SMSΑΓΩΝΕΣ

GP Γαλλίας – Ανάλυση Αγώνα: Κυρίαρχος Hamilton…


Ήλθε, είδε, νίκησε! Ο Lewis Hamilton με μία αψεγάδιαστη εμφάνιση σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου κατέκτησε πλήρως το Πωλ Ρικάρ και πετυχαίνοντας την 3η φετινή του νίκη πήρε ξανά κεφάλι στην βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών.

Ο Βρετανός εκμεταλλεύτηκε απόλυτα την χθεσινή του pole, έστριψε πρώτος μετά την εκκίνηση και με ένα εκπληκτικό πρώτο stint φρόντισε να βγάλει από το μυαλό του υπόλοιπου grid τις σκέψεις για κάτι παραπάνω από την δεύτερη θέση. Την ίδια στιγμή ο Sebastian Vettel έχανε για δεύτερη φορά φέτος βαθμούς στη μάχη του πρωταθλήματος έπειτα από το λάθος του στην πρώτη στροφή που οδήγησε σε επαφή με τον Bottas. Ο Max Verstappen έκανε μεγάλη εμφάνιση για να τερματίσει δεύτερος κρατώντας επαφή με τον Hamilton στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα και επικρατώντας εμφατικά επί των Raikkonen και Ricciardo που ακολούθησαν. Πολύ άσχημος αγώνας για τους τρεις Γάλλους του grid, εξαιρετική 6η θέση από τον Magnussen και 4ος τερματισμός στους βαθμούς κατά τους 5 τελευταίους αγώνες από τον Leclerc. Τραγικές για άλλη μία φορά οι επιδόσεις των Williams και McLaren.

Τελικά ο Γαλλικός αγώνας αποδείχτηκε πολύ πιο θεαματικός από ότι αναμενόταν. Σε αυτό συνετέλεσαν δύο παράγοντες. Ο πρώτος ήταν οι πολλαπλές επαφές στην εκκίνησης που έριξαν ταχύτερους συνδυασμούς στο τέλος της κατάταξης, εξαναγκάζοντάς τους σε μια σειρά εντυπωσιακών προσπερασμάτων. Επιπλέον, η μικρή φθορά που επέδειξαν τελικά τα λεπτότερα Pirelli επέτρεψε σε πολλούς είτε να είναι πιο επιθετικοί στα αρχικά στάδια του αγώνα είτε να παρατείνουν κατά πολύ την παραμονή στο πρώτο τους σετ ελαστικών ώστε να επανέλθουν στο τέλος με μαλακότερη γόμα. Ρόλο σε αυτό έπαιξε φυσικά και η χάραξη της διαδρομής η οποία αν και μοιάζει να βρίσκεται μέσα σε κάποιο αχανές παρκινγκ, είναι γεμάτη από μικρές αλλαγές στην κλίση του οδοστρώματος οι οποίες μπορούν πολύ εύκολα να τιμωρήσουν την όποια υπερβολή ή αβλεψία από πλευράς οδηγών.

Σε μία τέτοια υπερβολή υπέπεσε-για δεύτερη φορά φέτος μετά το Μπακού- ο Sebastian Vettel κατά την εκκίνηση του αγώνα. Με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων, τα Ultrasoft που φορούσε η SF71H βοήθησαν τον Γερμανό να φύγει ταχύτερα από τους οδηγούς των δύο Mercedes. Στο σχετικά μικρό σπριντ μέχρι την στροφή 1 η εμπρός πτέρυγα της Ferrari είχε ήδη ξεπεράσει εκείνην της Mercedes του Bottas που βρισκόταν δεξιά της ενώ πλησίαζε απειλητικά και τον διαχύτη εκείνης του Hamilton που βρισκόταν μπροστά. Ο Seb θεώρησε πως αυτή ήταν μια καλή ευκαιρία ώστε να υποσκελίσει τη μία Mercedes και να εξασφαλίσει 3 βαθμούς περισσότερους από ότι θα περίμενε για το πρωτάθλημα.

