ΔΟΚΙΜΕΣ

Jeep Compass 1.4T Auto 170 PS [test drive]

Μεγάλο σε δυνατότητες και ταυτόχρονα μικρό σε κυβισμό. Η βενζινοκίνητη έκδοση του Compass δείχνει να ταιριάζει γάντι στα ελληνικά δεδομένα.

Το εν λόγω μοντέλο αποτελεί ένα πραγματικό χαμαιλέοντα στη γκάμα της Jeep. Και αυτό γιατί, από άποψης αισθητικής, δανείζεται αυτή του Grand Cherokee. Από άποψης όγκου και κύρους βρίσκεται λίγο κάτω από το Cherokee. Όσο για τον κινητήρα, παίζει μόλις στα 1.4 λίτρα (εδώ η δοκιμή του Compass 2.0 Multijet AWD), μαζί με το Βενιαμίν της γκάμας, το Renegade. Με μήκος 4,4 μέτρα, το Compass είναι ένα SUV ικανό να καλύψει και με το παραπάνω τις μεταφορικές απαιτήσεις μίας οικογένειας. Οπτικά στέκεται άνετα ως ένα business class όχημα, ενώ δεν θα μασήσει και στην περίπτωση που οι τροχοί του αφήσουν την άσφαλτο.

Το εσωτερικό του δείχνει πολύ προσεγμένο, με ποιοτικά υλικά, πλήρη εξοπλισμό συστημάτων άνεσης και ασφαλείας, καλή εργονομία, καθώς και μία μεγάλη οθόνη 8,4 ιντσών, στο κέντρο του ταμπλό, που φιλοξενεί ένα από τα πιο πλήρη και πρακτικά infotainment συστήματα της αγοράς. Στην πλούσια έκδοση της δοκιμής συναντάμε μία ακόμα οθόνη 7 ιντσών στον πίνακα οργάνων, που μεταφέρει χρήσιμες πληροφορίες, τονίζοντας ταυτόχρονα την τεχνολογική αρτιότητα του αυτοκινήτου.

Από άποψης χώρων -πέρα από τα μπροστινά καθίσματα- και οι πίσω επιβάτες θα καθίσουν άνετα, έχοντας αρκετό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι τους. Με τη σειρά του, το διαμέρισμα των αποσκευών είναι αρκετά μεγάλο και πλήρως αξιοποιήσιμο. Ο οδηγός θα μπορέσει να ρυθμίσει εύκολα τη θέση στα μέτρα του, εκτιμώντας την καλή περιμετρική ορατότητα που προσφέρεται. Με αυστηρή κριτική, θα μπορούσαν να υπάρχουν λίγο περισσότερες θέσεις για μικροαντικείμενα, ώστε να κάνουν την καθημερινή εμπειρία ακόμα καλύτερη.

photos: nmarinopoulos

Περνώντας στον κινητήρα, ο 1.4 MultiAir 2 του ομίλου Fiat δείχνει να έχει όλη την απαιτούμενη ισχύ αλλά και την ποιοτική λειτουργία, ώστε να κινήσει σβέλτα τα 1.500+ κιλά του συνόλου. Μία πολύ ελαφριά τραχύτητα στη λειτουργία του περνάει σχεδόν απαρατήρητη. Αντίστοιχα, η καλή δουλειά που έχει γίνει στην ηχομόνωση δεν επιτρέπει θορύβους στο εσωτερικό της καμπίνας. Ο κινητήρας συνεργάζεται αρμονικά με το αυτόματο κιβώτιο των 9 σχέσεων, το οποίο κρίνεται ικανοποιητικό στη λειτουργία του αλλά μέχρι εκεί, καθώς παρουσιάζει μία σχετική υστέρηση στις εντολές του δεξιού πεντάλ και ενίοτε μπερδεύει.

Το όλο πακέτο του βάρους, σε συνδυασμό με τον πουσαρισμένο κινητήρα, το κιβώτιο και την τετρακίνηση (που προσφέρει κλείδωμα του κεντρικού διαφορικού και διαφορετικά προγράμματα για χιόνι, λάσπη κ.λπ) έχει ένα τρωτό σημείο και αυτό είναι η κατανάλωση. Ακόμα και σε χαλαρές βόλτες το Compass δείχνει την καταγωγή του, ως Jeep. Ας μην τα θέλουμε όμως όλα δικά μας, αφού ένα τέτοιο όχημα θα μπορούσε εύκολα να φέρει αισθητά μεγαλύτερο κινητήρα, με αντίστοιχα αυξημένες ενεργειακά ανάγκες.

Στον αντίποδα, ένα από τα ισχυρά χαρτιά του αυτοκινήτου έχει να κάνει με την ανάρτηση. Εδώ είναι πραγματικά εντυπωσιακό το πόσο έχουν δουλέψει οι μηχανικοί της εταιρίας για
να προσφέρουν ένα premium αποτέλεσμα. Υιοθετώντας ένα ελαφρά σφιχτό setup, κατάφεραν να εξασφαλίσουν μία από τις καλύτερες (στο top 3) ποιότητες κύλισης στην κατηγορία. Οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν μικρές, την ίδια στιγμή που οι ανωμαλίες του οδοστρώματος απορροφώνται με συνοπτικές διαδικασίες.

Ακόμα και όταν ανέβουν οι ρυθμοί το Compass δείχνει απόλυτα ελεγχόμενο, ευθύβολο και δεν αγχώνει τον οδηγό. Σε αυτό βοηθά και το σύστημα διεύθυνσης, που προσφέρει αρκετή πληροφόρηση και είναι ποιο άμεσο από πολλά άλλα του ανταγωνισμού. Όσο για το κερασάκι, έχει να κάνει με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου εκτός δρόμου, αφού οι άνθρωποι της Jeep κατάφεραν να ζυγίσουν τη διττή φύση του SUV, βάζοντας όμως ψηλά τον πήχη και στους δύο κόσμους, εντός και εκτός δρόμου.

Στο δια ταύτα, το Compass είναι από τα πιο πολυτελή, ικανά και ολοκληρωμένα οχήματα της κατηγορίας. Ένα Jeep που μπορεί να θέσει τους όρους στο παιχνίδι, κοιτώντας οποιονδήποτε αντίπαλο στα μάτια. Το μόνο του τρωτό σημείο είναι το σχετικά τσιμπημένο κόστος κτήσης και η κατανάλωση. Εάν, ωστόσο, τα χρήματα δεν είναι το παν για σας, τότε το συστήνουμε ανεπιφύλακτα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων JEEP

Jeep Compass 1.4TAuto 170 PS – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.368cc
Διάμετρος x διαδρομή 72,0 x 84,0mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 125kW (170 PS) / 5.500rpm
Ροπή 250Nm (25,5 kgm) / 2.500rpm
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3 sec
Τελική ταχύτητα 200 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 11,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 8,7 / 6,9 / 5,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 535 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 160 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Bridgestone Dueller H/P Sport, 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος:
Off road γωνίες:
Απόσταση από έδαφος:
4.394 x 1.819 x 1.647 mm
Πρόσβασης: 29,1, Διαφυγής: 33,1, Ράμπας: 23,7 μοίρες
22,9 εκατοστά
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.540/1.540 mm
Μεταξόνιο 2.636 mm
Χώρος αποσκευών 438, (388 με ρεζέρβα)
Απόβαρο 1.549 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 36.900€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!