ΑΓΩΝΕΣ

GP Μονακό – Ανάλυση αγώνα: O Ricciardo γράφει ιστορία…

Οι δρόμοι του Μόντε Κάρλο και της Κονταμίν ανέδειξαν τον νέο τους «Πρίγκιπα» για το 2018 στο πρόσωπο του Daniel Ricciardo…

Ο Αυστραλός, με μία εμφάνιση που θα συζητείται για καιρό, θριάμβευσε από την αρχή μέχρι το τέλος του αγωνιστικού τριημέρου, κερδίζοντας στην πορεία όχι μόνο τους υπόλοιπους 19 οδηγούς του grid αλλά και κάθε άλλη πιθανή ή απίθανη αντιξοότητα. Στην επιφάνεια, η πορεία του Daniel προς την 7η νίκη της καριέρας του, έμοιαζε σαν τη λογική εξέλιξη μιας εικόνας που είχε αρχίσει να σχηματίζεται ήδη από το FP1. Ένας ταχύτατος και πεπειραμένος οδηγός όπως ο Ricciardo θα ήταν πάντα το φαβορί μέσα στην κομμένη και ραμμένη για το Μονακό Red Bull.

Ωστόσο, με την MGU-K της RB14 να παραδίδει το πνεύμα στον 28ο γύρο, ο Daniel έπρεπε να αξιοποιήσει κάθε ικμάδα της πνευματικής του ισχύος, κάθε… γραμμάριο του ταλέντου του ώστε να υπερπηδήσει τα αμέτρητα εμπόδια που μια τέτοια βλάβη συνεπάγεται στην σύγχρονη «υβριδική εποχή» και να πάρει πρώτος την καρό σημαία. Είναι αυτονόητο πώς δε θα μπορούσε κάποιος άλλος πλην του Ricciardo να είναι ο οδηγός της ημέρας, έπειτα από μια τέτοια επίδοση. Μια επίδοση η οποία ανήκει σε εκείνην την κατηγορία όπου κανείς θα βρει τη νίκη του Senna στο Ιντερλάγκος το 1991 ή την ασύλληπτη δεύτερη θέση του Schumacher στην Βαρκελώνη το 1994. Ποιος είπε ότι οι σημερινοί οδηγοί της F1 δεν μπορούν να μας χαρίσουν στιγμές μεγαλείου;

«Πράσινα φώτα νιώσε το bite point του συμπλέκτη και στρώσε λίγη γόμα στο κουτί της pole. Φέρε τα Hypersoft στη σωστή θερμοκρασία, ζέστανε τα φρένα σου. Πρόσεξε κάθε λεπτομέρεια του οδοστρώματος, είναι η τελευταία φορά που θα μπορείς να το κάνεις σε αργή κίνηση. Η έξοδος του Casino. Αν είμαι πρώτος εδώ έχω κερδίσει την εκκίνηση. Τα σύννεφα στον ορίζοντα μετά το τούνελ δεν είναι και πολύ ενθαρρυντικά, κάποιοι μιλούσαν για βροχή στη μέση του αγώνα. Έχουμε δρόμο, συγκεντρώσου στην εκκίνηση, δοκίμασε την πρώτη ταχύτητα… Πρέπει να κάθομαι στην θέση μου εδώ και έναν αιώνα, οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν στην PU, τι κάνει ο Max; Πρώτο κόκκινο φως, κράτα τους μοχλούς του συμπλέκτη, ανέβασε στροφές. Έσβησαν, άφησε τον πρώτο μοχλό, νιώσε την πρόσφυση των ελαστικών, άσε και τον δεύτερο. Ο Seb ήρθε κοντά αλλά θα στρίψω πρώτος στην Ste Devote. Όλα καλά μέχρις εδώ».

Ενώ στην κορυφή οι πρωτοπόροι κρατούσαν τις θέσεις τους, ο Max Verstappen είχε ήδη προσπεράσει τις δύο Haas πριν την πρώτη στροφή και μέχρι το τέλος του 7ου γύρου θα ξεπερνούσε και τους Ericsson-Stroll στην Mirabeau και στην έξοδο του τούνελ αντίστοιχα. Οι Williams και Haas είχαν ένα τραγικό τριήμερο με τον Sirotkin να ήταν ο μόνος από τους τέσσερεις οδηγούς τους που είχε καταφέρει να διασωθεί το Σάββατο με μια φανταστική εμφάνιση. Η Williams, όμως είχε ήδη μεριμνήσει ώστε και ο δεύτερος οδηγός της να μην έχει καμία ελπίδα διάκρισης στο Πριγκιπάτο.

