SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Με το Hyundai i30N Performance στην πίστα των Μεγάρων [first drive]

Το i30N αποτελεί μία από τις πιο ευχάριστες εκπλήξεις για όσους αναζητούν ένα hot-hatch με απολαυστικό στήσιμο και κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ.

Μέχρι να δοκιμάσουμε το πρώτο μοντέλο της σειράς υψηλών επιδόσεων «N» και στον δρόμο σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις από μερικούς γύρους στην ταλαιπωρημένη πίστα των Μεγάρων. Στο γαλάζιο χρώμα του λανσαρίσματος το i30N είναι ένα όμορφο hot-hatch με ότι χρειάζεται για να ξεχωρίζει (αεροδυναμικό look, σπορ μάσκα, κόκκινες δαγκάνες, πίσω αεροτομή, ζάντες 18 ή 19 ιντσών κ.α.) και δίχως να το διατυμπανίζει (όπως για παράδειγμα το Honda Type-R).

Στο εσωτερικό υπάρχει ανάλογο ύφος με το τιμόνι να έχει δύο επιπλέον διακόπτες για σπορ προγράμματα, την οθόνη 8’’ να έχει ειδικό μενού για σπορ ρυθμίσεις και παραμετροποίηση του N Grin Control System (για χαρτογράφηση μοτέρ, βάρος τιμονιού, ήχο απόληξης, ESP, rev-match κ.α.). Τα καθίσματα έχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη και ας μην είναι επώνυμα (π.χ. Recaro). Γενικότερα στο i30N όλα είναι ρυθμισμένα και στημένα από την Hyundai αφού ο Albert Biermann, ο πρώην αρχιμηχανικός του αγωνιστικού τμήματος στην BMW, είναι ο άνθρωπος που έστησε την «Ν» και προτίμησε να μην χρησιμοποιήσει τρανταχτά ονόματα (π.χ. Brembo για τα φρένα) ώστε ένα κρατήσει το κόστος σε χαμηλά επίπεδα.

Κάτι που έχει αποτυπώνεται και στον τιμοκατάλογο, πετώντας το γάντι σε μοντέλα όπως το Seat Leon Cupra, το VW Golf GTI, το Peugeot 308 GTi κ.α. Ειδικά η ελληνική αντιπροσωπεία της Hyundai παίζει να έχει τις χαμηλότερες τιμές στην Ευρώπη. Έτσι λοιπόν το i30N των 250 ίππων (0-100 σε 6,4 δλ.) ξεκινά από τις 26.990€, ενώ το i30Ν Performance Pack με τους 275 ίππους (0-100 σε 6,1 δλ.) από τος 28.750€. Οι τιμές αυτές ισχύουν μέχρι το τέλος του χρόνου. Οι διαφορές του ακριβότερου i30N εντοπίζονται κυρίως στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο μπλοκέ (με πολύδισκο συμπλεκτάκι όπως το VAQ του VW Group), στην πίσω μπάρα θόλων και στα δισκόφρενα με λογότυπο N (το επιπλέον βάρος είναι στα 25-30 κιλά).

Στην πίστα οδηγήσαμε το i30N με τα 275 άλογα το οποίο πιθανότατα θα έχει την μεγαλύτερη ζήτηση. Με το στροφόμετρο να δουλεύει στο κόκκινο δε ήμουν σε θέση να αντιληφθώ υποψία lag στις χαμηλές rpm, όπου μου έκανε εντύπωση η άνεση με την οποία το μοτέρ ανέβαζε στροφές. Δίχως να είναι πολύ σφιχτή η ανάρτηση με τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ δείχνει στην πίστα πόσο μελετημένη είναι και σε συνδυασμό με το δύσκαμπτο πλαίσιο αντιλαμβάνεσαι μεμιάς τις άπειρες ώρες δοκιμών και εξέλιξης στην πίστα του Nurburgring.

Το τιμόνι έχει σωστό βάρος (τουλάχιστον στο πιο σπορ πρόγραμμα που το οδηγήσαμε), όσο και αν το προσπαθήσεις το πίσω μέρος βιδώνει στα κομμάτια με την καλή πρόσφυση, ενώ ο επιλογέας δεν θυμάμαι να σκάλωσε σε κανένα κούμπωμα. Το rev-match ανεβάζει τις rpm του κινητήρα στα κατεβάσματα, ενώ η έξοδος στην στροφή γίνεται σβέλτα και με συνοδεία τα σκασίματα της απόληξης με μεταβλητή βαλβίδα εξαγωγής για σπορ χροιά.

