληθεί να πληρώσει κανείς 2.000 ευρώ επιπλέον. Για όποιον σκοπεύει να το βγάζει στο χώμα, θα λέγαμε πως ναι, αξίζει τον κόπο. Για αυτούς πάλι που απλά ψάχνουν ένα όχημα για τις καθημερινές τους μετακινήσεις, θα προτείναμε να περιοριστούν σε κάποια δικίνητη έκδοση.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων NISSAN

Nissan Qashqai 1.6 dCi 4×4 130 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.598 cc
Διάμετρος x διαδρομή 80,0 x 79,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκως/τετρακύλινδρος σε σειρά diesel
Ισχύς 96 kW (130 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 320 Nm (32,6 kgm) / 1.750 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 190 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,7 / 4,9 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 65 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 928 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 129 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας με διαμήκεις βραχίονες
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Dunlop SportMaxx RT, 225/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.394 x 1.806 x 1.590 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.565/1.560 mm
Μεταξόνιο 2.646 mm
Χώρος αποσκευών 430-1.598 lt
Απόβαρο 1.602 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 26.890€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close