ΑΓΩΝΕΣ

Προεπισκόπηση GP Μονακό: Το διαμάντι του στέμματος…

Ασχέτως του ενδιαφέροντος που παρουσιάζει η εκάστοτε σεζόν, ανεξαρτήτως εποχής, τεχνικών κανονισμών και άλλων λοιπών παραμέτρων, ένας αγώνας διατηρεί αναλλοίωτη την αίγλη του στο πέρασμα του χρόνου…

Ένα Grand Prix το οποίο εξακολουθεί, σε πείσμα των ραγδαίων ρυθμών εξέλιξης στον σύγχρονο κόσμο, να αποπνέει μια αύρα κλασικισμού τη στιγμή που κάθε χρονιά τα πιο εξελιγμένα αγωνιστικά και οι ικανότεροι οδηγοί του κόσμου δίνουν στη στενή του χάραξη νέες διαστάσεις στη λέξη «όριο». Ένα ακόμη όνομα δίπλα σε εκείνα των Ferrari, Mercedes, McLaren, Monza, Renault και Lotus, όλα μέλη μιας εξαιρετικά μικρής λίστας που υπενθυμίζει και στον αμύητο ακόμη πως η Formula 1 δεν είναι μία συνηθισμένη σειρά αγώνων. Έχει έρθει η ώρα για το Grand Prix του Μονακό…

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Ο αγώνας με το μεγαλύτερο, ίσως, πρεστίζ στο πρόγραμμα της Formula 1 εξακολουθεί να θέτει κάποιες από τις δυσκολότερες προκλήσεις τόσο σε οδηγούς όσο και σε ομάδες. Οι στενοί δρόμοι του Πριγκιπάτου δε συγχωρούν τα λάθη, ενώ μόνο οι κορυφαίοι οδηγοί μπορούν να επιτύχουν μια συνεχή «ροή» στις κινήσεις τους σε όλη τη διάρκεια του γύρου. Η εκμετάλλευση όλου του διαθέσιμου πλάτους της αγωνιστικής γραμμής είναι κάτι που απαιτεί πλήρη αυτοσυγκέντρωση  καθώς μια βόλτα στα marbles σε στέλνει κατευθείαν στις μπαριέρες. Η είσοδος στην στροφή του Casino, η Tabac, και το δεύτερο σικέιν της πισίνας προδίδουν τους οδηγούς που έχουν βρει την ιδανική ισορροπία ταχύτητας-περιστροφής.

Σε μια πίστα όπου τα αυτοκίνητα στις περισσότερες στροφές βρίσκονται στο μεταίχμιο αεροδυναμικής και μηχανικής πρόσφυσης, η μεγιστοποίηση της τελευταίας είναι εξέχουσας σημασίας. Ένα καλό σασί μπορεί να ανταπεξέλθει καλύτερα στις πολλές ανωμαλίες του οδοστρώματος το οποίο ωστόσο είναι λείο και δεν φθείρει πολύ τα λάστιχα, ιδιαίτερα μετά και την ασφαλτόστρωση του 2017. Η μοναδική ζώνη DRS βρίσκεται στην κεντρική ευθεία ενώ ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 78 γύρους των 3,337 χιλιομέτρων οι οποίοι αθροίζουν κάτι παραπάνω από 260 χιλιόμετρα, τη μικρότερη συνολική απόσταση σε αγώνα του πρωταθλήματος.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο μαλακές γόμες του φάσματος στον αγώνα της Κυανής ακτής με την Hypersoft μάλιστα να χρησιμοποιείται για πρώτη φορά φέτος. Αυτό γίνεται σύμφωνα με την γενικότερη προσέγγιση της Ιταλικής εταιρίας που προσπαθεί να ευνοήσει τις 2 στάσεις στα pits στους αγώνες. Ωστόσο, οι ομάδες μέχρι στιγμής έχουν προτιμήσει να προσανατολιστούν στη μία στάση ακόμη και σε πιο «λαστιχοφάγα» σιρκουί. Συνεπώς- και παρά την ύπαρξη της Hypersoft- το Grand Prix αναμένεται να είναι  του ενός pit stop με τον συνδυασμό Hypersoft/Supersoft να αποτελεί μονόδρομο αν κρίνουμε και από τις επιλογές των σετ ανά ομάδα. Μόνη περίπτωση για περισσότερες στάσεις φαντάζει ένα διόλου απίθανο Safety Car.

