SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 2WD 6MT & 4WD CVT [test drive]

Συνδυάζοντας την εμπειρία με τη νέα τάξη πραγμάτων -λέγε με Coupe SUV- η Mitsubishi έρχεται να καταθέσει την άποψή της με ένα πραγματικά ενδιαφέρον μοντέλο.

Για την ιστορία της εταιρίας στις εκτός δρόμου προτάσεις, δεν χρειάζεται να πούμε πολλά. Έχοντας στο ενεργητικό της μοντέλα όπως το Pajero αλλά και αμέτρητες νίκες σε ράλι, Dakar κ.λπ. καταλαβαίνει κανείς ότι όταν η Mitsubishi αποφασίζει να βγάλει ένα νέο SUV, ξέρει πολύ καλά και τι κάνει και πως να το κάνει. Στο πρόσωπο, λοιπόν, του Eclipse Cross αντικατοπτρίζεται μία νέα αντίληψη, γύρω από ένα compact coupe SUV το οποίο συνδυάζει τον όγκο με το δυναμισμό, σε ένα ιδιαίτερο σύνολο.

Οπτικά, αποτελεί αναμφισβήτητα ένα από τα πιο μοντέρνα μοντέλα της αγοράς. Με έντονα νεύρα, ιδιαίτερα επιθετικό σχεδιασμό μπροστά και μία μεγάλη, διπλή γυάλινη επιφάνεια πίσω, ώστε να διατηρεί το χαρακτήρα του coupe, χωρίς όμως να περιορίζει την ορατότητα. Και στο εσωτερικό του, όμως, δεν πάει πίσω, από άποψης design. Η νέα σχεδιαστική γλώσσα της Ιαπωνικής εταιρίας θέλει ένα συνδυασμό ποιοτικών υλικών με διαφορετικές υφές, καθώς και μία νέα εργονομία, σε ότι αφορά στα χειριστήρια.

Ενδεικτικά αναφέρουμε το touch pad στη βάση της κεντρικής κονσόλας, μέσω του οποίου μπορεί κανείς να χειριστεί την οθόνη των 7 ιντσών που εδράζεται στο πάνω μέρος του ταμπλό. Η τελευταία είναι και αφής, προσφέρει τη δυνατότητα σύνδεσης με κινητά android ή iPhone, μέσω Android Auto και Apple CarPlay, έχει όμως ένα τρωτό σημείο. Λόγω της κλίσης που διαθέτει προς τα μπρος, σε μεγάλη ηλιοφάνεια και υπό συγκεκριμένες γωνίες, μπορεί να γυαλίζει αρκετά, δυσκολεύοντας έτσι την ανάγνωσή της.

Κατά τα άλλα, δεν υπάρχουν σοβαρές ενστάσεις ούτε για την εργονομία, ούτε και για τους προσφερόμενους χώρους για μικροαντικείμενα, που θα κάνουν πιο άνετη τη ζωή στο εσωτερικό. Οι χώροι επαρκούν και με το παραπάνω για τις ανάγκες μίας οικογένειας, ενώ η πίσω σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινείται κατά το διαμήκη άξονα έως και 20 εκατοστά, αυξάνοντας έτσι το χώρο των αποσκευών από τα 378 στα 448 λίτρα.

Η θέση οδήγησης προσφέρει άνεση, καλή πλευρική στήριξη και ορατότητα, ικανοποιώντας απόλυτα τον οδηγό. Ο τελευταίος θα νιώσει ευχάριστα και με την αίσθηση του δεξιού πεντάλ, αφού κάτω από το καπό κρύβεται ένας αρκετά εύστροφος turbo κινητήρας 1,5 λίτρων, συνολικής ισχύος 163 ίππων. Στο caroto.gr είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε τόσο την προσθιοκίνητη έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, όσο και την τετρακίνητη με το CVT. Ας δούμε λοιπόν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε μίας.

Αναφορικά με το προσθιοκίνητο Eclipse Cross, μπορεί πολύ χαμηλά να εμφανίζει μία μικρή υστέρηση, όταν όμως ανέβουν λίγο οι στροφές προσφέρει όλη την απαραίτητη δύναμη για να κινήσει με περισσή αξιοπρέπεια το όχημα των 1.425 κιλών. Παράλληλα, διατηρεί ένα ελαφρά σπορτίφ ηχόχρωμα στην ακουστική του, ενώ η λειτουργία του είναι απόλυτα ραφιναρισμένη. Ο επιλογέας των σχέσεων δείχνει ακριβής και με καλό κούμπωμα. Αντίστοιχα και η κλιμάκωση είναι σωστή. Σε βαθύ πάτημα του δεξιού πεντάλ, ωστόσο, το σπινάρισμα είναι λίγο περισσότερο από όσο θα θέλαμε. Εδώ κερδίζει ξεκάθαρα η τετρακίνηση έκδοση. 

Στην τελευταία, η κίνηση μεταδίδεται μέσω ενός CVT κιβωτίου με οκτώ προκαθορισμένες σχέσεις/διαβαθμίασεις, οι οποίες επιδέχονται μικροδιορθώσεις με βάση τις στροφές και το φορτίο του κινητήρα. Οι αλλαγές επιτυγχάνονται γρήγορα και ομαλά, ενώ, για όσους επιθυμούν, υπάρχουν και δύο όμορφα paddles πίσω από το τιμόνι. Εδώ το συνολικό βάρος ανεβαίνει στα 1.550 κιλά, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στην κατανάλωση. Η τελευταία, βέβαια, κρίνεται λογική για τα δεδομένα του αυτοκινήτου, ειδικά αν επιλέξει κανείς το eco mode που διατίθεται. Ο εξοπλισμός περιλαμβάνει και τρία προγράμματα οδήγησης(πέρα από το S-AWC), τα Auto, Snow και Gravel, με τη ροπή στο πρώτο που καταλήγει στους πίσω τροχούς να φτάνει μέχρι και το 55%, με μέγιστη το 60% στο Gravel. Σημείωστε πως η απόσταση αμαξώματος από το έδαφος είναι στα 183 χλστ. με γωνία πρόσβασης 18,8, γωνία διαφυγής 29,6 και ράμπας στις 18 μοίρες.

