Mercedes-Benz A 180 d DCT-7 [test drive]

Δοκιμάζουμε την πιο προσιτή για την ώρα έκδοση της ολοκαίνουργιας A-Class με τον ντίζελ 1.500άρη των 116 ίππων και το αυτόματο διπλόδισκο κιβώτιο…

Μία από τις πιο πολυσυζητημένες και προβεβλημένες αφίξεις του καλοκαιριού δεν είναι άλλη από αυτή της νέας γενιάς A-Class που στην χώρα μας κάνει ποδαρικό με τρεις εκδόσεις (οι άλλες είναι οι A 200 από 32.605€ και Α 250 Auto από 44.120€, έπονται και άλλες εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο κάτω από τα 30 χιλιάρικα και βασική έκδοση βενζίνης στα 1,33 λίτρα με 115 άλογα). Εμείς είχαμε στην διάθεσή μας την πιο οικονομική ντίζελ που ξεκινά από τις 32.288€. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με την σειρά για το μοντέλο που θα πρωταγωνιστήσει στα premium-hatchback και μέχρι να δούμε από του χρόνου τις νέες γενιές των Audi A3, BMW X1 και Volvo V40.

Σχεδιαστικά η νέα A-Class δείχνει σαν μία πετυχημένη εξέλιξη του προηγούμενου σχήματος που καταφέρνει να δείχνει εξίσου κομψό. Κύρια χαρακτηριστικά είναι το χαμηλότερο ρύγχος με τους νέους πιο λεπτούς προβολείς με το LED περίγραμμα όταν η μάσκα έχει διατηρηθεί πάνω-κάτω ως είχε. Ο επικεφαλής σχεδίασης Gorden Wagener κατάφερε να εξελίξει ένα πιο σπορ και νεανικό οπτικά σύνολο που ταυτόχρονα έχει και καλύτερη αεροδυναμική (Cd: από 0,25 στο 0,26 με το προαιρετικό Airpanel και ρυθμιζόμενες γρίλιες μπροστά).

Μιλώντας με νούμερα η νέα A-Class είναι ένα μακρύ hatch που πλέον φτάνει τα 4,419 μέτρα σε μήκος. Σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο έχουν προστεθεί 12 εκατοστά σε μήκος, 1,6 σε πλάτος και 0,6 σε ύψος. Το μεταξόνιο έχει μακρύνει κατά 3 εκατοστά με τον πίσω πρόβολο να δείχνει μακρύτερος και οπτικά θα περίμενα ίσως κάτι πιο τολμηρό. Πάντως, η αύξηση των διαστάσεων συνεπάγεται σε ακόμη μεγαλύτερους χώρους που αυτή την στιγμή είναι από τους κορυφαίους στην κατηγορία με τους πίσω επιβάτες να κάθονται πολύ άνετα και το πορτμπαγκάζ να έχει αυξηθεί κατά 29 λίτρα. Χάρη στα πίσω φώτα δύο τμημάτων, το άνοιγμα φόρτωσης είναι κατά 20 εκ. φαρδύτερο από πριν, και το δάπεδο χώρου αποσκευών είναι κατά 11,5 εκ. μακρύτερο Συνολικά φτάνει τα 370 και είναι κατά 10 μικρότερος από τα 380 του Audi A3 και τα 360 της BMW 1.

Περισσότεροι και πιο πρακτικοί είναι οι χώροι για μικροαντικείμενα, η ορατότητα είναι καλύτερη λόγω των πιο λεπτών κολόνων και η ποιότητα κατασκευής ακόμη καλύτερη. Ειδικά στην πλούσια έκδοση της δοκιμής μας με την κορυφαία εκδοχή του MBUX (εδώ το σχετικό μας άρθρο). Το νέο σύστημα πολυμέσων που συνδυάζει δύο οθόνες και ουσιαστικά προσφέρει τον πιο έντονο βαθμό διαδραστικότητας και συνδεσιμότητας στον οδηγό. Εδώ να πούμε πως υπάρχουν τρεις εκδόσεις οθονών (καμία με αναλογικό πίνακα οργάνων!): με τις μικρές λιγότερο εντυπωσιακές των 7’’ (ουσιαστικά το πλαίσιο είναι ίδιο), με μία οθόνη 7’’ και μία 10,25’’ ή με δύο οθόνες 10,25’’, όπως στο μοντέλο της δοκιμής μας.