Αυτά εν ολίγοις για το i30N που ανυπομονούμε να δοκιμάσουμε στους δρόμους και κάτι μας λέει πως θα μας ενθουσιάσει ακόμη περισσότερο. Έως τότε, κάντε κλικ εδώ για να ακούσετε τον ήχο και τα κοχλάσματα που βγάζει το πολύ ευχάριστο i30N Performance που αναμφίβολα αποτελεί την πιο συμφέρουσα επιλογή στο είδος του!

photos: karagiorgakis c&g

[accordion close=”1″ title=”Τι λέει η Hyundai για το i30 N“]Εκπληκτική οδηγική απόλαυση για όλους

  • Το i30 N σηματοδοτεί μια νέα εποχή για τη Hyundai Motor – εισάγοντας το πρώτο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της σειράς N, κατασκευασμένο για να προσφέρει εκπληκτική οδηγική απόλαυση για όλους
  • Η σειρά N γεννήθηκε στο Namyang της N. Κορέας και ολοκληρώθηκε στη πίστα Nürburgring. Το ‘N’ (που εμπνέεται από το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος) αντιπροσωπεύει την ουσία της εξέλιξης των αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων της Hyundai Motor.

Το Νέο Hyundai i30 “N” δημιουργήθηκε με την οδηγική συγκίνηση στο επίκεντρο. Γνώμονας δεν ήταν οι επιδόσεις σε RPM (Rounds Per Minute – στροφές ανά λεπτό) αλλά σε BPM (driver heart-Beats Per Minute, ήτοι… παλμοί καρδιάς ανά λεπτό). Σε αυτό συντελούν όλα όσα χαρακτηρίζουν το εκρηκτικό νέο μοντέλο:

  • Υψηλή ισχύς: ο 4-κύλινδρος T-GDI turbo κινητήρας 2.0-λίτρων προσφέρει μέχρι 275 PS και ροπή 353 Nm με υψηλή απόκριση και γραμμική ισχύ εξόδου
  • Τεχνολογικάχαρακτηριστικάυψηλώνεπιδόσεων: Electronic Limited Slip Differential, Electronic Controlled Suspension, Rev Matching, Launch Control, ελαστικά High-Performance, lap timer καιάλλα.
  • Υψηλό επίπεδο προσαρμογής: πέντε διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών N και N Custom, προσφέρουν ποικιλία διαφορετικών διαμορφώσεων/επιλογών, από την άνετη καθημερινή μετακίνηση μέχρι τον καθαρόαιμο προσανατολισμό σε αγωνιστικές επιδόσεις.
  • Ήχος που κτίζει το συναίσθημα και την αδρεναλίνη, χάρη σε ένα μεταβλητό σύστημα βαλβίδων εξαγωγής
  • Πραγματικός σχεδιασμός επιδόσεων : επιθετικοί εμπρός και πίσω προφυλακτήρες με μεγαλύτερους αεραγωγούς και κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή, αεροδυναμική πίσω αεροτομή με τριγωνικό φως πέδησης, εξάτμιση διπλού σιγαστήρα, ζάντες 18 και 19 ιντσών, σπορ καθίσματα, και το χαρακτηριστικό γαλάζιο εξωτερικό χρώμα εμπνευσμένο από την Hyundai Motorsport

Το i30 N είναι το πρώτο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων της Hyundai Motor της σειράς N. Βασισμένο στο i30 Νέας Γενιάς, το i30 N έχει αναπτυχθεί εξ’ αρχής για να προσφέρει μέγιστη οδηγική απόλαυση στην καθημερινότητα τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα. Η σειρά N γεννήθηκε στο Namyang, στο παγκόσμιο κέντρο Έρευνας & Τεχνολογίας της Hyundai Motor στην Κορέα, και εξελίχθηκε στο Nürburgring, μια από τις πιο απαιτητικές πίστες στον κόσμο και στο Κέντρο Δοκιμών της Hyundai. Το λογότυπο N εμπνέεται από το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος όπου το i30 N έχει ελεγχθεί διεξοδικά και έχει αποδείξει την ικανότητά του. Το i30 N αποπνέει την εμπειρία της Hyundai Motorsport στο WRC από το 2014.

“Το Hyundai i30 N έχει αναπτυχθεί για να προσφέρει μέγιστη οδηγική απόλαυση στους πελάτες μας σε ένα προσιτό πακέτο υψηλών επιδόσεων”, δήλωσε ο Albert Biermann, Executive Vice President Performance Development and High Performance Vehicle Division. “Με τα μοντέλα N υψηλών επιδόσεων, θα ενισχύσουμε την ελκυστικότητα της μάρκας μας με συναισθηματικά προϊόντα που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των ανθρώπων που αγαπούν να χαμογελούν όταν οδηγούν το αυτοκίνητό τους σε ελικοειδείς δρόμους και να ακούν τον ήχο του κινητήρα . Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο μετράμε τις επιδόσεις σε BPM (ήτοι… παλμοί καρδιάς ανά λεπτό) αντί μόνο σε RPM”.

