Toyota, Nissan, Honda εξελίσσουν solid state μπαταρίες για EV

Οι νέου τύπου μπαταρίες για ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπουν στην παραγωγή μέχρι το 2025 για να δίνουν μία αυτονομία όσο ενός συμβατικού οχήματος.

Οι τρεις γιαπωνέζοι κατασκευαστές συνεργάζονται στενά με τις εταιρίες Panasonic και GS Yuasa, καθώς και με το ινστιτούτο Libtec (Lithium-Ion Battery Technology and Evaluation Center), ενώ στην εξέλιξη των νέων μπαταριών συμμετέχει και το ιαπωνικό κράτος καταβάλλοντας 14,6 εκατομμύρια δολάρια. Στόχος είναι η κατασκευή μπαταριών με στερεό καταλύτη και με περίπου 30% μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση από τις λιθίου ιόντων. Με μία εκτίμηση πως μέχρι το 2025 θα μπορούν να προσφέρουν μία μέση αυτονομία πάνω από 500 χλμ. και το 2030 πάνω από 800 χλμ. Αλλά όλα αυτά αν όλα πάνε καλά…

Όπως έχουμε γράψει, οι solid state μπαταρίες οι νέες θα είναι φτηνότερες, ασφαλέστερες και αποδοτικότερες μπαταρίες, όπως υπόσχεται η νέα τεχνολογία, αφού οι solid-state χρησιμοποιούν ένα στερεού τύπου ηλεκτρολύτη σε αντίθεση με τον υγρό (εύφλεκτο) των μπαταριών λιθίου που επηρεάζεται και πιο εύκολα από τις θερμοκρασιακές μεταβολές.

Για παράδειγμα με αλκαλικά ανόδια μετάλλου η φόρτιση και κυψέλες από συνθετικό κρύσταλλο, μία μπαταρία μπορεί να είναι ταχύτερη, με αποδοτικότερη λειτουργία και με χαμηλότερες απώλειες σε πολικές θερμοκρασίες, ενώ η ενεργειακή τους πυκνότητα μπορεί να είναι τριπλάσια (κάτι που σημαίνει τριπλάσια αυτονομία!). Επίσης, οι solid state μπαταρίες προσφέρουν και σημαντικά μεγαλύτερο κύκλο ζωής (πάνω από 1.200 φορτίσεις), αλλά όλα αυτά μένει να τα δούμε και στην πράξη διότι στα εργαστήρια και στην θεωρία ωραία ακούγονται.

Προσοχή, λεξικό υψηλής τάσης!

Στα απόκρυφα μιας μπαταρίας!

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close