Mercedes-Benz Design Essentials: Η διαφοροποίηση της πολυτέλειας

Ταξιδέψαμε μέχρι την Γερμανία και συγκεκριμένα το Sindelfingen για να βρεθούμε στα άδυτα της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που θα χαράξει η γερμανική φίρμα στο μέλλον…

Ο Gordon Wagoner είναι ο επικεφαλής του design του ομίλου της Daimler και σύμφωνα με τα λεγόμενά του, τόσο στην περσινή εκδήλωση των Design Essentials της Mercedes όσο και στη φετινή (γίνονται στο κέντρο σχεδίασης της μάρκας στο Sindelfingen το κτίριο του οποίου είναι δημιούργημα του διάσημου Renzo Piano) όσο και στη φετινή μας είπε πως τα τελευταία χρόνια η Mercedes έχει μετατραπεί από μια παραδοσιακή μάρκα πολυτελείας σε μια σύγχρονη μάρκα πολυτελείας. Μια μάρκα που εκφράζεται μέσα από τον (αγγλικό) όρο του modern luxury και στα πλαίσια αυτής της προσέγγισης θέλει με την εικόνα των μοντέλων της να δημιουργήσει οπαδούς και followers.

Βέβαια μια μάρκα σαν τη Mercedes ή για να είμαστε πιο ακριβής σαν το κλάδο των επιβατικών της Daimler απευθύνεται σε ένα ιδιαίτερα ευρύ κοινό, που είναι πολύ δύσκολα να καλυφθεί ικανοποιητικά ακόμα και με μια ιδιαίτερα ευρεία γκάμα. Η καινούργια προσέγγιση της Daimler στον τομέα αυτό είναι ο σαφής διαχωρισμός των μαρκών της μεταξύ της.

Στο σημείο αυτό μια διευκρίνιση είναι απαραίτητη: όταν ο Wagoner αναφέρεται σε μάρκες στην ουσία είναι υπό-μάρκες κάτω από την ομπρέλα της Mercedes. Υπό-μάρκες σαν την AMG, τη Maybach και με τελευταία προσθήκη την EQ των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων.

Κάθε μια από αυτές πρεσβεύει κάτι διαφορετικό, αλλά πάντα γύρω από την πολυτέλεια. Απλά με άλλη προσέγγιση. Έτσι τα μοντέλα της Mercedes-AMG εκφράζουν την πολυτέλεια των επιδόσεων (Performance Luxury), αυτά της Mercedes-Maybach την απόλυτη πολυτέλεια (Ultimate Luxury) και αυτά της «ηλεκτρικής» Mercedes EQ την προοδευτική πολυτέλεια (progressive luxury). Tα στάνταρ μοντέλα, αυτά που χαρακτηρίζονται ως Mercedes και μόνο αποτυπώνουν, όπως προαναφέραμε, τη σύγχρονη πολυτέλεια (modern luxury).

Όλα ακολουθούν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία και λογική που διέπετε εδώ και 130 χρόνια από 6 βασικές αρχές -τα απρόσμενα στοιχεία (unexpected moments) που δημιουργούν έντονη συναισθηματική φόρτιση, τις έντονες αντιθέσεις (Stimulating Contrasts), τις εντυπωσιακές αναλογίες (Stunning Proportions), τα ελεύθερα σχήματα και τη γεωμετρία (Freeform & Geometry) που εκμεταλλεύεται και τις τρεις διαστάσεις, τα τονισμένα γραφικά (Significant Graphics) και τη φυσική έλξη (Natural Attraction). Από κει και πέρα υπάρχουν διαφοροποιήσεις μεταξύ τους οι οποίες τονίζουν την προσανατολισμό της κάθε υπό- μάρκας, το κύριο σημείο αναγνώρισής της είναι η μάσκα της.

Έτσι τα μοντέλα της AMG έχουν τη  λεγόμενη μάσκα Panamericana, που είναι λιγότερο ψηλή, πιο οβάλ και συνολικά πιο δυναμική, σε αυτά της Maybach η μάσκα είναι ακόμα πιο ογκώδης με κάθετες γρίλιες, ενώ στα EQ, που προς το παρόν είναι μόνο πρωτότυπα, η μάσκα είναι κατά κάποιο τρόπο εικονική. Κι αυτό γιατί οι σχεδιαστές εδώ αφενός έχουν τη δυνατότητα του πειραματισμού μιας και πρόκειται για μια καινούργια μάσκα που επιτρέπει ελευθερίες και αφετέρου δεν έχουν δεσμεύσεις αναφορικά με τη ψύξη των μηχανικών μερών, μιας και στην ηλεκτροκίνηση οι ανάγκες αυτού του είδους είναι σημαντικά πιο μικρές.

Η σημασία που δίνεται στην EQ φαίνεται και από τη φετινή έκπληξη των Design Essentials (πέρυσι ήταν το γλυπτό της A-Class sedan), που ήταν το γλυπτό με την ονομασία Sculpture Aesthetics Progressive Luxury. Το οποίο είναι εμπνευσμένο γενικά από τα Ασημένια Βέλη της δεκαετίας του ’30 και πιο ειδικά από το αυτοκίνητο με το οποίο ο Rudolf Caracciola πέτυχε το 1938 το ρεκόρ ταχύτητας σε δημόσιο δρόμο με 432,7 χλμ./ ώρα.

Το συγκεκριμένο ρεκόρ καταρρίφθηκε μόλις πρόσφατα από το Koenigsegg Agera RS, ενώ στο γλυπτό η αίσθηση και ο συμβολισμός της ταχύτητας προκύπτει από το γεγονός ότι το πίσω μέρος του διαλύεται.

Στην πορεία το Sculpture Aesthetics Progressive Luxury θα μετεξελιχθεί σε κανονικό πρωτότυπο που στα πλαίσια της προβολής και της ανάδειξης της EQ θα δώσει παρόν στο  Concours d’ Elegance στο Pebble Beach. Μάλιστα το πρωτότυπο αυτό μπορεί να είναι και πλήρως λειτουργικό -και πάλι για λόγους προβολείς. Αν τελικά ισχύσει αυτό το εντυπωσιακό concept car αναμένεται να είναι πιο ισχυρό από το τελευταίο ηλεκτρικό όχημα επίδειξης της Mercedes, που ήταν η SLS AMG Electric Drive των 740 ίππων.

Ετικέτες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close