ΔΟΚΙΜΕΣ

Με το νέο Ford Focus στη Νότια Γαλλία [first drive]

Πριν από 20 ολόκληρα χρόνια, το 1998, οδήγησα για πρώτη φορά το Ford Focus της πρώτης τότε γενιάς και ομολογώ πως κατέβηκα δυο τρεις φορές για να κοιτάξω το σήμα και να βεβαιωθώ πως ήταν όντως το τότε καινούργιο μικρό- μεσαίο Ford…

Που πραγματικά είχε ανεβάσει την ποιότητα της συγκεκριμένης κατηγορίας ένα σκαλί πιο πάνω. Τόσο με την πρωτοποριακή ανεξάρτητη του ανάρτηση πίσω όσο και με τους χώρους και την πρακτικότητά τους, μιας και το New Edge Design της εποχής είχε ανακαλύψει μια ξεχασμένη μέχρι τότε διάσταση, το ύψος, και την είχε εκμεταλλευθεί στο έπακρο.

Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της Ford που ασχολήθηκαν με τη νέα, την 4η κατά σειρά γενιά του Focus, φαίνεται πως είχαν το αρχέτυπο του 1998 ως πρότυπο, κυρίως σε ότι έχει να κάνει με την καινοτομία, προσαρμοσμένη βέβαια στα σύγχρονα δεδομένα και τις ανάγκες. Έτσι υπερθεμάτισαν σε όλους σχεδόν τους τομείς, από την πληθώρα των αμαξωμάτων και των επιλογών, τα νέα στοιχεία στο εσωτερικό διάκοσμο όπως είναι ο περιστροφικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, μέχρι τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Τα οποία πιστά στη φιλοσοφία της Ford αλλά και στην παράδοση του ίδιου του Focus είναι κορυφαία για την κατηγορία.

Αισθητικά το νέο Focus είναι δυναμικό και πιο επιθετικό, χωρίς να φτάνει σε καμία περίπτωση στην υπερβολή, ενώ η κατάργηση του τρίτου παράθυρου έχει κάνει το προφίλ του πιο καθαρό, πιο απλό και πιο μοντέρνο. Ταυτόχρονα υπάρχουν πολλές επιλογές προκειμένου να μπορέσει να επιλέξει κανείς αυτό ακριβώς που έχει στο νου και του ταιριάζει. Επιλογές που διαφοροποιούνται μεταξύ τους και αισθητικά και εκτείνονται από τη στάνταρ -χρησιμοποιούμε μάλλον καταχρηστικά τον όρο, μιας και δεν είναι βασική αλλά θα λέγαμε πιο κλασική- Titanium, μέχρι τη σπορτίφ ST Line και την πολυτελή Vignale.

Εννοείται πως θα υπάρξει και συνέχεια με το σπορ ST και το κορυφαίο RS που θα ακολουθήσουν σε εύθετο χρόνο, ενώ από πλευράς αμαξωμάτων πέρα από το πεντάθυρο και το στέισον υπάρχει και το Active. Το οποίο, όπως λέει και η επωνυμία του έχει ένα πιο διαδραστικό χαρακτήρα, άρα και στοιχεία SUV ή αν προτιμάτε crossover, όπως τονισμένα προστατευτικά φτερών, ράγες οροφής και αυξημένη κατά 30 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος που τον τονίζουν.

Φυσικά οι διαφοροποιήσεις μεταξύ των εκδόσεων συνεχίζονται και στο εσωτερικό τους, οπότε αντίστοιχα πολλές είναι και οι επιλογές που οδηγούν στην προσωποποίηση του εκάστοτε μοντέλου. Κοινά σημεία αναφοράς η στάνταρ οθόνης των 8,0 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό που είναι αναπόσπαστο στοιχείο τόσο του design όσο και του πολύ καλού συστήματος infotainment, η σύγχρονη σχεδίαση, η πολύ καλή εργονομία και ορατότητα καθώς και η συνολικά upper class αίσθηση.

Η οποία γίνεται ακόμα πιο έντονη στις εκδόσεις με το (πολύ καλό) αυτόματο κιβώτιο (των 8 σχέσεων) με τον περιστροφικό επιλογέα. Στοιχείο ασυνήθιστο όχι μόνο σε αυτήν την κατηγορία, που κατορθώνει να ενισχύσει την premium αίσθηση. Μαζί με τις καλόγουστες επιλογές στο διάκοσμο αλλά και διάφορες σχεδιαστικές επιλογές, όπως την πιο λεπτή κεντρική κονσόλα. Εδώ το ηλεκτρικό χειρόφρενο που απελευθερώνει χώρο είναι στάνταρ στις πιο πλούσιες εκδόσεις.

Γενικά πάντως στη Ford έχουν προσέξει τις λεπτομέρειες προκειμένου το νέο Focus να δείχνει εμφανώς πιο premium σε σχέση με το παρελθόν -προσέξτε πώς αναγράφεται το όνομά του μοντέλου στην 5η πόρτα- ενώ έχουν εκμεταλλευθεί πολύ καλά τους χώρους στο εσωτερικό. Και για τους επιβάτες και για τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 375 έως 1.374 λίτρα).

