NEA

Τέλος εποχής! Τα Fiat δεν θα κατασκευάζονται στην Ιταλία!

Θα τρίζουν τα κόκαλα του «Δικηγόρου» Τζοβάννι Ανιέλι για το επερχόμενο “διαζύγιο” της Fiat με την Ιταλία, αφού στο προσεχές μέλλον όλα τα μοντέλα της μάρκας θα κατασκευάζονται εκτός ιταλικών συνόρων, σύμφωνα με το Bloomberg.

Όπως αναφέρει το έγκριτο πρακτορείο Bloomberg αυτή την στιγμή το εργοστάσιο Mirafiori στο Τορίνο κατασκευάζει 50.000 σε ετήσια βάση. Στο ίδιο κατασκευάζεται η Levante και οσονούπω ένα μικρότερο SUV της Maserati, όπως και τα Jeep. Η γραμμή παραγωγής του Panda θα μεταφερθεί από το Melfi σε ένα εργοστάσιο στην Πολωνία, ενώ η Mito σταματά δίχως να υπάρχει για την ώρα διάδοχη κατάσταση. Στο εργοστάσιο της Fiat στο Pomigliano (στη Νάπολη) θα φτιάχνεται ένα μικρό SUV της Jeep κάτω από το Renegade (κάτι που συνεπάγεται στο τέλος της παραγωγής ντίζελ κινητήρων και μόνο εκδόσεις βενζίνης 48V).

Όπως όλα δείχνουν η Fiat θα μείνει ουσιαστικά με δύο μοντέλα δίχως να υπάρχει καμία αναφορά για επόμενο Punto. Ουσιαστικά αυτά θα είναι τα Panda και οι εκδοχές 500. O Marchionne λέει πως πλέον δεν είναι συμφέρουσα η παραγωγή των Fiat στην Ιταλία και εν μέρει το δικαιολογεί από την άνοδο της Jeep στην Ευρώπη κατά 42% και την πτώση της Fiat κατά 12%. Στόχος είναι να δοθεί έμφαση στην παραγωγή λιγότερο mainstream μοντέλων και περισσότερο premium. Πάντως η στρατηγική της FCA στην αγορά της Βορείου Αμερικής φαίνεται να βγαίνει για το Q1 με μεγαλύτερα περιθώρια κέρδους ακόμη και από την Ford.

Το συμπέρασμα είναι πως μετά από 15 χρόνια ηγεσίας (καταστροφικής;) ο Marchionne θέλει να παραδώσει τα κλειδιά του μαγαζιού με ένα πιο νοικοκυρεμένο σχήμα. Το οποίο όμως ευνοεί ξεκάθαρα την Jeep και ουσιαστικά αδειάζει την τακτική του Marchionne που πραγματικά είναι απίστευτο να μην έχει ανανεώσει τόσα χρόνια ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα (το Punto). Και σίγουρα αν πριν από μερικά χρόνια έλεγε κανείς πως θα έρθει η ώρα που κανένα Fiat δεν θα κατασκευάζεται στην Ιταλία θα τον περνούσαν για τρελό. Για να δούμε τι θα ανακοινώσει η FCA τον Ιούνιο και κατά πόσο ισχύουν αυτά που αναφέρει το Bloomberg. Όπως και να ΄χει, κρίμα, πολύ κρίμα, για μία απο τις πιο αγαπημένες μάρκες…

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button