Εστιασμένο στη οδηγική απόλαυση

Το i30 N έχει αναπτυχθεί με βάση τρεις πυλώνες που εστιάζουν στο πλαίσιο «Fun to Drive»: Corner Rascal, Everyday Sports Car και Race Track Capability.Το i30 N έχει σχεδιαστεί για να κάνει την καρδιά του οδηγού να κτυπά πιο γρήγορα όταν εκείνος ή εκείνη βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Αντί να επικεντρώνεται σε απόλυτους αριθμούς, η Hyundai Motor επέλεξε να εστιάσει στη οδηγική απόλαυση και τη συναισθηματική επίδραση στους καρδιακούς παλμούς του οδηγού ανά λεπτό (BPM), αντί να μετρά απλώς τις στροφές ανά λεπτό (RPM). Όταν ο οδηγός αγγίξει το γκάζι, η λειτουργία Rev συμβαδίζει με την ομαλή αλλαγή ταχυτήτων, ενώ η λειτουργία overboost αυξάνει τη ροπή (+ 8%) και την επιτάχυνση (+ 6-7%). Το συναίσθημα ενισχύεται από τον συναισθηματικό ήχο του αυτοκινήτου από την διπλή εξάτμιση με σιγαστήρα και το μεταβλητό σύστημα βαλβίδων εξαγωγής. Η καμπίνα του i30 N παρουσιάζει βασικές παραμέτρους επιδόσεων μέσω του νέου ταμπλό και την 8 ιντσών οθόνη ελεύθερης διακύμανσης, όπως ο μετρητής G-Force για ζωντανή παρακολούθηση των επιδόσεων.

Corner Rascal

Το i30 N αγαπά τις στροφές. Το λογότυπο N εμπνέεται από το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος, το απόλυτο κομμάτι των δοκιμαστικών διαδρομών, όπου το i30 N επιτυγχάνει μέγιστη πρόσφυση, ακρίβεια και οδηγική αίσθηση. Ο ισχυρός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2.0 λίτρων προσφέρει ισχύ έως 275 PS και ροπή 353 Nm. Διαθέτει μπροστινή κίνηση και 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Το i30 N είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένο ώστε να κρατά το αμάξωμα σταθερό στο δρόμο όταν απαιτείται μέγιστη έλξη. Το σύστημα Electronic Limited Slip Differential (E-LSD) βελτιώνει τα κρατήματα και παρέχει μέγιστη ισχύ στο δρόμο. Για τους φανατικά ενθουσιώδεις το σύστημα Electronic Stability Control (ESC) μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς για μέγιστη οδηγική ελευθερία. Προκειμένου να προσφέρουν στους οδηγούς και τους επιβάτες τη μέγιστη άνεση, τα ειδικά σχεδιασμένα N σπορ καθίσματα προσφέρουν μέγιστη ευστάθεια και πλευρική στήριξη σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Sport αυτοκίνητο στην καθημερινότητα

Το i30 N είναι ένα καθημερινό σπορ αυτοκίνητο, κατάλληλο για καθημερινή μετακίνηση προσφέροντας άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και σε αγωνιστικές επιδόσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Προσφέροντας μια μεγάλη ποικιλία επιλογών, το i30 N είναι ένα ισορροπημένο hatchback, που προσφέρει επιδόσεις και πρακτικότητα για να δημιουργήσει το καλύτερο συναίσθημα στον οδηγό. Υπάρχουν πέντε λειτουργίες οδήγησης, όπως Eco, Normal, Sport, N και N Custom, οι οποίες μπορούν να επιλεγούν χρησιμοποιώντας δύο ειδικά μπουτόν στο τιμόνι. Οι διαφορετικές λειτουργίες μεταβάλλουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσαρμόζοντας τις παραμέτρους υψηλών επιδόσεων του κινητήρα, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), τον ήχο, το σύστημα διεύθυνσης και τη λειτουργία Rev. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το κουμπί λειτουργίας Rev στο τιμόνι για να αυξήσει τις στροφές του κινητήρα κατά την μετάβαση από μια υψηλότερη σε μια χαμηλότερη ταχύτητα, ενώ ο έλεγχος εκκίνησης του αυτοκινήτου βοηθά στον έλεγχο ροπής του κινητήρα.

Αγωνιστικές Επιδόσεις

Στην εξέλιξη του οχήματος, η αντοχή και οι αγωνιστικές επιδόσεις ήταν βασικά στοιχεία. Το i30 N έχει διανύσει 10.000 χλμ οδήγησης στο Nordschleife στην πίστα Nürburgring πραγματοποιώντας δοκιμές ανθεκτικότητας. Το αυτοκίνητο συμμετείχε επίσης δύο φορές στην πιο σκληρή δοκιμή αντοχής στον κόσμο, τον 24-ωρο αγώνα ADAC στην πίστα Nürburgring. Ο κινητήρας και τα εξαρτήματά του έχουν δοκιμαστεί για τη συνολική αξιολόγηση του οχήματος το 2016 και για την επιβεβαίωση της συνολικής αγωνιστικής του ικανότητας σε 2017. Τα φρένα του έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη διάρκεια διαθέτοντας μια πρόσθετη λειτουργία ψύξης μέσω των αεραγωγών στον μπροστινό προφυλακτήρα. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS) επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει το i30 N ώστε να ταιριάζει καλύτερα στις απαιτήσεις της αγωνιστικής διαδρομής. Η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος αυξάνεται από την ράβδο ακαμψίας στο πίσω μέρος που βρίσκεται πίσω από τα πίσω καθίσματα. Το αυτοκίνητο διαθέτει ακριβές χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και σύντομη διαδρομή για να βελτιώνει τις γρήγορες μεταβάσεις.

