SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Kia Ceed στην Πορτογαλία [first drive]

Στοχεύοντας στις πρώτες θέσεις της κατηγορίας του, το νέο Ceed ανεβαίνει επίπεδο τόσο ποιοτικά όσο και οδηγικά. Στην Ελλάδα τον Οκτώβριο.

Τα ονόματα των αυτοκινήτων πολλές φορές δεν σημαίνουν τίποτα απολύτως, καθώς απλά αρκεί να είναι εύηχα. Στην περίπτωση του νέου Kia Ceed, που σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν έχασε το απόστροφο της ονομασίας του, αυτό δεν ισχύει. Κι αυτό γιατί το όνομά του είναι τα αρχικά των λέξεων Community of Europe, with European Design, έτσι ώστε ανά πάσα στιγμή να υπενθυμίζεται πως το νέο μοντέλο της Kia, όπως και οι πρόγονοί του, έχει σχεδιαστεί και εξελιχθεί στην Ευρώπη και για την Ευρώπη και κατασκευάζεται κιόλας στη Γηραιά Ήπειρο.

Πόσο «ευρωπαϊκό» μπορεί όμως να είναι στην πράξη και την ουσία ένα μοντέλο μιας κορεάτικης εταιρείας, ακόμα και αν συντρέχουν όλα τα παραπάνω; Στην περίπτωση του καινούργιου Ceed η απάντηση είναι 100% και αυτό αφορά, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το στην Πορτογαλία, σε δημόσιους δρόμους αλλά και σε πίστα, όλους τους τομείς και τις παραμέτρους.

Αισθητικά η μάρκα έχει βρει ξεκάθαρα το δρόμο και το στυλ της και το νέο Ceed ακολουθεί κατά γράμμα τις σύγχρονες επιταγές. Έτσι οι καμπύλες της προηγούμενης γενιάς έχουν μετεξελιχθεί σε ακμές και οι βασικές γραμμές του αμαξώματος έχουν γίνει πλέον οριζόντιες. Αυτό σε συνδυασμό και με την αλλαγή στις αναλογίες -είναι πιο κοντό και πιο φαρδύ- δημιουργούν μια πιο δυναμική εικόνα, που ενισχύεται από την επίσης πιο χαμηλή και πιο φαρδιά μάσκα. Την επονομαζόμενη και Tiger Nose που παραπέμπει σε αυτήν του σπορ κουπέ και μοντέλου «βιτρίνα» της  Kia, του Stinger.

Η σύγχρονη εικόνα επαναλαμβάνεται και στο εσωτερικό, στη σχεδίαση του οποίου κυριαρχεί η οθόνη αφής του συστήματος infotainment, το μέγεθος της οποίας κυμαίνεται από 7,0 έως 8,8 ίντσες. Το μενού είναι εύχρηστο, η ποιότητα κατασκευής απόλυτα ικανοποιητική, η εργονομία δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα, ενώ το ίδιο ισχύει και για τους χώρους. Τόσο στο πίσω κάθισμα όσο και στο πορτμπαγκάζ, η ελάχιστη χωρητικότητα του οποίου είναι πλέον τα 395 λίτρα και η μέγιστη τα 1.295. Όσο για το στέισον έχει το μεγαλύτερο χώρο αποσκευών της κατηγορίας, μιας και το μέγεθός του κυμαίνεται από 625 έως 1.694 λίτρα.

Το Ceed ακολουθεί απόλυτα τις τάσεις που επικρατούν στην ευρωπαϊκή αγορά και σε ότι αφορά τον εξοπλισμό του -κυρίως τον ηλεκτρονικό. Έτσι και όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones υπάρχουν και τα συστήματα υποβοήθησης είναι πολλά και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης με πολύ καλή λειτουργία και απόδοση υπάρχει. Όπως υπάρχει και premium ηχοσύστημα της JBL, και π.χ. θερμαινόμενο εμπρός παρμπρίζ -για πρώτη φορά σε μοντέλο της Kia που πωλείται στην Ευρώπη.

Το πιο σημαντικό εδώ όμως είναι πως για τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Ceed οι μηχανικοί της Kia υιοθέτησαν τη λογική που ακολουθούν οι πιο καλές στον τομέα αυτό ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες. Όπως διαπιστώσαμε στην πίστα και σε κάποιες ειδικές δοκιμασίες το νέο Kia είναι έτσι στημένο ώστε να παραμένει σταθερό και εύκολα ελεγχόμενο και χωρίς την επέμβαση των ηλεκτρονικών του συστημάτων. Αυτό στην πράξη σημαίνει ακόμα πιο υψηλό επίπεδο ενεργητικής ασφάλειας, που μεταφράζεται και σε ενδιαφέροντα και ευχάριστα δυναμικά χαρακτηριστικά. Την ίδια στιγμή το επίπεδο άνεσης είναι καλό, γεγονός που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα μετά από αρκετά χιλιόμετρα.

Χιλιόμετρα τα οποία το Ceed θα τα καλύψει και σβέλτα και οικονομικά με το βασικό σύνολο βενζίνης του, τον τρικύλινδρο 1.0 Τ-GDI των 120 ίππων. Ο οποίος είναι αρκετά πολιτισμένος, ελαστικός και πρόθυμος να ανεβάσει στροφές -δεν υπάρχει πάντως ουσιαστικός λόγος να τον πιέσει κανείς ψηλά. Εξασφαλίζει ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ ώρα σε 11,1 δεύτερα, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ ώρα) και σύμφωνα με τις επίσημες τιμές που ανακοινώνει η Kia χρειάζεται μόλις 5,4 έως 5,6 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Ακόμα πιο οικονομικός είναι βέβαια ο νέος diesel των 1.600 κυβικών, που είναι διαθέσιμος με 115 και με 136 ίππους και στην πορεία θα αποκτήσει και ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid) με σύστημα μίζας- γεννήτριας που παίρνει κίνηση με ιμάντα και σε συνδυασμό με ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt.

Η πιο ισχυρή έκδοση και γρήγορη (0-100 σε 8,9 δεύτερα, τελική ταχύτητα 210 χλ./ ώρα) του νέου Ceed είναι η 1.4 T-GDI, στην οποία ο ολοκαίνουργιος τετρακύλινδρος των 1.400 κυβικών αποδίδει 140 ίππους. Στην πορεία αυτή η θέση θα περάσει αυτοδίκαια στο Ceed GT, με κινητήρα 1.600 κυβικών και 205 ίππων, ενώ την γκάμα θα συμπληρώσουν και οι πιο σπορτίφ εκδόσεις GT Line. Εννοείται πως και στο νέο Ceed ισχύει η εγγύηση για 7 έτη ή για 150.000 χιλιόμετρα επιβεβαιώνοντας το γεγονός πως τα μοντέλα της Kia θεωρούνται δικαίως από τα πιο αξιόπιστα της αγοράς.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!