NEA

Νέο Nissan Leaf από 32.990€ – Διαθέσιμο στην Ελλάδα από τον Σεπτέμβριο

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Το best seller ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Nissan ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει στην ελληνική αγορά, με αυξημένη αυτονομία και τεχνολογίες αιχμής.

Η πρώτη δημοσιογραφική παρουσίαση επί ελληνικού εδάφους έγινε στην Θεσσαλονίκη, όπου ανακοινώθηκε η τιμή πώλησης για ένα από τα πιο ολοκληρωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς. Συγκεκριμένα το νέο Nissan Leaf ξεκινά από τις 32.990 ευρώ, προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Acenta, Ν Connecta και Techna), ενώ θα είναι διαθέσιμο από τον Σεπτέμβριο.

Στη δεύτερη πλέον γενιά του, το Leaf φέρει νέους συσσωρευτές, αισθητά μεγαλύτερης χωρητικότητας 40kWh (έναντι 30 kWh της προηγούμενης γενιάς), διατηρώντας ωστόσο τον όγκο τους αναλλοίωτο. Βάσει του νέου ευρωπαϊκού κύκλου WLTP, το αυτοκίνητο προσφέρει αυτονομία 270 χιλιόμετρα με βάση το νέο κύκλο WLTP (378 χλμ. με βάση τον κύκλο NEDC). Αντίστοιχα και ο ηλεκτροκινητήρας του είναι ισχυρότερος, αποδίδοντας πλέον 110, έναντι 80 kW και 310, έναντι 254 Nm. Στην πράξη, το νέο Leaf μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,9 δλ. αγγίζοντας σε τελική ταχύτητα τα 140 χλμ./ώρα.

Αναφορικά με τη φόρτισή του, η Nissan δίνει τρεις επιλογές. Σε κοινό οικιακό δίκτυο των 10Α για μία πλήρη φόρτιση (από το 0 έως το 100% της μπαταρίας) απαιτούνται 21 ώρες. Εφόσον ο χρήστης διαθέτει κάποιο σταθμό Wallbox, των 32Α, ο χρόνος αυτός μειώνεται στις 7,5 ώρες. Εάν πάλι το αυτοκίνητο συνδεθεί σε ταχυφορτιστή CHAdeMO, των 50A, τότε μπορεί να φορτίσει στο 80% σε μόλις 40 λεπτά.

Περνώντας στο πλαίσιο, η Nissan υποστηρίζει ότι το νέο Leaf είναι κατά 15% πιο άκαμπτο από το απερχόμενο μοντέλο. Αντίστοιχα, έχει επέμβει και στις αναρτήσεις, σκληραίνοντας τις αντιστρεπτικές κατά 8% και ρυθμίζοντας έτσι αμορτισέρ και ελατήρια, ώστε να προσδώσει μία καλύτερη οδική συμπεριφορά και ποιότητα κύλισης. Επιπροσθέτως, έκανε πιο γρήγορο και το σύστημα διεύθυνσης, που από 3,2 στροφές τώρα έχει μόλις 2,6 στροφές, από άκρη σε άκρη. Οι Ιάπωνες σχεδιαστές έχουν δουλέψει αρκετά με την αεροδυναμική του, επιτυγχάνοντας ένα Cd=0.28, που βελτιώνει περαιτέρω την κατανάλωση. Εξελίξεις, ωστόσο, υπάρχουν και στην ηχομόνωση της καμπίνας, που υπόσχεται ένα περιβάλλον τουλάχιστον 30% πιο ήσυχο από τα υπόλοιπα μικρομεσαία μοντέλα της αγοράς.

Σε ο,τι έχει να κάνει με την ηλεκτρονική ολοκλήρωση, το Leaf διαθέτει διάφορα συστήματα όπως το ProPilot, που του δίνει δυνατότητες ημιαυτόνομης οδήγησης. Ένα ακόμα σύστημα είναι το ProPilot Park, αυτόματου παρκαρίσματος, που χρησιμοποιεί δεδομένα από 4 κάμερες και 12 ραντάρ, εξασφαλίζοντας αυτόματη στάθμευση ακόμα και σε θέσεις που θα δυσκολευόταν ένας οδηγός να εισέλθει. Ενδιαφέρον έχει και το E-Pedal, που πρακτικά σχεδόν εκμηδενίζει την ανάγκη να χρησιμοποιεί ο οδηγός το μεσαίο πεντάλ. Ουσιαστικά, μετατρέπει το γκάζι σε ένα ροοστάτη που έχει τη νεκρά σε ένα βύθισμα 3-4 πόντων, επιταχύνει το όχημα με περισσότερη πίεση και ταυτόχρονα αναγκάζει τον ηλεκτροκινητήρα να λειτουργεί σαν γεννήτρια, με άφημα του πεντάλ, φρενάροντας έτσι αισθητά το αυτοκίνητο. Αυτό, στην πράξη περιορίζει την ανάγκη χρήσης του φρένου κατά 80% περίπου, στις καθημερινές συνθήκες, εξασφαλίζοντας παράλληλα την επαναφόρτιση της μπαταρίας και την μείωση της καταπόνησης των φρένων.

Ενημερωτικά, του χρόνου η Nissan αναμένεται να κυκλοφορήσει και μία έκδοση με μεγαλύτερο συσσωρευτή, 60 kWa, που θα φτάνει σε αυτονομία τα 500 χλμ. Εάν τώρα αναρωτιέστε κατά πόσο αξίζει να επενδύσει κανείς τόσα χρήματα για ένα ηλεκτρικό όχημα (πέραν των όσων ηλεκτρονικών αιχμής φέρει), θα πρέπει να συνυπολογίσετε το κόστος χρήσης, που ανέρχεται ενεργειακά στα 2 περίπου ευρώ ρεύματος/ 100 χλμ. Από την πλευρά μας, επιφυλασσόμαστε να πάρουμε το αυτοκίνητο στα χέρια μας, μέσα στους επόμενους μήνες, οπότε θα σας μεταφέρουμε περισσότερες πληροφορίες στη σχετική δοκιμή.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.
Back to top button