Η σειρά Ν της Hyundai Motor : Γεννήθηκε στο Namyang, Εξελίχθηκε στο Nürburgring

Η σειρά N γεννήθηκε στο Namyang, στο Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας της Hyundai Motor στη N. Κορέα και ολοκληρώθηκε στη πίστα Nürburgring, όπου αποτελεί το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor. Η στενή σχέση μεταξύ Namyang κα Nürburgring δημιούργησε τη βάση για τη σειρά N, με στόχο την οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος, το λογότυπο «N» ενσωματώνει αυτήν την πτυχή – ένα ευκίνητο όχημα που είναι απολαυστικό στην οδήγηση – και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία σε δύσκολες διαδρομές.

Εμπνευσμένο από την Hyundai Motorsport

H Hyundai Motorsport ιδρύθηκε στις αρχές του 2013 με έδρα το Alzenau της Γερμανίας και με σκοπό της να αναπτύξει ένα μακροπρόθεσμο πρόγραμμα μηχανοκίνητου αθλητισμού, το οποίο αποδεικνύει το συναίσθημα και την τεχνολογία που η Hyundai διαθέτει στα αυτοκίνητά της. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η Hyundai Motorsport συμμετείχε με επιτυχία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC) της FIA, που θεωρείται ως μια από τις πιο απαιτητικές και ανταγωνιστικές διοργανώσεις :

2013: Έναρξη του i20 WRC.

2014: Το i20 WRC της Hyundai Motorsport κατακτά τέσσερα βάθρα και ολοκληρώνει το WRC στην τέταρτη θέση στην συνολική κατάταξη των Κατασκευαστών.

2015: Εμφανίζεται για πρώτη φορά η σειρά υψηλών επιδόσεων N της Hyundai με τα πρωτότυπα N 2025 Vision Gran Turismo και RM15. Η Hyundai κατακτά τέσσερα βάθρα και ολοκληρώνει το WRC στην τρίτη θέση.

2016: Η Hyundai κατακτά επτά βάθρα και ολοκληρώνει το WRC στη δεύτερη θέση.

2017: Μια νέα εποχή ξεκινά με την εισαγωγή νέων τεχνικών κανονισμών που οδηγούν σε πιο διακριτικά, δυναμικά και ισχυρά WRC οχήματα.

Έχοντας διανύσει ήδη τη μισή σεζόν, η Hyundai έχει κατακτήσει έξι βάθρα και προς το παρόν κατέχει τη δεύτερη θέση στην κατάταξη των οδηγών και των κατασκευαστών του WRC.

Οι έννοιες υψηλών επιδόσεων της Hyundai προέκυψαν κατά την ανάπτυξη των αυτοκινήτων WRC. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το WRC θεωρείται ότι είναι το λίκνο της σειράς N, επομένως και για το i30 N. Κατά τη διάρκεια των αγώνων, με αγωνιστικές διαδρομές σε δρόμους από χαλίκι, άσφαλτο, χιόνι και πάγο, οι μηχανικοί της Hyundai Motor εντόπισαν περαιτέρω βελτιώσεις και δυνατότητες βελτιωμένων επιδόσεων για το i30 N.

Κέντρο δοκιμών Nürburgring

Η πίστα του Nürburgring στο Nordschleife χρησιμοποιήθηκε και εξακολουθεί να χρησιμοποιείται για να βελτιώσει τις τεχνολογίες υψηλών επιδόσεων της σειράς N. Η πίστα αγώνων του Nürburgring είναι γνωστή ως μία από τις πιο δύσκολες πίστες στον κόσμο. Με 73 στροφές και 20,8 χιλιόμετρα ασφάλτου, αποτελεί ένα εξαιρετικό σύμπλεγμα για σπορ μηχανοκίνητα και φιλοξενεί το κέντρο δοκιμών της Hyundai Motor σε έκταση 3.600 τετραγωνικών μέτρων, το οποίο χρησιμοποιείται από το Τεχνικό Κέντρο της Hyundai Motor Europe. για τις πειραματικές δοκιμές ανθεκτικότητας της Hyundai Motor στην Ευρώπη. Κάθε αυτοκίνητο που συμμετέχει στις διαδρομές της πίστας Nürburgring δοκιμάζεται 420 με 480 φορές τόσο σε ξηρό όσο και σε υγρό οδόστρωμα, πραγματοποιώντας έως και 180.000 χλμ. οδήγησης – το ισοδύναμο του κύκλου ζωής ενός κανονικού οχήματος – σε μόλις τέσσερις εβδομάδες.

Namyang Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογίας – Ο τόπος γέννησης του i30 N

Το Κέντρο Έρευνας & Τεχνολογίας στο Namyang ξεκίνησε το 1995 στο Hwaseong της Νότιας Κορέας και απασχολεί 13.000 ερευνητές, είναι το κέντρο του παγκόσμιου δικτύου Έρευνας & Τεχνολογίας της Hyundai Motor και ο τόπος γέννησης του νέου i30 N.  Εκτείνεται σε περισσότερα από 3.3 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα γης και αποτελείται από διάφορα Κέντρα σχεδιασμού και μηχανικής οχημάτων, επιδόσεων και δοκιμαστικής οδήγησης, αεροδυναμικής σήραγγας και περιβαλλοντικής Έρευνας & Τεχνολογία. Έχει φιλοξενήσει 34 αγώνες, συμπεριλαμβανομένου ενός Belgian Road, και έναν αγώνα υψηλών ταχυτήτων μήκους 4,5 χλμ. Συνολικά, ο χώρος διαθέτει διαδρομές 70 χιλιομέτρων.