Από κει και πέρα υπάρχουν διαθέσιμα όλα τα συστήματα υποβοήθησης, μεταξύ αυτών και σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης δευτέρου επιπέδου καθώς και αυτόματης στάθμευσης, το πρώτο HUD (Head Up Display) σε ευρωπαϊκό μοντέλο της Ford και μάλιστα ειδικά εξελιγμένο ώστε να παραμένει ευανάγνωστο ακόμα και αν ο οδηγός φορά polarized γυαλιά και βέβαια όλες οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones αλλά και ασύρματης φόρτισής τους. Ενδιαφέρον είναι το FordPass Connect, με δυνατότητα WiFi hotspot για σύνδεση μέχρι και 10 συσκευών καθώς και με μια εφαρμογή για smartphones που παρέχει πληροφόρηση για το αυτοκίνητο αλλά επιτρέπει και την ενεργοποίηση εξ αποστάσεως κάποιων λειτουργιών.

Στάνταρ είναι και η δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης στοιχείο επίσης σπάνιο για την κλάση, που δείχνει και αυτό τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του Focus. Προαιρετικά διαθέσιμα είναι και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.

Γενικά ο οδηγός του Focus είναι ο πιο τυχερός από τους μέχρι και πέντε επιβαίνοντες. Και αυτό γιατί το νέο μικρό- μεσαίο Ford, που βασίζεται στο νέο πλαίσιο με την επωνυμία C2, χαίρεσαι πραγματικά να το οδηγείς, ανεξάρτητα από τον τύπο της πίσω ανάρτησής του -με τον 1.0 EcoBoost και τον 1.5 ΕcoBlue υπάρχει ημιάκαμπτος άξονας με ειδικά εξελιγμένα ελατήρια που περιορίζουν σημαντικά τις ελαστικές μετατοπίσεις των τροχών, για όλους τους άλλους κινητήρες αλλά και στάνταρ στα ST Line και Active υπάρχει άξονας πολλαπλών συνδέσμων.

Έτσι είναι πάντα άμεσο και ακριβές, εμπνέοντας πάντα εμπιστοσύνη, αφενός δείχνοντας πως τα όριά του είναι ιδιαίτερα υψηλά και αφετέρου έχοντας ως back up όλα τα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης. Είτε σε δρόμους με διαδοχικές στροφές -δεν φανταζόμασταν ότι υπήρχαν τόσο ωραίες διαδρομές κοντά στη σούπερ τουριστική Νίκαια και την Γαλλική Ριβιέρα όπου έγινε η επίσημη παρουσίασή του- είτε στις εθνικές οδούς το νέο Focus αποδεικνύει τόσο τα εξαιρετικά δυναμικά του χαρακτηριστικά όσο και την παράδοσή του. Ταυτόχρονα υπάρχουν και εδώ διακριτές διαφορές μεταξύ των εκδόσεών του.

Κορυφαίος από πλευράς απόδοσης κινητήρας ο ολοκαίνουργιος 1.5 EcoBoost των 182 ίππων, ενώ υπάρχει και η έκδοσή του των 150 ίππων. Ο πολυβραβευμένος 1.0 EcoBoost, που πλέον ως πρώτος τρικύλινδρος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει και σύστημα απομόνωσης του ενός κυλίνδρου, είναι διαθέσιμος με 85, 100 και 125 ίππους, ενώ ο επίσης καινούργιος diesel 1.5 EcoBlue με 95 και 120 ίππους. Κορυφαίος πετρελαιοκινητήρας ο 2.0 EcoBlue με 150 ίππους. Η στάνταρ επιλογή κιβωτίου είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων με εξαιρετικό επιλογέα, ενώ με το αυτόματο των 8 σχέσεων συνδυάζονται οι EcoBoost 1.0 και 1.6 των 125 και 150 ίππων αντίστοιχα καθώς και οι EcoBlue 1.5 των 120 ίππων και βέβαια ο top των 2.000 κυβικών.

Συνολικά αναβαθμισμένο λοιπόν το νέο Focus και εξαιρετικά ευχάριστο στο δρόμο, με αποτέλεσμα να στοχεύει με αξιώσεις την κορυφή της κατηγορίας του. Λογικά και αναμενόμενα αναβαθμισμένη θα είναι και η απόλυτη τιμή του, αλλά αυτό που μετρά πιο πολύ είναι η σχέση τιμής- απόδοσης που αναμένεται να είναι πολύ καλή. Το σίγουρο είναι πως σύμφωνα με την πρακτική που ακολουθεί τελευταία η αντιπροσωπεία της Ford οι τιμές του Focus στο λανσάρισμά του και για ένα πεπερασμένο χρονικό διάστημα θα είναι σαφώς πιο ελκυστικές σε σχέση με τη συνέχεια…

Με τα νέα Ford Fiesta ST & Fiesta Active στο Μόντε Κάρλο [first drive]

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!