Οι μηχανικοί του Sirotkin δεν είχαν περάσει και τα 4 ελαστικά στην FW41 του Ρώσου πριν το σήμα των 3 λεπτών. Ποινή Stop and Go 10 δευτερολέπτων στον 8ο γύρο και παρέα με τον Stroll και τα κλαταρισμένα εμπρός αριστερά ελαστικά του στην ουρά της κατάταξης. Ο Καναδός είχε μάλιστα και επαφή με τον Hartley στην εκκίνηση ενώ θα περνούσε το υπόλοιπο απόγευμα γκρινιάζοντας στο team-radio επειδή συνέχιζε να τρέχει σε έναν αγώνα που δεν είχε ελπίδα για κάποιο καλό αποτέλεσμα. Μικρό το κακό, έχει σίγουρα την άνεση να προμηθευτεί κάποιον αναπαυτικό καναπέ και να κάτσει στο σπίτι του.

«Δέκα γύροι συμπληρώθηκαν, πάμε καλά. Ο Seb είναι κοντά αλλά κάνω συντήρηση ελαστικών. Σίγουρα μπορώ να πάω μακρύτερα από εκείνον με τα Hypersoft. Ο Lewis δεν φαίνεται καν στο βάθος.» Δέκατος τρίτος γύρος, μήνυμα από τον μηχανικό αγώνα του Daniel, Simon Rennie: «Πρόσεξε κάποια θραύσματα στην στροφή 6. Ο Lewis είναι στα pits και φόρεσε Ultrasoft». «Πάει ο πρώτος, έχω να ανησυχώ μόνο για την Ferrari τελικά, ας ανεβάσω το ρυθμό λίγο». Τρεις γύρους αργότερα μπαίνει στα pits και ο Vettel μην μπορώντας να κρατήσει τα ελαστικά του ενώ κυνηγάει την Red Bull. «Πίεσε τώρα φίλε και box, box, box» φτάνει στα αυτιά του Daniel. «Ήρθε η ώρα. Αν όλα πάνε καλά κρατάμε τον αγώνα στα χέρια μας. Βάλε τον περιοριστή, πρόσεξε να σταματήσεις στα σημάδια του box. Τέλεια. Έφυγες, το pit stop ήταν άψογο, προσοχή μην πατήσεις την κίτρινη γραμμή στην έξοδο. Να ο Seb πίσω στο βάθος, μόλις έστριψε στην Ste Devote, για να δούμε αν θα μου δημιουργήσει προβλήματα με τα Ultrasoft…»

Στον ίδιο γύρο με τον πρωτοπόρο είχαν σταματήσει και οι Raikkonen-Bottas περνώντας στα Ultrasoft και Supersoft αντίστοιχα. Δε θα χρειάζονταν πολλοί γύροι για να γίνει αντιληπτό ότι η επιλογή της Mercedes για τον Valtteri ήταν η ενδεδειγμένη με τον Φιλανδό (ο οποίος φορούσε και κράνος-αφιέρωμα στον ήρωα του και νικητή πριν 20 χρόνια στους ίδιους δρόμους, Mika Hakkinen) να κλείνει αμέσως τη διαφορά από τον Kimi. Οι δύο συμπατριώτες θα συνέχιζαν έτσι μέχρι την καρό σημαία με τον Kimi να μην μπορεί να πλησιάσει τον Hamilton και τον Valtteri να μην μπορεί να περάσει τη Ferrari παρά τον ανώτερο ρυθμό του με τα Supersoft.

Μέχρι τον 26ο γύρο ο Hamilton είχε ήδη αρχίσει να απογοητεύεται από την γρήγορη φθορά και των Ultrasoft στην W09 και ρώτησε εάν υπάρχει πιθανότητα και για δεύτερο pit stop. «Δεν προβλέπεται Lewis, όλοι οι πρωτοπόροι βρίσκεστε στο ίδιο καράβι αυτήν την στιγμή. Δεν μπορούμε να δώσουμε θέση για καλύτερους χρόνους» ήταν η απάντηση του Peter Bonnington από τον ασύρματο, στην οποία θα συμπληρώναμε: «Θυμάσαι το 2015;». Έπρεπε να αποδεχτεί ότι αυτός θα ήταν ένας από εκείνους τους βαρετούς αγώνες στους οποίους θα οδηγούσε επιφυλακτικά με την ελπίδα να γίνει κάποιο από τα διόλου σπάνια ατυχήματα του Μονακό, όταν η σωματική και η πνευματική κούραση τόσων γύρων σωρεύονται στους πιο άπειρους πιλότους και τους οδηγούν σε λανθασμένες αποφάσεις, φέρνοντας το Safety Car. Ή απλώς ότι οι δύο οδηγοί μπροστά του θα αντιμετώπιζαν κάποιο πρόβλημα. Παραδόξως, κάποιο τρόπο θα συνέβαιναν και τα δύο σενάρια μέχρι την καρό σημαία. Το δεύτερο, μάλιστα, απείχε μόλις λίγους γύρους από την πραγμάτωσή του.