Παράγεται στην Ευρώπη

Το i30 N θα παράγεται στη μονάδα παραγωγής Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) στο Nošovice της Τσεχίας. Η μονάδα εγκαινιάσθηκε το 2008 και ξεκίνησε την παραγωγή της πρώτης γενιάς i30 το ίδιο έτος. Έχει ετήσια παραγωγική δυναμικότητα 350.000 αυτοκινήτων και πληροί τα υψηλότερα ποιοτικά πρότυπα για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των ευρωπαίων πελατών. Οι εγκαταστάσεις της HMMC διαθέτουν επίσης μια ανοικτή πίστα δοκιμών μήκους 3,3 km, διασφαλίζοντας ότι κάθε όχημα δοκιμάζεται σε τεστ δυναμικής, θόρυβου και λειτουργιών, μαζί με έναν πλήρη έλεγχο κάτω μέρους του αμαξώματος για πιθανή διαρροή και σωστή συναρμολόγηση.

Σχεδιασμένο με επίκεντρο της επιδόσεις

Το i30 N εστιάζει στις πραγματικές λειτουργίες απόδοσης, ενώ βελτιώνει σημαντικά την εμπειρία αυτών που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Διαθέτει μοναδικά σχεδιαστικά σπορ στοιχεία υψηλών επιδόσεων, όπως επιθετικοί εμπρός και πίσω προφυλακτήρες και ένα νέο πίσω σπόιλερ, σε συνδυασμό με τον συνεπή, διαχρονικό σχεδιασμό της σειράς i30. Το χαμηλωμένο αμάξωμα σε συνδυασμό με τη νέα αεροδυναμική προσδίδουν στο αυτοκίνητο τη σπορ σιλουέτα του και την ισχυρή του εικόνα, ενώ παράλληλα ενισχύουν τις δυνατότητες ισορροπίας δρόμου και αγωνιστικής πίστας.

Εξωτερική σχεδίαση

Το i30 N διαθέτει αυξημένα τόξα στους τροχούς με ζάντες 18 ιντσών ή τροχούς 19 ιντσών που φέρουν το λογότυπο N. Σε σύγκριση με την 5-θυρη έκδοση, το i30 N είναι χαμηλότερο 4 χιλιοστά με ζάντες 18 ιντσών και χαμηλότερο 8 χιλιοστά με ζάντες 19 ιντσών. Η υπογραφή N διακρίνεται και στις εντυπωσιακές κόκκινες δαγκάνες φρένων, καθώς και στη μάσκα Cascading στο μπροστινό μέρος. Δείχνει σαφώς από πού προέρχεται το μοντέλο και αυξάνει την αίσθηση των υψηλών επιδόσεων.

Στο μπροστινό μέρος, το i30 N διατηρεί επίσης την σπορ και επιθετική του εμφάνιση μέσω της μαύρης στεφάνης των προβολέων. Στο πίσω μέρος, το τριγωνικό τρίτο φως φρένων στη νέα γυαλιστερή μαύρη αεροτομή και η διπλή εξάτμιση υπογραμμίζουν την εντυπωσιακή εμφάνιση του σπορ hatchback.

Εσωτερικός σχεδιασμός

Το εσωτερικό εστιάζει στη σύνδεση του οδηγού με το αυτοκίνητο με όλα τα σημεία επαφής. Το αυτοκίνητο είναι αφιερωμένο στους ανθρώπους που αγαπούν πραγματικά τα αυτοκίνητα. Το αποκλειστικό τιμόνι “N” εξασφαλίζει ότι ο οδηγός ελέγχει 100% όλα τα χαρακτηριστικά των επιδόσεων οδήγησης απευθείας με το χέρι. Στην αριστερή πλευρά του τιμονιού, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν τρεις βασικές λειτουργίες οδήγησης: Normal, Sport και Eco. Στα δεξιά, ο οδηγός έχει άμεση πρόσβαση στο μπουτόν N για την ενεργοποίηση της λειτουργίας “N” ή στην προσαρμοσμένη ρύθμιση που είναι ορατή στην οθόνη πλοήγησης. Για τον καλύτερο έλεγχο του κινητήρα, ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει τη λειτουργία Rev χρησιμοποιώντας το ειδικό μπουτόν “Rev” ακριβώς πάνω από το μπουτόν “N”. Το τιμόνι κατασκευάζεται με το μοναδικό μπλε  λογότυπο N στο κάτω μέρος.

Οδηγικές Επιδόσεις

Το i30 N διαθέτει ακρίβεια, ασφάλεια και ανθεκτικότητα στην ενθουσιώδη οδήγηση. Οι σύγχρονες τεχνολογίες υψηλών επιδόσεων μπορούν να συνδυάζονται αποτελεσματικά για την ομαλή και ελεγχόμενη οδήγηση. Τα βασικά χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων είναι τα κορυφαία της κατηγορίας για το πρώτο μοντέλο στης σειράς N της Hyundai Motor και μπορούν να επιλεγούν ξεχωριστά από τον οδηγό ανάλογα με της οδηγικές απαιτήσεις.

