ΔΟΚΙΜΕΣ

Kia Stonic 1.0 T-GDi [test drive]

Δοκιμάζουμε το Stonic με τον τρικύλινδρο turbo και διαπιστώνουμε πόσο ταιριαστός είναι στο καλοστημένο πλαίσιο του Stonic.

Μέχρι τώρα είχαμε δοκιμάσει την έκδοση του Stonic στα 1.400 κ.εκ. (από 16.090€) και την diesel στα 1.600 κ.εκ. (από 17.660€). Τώρα έφτασε και η ώρα της turbo στα 1.000 κ.εκ. που τιμολογιακά τοποθετείται κάτω από την ντίζελ με διαφορά περίπου 570 ευρώ. Εδώ τα πράγματα είναι ξεκάθαρα. Κάνετε πολλά χιλιόμετρα το χρόνο; Προτιμήστε diesel. Κινείστε περισσότερο στην πόλη και κάνετε μικρότερες αποστάσεις; Ο τρικύλινδρος turbo με άμεσο ψεκασμό, και πιο ήσυχος είναι και πιο ραφιναρισμένος στην λειτουργία του.

Χάρη και στην καλή κλιμάκωση του κιβωτίου η δύναμη των 120 ίππων απλώνεται από τις χαμηλές στροφές και το μοτέρ όσο ανεβάζει στροφές βγάζει μία τραχιά αλλά ευχάριστη χροιά. Προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις και μόνο αν δεν είσαι «φιλικός» με το γκάζι θα δεις μία μέση κατανάλωση στα περίπου 8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Παρότι το τρικύλινδρο μοτεράκι δεν είναι από τα πιο οικονομικά στην κατηγορία του, στον ανοιχτό δρόμο και με μία νόμιμη τελική μπορεί να πέσει χαλαρά στα 7-7,5 λίτρα. Γεγονός πάντως είναι πως το βενζινοκίνητο Stonic είναι πιο απολαυστικό από το ντίζελ.

photos: nmarinopoulos

Μία σημαντική λεπτομέρεια που αντιληφθήκαμε είναι πως η ανάρτηση δεν αντιδρά τόσο σφιχτά όσο στην ντίζελ έκδοση και εξασφαλίζει μεγαλύτερα επίπεδα άνεσης. Μάλιστα αυτό είναι κάτι ιδιαίτερα ευπρόσδεκτο αφού η απόσταση των 18,3 εκατοστών από το έδαφος επιτρέπει απροβλημάτιστες βόλτες σε κακούς χωματόδρομους και δίχως να τραντάζονται οι επιβαίνοντες. Στην άσφαλτο και στα κλειστά κομμάτια το Stonic εξακολουθεί να αποδεικνύει πως είναι ένα από τα πιο ευχάριστα οδηγικά μικρά crossover με το αμάξωμα να παίρνει μικρές κλίσεις. Το τιμόνι είναι ακριβές και με σωστό «βάρος», ενώ ο επιλογέας κουμπώνει όπως θα ήθελες.

Κατά τα υπόλοιπα ισχύει ότι είχαμε γράψει και στις προηγούμενες δοκιμές μας για το Stonic. Οι χώροι είναι πολύ καλοί για όλους τους επιβάτες προσφέροντας ικανοποιητικό πορτμπαγκάζ στα 352 λίτρα. Το ταμπλό είναι προσεγμένο εργονομικά με ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και μία πολύ εύχρηστη touch-screen στο μέσο. Θήκες για μικροαντικείμενα υπάρχουν πολλές, ενώ γενικότερα το Stonic είναι ένα αυτοκίνητο που θα βολέψει τις μεταφορικές και καθημερινές ανάγκες μίας οικογένειας.

Περνώντας στο ταμείο το Stonic 1.0 T-GDI ξεκινά από τις 17.090€ και προσφέρει όλες τις ανέσεις από τον βασικό εξοπλισμό με στάνταρ την οθόνη 7 ιντσών. Πάντως, η αμέσως επόμενη έκδοση EX Premium προσφέρει πολλά στοιχεία (LED ημέρας, δερμάτινη επένδυση σε τιμόνι και επιλογέα, κάμερα οπισθοπορείας, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες, κ.α.) για να σε δελεάσει και αξίζει την υπέρβαση προς τα 17.660€. Εδώ να πούμε πως ένα πολύ σημαντικό κίνητρο για την απόκτηση του Stonic και κάθε Kia αποτελεί η αξιοπιστία που διακρίνει τους Κορεάτες και η 7ετής εγγύηση για τα μηχανικά μέρη.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων KIA

KΙΑ Stonic 1.0 T-GDi – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 172 Nm (17,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm
Τροφοδοσία Υπερτροφοδότηση με άμεσο ψεκασμό
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3 sec
Τελική ταχύτητα 184 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,0 / 5,0 / 4,5 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 45 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 562 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 115 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiPremiumContact5, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.140 x 1.760 x 1.520 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.532/1.539 mm
Μεταξόνιο 2.580 mm
Χώρος αποσκευών 352-1.135 lt
Απόβαρο 1.185 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 17.090€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!