SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Με την Mercedes-Benz C-Class στο Λουξεμβούργο [first drive]

Οδηγήσαμε την turbo υβριδική έκδοση στα 1.500 κ.εκ. και πήραμε μία πρώτη γεύση από το νέο 1.600άρη diesel. Διαθέσιμη στην Ελλάδα η ανανεωμένη C-Class από τον Ιούλιο και από τις 31.435€.

Μπορεί στους ελληνικούς δρόμους να κυριαρχούν οι προσθιοκίνητες Mercedes αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο το best seller της μάρκας είναι το παραδοσιακό και πισωκίνητο. Κάπως έτσι στην C-Class πιστώνονται 1 στις 5 Mercedes που πωλούνται στον κόσμο αυτό, οπότε είναι λογικό και αναμενόμενο η γερμανική εταιρεία να έδωσε ιδιαίτερη σημασία στην ανανέωσή της. Η οποία αφορά ταυτόχρονα και τα τέσσερα αμαξώματα -λιμουζίνα, στέισον, κουπέ και κάμπριο- με τα οποία είναι διαθέσιμη.

Σύμφωνα με τους ειδικούς της μάρκας και σε σχέση με τα μοντέλα του πρώτου κύκλου της ζωής της άλλαξαν περισσότερα από 6.500 στοιχεία, νούμερο που όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό ξεπερνά κατά πολύ τα πλαίσια ενός συνηθισμένου face lift στο χρόνο ημίσειας ζωής ενός μοντέλου.

Για τη συγκεκριμένη περίπτωση πάντως υπάρχει και ένας ακόμα παράγοντας που επέβαλε αυτές τις εκτεταμένες αλλαγές: η τρέχουσα γενιά της C-Class παρουσιάστηκε σχεδόν πριν από μια πενταετία αλλά όχι μια οποιαδήποτε πενταετία. Κι αυτό γιατί μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα έχουν γίνει ή έχουν προαναγγελθεί τόσες αλλαγές την αυτοκινητοβιομηχανία όσες στα προηγούμενα 20 ή ακόμα και 30 χρόνια μαζί. Η C-Class λοιπόν προκειμένου να παραμείνει στην επικαιρότητα και στα charts των πωλήσεων έπρεπε να ανανεωθεί, κάτι που βέβαια έγινε.

Στα πλαίσια αυτής της προσέγγισης οι αισθητικές αλλαγές, που έκαναν όλες τις εκδόσεις της, τόσο σε ότι αφορά τα αμαξώματα όσο και τον εξοπλισμό και το στυλ -πρόκειται για τη βασική έκδοση, την πολύ επιτυχημένη Avantagadre, την Exclusive και την AMG Line- πιο σύγχρονες και πιο ελκυστικές, είναι στην ουσία οι λιγότερο βαρύνουσες.

Στο εσωτερικό της για παράδειγμα η ανανεωμένη C-Class έχει περάσει στην ψηφιακή εποχή. Κι αυτό γιατί ο προαιρετικός της εξοπλισμός περιλαμβάνει έναν πλήρως ψηφιακό και φυσικά προγραμματιζόμενο πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,5 ιντσών και υψηλή ανάλυση καθώς και μια οθόνη στο κέντρο του ταμπλό που στην κορυφαία της έκδοση φτάνει τις 10,25 ίντσες και διαθέτει και αυτή υψηλή ανάλυση.

Η high-tech εικόνα συμπληρώνεται από το τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών που διαθέτει και δύο πλήκτρα αφής -κατά την άποψή μας είναι «φορτωμένο» από πλευράς λειτουργιών- ενώ το παρόν δίνουν όλα τα συστήματα διασύνδεσης smartphones και όλα όσα υποβοηθούν τον οδηγό και το έργο του. Μάλιστα αυτό της ημιαυτόνομης οδήγησης στα πλαίσια και της εξέλιξης λειτουργεί με μεγαλύτερη ακρίβεια σε σχέση με αυτό της E-Class που είχαμε οδηγήσει στο παρελθόν και βέβαια και στα πλαίσια της εξέλιξης.