Το i30 N προσφέρει υψηλό επίπεδο ακρίβειας στο τιμόνι του, προσφέροντας εμπιστοσύνη στον οδηγό: το σύστημα R-MDPS, παρέχει σταθερότητα στο όχημα σε υψηλές ταχύτητες και κάνει το αυτοκίνητο να ανταποκρίνεται άμεσα και στις χαμηλότερες ταχύτητες.

Έναρξη ελέγχου

Το Launch Control του i30 N ρυθμίζει τη ροπή του κινητήρα όταν ξεκινάει από στάση, βοηθώντας στην εκκίνηση του σαν επαγγελματία οδηγό αγώνων. Με τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC) εκτός λειτουργίας και τον αποσυνδεδεμένο συμπλέκτη, η πρώτη ταχύτητα μπορεί να ενεργοποιηθεί αμέσως απελευθερώνοντας το πεντάλ του συμπλέκτη μέσα σε πέντε δευτερόλεπτα μετά την πλήρη επιτάχυνση.

Rev matching

Η λειτουργία Rev matching ρυθμίζει αυτόματα τις στροφές του κινητήρα όταν ο οδηγός μεταβαίνει από μια υψηλότερη σε μια χαμηλότερη ταχύτητα. Συνεπώς, ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης, επιτρέπει ομαλότερες ή πιο σπορ μεταβάσεις. Το μπουτόν Rev matching μπορεί να ενεργοποιηθεί εύκολα με το χέρι, καθώς βρίσκεται στη δεξιά πλευρά του τιμονιού.

Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS)

Ελέγχοντας τη δύναμη απόσβεσης, βελτιώνονται και η οδήγηση και η σταθερότητα. Ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης, από τα καθημερινά δρομολόγια μέχρι την οδήγηση σε πίστα, η απόδοση του οχήματος μπορεί να ρυθμιστεί. Η χρήση ηλεκτρομαγνητικής βαλβίδας εγγυάται ακριβή και άμεσο έλεγχο της δύναμης απόσβεσης. Επιτρέπει στον οδηγό να επηρεάζει την ακαμψία της ανάρτησης με το πάτημα ενός κουμπιού.

Ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC)

Το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου ευστάθειας (ESC) σταθεροποιεί το όχημα κατά τη διάρκεια ελιγμών. Εάν είναι επιθυμητό, ​το σύστημα ESC μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς για μεγιστοποίηση της αίσθησης οδήγησης σε πίστα.

Ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) (με πακέτο επιδόσεων)

Η σταθερότητα του i30 N στις στροφές επιτυγχάνεται με διαφορετικά χαρακτηριστικά επιδόσεων, όπως το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD). Αυτό επιτρέπει στους τροχούς να γυρίζουν σε διαφορετικές ταχύτητες εφαρμόζοντας διαφορετικές ποσότητες ροπής, ανάλογα με τη μεταφορά φορτίου από τον εσωτερικό προς τον εξωτερικό τροχό εμπρός άξονα. Η ολίσθηση του τροχού σε συγκεκριμένες συνθήκες μειώνεται και η υποστροφή στις στροφές ελαχιστοποιείται. Το σύστημα E-LSD αυξάνει τη μέγιστη ταχύτητα στροφών και την οδηγική απόλαυση.

Ηλεκτρονική γεννήτρια ήχου (ESG)

Για να προσφέρει στο εσωτερικό του το i30 N μια πραγματική εμπειρία υψηλών επιδόσεων, παράγεται από τον κινητήρα ένας σπορ ήχος προερχόμενος από την ηλεκτρονική γεννήτρια ήχου στο πλαίσιο του αμαξώματος. Στην καμπίνα, στη βάση του παρμπρίζ, παρέχει επιπλέον ακουστική για να ταιριάζει με τη διάθεση του οδηγού.

Σύστημα βαλβίδων μεταβλητής εξαγωγής (με πακέτο επιδόσεων)

Ανάλογα με τη λειτουργία οδήγησης, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει διαφορετικούς ήχους εξάτμισης και έτσι να διαχειριστεί ενεργά τη βαλβίδα εξαγωγής. Ο ήχος διαφέρει ανάλογα με το μέγεθος του ανοίγματος της βαλβίδας. Η διπλή εξάτμιση διαθέτει πολλαπλές ρυθμίσεις, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να αυξάνει τον όγκο του ήχου από την κανονικό σε πολύ ισχυρό.

Λειτουργίες οδήγησης

Οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε πέντε λειτουργίες οδήγησης: Eco, Normal, Sport, N και N με προσαρμοσμένες ρυθμίσεις, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν χρησιμοποιώντας τα δύο ειδικά μπουτόν στο τιμόνι. Οι διαφορετικοί τρόποι μεταβάλλουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ρυθμίζοντας τις παραμέτρους του κινητήρα, τις αποσβέσεις, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), τον ήχο του κινητήρα, το σύστημα διεύθυνσης και τη λειτουργία Rev. Στη λειτουργία N Custom, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν από τις ρυθμίσεις Eco, Normal, Sport και Sport + για κάθε εξάρτημα υψηλής απόδοσης που ταιριάζει με τις προτιμήσεις οδήγησης και τις οδικές συνθήκες.