Στο δρόμο το Eclipse Sport είναι ευχάριστο οδηγικά, με καλή αίσθηση, ακριβές και γρήγορο τιμόνι, καλά φρένα και σχετικά σφιχτές αναρτήσεις, που περιορίζουν τις κλίσεις στις στροφές. Παράλληλα, διατηρεί μία υψηλή ποιότητα κύλισης, που καταφέρνει και αντιμετωπίζει με επιτυχία το σύνολο σχεδόν των ανωμαλιών του οδοστρώματος. Στις υψηλές ταχύτητες το αυτοκίνητο παραμένει σταθερότατο, με έναν ελαφρύ αεροδυναμικό θόρυβο να κάνει ψηλά την εμφάνισή του. Όσο για τη μηχανική αρτιότητα και το συνδυασμό πλαίσιο/ κινητήρας/ αναρτήσεις, δείχνουν να συνδυάζονται αρμονικά με την τεχνολογική πληρότητα που προσφέρει η Mitsubishi. Ενδεικτικά αναφέρουμε τα συστήματα αυτόματης πέδησης, ελέγχου αλλαγής λωρίδας και ελέγχου τυφλών σημείων.

Το νέο «compact coupe SUV» των Ιαπώνων ξεκινά από τα 24.900 ευρώ, για την 4×2 έκδοση Inform με τον κινητήρα των 1,5 λίτρων. Από τη βασική, δε, έκδοση εξοπλισμού, είναι εφοδιασμένο με αρκετά συστήματα ασφαλείας, όπως τα Lane Departure Warning, Forward Collision, cruise control, Hill Start Assist, επτά αερόσακους κ.λπ. Μετά την έκδοση Inform ακολουθεί η έκδοση Ιnvite Plus, στα 27.500 ευρώ. Μηχανικά δεν υπάρχουν αλλαγές, αυτή όμως διαθέτει πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού, με διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας, τροχούς 18 ιντσών, κ.λπ. Στην κορυφή βρίσκεται η 4×4 έκδοση Ιntense Plus, με κιβώτιο CVT και τετρακίνηση, η οποία ξεκινά από τα 35.950 ευρώ. Όσο για το επίπεδο εξοπλισμού, περιλαμβάνει επιπροσθέτως θερμαινόμενα καθίσματα, θερμαινόμενο τιμόνι, πανοραμική οροφή, adaptive cruise control, Blind Spot Warning, περιμετρικούς αισθητήρες, Head Up Display, LED προβολείς κλπ.

Με όλα αυτά κατά νου, μπορούμε να μιλάμε για ένα πραγματικά σύγχρονο και ολοκληρωμένο coupe SUV. Με δύναμη, ευχάριστη οδική συμπεριφορά, δυναμική εμφάνιση, πλούσιο εξοπλισμό και μία βαριά για την κατηγορία καταγωγή, το Eclipse Sport έχει όλα όσα χρειάζονται για να διεκδικήσει τη θέση του σε μία αντικειμενικά απαιτητική και με σοβαρούς ανταγωνιστές κατηγορία. Από τις δύο εκδόσεις θα επιλέγαμε την πρώτη, λόγω κόστους. Εάν, ωστόσο, κρίνετε ότι σας χρειάζεται η τετρακίνηση, έχει νόημα να βάλετε το χέρι στην τσέπη για την ακριβότερη έκδοση, η οποία είναι και πιο πλούσια εξοπλιστικά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MITSUBISHI

Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 2WD 6MT Mitsubishi Eclipse Cross 1.5 4WD CVT
Κυβισμός 1.499 cc 1.499 cc
Διάμετρος x διαδρομή 75,0 x 84,8 mm 75,0 x 84,8 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 120 kW (163 PS) / 5.500 rpm 120 kW (163 PS) / 5.500 rpm 
Ροπή 250 Nm (25,5 kgm) / 1.800-4.500 rpm 250 Nm (25,5 kgm) / 1.800-4.500 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με
υπερτροφοδότηση
Άμεσος ψεκασμός με
υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,3 sec 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,8 lt/100 km 9,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,2 / 6,6 / 5,7 lt/100 km 8,8 / 6,7 / 6,0 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 63 lt 63 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 715 km 677 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6 Euro 6
Εκπομπή CO2 151 g/km 154 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων CVT με 8 προεπιλεγμένες σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι Αεριζόμενοι δίσκοι/Δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Yokohama BluEarth E70, 225/55 R18 Yokohama BluEarth E70, 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση 
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.405×1.805×1.685 mm 4.405×1.805×1.685 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.545/1.545 mm 1.545/1.545 mm
Μεταξόνιο 2.670 mm 2.670 mm
Χώρος αποσκευών 378-1.122 lt 378-1.122 lt
Απόβαρο 1.425 kg 1.490 kg
ΤΙΜΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ
Βασική έκδοση μοντέλου κινητήρα & εξοπλισμού

από 24.900€

από 35.950€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!