Πράγματι, το MBUX είναι μία πολύ φαντεζί εμπειρία, ειδικά το βράδυ με τον εσωτερικό φωτισμό της καμπίνας, με τους αεραγωγούς σε σχήμα τουρμπίνας, που δημιουργούν το πιο high-tech διάκοσμο στα premium hatch. Όπως θα δείτε στο σχετικό μας βίντεο η κεντρική οθόνη είναι αφής και κορυφαία σε απόκριση και ταχύτητα. Ο χειρισμός γίνεται κατευθείαν με την αφή ή από το touchpad που υπάρχει στην κεντρική κονσόλα. Η οθόνη που βλέπει ο οδηγός έχει πάμπολλους συνδυασμούς και ο οδηγός μπορεί να εξατομικεύσει τις πληροφορίες που θέλει να βλέπει από τους διακόπτες αφής στο τιμόνι. Θα τους προτιμούσα κλασικούς αφού όταν ιδρώνει ο αντίχειρας δεν ανταποκρίνονται πάντοτε με την πρώτη. Οι φωνητικές εντολές υπάρχουν εδώ και καιρό αλλά στη νέα A-Class ανταποκρίνονται με το καλύτερο τρόπο αφού υποστηρίζουν ένα ευρύ φρασεολόγιο.

Πραγματικά το MBUX είναι πολύ εντυπωσιακό, με πολύ όμορφα τρισδιάστατα γραφικά υψηλής ανάλυσης και με τον καιρό το μαθαίνεις εύκολα. Πάντως, ακόμη δεν μπορώ να καταλάβω την εμμονή των Γερμανών να μην υπάρχει χειροκίνητη αναζήτηση στα ερτζιανά (manual searching), ενώ σε αυτό που συμπέραινα είναι πως όταν βρεις τον θεματικό συνδυασμό που σου ταιριάζει δεν θα ασχοληθείς με τα υπόλοιπα (κάτι που σου αποσπά την προσοχή από τον δρόμο και γίνεται και επικίνδυνο αν ξεχαστείς). Φανταστείτε κάτι σαν ένα smartphone που μόλις βρείτε το theme που σας ταιριάζει θα αργήσετε να το αλλάξετε με κάτι άλλο.

Αλλά η A-Class δεν είναι smartphone, είναι αυτοκίνητο και αυτό είναι που μας ενδιαφέρει πρωτίστως. Και η νέα A-Class είναι πραγματικά το πιο καλοστημένο hatch, τουλάχιστον σε ότι αφορά στον τρόπο που στρίβει και κινείται στην ευθεία. H ενίσχυση του πλαισίου γίνεται αντιληπτή κάθε φορά που θα φέρεις στο όριο την A-Class. Και το όριο της είναι πραγματικά πολύ πιο πάνω από ότι θα ακούσεις τα λάστιχα να στριγγλίζουν με το αμάξωμα να παίρνει ελάχιστες κλίσεις. Εδώ οι Γερμανοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο στήσιμο του σασί που είναι πραγματικά ότι πιο σπορ υπάρχει στην κατηγορία.

Πίσω υπάρχει ημιάκαμπτος (πολλαπλοί σύνδεσμοι στις τετρακίνητες εκδόσεις και από την A 250 και πάνω) που είναι καλά σεταρισμένος (στάνταρ το Dynamic Select προσφέρει τέσσερις επιλογές παραμετροποίησης, τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ είναι προαιρετικά). Για όσο υπάρξει υπερστροφή αυτή είναι απόλυτα ελεγχόμενη, ενώ στον τομέα της άνεσης θα έλεγα πως προσφέρει καλύτερα επίπεδα ακόμη και από την μπροστινή με MacPherson (σ.σ. το μοντέλο της δοκιμής μας είχε 18άρες ζάντες με 45άρια λάστιχα). Και η νέα A-Class είναι ένα hatch που δίνει έμφαση στον οδηγικό χαρακτήρα και με λίγα λόγια θα έλεγα πως είναι ακόμη πιο οδηγοκεντρικό και λίγο πιο άνετη από το μοντέλο που αντικαθιστά. Στις υψηλές ταχύτητες δε η νέα A-Class είναι πολύ ήσυχη και με απλά κορυφαία ποιότητα κύλισης.