28ος γύρος και ο Daniel Ricciardo, επικεφαλής, ανηφορίζει στην Beau Rivage όταν ξαφνικά αισθάνεται την RB14 απρόθυμη να συνεχίσει να επιταχύνει με τον ίδιο ρυθμό. «Δεν μπορεί να συμβαίνει αυτό τώρα. Team Radio» Ακούγεται ψύχραιμος αλλά είναι φανερό ότι συγκρατείται με δυσκολία: «Χάνω ισχύ». Η απάντηση από τον Rennie δεν αργεί: «Fail 1. Δοκίμασε να το διαχειριστείς αν μπορείς». Αυτό που είχε συμβεί ήταν ότι η MGU-K σταμάτησε να λειτουργεί στο μονοθέσιο του Ricciardo δημιουργώντας ένα σωρό από άλλα παράπλευρα προβλήματα. Δεν ήταν μόνο οι 160 ίπποι που είχαν χαθεί από την PU της Renault.

Κάτι τέτοιο, στο Μονακό ειδικά, θα ήταν σχετικά διαχειρίσιμο  από έναν τόσο έμπειρο πιλότο. Το χειρότερο ήταν ότι έχανε το μεγαλύτερο μέρος από το φρενάρισμα του πίσω άξονα το οποίο θα έπρεπε να γίνεται πλεόν αποκλειστικά μέσω του κινητήρα αλλά και ένα σημαντικό κομμάτι ενέργειας που προοριζόταν για την μπαταρία. Και όλα αυτά συνιστούσαν την αισιόδοξη πρόβλεψη, καθώς το πιθανότερο ήταν να υπάρξει και βλάβη λόγω της πέραν του φυσιολογικού επιβάρυνσης σε κάποιο από τα υπόλοιπα στοιχεία της PU που θα οδηγούσε σε οριστική εγκατάλειψη.

Στο pit wall της Red Bull έχει σημάνει συναγερμός. Οι μηχανικοί της μονάδος ισχύος από το στρατηγείο της ομάδας στο Μίλτον Κέινς συστήνουν στον Christian Horner να αποσύρουν το μονοθέσιο για να σώσουν τα υπόλοιπα στοιχεία της PU. Αλλά ο Horner δεν ενδίδει. «Θα εγκαταλείψουμε μόνο όταν βγει μπλε καπνός από το μονοθέσιο. Δεν παρατάς έτσι το Μονακό». Την ίδια στιγμή μάλλον πρέπει να έβγαινε καπνός από τα αυτιά του Ricciardo ο οποίος πάλευε να προσαρμόσει το οδηγικό του στυλ στα νέα δεδομένα ώστε να μην χειροτερέψει η κατάσταση, να αποφύγει τις μπαριέρες (αλίμονο!) και να κρατήσει τον Vettel πίσω του. Άλλαξε την σχέση πέδησης προς τα εμπρός, επέλεξε ειδική ρύθμιση ώστε όλη η ενέργεια να μαζεύεται από την MGU-H- για αυτό και το πίσω φως άναβε κυρίως στις εξόδους των στροφών- και δεν ξεπέρασε ποτέ μέχρι την καρό σημαία την 6η σχέση στο κιβώτιο. Ρώτησε και πάλι τον Rennie αν είναι κάτι που μπορεί να φτιάξει αλλά η απάντηση δεν σήκωνε δεύτερη ερώτηση: «Λυπάμαι φίλε, είναι κάτι που θα πρέπει να ανεχτείς μέχρι το τέλος. Συνέχισε έτσι, τα πας πολύ καλά».

Ο Vettel έκλεισε την διαφορά αμέσως αλλά δεν μπορούσε να επιτεθεί με αξιώσεις στην RB14. Τα ελαστικά δεν του έδιναν την απαραίτητη αυτοπεποίθηση και η επιπλέον ιπποδύναμη στο Μονακό δεν σου εξασφαλίζει προσπέρασμα όπως έχουν ανακαλύψει τόσοι άλλοι πιλότοι από καταβολής θεσμού. Επιπλέον, έχοντας και τον Hamilton πίσω του να παλεύει με τα Pirelli, ίσως θεώρησε ότι δεν άξιζε το ρίσκο σε έναν αγώνα όπου τα marbles να καιροφυλαχτούν σε κάθε εκατοστό της πίστας. Σύντομα η Ferrari θα σημείωνε απλώς πανομοιότυπους χρόνους με την Red Bull. Στο κόκπιτ της RB14 ο Daniel είχε τον πλήρη έλεγχο πια με του ανθρώπους της ομάδας του να τον εμψυχώνουν συνεχώς μιας και δεν μπορούσαν να το βοηθήσουν με κάποιον άλλον τρόπο.