Δεν υπολόγισε όμως, πιθανότατα, δύο πράγματα: Α) Ακόμη και αν έστριβε πριν τον Bottas στην 1, ο Φιλανδός θα είχε την εσωτερική για την επόμενη στροφή και συνεπώς θα μπορούσε να ανταποδώσει αμέσως, μιας και τα δύο μονοθέσια θα έστριβαν πλάι-πλάι. Αυτό καθιστούσε αχρείαστο το ρίσκο που πήρε ο Seb καθώς ότι και να έκανε δε θα προλάβαινε μέχρι το φρενάρισμα για την 1 να βρεθεί ξεκάθαρα εμπρός από τον Valtteri οπότε και θα μπορούσε να τον στρίμωχνε στην εξωτερική. Β) Είχε πλησιάσει υπερβολικά πολύ την Mercedes του Hamilton με αποτέλεσμα η ροή αέρα προς την εμπρός πτέρυγα να μειωθεί δραματικά και ως αποτέλεσμα αυτού να μειωθεί και η δυνατότητα πέδησης του κόκκινου μονοθεσίου.

Το αποτέλεσμα ήταν να μπλοκάρει τον εσωτερικό τροχό κατά το εσπευσμένο του φρενάρισμα που σε συνδυασμό με την ελαφρώς ανάποδη κυρτότητα της πρώτης στροφής τον έστειλαν συστημένο στον πίσω αριστερό τροχό του Bottas ο οποίος μόλις είχε βρεθεί μπροστά του από την εξωτερική. Έτσι, ο αγώνας του Valtteri καταστράφηκε, λόγω κλαταρισμένου ελαστικού αλλά και ζημιάς στο πάτωμα της W09. Όσο για τον Vettel, θα έχανε την εμπρός πτέρυγα της Ferrari, ενώ αργότερα θα του επιβαλλόταν και χρονική ποινή 5 δευτερολέπτων για το ατύχημα που προκάλεσε. Φυσικά, τόσο για το λάθος του Αζερμπαϊτζάν όσο και για το σημερινό, ο οδηγός της Ferrari έχει το ελαφρυντικό του πολύ μικρού χώρου στον οποίον τον είχαν περιορίσει και στις δύο περιπτώσεις οι οδηγοί των Mercedes. Και τις δύο φορές, όμως, αρνήθηκε να είναι πιο συντηρητικός στην προσέγγισή του και προτίμησε να βγει από τη δύσκολη θέση επιτιθέμενος. Έτσι, στο Μπακού έχασε τουλάχιστον 6 πόντους ενώ σήμερα άλλους 5. Αυτοί οι 11 βαθμοί μπορεί να μη φαίνονται σημαντικοί τώρα αλλά με την πολύ λεπτή ισορροπία δυνάμεων που υπάρχει ανάμεσα σε Mercedes και Ferrari, ίσως αποδειχτούν κρίσιμοι για την έκβαση του πρωταθλήματος.

Οι οδηγοί που ακολουθούσαν αναγκάστηκαν είτε να φρενάρουν στο apex της πρώτης στροφής, είτε να βγουν στην έξοδο διαφυγής μακριά από θραύσματα και συνωστισμούς. Ένας από εκείνους που επέλεξαν το δεύτερο ήταν ο Max Verstappen ο οποίος έτσι βρέθηκε ακριβώς πίσω από τον πρωτοπόρο Hamilton. Τον Ολλανδό ακολούθησε ο Magnussen ο οποίος όμως επιβράδυνε μετά την δεύτερη στροφή φοβούμενος κάποια τιμωρία λόγω των πολλών θέσεων που είχε κερδίσει κόβοντας δρόμο. Έτσι, πίσω από τον Verstappen βρέθηκαν ο εκρηκτικός Sainz και ο Ricciardo. Ο Δανός της Haas ήταν πέμπτος με τους Leclerc και Raikkonen να ακολουθούν. Το δράμα της εκκίνησης δεν είχε, όμως, ολοκληρωθεί.

Σχεδόν την ίδια στιγμή με την επαφή των Vettel-Bottas ο Grosjean θα έστριβε αναπάντεχα προς την Force India του Ocon η οποία βρισκόταν ακριβώς δίπλα στην Haas ενώ διέτρεχαν την ευθεία των pits. Αυτό προκάλεσε βλάβη στο μονοθέσιο του Ocon ο οποίος στην είσοδο της 3 θα είχε επαφή και με τον άλλον συμπατριώτη του, τον Gasly καθώς ο οδηγός της Force India θα έκοβε απότομα προς την εσωτερική. Ο Pierre προσπάθησε να αποφύγει την επαφή αλλά έχασε τα φρένα με αποτέλεσμα να πέσει πάνω στον συμπατριώτη του. Οι δύο Γάλλοι εγκατέλειψαν επί τόπου ενώ στον Grosjean θα επιβαλλόταν αργότερα ποινή 5 δευτερολέπτων για την επαφή με τον Ocon. Ακόμη περισσότερα μονοθέσια θα παρέκαμπταν στην στροφή 3 ενώ το Safety Car θα έβγαινε μέχρι να καθαριστεί η πίστα.