Ρυθμίσεις Μπουτόν Οδηγικής Λειτουργίας N Button
Eco Normal Sport N Mode N Custom
Ρυθμίσεις 

Κινητήρα

Λειτουργίες Κινητήρα ECO NORMAL SPORT SPORT+ NORMAL / SPORT / SPORT+
Rev Matching OFF NORMAL SPORT SPORT+ OFF / NORMAL / SPORT / SPORT+
Ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) NORMAL NORMAL SPORT SPORT NORMAL / SPORT
Θόρυβος εξάτμισης (after-fire sound & variable exhaust sound)* ECO NORMAL SPORT SPORT+ (with After-fire sound) NORMAL / SPORT / SPORT+
Ρυθμίσεις Αμαξώματος Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενη Ανάρτηση (ECS) NORMAL NORMAL SPORT SPORT+ NORMAL / SPORT / SPORT+
Σύστημα Διεύθυνσης NORMAL NORMAL SPORT SPORT+ NORMAL / SPORT / SPORT+
Ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) NORMAL NORMAL NORMAL SPORT NORMAL / SPORT / OFF

Ισχυρό πακέτο επιδόσεων

Το i30 N διαθέτει έναν υπερ-τροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 λίτρων με δύο επιλογές: τον κινητήρα Standard Package που αποδίδει 250 PS, ενώ η μέγιστη ισχύς του κινητήρα Performance Package αποδίδει 275 ίππους. Και οι δύο επιλογές παρέχουν μέγιστη ροπή 353 Nm και φτάνουν σε μέγιστη ταχύτητα 250 km/h. Η έκδοση των 250 PS επιταχύνει στα 100 km/h σε 6,4 δευτερόλεπτα * και αντίστοιχα η έκδοση 275 PS σε 6,1 δευτερόλεπτα *.

Ο κινητήρας διατίθεται με μπροστινή κίνηση και 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Το i30 N με πακέτο επιδόσεων περιλαμβάνει αποκλειστικά ελαστικά Hyundai N 19 ιντσών Pirelli P-Zero υψηλής αντοχής, διακριτικές κόκκινες δαγκάνες φρένων N και μεγαλύτερους δίσκους φρένων (μπροστά 18 ιντσών, 17 ιντσών πίσω). Το σύστημα ηλεκτρονικής περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD) και το σύστημα μεταβλητής βαλβίδας εξαγωγής είναι πρόσθετα χαρακτηριστικά που περιλαμβάνονται στο πακέτο επιδόσεων για να παρέχουν την βέλτιστη εμπειρία σε αγώνες σε πίστα.

Συνδεσιμότητα

Οι λειτουργίες οδήγησης του i30 N μπορούν να εμφανιστούν στην 5.0 ιντσών οθόνη αφής ή στην προαιρετική 8.0 ιντσών οθόνη αφής με πλοήγηση, που περιλαμβάνει πληροφορίες σχετικά με την ισχύ, τη ροπή στρέψης, το turbo boost καθώς και έναν χρονοδιακόπτη lap και επιτάχυνσης. Το συγκεκριμένο μενού της οθόνης Mode N προσφέρει επίσης ρυθμίσεις για τον κινητήρα, την ανάρτηση, το τιμόνι, το διαφορικό (στο πακέτο επιδόσεων), τη λειτουργία Rev, τον ήχο της εξάτμισης και τον έλεγχο ευστάθειας.

Το i30 N περιλαμβάνει τόσο το Apple CarPlay όσο και το Android Auto. Και τα δύο συστήματα επιτρέπουν στους χρήστες να συνδέουν τις συσκευές τους για την προβολή και τον έλεγχο των λειτουργιών μουσικής, τηλεφώνου ή πλοήγησης στην οθόνη. Η ομαλή συνδεσιμότητα επιτρέπει στους οδηγούς και τους επιβάτες να παραμείνουν συνδεδεμένοι ενώ παράλληλα παραμένουν επικεντρωμένοι στο δρόμο. Η Hyundai Motor προσφέρει επίσης μια ασύρματη επαγωγική βάση φόρτισης για κινητά τηλέφωνα (standard Qi) και 7-ετή δωρεάν συνδρομή στις υπηρεσίες LIVE. Οι υπηρεσίες LIVE προσφέρουν ενημερωμένες πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο για καιρικές συνθήκες, κίνηση, κάμερες ταχύτητας και online αναζητήσεις για σημεία ενδιαφέροντος.

Κορυφαία ασφάλεια

Προσφέροντας τα πιο εξελιγμένα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας το νέο i30 N, καθιστά την τεχνολογία Hyundai Motor προσβάσιμη σε όλους, όπως και ολόκληρη η γκάμα του i30.

