Hyundai i30 Fastback 1.0 Τ-GDi [test drive]

Το κομψό και ποιοτικό i30 Fastback ήταν μια πραγματικά ευχάριστη έκπληξη αφού είναι ένα από πιο απολαυστικά Hyundai που έχουμε οδηγήσει…

To τελευταίο διάστημα η Hyundai συνεχίζει να μας εκπλήσσει. Μετά τις άκρως θετικές εντυπώσεις που μας άφησε το i30N Performance στην πίστα των Μεγάρων ήρθε και η στιγμή για την δοκιμή μιας άλλης πτυχής του κορεατικού μοντέλου, της limo εκδοχής του i30. Για την ακρίβεια το Fastback μπορεί να ανήκει στην οικογένεια του i30 αλλά διαφοροποιείται τόσο σχεδιαστικά αλλά και σε δυναμικά χαρακτηριστικά. Ειδικά τα τελευταία μας επιτρέπουν να μιλάμε για ένα από τα πιο καλοστημένα Hyundai που έχουμε οδηγήσει.

Στην συγκεκριμένη περίπτωση με τον 1.000άρη τρικύλινδρο των 120 ίππων που προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις για την ολιγοκύλινδρη διάταξη του. Παράλληλα η εξαιρετική ηχομόνωση περιορίζει την χροιά του, η οποία έχει ένα σπορ ηχόχρωμα. Η ροπή είναι καλή από χαμηλά και το μοτέρ απλώνει την δύναμη του γραμμικά. Μόνο με πλήρες φορτίο (τέσσερις επιβάτες και μπαγκάζια) θα αναζητήσεις λίγη παραπάνω δύναμη, αλλά ακόμη και έτσι το i30 Fastback έχει τον τρόπο του για να σε γλυκαίνει.

Και αυτός είναι ο οδηγοκεντρικός του χαρακτήρας με την ανάρτηση να μας εκπλήσσει για το πως βρίσκει την χρυσή τομή  ανάμεσα στην άνεση και στο κράτημα. Στο ταξίδι το Fastback δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα ένα GT τσέπης έχοντας την καλύτερη ποιότητα κύλισης που έχουμε δει σε Hyundai και με τα ντεσιμπέλ να βρίσκονται χαμηλά. Θα σταθώ λίγο παραπάνω στην ρύθμιση της ανάρτησης που «γκολφίζει» και φαίνεται πόσο μεγάλα άλματα έχουν κάμει οι Κορεάτες.

Σε γενικές γραμμές το i30 Fastback είναι ένα πραγματικά απολαυστικό αυτοκίνητο που χαίρεσαι να το οδηγείς. Η θέση οδήγησης είναι από τις χαμηλότερες που συναντάς σε ένα Hyundai και ξεκούραστη στην πολύωρη διαμονή. Το τιμόνι προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση και έχει μία βαριά αίσθηση που θα ήθελα στις χαμηλές ταχύτητες να ήταν λίγο πιο «αστική». Πάντως η ακρίβεια του ταιριάζει στο σύνολο του αυτοκινήτου όπως και ο 6άρης επιλογέας που έχει καλές διαδρομές και «κουμπωτές» θέσεις.

photos: nmarinopoulos

Σχεδιαστικά το i30 Fastback είναι ένα από τα πιο ιδιαίτερα σχήματα που αποσπά κολακευτικά σχόλια λόγω της fastback γραμμής της οροφής που σβήνει όμορφα προς τα πίσω. Σε σχέση με ένα πεντάθυρο i30 το Fastback είναι 11,5 εκατοστά μακρύτερο και προσφέρει καλούς χώρους για τις αποσκευές. Εδώ το σχήμα του πίσω μέρους είναι κάπως στενό στα πλάγια αλλά τα 450 λίτρα θεωρούνται ικανοποιητική τιμή.

Το ταμπλό προέρχεται από το i30 με την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής στην παραμικρή λεπτομέρεια. Στο κέντρο υπάρχει η γνωστή οθόνη αφής που προεξέχει σαν tablet και έχει πολύ καλή απόκριση και λειτουργία. Αρκετά μεγάλο όγκο πληροφοριών προσφέρει η οθόνη ανάμεσα στα δύο ευανάγνωστα όργανα του πίνακα. Γενικότερα τo εσωτερικό έχει μία σύγχρονη όψη αποφεύγοντας τις υπερβολές και κάνοντας την ζωή του οδηγού εύκολη χάρη στην μελετημένη εργονομία.

Όπως θα αντιληφθήκατε έως τώρα δεν κρύβω πως το i30 Fastback μου άρεσε. Πρόκειται για ένα ποιοτικό αυτοκίνητο που ξεφεύγει αισθητικά από τα τετριμμένα έχοντας καλούς χώρους. Αυτό όμως που με κέρδισε πιο πολύ ήταν το πόσο επικοινωνιακό είναι το σασί του στον οδηγό δίχως οι επιβάτες να στερούνται πολύ καλά επίπεδα άνεσης.  Αυτό που ίσως να ήθελα θα ήταν λίγο περισσότερη οικονομία από το μοτέρ εντός πόλης αλλά σε μεικτές συνθήκες κίνησης και το ταξίδι  η κατανάλωση θα κυμανθεί στα 7,5-8,5 λίτρα/100 χλμ. (με ενεργοποιημένο τον κλιματισμό). Φυσικά εδώ παίζει μεγάλο ρόλο και το οδηγικό στιλ του καθενός.

Εν κατακλείδι το i30 Fastback έχει έναν γλυκό τρόπο κίνησης που βρίσκει την χρυσή τομή ανάμεσα στο δυναμικό στοιχείο και την άνεση, ενώ η πολύ καλή θέση οδήγησης και το καλοφτιαγμένο της όλης κατασκευής αποσπούν μόνο κολακευτικά σχόλια. Ο χιλιάρης κινητήρας δεν βάζει φωτιά στην άσφαλτο αλλά κινεί αγόγγυστα το ελκυστικό i30 Fastback που ξεκινά από τις 17.650€ με πλήρη εξοπλισμό και προαιρετικά με 1.600€ το πακέτο ασφαλείας με συστήματα υποβοήθησης οδηγού.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai i30 Fastback 1.0 T-GDi 120 PS  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 80 kW (120 PS) / 6.000 rpm
Ροπή 171 Nm (17,4 kgm) / 1.500-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 11,5 sec
Τελική ταχύτητα 188 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,1 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,0 / 5,2 / 4,6 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 625 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 120 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Hankook Kinergy Eco 2, 205/55 R16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.455 x 1.795 x 1.425 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.559/1.557 mm
Μεταξόνιο 2.650 mm
Χώρος αποσκευών 450-1.351 lt
Απόβαρο 1.317 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 17.650€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Σχόλια

  1. Καταναλωνει παρα πολυ σε σχεση με αλλα 1000 κυβικα,για εμενα το swift με τον Boosterjet ειναι το κορυφαιο.

    1. Ναι έχει ελαφρώς πιο τσιμπημένη κατανάλωση που φαίνεται κυρίως στην πόλη. Ο Boosterjet ειναι καλος αλλά ευνοείται απο τα ελαφρύτερα αμαξώματα. Θεωρώ πως απο τους πιο οικονομικούς χιλιαρηδες ειναι του VW Group που τον εχω δοκιμασει ακόμη και σε SUV, ενω οικονομικός ειναι και της Opel. Πάντως το i30 Fastaback μου αρεσε πολύ, κυρίως για το πολυ καλο στήσιμο της ανάρτησης και την οδηγοκεντρικότητα του.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close