Λίγο πριν την επανεκκίνηση η κατάταξη ήταν: Hamilton, Verstappen, Sainz, Ricciardo, Magnussen, Leclerc, Raikkonen, Grosjean, Perez και Hulkenberg. Οι Vettel και Bottas είχαν ήδη κάνει στάση στα pits περνώντας στην soft γόμα ενώ τους ακολούθησε και ο Alonso. Οι τρεις οδηγοί ευελπιστούσαν σε εκείνο το σημείο να βγάλουν την απόσταση χωρίς άλλη αλλαγή. Η πρόβλεψη θα αποδεικνυόταν υπεραισιόδοξη καθώς οι Vettel-Bottas θα επιδίδονταν σε ένα ρεσιτάλ προσπερασμάτων καταπονώντας αναγκαστικά τα ελαστικά τους περισσότερο από όσο θα ήθελαν. Όσο για τον Alonso, όπως και συνολικά για την McLaren, το ήδη άσχημο τριήμερο τους θα λάμβανε τραγελαφικές διαστάσεις.

Η MCL33 ήταν ταχύτερη μόνο της Williams- και αυτό δεν θεωρείται κατόρθωμα ακριβώς – ενώ ο Ισπανός θα έχανε το μονοθέσιο τη στιγμή που ο Vettel τον προσπερνούσε σαν σίφουνας. Αργότερα θα παραπονιόταν στην ενδοεπικοινωνία για τα ελαστικά, για τα φρένα, για το ότι και τα δύο μονοθέσια ήταν εκτός βαθμών, για το ότι δεν έχουν ρυθμό, για …. Θα τον φώναζαν προς το τέλος ξανά στα pits ώστε να περάσει στα Ultrasoft μήπως και σημειώσει κάποιον ανταγωνιστικό χρόνο- χωρίς αποτέλεσμα- ενώ κατά τον τερματισμό ο πίσω αριστερός τροχός της McLaren ήταν έτοιμος να αποκολληθεί από το μονοθέσιο. Μια εικόνα που θα ήταν κωμική αν μιλούσαμε για μια τυχάρπαστη ομάδα και έναν ερασιτέχνη οδηγό που κατέβηκαν στο Καστελλέ απλώς για τη συμμετοχή…

Στην κορυφή, ο Hamilton ήταν ασταμάτητος. Κατέβαζε συνεχώς το ρεκόρ του ταχύτερου γύρου αποκτώντας ένα προβάδισμα ασφαλείας από τον δεύτερο Verstappen ενώ ταυτόχρονα προστάτευε και τα ελαστικά του. Ο Βρετανός παρέτεινε την παραμονή του στα Supersoft μέχρι και τον 32ο γύρο οπότε και θα περνούσε στην soft γόμα μέχρι την καρό σημαία. Είχε τον απόλυτο έλεγχο σε όλη την διάρκεια του αγώνα, δεν έκανε το παραμικρό λάθος, ενώ έδειχνε πώς μπορούσε να πάει και ακόμη γρηγορότερα εάν το επιθυμούσε. Ο Verstappen έκανε κι αυτός μεγάλο αγώνα, οδηγώντας ταχύτατα και καταφέρνοντας να τιθασεύσει μια RB14 που είχε μάλλον λιγότερο φτερό από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο. Καθόλου εύκολο, αν αναλογιστούμε το πόσο μικρό περιθώριο λάθους σου αφήνει μια τέτοια επιλογή. Όμως, ο Ολλανδός ανταπεξήλθε ενώ οι χρόνοι που σημείωνε ήταν σταθερά καλύτεροι από εκείνους των Raikkonen-Ricciardo και πολλές φορές εφάμιλλοι εκείνων που έκανε ο Hamilton.