Τεχνική σύνοψη

Mercedes: Μετά τον θρίαμβο της Ισπανίας, Hamilton και Mercedes πηγαίνουν πρωτοπόροι σε έναν αγώνα που αναμένεται να είναι για εκείνους από τους δυσκολότερους της σεζόν. Η W09 τα κατάφερε περίφημα με το λεπτότερο πέλμα των Pirelli στην Βαρκελώνη, αλλά στο Μονακό αναμένεται να τονιστούν όλες οι αδυναμίες του ασημένιου βέλους και κυρίως η δυσκολία επίτευξης ιδανικής θερμοκρασίας στις μαλακές γόμες. Φυσικά στο Μπράκλεϊ συνεχίζουν με αμείωτους ρυθμούς την εξέλιξη του μονοθεσίου και δε θα έπρεπε ποτέ να ξεγράψουμε εύκολα μια ομάδα και έναν οδηγό που έχουν επιδείξει διαχρονικά εξαιρετική ικανότητα ανάκαμψης. Η W09 θα φέρει στον αγώνα του πριγκιπάτου καινούργια πτερύγια στο πάνω μέρος των ψυγείων στο στιλ της McLaren καθώς και νέα οδοντωτή άνω απόληξη στον διαχύτη.

Ferrari: Η Scuderia χρειάζεται επειγόντως ένα καλό αποτέλεσμα έπειτα από την άσχημη εξέλιξη των τελευταίων αγώνων. Μετά τις δοκιμές της Βαρκελώνης ο Vettel παραδέχτηκε ότι με τα παλιά ελαστικά το μονοθέσιο θα ήταν ακόμη χειρότερο και έτσι οι άνθρωποι της Ferrari θα επιστρέψουν στην προ Ισπανίας πίσω ανάρτηση για αυτόν τον αγώνα. Στο Μονακό η SF71H θα πρέπει να βρίσκεται στο στοιχείο της ενώ και το επιτελείο του Mattia Binotto έχει φέρει πολλές καινούργιες λύσεις για το κόκκινο μονοθέσιο. Οι καθρέφτες εξακολουθούν να βρίσκονται στο HALO αλλά χωρίς το επάνω πτερύγιο που απαγορεύτηκε μετά τον προηγούμενο αγώνα. Καινούργιο σχέδιο είναι και οι σχισμές στα πλαϊνά της πίσω πτέρυγας που είναι περισσότερες από πριν (6) και ασύμμετρες. Επιπλέον, θα δοκιμαστεί και νέα εμπρός πτέρυγα επηρεασμένη και αυτή από την προηγούμενη που χρησιμοποιούσε η McLaren με τα στηρίγματα που τη συνδέουν με το ρύγχος να έχουν οπές ενώ και εκατέρωθεν του ρύγχους υπάρχουν καινούργιοι διαμορφωτές ροής.

Red Bull: Η RB14 θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστική στο Πριγκιπάτο και αναμένεται στο επίπεδο των Ferrari, ιδίως σε ρυθμίσεις αγώνα. Φυσικά, το πρόβλημα για τους Ricciardo-Verstappen είναι η έλλειψη κάποιου quail mode στον κινητήρα τους – αν και οι ίδιοι ισχυρίζονται ότι λόγω της φύσης του σιρκουί η επίδραση στην απόδοση μειώνεται κατά το ήμισυ- που θα τους επιτρέψει να διεκδικήσουν με αξιώσεις την pole. Με δεδομένη τη σημασία που έχει η πρώτη σειρά εκκίνησής στο Μονακό οι της Red Bull θα προσπαθήσουν σε πρώτη φάση να μπουν ανάμεσα στις Ferrari και έπειτα, παίζοντας με τη στρατηγική, να πάρουν την πρώτη τους φετινή νίκη. Ειδάλλως θα παραμείνουν εγκλωβισμένοι πιο πίσω ελπίζοντας σε λάθη ή ατυχίες των αντιπάλων τους. Πολλές είναι οι αλλαγές για τους «Ταύρους» με τις RB14 να έχουν νέα άνω αεροεισαγωγή, αναθεωρημένους αεροφράκτες,  πλαϊνά πτερύγια και πάτωμα.