photos: nmarinopoulos

Και πάμε στον πετρελαιοκινητήρα των 1.461 κ.εκ. με ισχύ 116 ίππους και ροπή στα 260 Nm. Πρόκειται για την πιο πρόσφατα εξέλιξη του diesel της Renault στην πιο πρόσφατη εκπομπή Euro και με καταλυτικό σύστημα SCR με AdBlue. Αυτά όσον αφορά στην εκπομπή ρύπων με το CO2 να βρίσκεται στα 108-118 γρ./χλμ. (ανάλογα με την διάσταση ελαστικού). Τώρα, ο νέος 1.500άρης (νέα είναι η αλουμινένια κεφαλή, η πίεση του common rail έχει ανέβει από τα 1.600 στα 2.000 bar, ο στροβιλοσυμπιεστής μεταβλητής γεωμετρίας αλλάζει με ηλεκτρικό παλμό και όχι με υποπίεση, ο εναλλάκτης είναι υδρόψυκτος) εξακολουθεί να είναι ένας από τους καλύτερους diesel της αγοράς και όπως δείχνουν τα πράγματα ο μικρότερος σε κυβισμό (μαζί με της Ford και της PSA).

Είναι ροπάτος και στρωτός στην λειτουργία του δίχως να κάνει έντονο θόρυβο. Όσο για την κατανάλωση υπολογίστε ένα 6άρακι που εύκολα πέφτει πιο κάτω στον ανοιχτό δρόμο. Στην A 180 d συνδυάζεται στάνταρ (αργότερα με μηχανικό) με το διπλοσύμπλεκτο 7άρι κιβώτιο της Getrag που στο νορμάλ πρόγραμμα λειτουργεί ομαλά. Δεν είναι το πιο γρήγορο της αγοράς, αλλά αλλάζει σωστά τις σχέσεις (με τον επιλογέα κίνησης να βρίσκεται αλά Mercedes στην κολόνα του τιμονιού). Ωστόσο, στην γρήγορη οδήγηση και στο Sport κάποιες λίγες φορές κρατά λίγο παραπάνω την σχέση που πρέπει ή δεν κατεβάζει όταν θα το περίμενες. Για αυτό υπάρχει και η πλήρως χειροκίνητη επιλογή με τα σταθερά στο τιμόνι και πολύ πρακτικά paddles.

Το μοντέλο της δοκιμής μας διέθετε τα προαιρετικά sport καθίσματα με την εξαιρετική πλευρική και οσφυϊκή στήριξη. To τιμόνι είναι από τα πιο άμεσα και κοφτερά σε μοντέλο της κατηγορίας, έστω και αν έχει ένα κλικ λιγότερο ξυραφένια αίσθηση από το επίσης ηλεκτρομηχανικό της προηγούμενης γενιάς. Καλή η αίσθηση των φρένων που σε ένα απαιτητικό ανέβα-κατέβα έδειξαν κάποια σημάδια κόπωσης (βέβαια η A160 d της δοκιμής μας ήταν άστρωτη με 500 χλμ. στο κοντέρ της).

Εννοείται πως η λίστα με τον εξοπλισμό της νέας A-Class είναι ιδιαίτερα μακριά και για πρώτη φορά περιλαμβάνει πολλά ημιαυτόνομα συστήματα υποβοήθησης. Ξεχωρίζουμε το στάνταρ Active Brake Assist (αυτόνομη πέδηση), την ενεργητική διατήρηση λωρίδας κυκλοφορίας, τον αερόσακο γονάτων, τα χειριστήρια στο τιμόνι, το MBUX Connect 20 με το touchpad, τις 16άρες ζάντες, την κάμερα οπισθοπορείας κ.α. Συμπερασματικά η νέα A-Class δεν είναι η φτηνότερη επιλογή στην κατηγορία της. Είναι όμως η πιο προηγμένη και μία από τις πιο οδηγοκεντρικές για όποιον δελεάζεται από το νέο «αστέρι» της Mercedes-Benz.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων MERCEDES-BENZ

Mercedes-Benz A 180 d 7G-DCT – Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.461 cc
Διάμετρος x διαδρομή 76,0 x 80,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 85 kW (116 PS) / 4.000 rpm
Ροπή 260 Nm (26,5 kgm) / 1.750-2.500 rpm
Τροφοδοσία Common rail με υπερτροφοδότηση VTG
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5 sec
Τελική ταχύτητα 202 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 6,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 4,7 / 4,2 / 3,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 43/5 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 716 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 108-118 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη με 7 σχέσεις
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7, 225/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.419 x 1.796 x 1.440 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.567/1.547 mm
Μεταξόνιο 2.729 mm
Χώρος αποσκευών 360-1.200 lt
Απόβαρο 1.445 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: 32.288€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close