ΔΟΚΙΜΕΣ

Ford Ecosport 1.0 Ecoboost 140 PS [test drive]

Μετά από ένα «βαρύ» facelift, το EcoSport αποκτά νέα δυναμική και επαναπροσδιορίζει τα δεδομένα στα μικρά SUV…

Ένα γενικό συμπέρασμα που προκύπτει από το ανανεωμένο EcoSport είναι πως πρόκειται για ένα SUV με ξεχωριστή προσωπικότητα. Είτε αναφερόμαστε στο σπορτίφ χαρακτήρα του, είτε στο ιδιαίτερο στιλ, με τη διχρωμία του αμαξώματος, είτε πάλι στην ανοιγόμενη στο πλάι πίσω πόρτα, που μπορεί να φιλοξενήσει και εξωτερική ρεζέρβα, θυμίζοντας κάτι από πιο παλαιάς κοπής off roader.

Προτού όμως καταλήξουμε στην όποια ετυμηγορία, ας ρίξουμε μία ματιά στα επιμέρους στοιχεία του. Με διαστάσεις που δεν ξεπερνούν κατά πολύ αυτές ενός Fiesta, το EcoSport διαθέτει όλα όσα χρειάζεται ένα αστικό, μοντέρνο SUV. Ξεκινώντας από το εσωτερικό του, το πρώτο πράγμα που τραβάει τα βλέμματα είναι η μεγάλη οθόνη αφής των 8 ιντσών, στο πάνω μέρος του ταμπλό. Το infotainment του αυτοκινήτου, SYNC 3, είναι από τα πιο σύγχρονα, ολοκληρωμένα και εύχρηστα συστήματα πληροφοριών και ψυχαγωγίας που υπάρχουν, με ενσωματωμένη πλοήγηση, Apple CarPlay, Android Auto, αναγνώριση κινήσεων pinch και swipe, κάμερα οπισθοπορείας υψηλής ευκρίνειας κ.λπ.

Φεύγοντας από αυτό, καλή εντύπωση αφήνει ο γενικότερος σχεδιασμός του σαλονιού, με το δυναμικό τιμόνι, τα άνετα και με σχετικά καλή πλευρική στήριξη καθίσματα, καθώς και τη γενικότερα καλή εργονομία όλων των επιμέρους διακοπτών. Τα χρησιμοποιούμενα υλικά είναι κάπως σκληρά στην αφή, δεν δείχνουν όμως άσχημα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και προσφέρει μεγάλη περιμετρική ορατότητα. Όσο για τις θέσεις για μικροαντικείμενα, υπάρχουν μεν αρκετές, χωρίς όμως να είναι οι πρακτικότερες που θα συναντήσει κανείς στην κατηγορία.

Αναφορικά με τους διαθέσιμους χώρους, κυμαίνονται σε ικανοποιητικά, για το περιορισμένο μήκος του αυτοκινήτου, επίπεδα. Στα πίσω καθίσματα μπορούν να βολευτούν 2-3 επιβάτες, χωρίς όμως ιδιαίτερο αέρα για τα πόδια τους. Το διαμέρισμα των αποσκευών, με τη σειρά του, είναι σχετικά τετραγωνισμένο και εύκολο στην πρόσβαση, χάρη στη μεγάλη πίσω πόρτα. Η χωρητικότητά του, ωστόσο και το ελαφρά κεκλιμένο προς τα έξω δάπεδο, δεν εντυπωσιάζουν.

photos: gkaragiorgakis

Ένα από τα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης έκδοσης έχει να κάνει με το χιλιάρη κινητήρα των 140 ίππων. Ο συγκεκριμένος διαθέτει ικανοποιητική ισχύ από χαμηλά, στην πράξη όμως ξεδιπλώνει τα ταλέντα του όταν ανέβουν οι στροφές. Τα νούμερα μπορεί να μην σοκάρουν, με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δλ. σαν σύνολο όμως κρίνεται παραπάνω από επαρκές για την καθημερινή χρήση. Έχει μεγάλη ελαστικότητα και συνεργάζεται πολύ καλά με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο μας κέρδισε και σε ο,τι αφορά την αίσθηση του κουμπώματος των αλλαγών. Όσο για την κατανάλωση, με συντηρητική οδήγηση μπορεί να πέσει σε ένα λογικό νούμερο, γύρω στα 8 λίτρα/ 100 χλμ.

Το μεγαλύτερο, ωστόσο, προτέρημα, έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά. Το EcoSport, στην έκδοση ST-Line της δοκιμής, είναι ένα ικανότατο μικρό SUV, με σχετικά σφιχτές αναρτήσεις που δεν επιτρέπουν κλίσεις στις στροφές και με ένα πολύ άμεσο και με αρκετή πληροφόρηση τιμόνι. Ακολουθώντας τη fan to drive φιλοσοφία της Ford θα λέγαμε ότι είναι ένα από τα πιο ευχάριστα (αν όχι το πιο ευχάριστο) της αγοράς. Αυτό μάλιστα χωρίς θα θυσιάζει την άνεση και την ποιότητα κύλισης, που βρίσκονται στα επίπεδα που θα περίμενε κανείς από ένα σύγχρονο όχημα.

Στο δια ταύτα, με την πρόσφατη ανανέωση του, το EcoSport έφτασε στο σημείο σχεδόν να θεωρείται ένα καινούριο μοντέλο. Τα ισχυρά του σημεία, κλασικά για Ford, έχουν να κάνουν με την οδική συμπεριφορά και το δυναμισμό του, ενώ ένα ακόμα ατού προκύπτει από τη δελεαστική, για τα όσα προσφέρει, τιμή. Ο ανταγωνισμός μπορεί να είναι σκληρός, με αρκετούς νέους παίκτες, το EcoSport παραμένει όμως στο παιχνίδι, έτοιμο να διεκδικήσει το μερίδιο που του αναλογεί από την πίτα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων FORD

Ford EcoSport 1.0 Ecoboost 140PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 999 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,9 x 82,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 104 kW (140 PS) / 6.300 rpm
Ροπή 180 Nm (18,3 kgm) / 4.400 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,8 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,2 / 5,2 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 52 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 634 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 119 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 5 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Vredestein Sportracs, 205/50 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρoμηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.096 x 1.765 x 1.653 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.530/1.522 mm
Μεταξόνιο 2.519 mm
Χώρος αποσκευών 334-1.238 lt
Απόβαρο 1.280 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 21.169€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!