BMW X2 sDrive20i [test drive]

Συνδυάζοντας ένα σπορ/ coupe χαρακτήρα με ένα crossover αμάξωμα, η Χ2 είναι εκείνο το υβρίδιο που θα περίμενε κανείς από τους Βαυαρούς…

Ανάμεσα στις Χ1 και Χ3, μία διαφορετική πρόταση ξεπηδά. Η νέα Χ2 μπορεί να ξεκινά την ονομασία της από το γράμμα «Χ» και να διαθέτει 182 χλστ. απόσταση από το έδαφος, στην πράξη όμως ξεφεύγει αρκετά από τη λογική ενός συμβατικού crossover. Επιθετική σε εμφάνιση, με ένα δυναμικό και μυώδες αμάξωμα, θυμίζει ίσως περισσότερο Σειρά 1 που έχει πάρει αναβολικά. Και αυτό δεν το υποστηρίζει μόνο οπτικά αλλά και σε ότι έχει να κάνει με την  οδική της συμπεριφορά.

Η έκδοση sDrive20i που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε κρύβει στα σπλάχνα της ένα δίλιτρο μοτέρ, με συνολική ισχύ 192 ίππους και ροπή 280 Nm. Ροπάτο από χαμηλά, κατορθώνει να προσφέρει άφθονη δύναμη σε όλο το φάσμα των στροφών, χωρίς ξεσπάσματα. Η γραμμικότητα, η πολιτισμένη λειτουργία και ο παραγόμενος θόρυβος είναι αντάξια των προσδοκιών. Όσο για την κατανάλωση, διατηρείται με ευκολία σε λογικά επίπεδα, ειδικά αν επιλέξει κανείς το πρόγραμμα Eco Pro.

Οδηγικά, βέβαια, τα υπόλοιπα δύο προγράμματα οδήγησης, Comfort και Sport, παρουσιάζουν πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Το πρώτο αναδεικνύει τη σπιρτάδα και ευστροφία του συνόλου, ενώ το δεύτερο μπορεί να χαρακτηριστεί πραγματικά σπορ. Στο όλο πακέτο υπολογίστε ένα γρήγορο σε αλλαγές και εξαιρετικά ισορροπημένο σε λειτουργία εφτάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, με paddles πίσω από το τιμόνι, για όσους προτιμούν να παίρνουν την κατάσταση στα χέρια τους.

Το απόλυτα άκαμπτο, προσθιοκίνητο πάτωμα, σε συνδυασμό με τις σφιχτές αναρτήσεις, κάνουν σαφή, από την πρώτη στιγμή, την κλίση του αυτοκινήτου. Όχι ότι υστερεί σε άνεση, σίγουρα όμως δεν θα σε βγάλει ατσαλάκωτο μετά από ένα πολύωρο ταξίδι. Παρότι η ποιότητα κύλισης είναι καλή, εξίσου καλό είναι το να αποφεύγεις τις μεγάλες ανωμαλίες του οδοστρώματος, καθώς οι 19 ιντσών τροχοί έχουν μια τάση να διαβάζουν περισσότερα από όσα χρειάζεται, περνώντας τα στο εσωτερικό.

photos: gkaragiorgakis

Από την άλλη, βέβαια, σε δρόμους με στροφές η Χ2 νιώθει αρκετά στο στοιχείο της. Οι κλίσεις είναι αμελητέες, το τιμόνι άμεσο και ακριβές (περισσότερο από όσο θα περίμενε κανείς από ένα SUV), ενώ υποδειγματικά είναι τα φρένα και η ευστάθεια του οχήματος στις υψηλές ταχύτητες. Το μόνο που μπορεί να της προσάψει κανείς είναι ένα ελαφρύ σπινάρισμα στους μπροστινούς τροχούς, που έρχεται σχετικά εύκολα και μπορεί να οδηγήσει σε υποστροφή, υπό ορισμένες συνθήκες.

Ο οδηγός, ωστόσο, πολύ δύσκολα θα φτάσει σε σημείο να αγχωθεί. Βολεμένος απόλυτα στο δερμάτινο κάθισμα με την καλή πλευρική στήριξη, έχει στα χέρια του ένα σωστό σε βάρος και αίσθηση τιμόνι, καθώς και μία μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών να φροντίζουν για την ασφάλεια και την ψυχαγωγία του. Το ταμπλό της Χ2 διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά των σύγχρονων μοντέλων της εταιρίας. Προσεγμένο στη λεπτομέρεια, με πολύ καλά υλικά, εξαιρετική εργονομία και αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, δίνει μία ποιότητα στις καθημερινές μετακινήσεις.

Και οι υπόλοιποι επιβάτες, με τη σειρά τους, θα βολευτούν σχετικά άνετα. Σε απόλυτα νούμερα η Χ2 προσφέρει λιγότερο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι των πίσω, σε σχέση με τη Χ1, ενώ είναι και ελαφρά πιο στενή. Η καμπίνα της ωστόσο, παραμένει ικανοποιητική για της ανάγκες μίας οικογένειας. Το ίδιο ισχύει και για το διαμέρισμα των  αποσκευών, που ξεκινά από τα 470 λίτρα πλήρως αξιοποιήσιμου χώρου -με διπλό πάτωμα- και ανεβαίνει στα 1.355 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Στο δια ταύτα, η νέα Χ2 θα λέγαμε πως είναι περισσότερο ένα σπορτίφ όχημα με crossover παρουσιαστικό, παρά ένα crossover όχημα με σπορτίφ χαρακτήρα… Στα 42.000+ ευρώ, το κόστος της δεν είναι αμελητέο (ειδικά αν αρχίσει κανείς να φορτώνει έξτρα), τηρούμενων όμως των αναλογιών προσφέρει ένα σοβαρό επίπεδο εξοπλισμού και έναν ολοκληρωμένο, ευχάριστο οδηγικά, χαρακτήρα. Προφανώς δεν απευθύνεται στο ευρύ κοινό αλλά σε αυτούς τους λίγους που θα εκτιμήσουν τα προσόντα της.

σ.σ. για τις ανάγκες της φωτογράφησης χρησιμοποιηθήκε μία έκδοση xDrive 25 d.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων BMW

BMW X2 sDrive20i – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 94,6 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός διαμήκη/τετρακύλινδρος
Ισχύς 141 kW (192 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 280 Nm (28,5 kgm) / 1.350-4.600 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός, υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,7 sec
Τελική ταχύτητα 227 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,5 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,8 / 5,5 / 4,8 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 51 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 600 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 126 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 7 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 225/45 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.360 x 1.824 x 1.526 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.563/1.562 mm
Μεταξόνιο 2.760 mm
Χώρος αποσκευών 470-1.355 lt
Απόβαρο 1.535 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 42.300€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close