BLOGΔΟΚΙΜΕΣΜιχάλης Κατωπόδης

Ένα «ρεύμα» για τη νέα πεντάρα [blog+test drive]

Μετά από σχεδόν 10 ημέρες συμβίωσης με μία BMW 530e iPerformance, ομολογώ ότι αναζωπυρώνονται μέσα μου αισθήματα για τις μεγάλες μπερλίνες.

Τα plug-in υβριδικά έχουν αρχίσει ήδη να κάνουν δειλά την εμφάνισή τους στην αγορά, συνήθως όμως μιλάμε για σχετικά αδύναμες προτάσεις, με κόστος κτήσης αισθητά μεγαλύτερο από αυτό ενός συμβατικού μοντέλου. Κάτι που δεν ισχύει στη συγκεκριμένη περίπτωση, αφού η 530e όχι μόνο διαθέτει 252 ίππους, τους ίδιους με την 530i αλλά είναι και μερικές χιλιάδες ευρώ φτηνότερη. Γιατί, λοιπόν, να μην στραφεί κανείς σε αυτή; Έχοντας οδηγήσει αρκετά και τα δύο αυτοκίνητα, νομίζω ότι πλέον δεν τίθεται ζήτημα επιλογής.

Βέβαια, το κατά πόσο στην Ελλάδα της κρίσης υπάρχει χώρος για τέτοια αυτοκίνητα, είναι μεγάλη κουβέντα. Πιστεύω πως ναι, υπάρχει ακόμα. Και μάλιστα τείνω να καταλήξω ότι η 530e iPerformance έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον, από οικονομικής απόψεως, σε σχέση με κάθε άλλη πεντάρα. Εδώ οι Γερμανοί δείχνουν ένα πραγματικά καλό πρόσωπο. Ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με ειδικό βάρος, τα πλέον σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα στην υπηρεσία του οδηγού και, επιπροσθέτως, τη δυνατότητα να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά για αποστάσεις έως 30 χλμ. εκμηδενίζοντας έτσι πρακτικά το κόστος της μετακίνησης.

Χοντρικά, υπολογίστε πως απαιτούνται περίπου 2 ευρώ σε ρεύμα, για την κάλυψη 100 χλμ. για να καταλάβετε το όφελος μίας τέτοιας επιλογής. Ο ηλεκτροκινητήρας της, μάλιστα, με ισχύ 113 ίππων και ένα συσσωρευτή 8kWh, δείχνει αρκετός για τις καθημερινές μετακινήσεις, χωρίς να χρειάζεται να ζητήσει βοήθεια από το βενζινοκινητήρα των 2.0 λίτρων και 184 ίππων. Το μόνο που θα πρέπει να δεσμευτεί ο οδηγός είναι να το βάζει στην πρίζα για 5 περίπου ώρες, για μια πλήρη φόρτιση (χρόνος που μειώνεται αισθητά αν χρησιμοποιήσει ταχυφορτιστή και όχι το απλό οικιακό δίκτυο).

Για όσους αγαπούν τα κάθε λογής gadgets, η αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 3 (που πρακτικά επιτρέπει στο αυτοκίνητο να οδηγεί μόνο του στην εθνική), η χορταστική οθόνη των 10,25 ιντσών με το κορυφαίο infotainment, το ποιοτικό ηχοσύστημα της Harman Kardon και το κλειδί-χειριστήριο, μπορούν να αναβαθμίσουν την εμπειρία του χρήστη. Για όσους πάλι αγαπούν την ίδια τη διαδικασία της οδήγησης, η 530e δεν θα τους χαλάσει χατίρι.

Ουδέτερη σχεδόν σε κάθε περίπτωση αλλά με αρκετό feedback και συμπεριφορά που μεταβάλλεται με το πάτημα ενός κουμπιού, η 530e iPerformance δεν είναι η πιο σπορ πρόταση στη γκάμα της BMW, είναι όμως μία πολύ ευχάριστη οδηγικά μπερλίνα. Για όλα, λοιπόν, τα παραπάνω θεωρώ πως ναι, αξίζει τα λεφτά της, καθώς παραμένει ένα αυτοκίνητο που σου κεντρίζει το ενδιαφέρον ποικιλοτρόπως. Τεχνολογικά, οδηγικά και ποιοτικά. Και τα τρία τελευταία δεν χρειάζεται να είναι κανείς στέλεχος εταιρίας για να τα εκτιμήσει. Ούτε ηλικιωμένος που το είχε καημό να πάρει BMW…

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!