NEAΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πόσα κιλά μπορούν να εξοικονομήσουν τα ανθρακονήματα από ένα όχημα;

Μία καλή απάντηση μας δίνει η Volvo, μέσω του νέου Polestar 1, που γλιτώνει πάνω από 226 κιλά χάρη στη χρήση CFRP!

Το πρώτο μοντέλο της premium εταιρίας της Volvo, Polestar 1, θα είναι ένα υβριδικό κουπέ που δεν θα κερδίζει τις εντυπώσεις μόνο με την εμφάνισή του αλλά και με την τεχνολογία που κρύβει μέσα του. Το αντίπαλο δέος των Tesla Model S P100D και της υβριδικής Porsche Panamera 4 E-Hybrid, πέρα από τους ηλεκτροκινητήρες των 600 ίππων, κάνει εκτεταμένη χρήση υλικών CFRP (Carbon Fiber Reinforcement Polymer).

Σύμφωνα με τη Volvo η εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων σε διάφορα μέρη του αυτοκινήτου, αντί για χάλυβα και άλλα μέταλλα, περιορίζει το συνολικό βάρος κατά περισσότερα από 226 κιλά! Τα ανθρακονήματα, μάλιστα, χρησιμοποιούνται και σε δομικά στοιχεία του αυτοκινήτου, αυξάνοντας έτσι τη στρεπτική ακαμψία. Όσο για τα οφέλη, δεν περιορίζονται εδώ, αφού η μορφοποίηση αυτών των υλικών μπορεί να γίνει σε ιδιαίτερα σύνθετα σχήματα, να εξασφαλίσει μικρότερο όγκο από άλλα, συμβατικά υλικά και, βεβαίως, να βελτιώσει τα οδηγικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, λόγω βάρους.

Αξίζει να αναφερθεί ότι για την κατασκευή όλων αυτών των μερών, η Volvo προετοιμάζει πυρετωδώς το Polestar Production Center. Αυτό θα αποτελέσει ταυτόχρονα και τη γραμμή παραγωγής του αυτοκινήτου, ενώ θα είναι έτοιμο στα μέσα του 2019.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button