Από την άλλη, ο Ricciardo ξεκίνησε αρκετά καλά και φαινόταν ικανός για podium αλλά κατά το μέσον του αγώνα αντιμετώπισε πρόβλημα με την εμπρός του πτέρυγα- αρχικά έσπασε κομμάτι από το αριστερό μέρος και αργότερα και από το δεξί- και αυτό υπονόμευσε κατά πολύ την προσπάθειά του. Η τρίτη θέση κατέληξε τελικά στον Raikkonen ο οποίος έκανε μετά από καιρό μία μεγάλη εμφάνιση. Κράτησε τα Ultrasoft για 34 γύρους, περισσότερο από ότι άλλοι οδηγοί τα Supersoft, και κάνοντας αργά την μοναδική του στάση είχε την πολυτέλεια να περάσει στα Supersoft αντί για τα Soft. Έκτοτε ο ρυθμός του ήταν εκπληκτικός, σημείωσε το ταχύτερο πέρασμα, ενώ προσπέρασε στην στροφή 8 και τη λαβωμένη Red Bull του Ricciardo για να ανέβει στο βάθρο.

Η όγδοη στροφή της πίστας είναι στην ουσία η είσοδος για το σικέιν που παρεμβάλλεται στην μεγάλη ευθεία Mistral. Πολλοί θεωρούσαν ότι αυτό το σικέιν χαλάει τη ροή του σιρκουί και ότι ίσως θα έπρεπε να μην υπάρχει στο επόμενο Γαλλικό Grand Prix. Η αλήθεια είναι, όμως, ότι είδαμε πολλές μάχες και πολλά ωραία προσπεράσματα στο σημείο αυτό. Βεβαίως εάν η ευθεία Mistral πάρει το αυθεντικό της μήκος, η ταχύτατη Signes που ακολουθεί θα γίνει οδηγική πρόκληση επιπέδου Pouhon στο Σπα ενώ και η Beausset (στροφή 11)  που έπεται θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο. Στην οποίαν Beausset τα προσπεράσματα δεν είναι τελικά αδύνατα όπως μας έδειξε ο Vettel με την εκπληκτική του κίνηση στον 11ο γύρο επί του Hulkenberg για την 10η θέση αλλά και ο Ricciardo με το δικό του προσπέρασμα στον Vettel μερικούς γύρους αργότερα.

Τελευταία δραματική στιγμή του Γαλλικού αγώνα θα ήταν το κλαταρισμένο εμπρός ελαστικό του Stroll στην Signes που έφερε το Virtual Safety Car στον 52ο γύρο, τελειώνοντας ουσιαστικά τον αγώνα. Ο Hamilton θα έπαιρνε πρώτος την καρό σημαία με τους Verstappen και Raikkonen να συμπληρώνουν το podium. Τέταρτος ήταν ο Ricciardo, πέμπτος ο Vettel ενώ η δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Magnussen, Bottas, Sainz, Hulkenberg και Leclerc.

Στην ψηφοφορία για τον οδηγό της ημέρας, πρώτος αναδείχτηκε ο Sebastian Vettel- πιθανότατα λόγω των πολλών θεαματικών προσπερασμάτων που σημείωσε- αλλά θα πρέπει να διαφωνήσουμε. Οι επιδόσεις των Verstappen, Magnussen και Sainz δεν έχουν τίποτε να ζηλέψουν από εκείνην του Γερμανού. Και οι τρεις αυτοί οδηγοί τερμάτισαν σε υψηλότερες θέσεις από εκείνες στις οποίες θα έπρεπε να βρεθούν θεωρητικά. Ο Magnussen έκανε πολύ έξυπνο αγώνα, καταφέρνοντας να κρατήσει πίσω του στο τέλος την Mercedes του Bottas. Ο Sainz, από την άλλη ολοκλήρωσε μια μεγάλη εμφάνιση με την 8η θέση του σήμερα η οποία δεν ήταν 6η μόνο λόγω ενός προβλήματος στην PU της Renault προς το τέλος. Όλοι αυτοί πιστεύουμε ότι απέδωσαν καλύτερα από τον Seb σήμερα. Όμως υπήρξε και ένας οδηγός ο οποίος δεν έκανε το παραμικρό λάθος και οδήγησε ταχύτατα όχι μόνο χθες ή σήμερα αλλά σε όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Και αυτός δεν είναι άλλος από τον σημερινό νικητή και πρωτοπόρο, πλέον, στην βαθμολογία του πρωταθλήματος Lewis Hamilton.

Δείτε εδώ την βαθμολογία στο πρωτάθλημα, επόμενος αγώνας στην Αυστρία (1 Ιουλίου, 17:10).

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!