Αφενός ενδιαφέρον και αφετέρου απόδειξη της διαδικασίας συνολικής αναβάθμισης στην οποία επέβαλε η Mercedes τη C-Class είναι και το ότι για πρώτη φορά στην ιστορία της και ως το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία της, μπορεί να εξοπλιστεί με πνευματική ανάρτηση. Διαθέσιμη πέρα από τη στάνταρ είναι και η σπορ ανάρτηση, που προσφέρει δυναμισμό χωρίς να επηρεάζει την άνεση. Τουλάχιστον στους δρόμους γύρω από το Λουξεμβούργο, στην οινοπαραγωγό περιοχή του Mosel στη Γερμανία όπου την οδηγήσαμε.

Οι ακόμα πιο σημαντικές αλλαγές πάντως κρύβονται κάτω από το μεγάλο εμπρός καπό. Η πρώτη είναι ο νέος κινητήρας diesel των 1.600 κυβικών, που κινεί την προς το παρόν αποκλειστικά αυτόματη C 180 d των 122 ίππων καθώς και τη C 200 d των 160 ίππων.

Η δεύτερη και ακόμα πιο βαρύνουσα είναι η προσθήκη του νέου τετρακύλινδρου με την ήπια υβριδική (mild hybrid) υποβοήθηση, ο οποίος είναι διαθέσιμος σε δύο εκδοχές. Μια με 1.500 κ.εκ. -είναι η πρώτη φορά που η C-Class κατεβαίνει τόσο χαμηλά από πλευράς κυβισμού- και με 184 ίππους για τη C 200 και μια 2.000 κυβικών με 256 ίππους για την C 300. Και οι δύο κινητήρες έχουν το ήπιο υβριδικό σύστημα μίζας γεννήτριας με ιμάντα, που στην επιτάχυνση και μέχρι το turbo να μπει με πλήρη ισχύ στο παιχνίδι συμβάλλει με 10 kW, που αντιστοιχούν σε σχεδόν 14 ίππους. Αντίθετα κατά το φρενάρισμα το σύστημα αυτό που είναι βέβαιο πως στο άμεσο μέλλον θα το βλέπουμε όλο και πιο συχνά, ανακτά ενέργεια μέχρι και 12 kW. Η οποία αποθηκεύεται σε μια δεύτερη μπαταρία.

Ο οδηγός στην πράξη δεν αντιλαμβάνεται πότε συμβάλλει στην επιτάχυνση το συγκεκριμένο σύστημα. Αυτό που διαπιστώνει είναι η καλή απόκριση από χαμηλά, η πιο γρήγορη και άμεση λειτουργία του start stop και βέβαια η μεγαλύτερη άνεση με την οποία κινεί το σχετικά βαρύ αμάξωμα -το σεντάν ζυγίζει γύρω στα 1.550 κιλά- ο δίλιτρος της C 300.

H νέα C-Class είναι πραγματικά σπορ στην έκδοσή της AMG C 43. Εδώ ο V6 των 3.000 κυβικών με τα δύο turbo έχει ανέβει στους 390 ίππους και εντυπωσιάζει τόσο με τις ρεπρίζ που εξασφαλίζει όσο και με τον εξαιρετικό, «γεμάτο» ήχο του. Τον τελευταίο τον απολαμβάνει κανείς σε όλη του τη διάσταση στην κάμπριο, η εξαιρετική μαλακή οροφή της οποίας διπλώνει εν κινήσει και μέχρι τα 50 χλμ./ ώρα και μέσα σε 20 δεύτερα.

Η βάση για την τετράθυρη και την βάγκον ανανεωμένη C-Class είναι και πάλι η  C 160 των 1.600 κυβικών και των 129 ίππων, με τις τιμές τους να ξεκινούν από 31.435 και 36.995 ευρώ αντίστοιχα. Η εισαγωγική κουπέ είναι η C 180, επίσης 1.600 κυβικών αλλά με 156 ίππους, που κοστολογείται από 37.595 ευρώ, ενώ η κάμπριο C 200 -εδώ ο κινητήρας είναι ο νέος τετρακύλινδρος των 1.500 κυβικών- έχει ως τιμή εκκίνησης τις 52.950 ευρώ. Αντίστοιχα η C 200 σεντάν κοστολογείται από 39.510 ευρώ.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!