Το i30 N διαθέτει χαρακτηριστικά ασφαλείας όπως : σύστημα Αυτόματης Έκτακτης Πέδησης (AEB), σύστημα Προειδοποίησης Απόσπασης Προσοχής Οδηγού (DAA), σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας (LKAS), σύστημα Πληροφόρησης Ορίων Ταχύτητας, το οποίο εμφανίζει το όριο ταχύτητας σε πραγματικό χρόνο.

Το σύστημα Αυτόματης Ρύθμισης Υψηλής Σκάλας Φώτων (HBA) ανιχνεύει τόσο τα οχήματα στο αντίθετο ρεύμα όσο και τα προπορευόμενα οχήματα που βρίσκονται στην ίδια λωρίδα τη νύχτα και ελέγχει τα φώτα χαμηλής δέσμης ανάλογα με την περίπτωση, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες ενόχλησης σε άλλους οδηγούς. Το σύστημα HBA ενεργοποιεί και πάλι αυτόματα τους προβολείς και επομένως μεγιστοποιεί την οπτική γωνία του οδηγού μόλις δεν εντοπιστούν οχήματα.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Βενζίνη : THETA 2.0T-GDI  (250PS)
Κινητήρας THETA 2.0 T-GDI, 16-valve MLA, DOHC E-CVVT
Κυβισμός 1998 cc
Διάμετρος x Διαδρομή 86.0 x 86.0 mm
Σχέση συμπίεσης 9.5
Ισχύς σε ίππους 250 PS (184 kW) @ 6000 rpm
Μέγιστη ροπή 353 Nm @ 1,450 ~ 4000 rpm
Μέγιστη Ταχύτητα (km/h) 250
0-100 km/h (δευτερόλεπτα)* 6.4

 

Βενζίνη : THETA 2.0T-GDI with Performance Package (275PS)
Κινητήρας THETA 2.0 T-GDI, 16-valve MLA, DOHC E-CVVT
Κυβισμός 1998 cc
Διάμετρος x Διαδρομή 86.0 x 86.0 mm
Σχέση συμπίεσης 9.5
Ισχύς σε ίππους 275 PS (202 kW) @ 6000 rpm
Μέγιστη ροπή 353 Nm @ 1,450 ~ 4700 rpm
Μέγιστη Ταχύτητα (km/h) 250
0-100 km/h (δευτερόλεπτα)* 6.2

Μεταδόσεις

Κινητήρες Βενζίνης Ταχύτητες

Κινητήρας 2.0 T-GDI (250 PS) 2.0T-GDI (275 PS)
Χειροκίνητο 6 6

Κιβώτιο Ταχυτήτων

  THETA 2.0 T-GDI
250PS 275PS
3.083 3.083
1.931 1.931
1.696 1.696
4η 1.276 1.276
1.027 1.027
0.854 0.854
Όπισθεν 3.588 3.588
Τελική Σχέση 

Μετάδοσης

4.154 (1/2/R) 

3.176 (3/4/5/6)

4.333 (1/2/R) 

3.250 (3/4/5/6)

Ανάρτηση

Εμπρός Γόνατα τύπου MacPherson
Πίσω Πολλαπλών συνδέσμων

Σύστημα Διεύθυνσης

Τύπος R-MDPS (RACK TYPE MOTOR DRIVEN POWER STEERING)
Συνολική αναλογία STD: 12.23 (@360°), PP: 12.31 (@360°)
Στροφές τιμονιού 5.8 μέτρα
Κύκλος στροφής-ακτίνα 2.14

Φρένα

Εμπρός Disc Type, 17″ : STD /18″ : OPT (PP)
Πίσω Disc Type, 16″ : STD /17″ : OPT (HAND PARKING)
Master Cylinder Φ23.81
Booster Size 10″ (LHD,RHD)

 Τροχοί και Ελαστικά

Τύπος Τροχού                                     Ελαστικά
7.5Jx18 AL 225/40R18
8.0Jx19 AL 235/35R19

Διαστάσεις (mm)

Εξωτερικές

Μήκος 4335
Πλάτος 1795
Ύψος STD: 1,451 (18” tyre) / P PKG: 1,447 (19” tyre)
Μεταξόνιο 2650
Απόσταση από το έδαφος STD: 136 / P PKG: 132

Εσωτερικές

  Εμπρός Πίσω
Χώρος για το κεφάλι 994 977
Χώρος για τα πόδια 1,073 883
Χώρος για τους ώμους 1,427 1,406

Χωρητικότητα (λίτρα)

Ρεζερβουάρ Καυσίμου 50
Χώρος Αποσκευών (χωρίς την πίσω μπάρα ακαμψίας) Minimum 395
Maximum: 1,301
Χώρος Αποσκευών (με την πίσω μπάρα ακαμψίας) Minimum: 381
Maximum: 1,287

 Βάρος* (kg) 

  THETA 2.0 T-GDI
  250PS 275PS
Απόβαρο 1,400 – 1,480 1,429 – 1,509
Μικτό βάρος 1,950 1,950

* Τα στοιχεία είναι προσωρινά και όχι επιβεβαιωμένα πιθανά να υπόκεινται σε αλλαγές.
[/accordion]

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!