Με την κατάσταση παγιωμένη μπροστά, οι αλλαγές που συνέβησαν αφορούσαν κυρίως στους συνδυασμούς πίσω από τον πολύ καλό σε όλο το τριήμερο Ocon που ήταν ακλόνητος στην 6η θέση από την εκκίνηση. Είχαμε το οδηγικό ρεσιτάλ του Gasly (μετά τον Ricciardo ήταν αυτός που ξεχώρισε) ο οποίος κατάφερε να βγάλει 41 γύρους- υπολογίζονται και εκείνοι του Q2- με τα Hypersoft και την πολύ ευέλικτη Toro Rosso, όταν οι περισσότεροι τα είχαν αλλάξει πριν τον 20ο γύρο. Περνώντας στα Supersoft συνέχισε να πετάει κατακτώντας μια εκπληκτική 7η θέση. Ο Hulkenberg ανέκαμψε στην 8η θέση μετά από τις άσχημες κατατακτήριες χθες, ενώ ο Perez είχε ένα καταστροφικό pit stop που του στέρησε έναν σίγουρο τερματισμό στους βαθμούς. Ο Verstappen τερμάτισε τελικά 9ος – σημειώνοντας και τον ταχύτερο γύρο με 1:14.260 που αποτελεί και νέο ρεκόρ- έπειτα από πολλά όμορφα προσπεράσματα με κορυφαίο εκείνο επί του 10ου σήμερα Sainz στο σικέιν του τούνελ· εκεί όπου στον 71ο γύρο είχαμε ένα συμβάν που παραλίγο να αλλάξει τη ροή του αγώνα.

Ο Charles Leclerc λόγω βλάβης στο σύστημα πέδησης έχασε το φρενάρισμα για τη Nouvelle Chicane. Και πάλι, όπως και το Σάββατο, η αντίδρασή του ήταν εντυπωσιακά ψύχραιμη, προσπαθώντας σε κλάσματα του δευτερολέπτου να φρενάρει με τον κινητήρα ενώ ακουμπούσε προοδευτικά τις μπαριέρες στα δεξιά του για να τον βοηθήσουν περεταίρω στην επιβράδυνση. Και πάλι, όμως, το θύμα θα ήταν ο Hartley με τον Μονεγάσκο να χτυπάει το πίσω μέρος της Toro Rosso στέλνοντας και τους δύο εκτός αγώνα. Χάρη στη διαύγεια του Charles τα θραύσματα δεν ήταν τόσο πολλά (μάλλον θα του το χρωστάει ο Daniel αυτό) και έτσι είχαμε μόνο Virtual Safety Car για τρεις γύρους. Οι αντίπαλοι του Ricciardo είχαν ήδη πετάξει λευκή πετσέτα.

Πέντε γύροι για την καρό σημαία. «Θα αντέξεις 10 χιλιόμετρα ακόμη, είμαστε τόσο κοντά. O Seb έχει περισσότερη ισχύ αλλά έχουμε και μια McLaren ανάμεσά μας. Προς το παρόν είμαι ασφαλής. Πράσινη σημαία. Δεν το χάνουμε σήμερα, τα ελαστικά έχουν ακόμη ζωή και ο Seb δε φαίνεται πουθενά. Μήπως έχει κι αυτός πρόβλημα; Τελευταίος γύρος. Ήρθε η ώρα». Βγήκε για τελευταία φορά από την Rascasse και πριν την Anthony Noghes σήκωσε τη γροθιά του. Κανείς δεν μπορούσε να του στερήσει φέτος το Μονακό, ούτε καν το ίδιο του το μονοθέσιο. Έπεσε η καρό σημαία και σημείωσε την 7η νίκη στην Formula 1. Την πιο δύσκολη, την πιο διάσημη και ίσως και την πιο γλυκιά όσες νίκες ακόμη και αν ακολουθήσουν. Daniel Ricciardo νικητής στο Grand Prix του Μονακό… Επόμενος αγώνας στις 10 Ιουνίου το βράδυ στον Καναδά, δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα.

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Ένα σχόλιο

  1. Ωραία κείμενο! Ελπίζω με την αναβάθμιση του PU της Renault που προβλέπεται για τον GP του Καναδά να δώσει επιπλέον ισχύ μήπως και δούμε ακόμα καλύτερο και ανταγωνιστικότερο πρωτάθλημα. Θα βοηθήσει σίγουρα και την McLaren

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button