Η Renault θα έχει την ευκαιρία στο Μονακό να βρεθεί πιο κοντά στους τρεις πρώτους χάρη και στο ειδικό αεροδυναμικό πακέτο που θα χρησιμοποιήσει με στόχο την επίτευξη περισσότερης κάθετης δύναμης. Ο Sainz δήλωσε ότι με τα Hypersoft οι χρόνοι θα κατέβουν ραγδαία σε σχέση με πέρσι ενώ φάνηκε αισιόδοξος έπειτα από τις δοκιμές στη Βαρκελώνη για την εξέλιξη του Γαλλικού μονοθεσίου. Η McLaren αναμένεται εξαιρετικά δυνατή επίσης με τις εκτεταμένες αεροδυναμικές αλλαγές της Ισπανίας να κρίνονται επιτυχημένες. Στοχεύουν να τερματίσουν και με τα δύο μονοθέσια στη δεκάδα.

Η Force India από την άλλη, πρέπει να συνεχίσει να κάνει άλματα στην εξέλιξη του μονοθεσίου της καθώς στον προηγούμενο αγώνα φάνηκε η μέτρια αεροδυναμική ισορροπία του. Προς το παρόν βρίσκεται ψηλότερα από ότι αναμενόταν στη βαθμολογία εκμεταλλευόμενη και την αδυναμία της Haas να μετουσιώσει το δυναμικό της VF18 σε βαθμούς. Κύριος υπαίτιος για αυτό είναι ο Grosjean ο οποίος εξακολουθεί να έχει μια πολύ κακή σεζόν με το λάθος του στην Βαρκελώνη να προστίθεται σε εκείνο του Αζερμπαϊτζάν. Προς το παρόν μόνο ο Magnussen φαντάζει αξιόπιστος για την Αμερικανική ομάδα.

Στην Toro Rosso δήλωσαν ότι με την PU της Honda θα είναι σε θέση μελλοντικά να διεκδικήσουν ακόμη και νίκες και περιμένουμε με πολύ ενδιαφέρον να δούμε αν υπάρχει κάποια βάση σε όλο αυτό. Η Sauber με τον εξαιρετικό Leclerc θα προσπαθήσει να «κλέψει» έναν τερματισμό στη δεκάδα ενώ η Williams συνεχίζει να παλεύει με τα… ατελείωτα προβλήματα που προέκυψαν από τον κακό αρχικό σχεδιασμό του φετινού της μονοθεσίου. Ο Kubica δήλωσε, μάλιστα, ότι στη Βαρκελώνη το μονοθέσιο σχεδόν δεν μπορούσε να οδηγηθεί…    

Ιστορικό σημείωμα

Ο αγώνας στο πριγκιπάτο ήταν σύλληψη του Anthony Noghes του οποίου το όνομα φέρει η τελευταία στροφή της πίστας. Πρώτος νικητής το 1929 ο William-Grover Williams με Bugatti. Το 1950 ήταν στο πρόγραμμα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος, όπως και το 1952 ενώ διεξάγεται ανελλιπώς από το 1955. Πολυνίκης του αγώνα με έξι νίκες όχι άλλος από τον Ayrton Senna που έχει συνδέσει το όνομά του όσο κανένας άλλος με το Μονακό. Ο γύρος που του έδωσε την pole στις κατατακτήριες του 1988 παραμένει θρυλικός όπως και η μονομαχία του με τον Mansell στους τρεις τελευταίους γύρους του 1992. Από πέντε νίκες έχουν οι Graham Hill και Michael Schumacher (άλλος εκπληκτικός γύρος στις κατατακτήριες του 1996) ενώ από τους οδηγούς του φετινού grid Hamilton, Vettel και Alonso έχουν από δύο. 

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Σχόλια

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button