Με το νέο Honda CR-V στην Αυστρία [first drive]

Οδηγήσαμε το νέο CR-V με τον 1.5 VTEC Turbo στις Άλπεις και γύρω από το γραφικό Kitzbuhel και σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Στην Ελλάδα τον Οκτώβριο.

Ιδιαίτερες συστάσεις για το CR-V της Honda προφανώς και δεν χρειάζονται. Από το 1995 που πρωτοκυκλοφόρησε έδειξε τον δρόμο για το πως μπορεί ένα SUV να συνδυάζει εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά με οικογενειακούς χώρους και πρακτικότητα. Συνυπολογίζοντας αρκετά άλλα αβαντάζ το CR-V έχει καταφέρει να είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα της κατηγορίας του (με παγκόσμιες πωλήσεις πάνω από 9,7 εκ. αυτοκίνητα) και αισίως να περνά στην 5η γενιά με τους ανθρώπους της Honda να διατείνονται πως αυτό είναι το πιο εξελιγμένο CR-V. Το οποίο για πρώτη φορά έχει και 7-θέσια διάταξη, υβριδική έκδοση (με δίλιτρο μοτέρ βενζίνης κύκλου Atkinson και ενσωματωμένο ηλεκτροκινητήρα) και turbo βενζινοκινητήρα (ντίζελ, γιοκ!).

Ξετυλίγοντας το κουβάρι από τον τομέα της σχεδίασης οι Ιάπωνες διατήρησαν την βασική φόρμα του απερχόμενου μοντέλου και την εξέλιξαν σε ένα πιο δυναμικό σχήμα από το οποίο ξεχωρίζουν τα φωτιστικά σώματα (τα πίσω αγκαλιάζουν τις κολόνες) και η χαρακτηριστική μάσκα. Το νέο CR-V είναι ελαφρώς μακρύτερο (μόλις κατά 15 χλστ. συνολικό μήκος 4,6 μέτρα) όταν το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 30 χλστ. (2,662 μέτρα το FWD, 2,663 το AWD). Σημαντική είναι η αύξηση της απόστασης κατά 35 χλστ. του αμαξώματος από το έδαφος φτάνοντας στην τετρακίνητη AWD έκδοση τα 20,8 εκ. (19,1 εκ. στην FWD).

Περνώντας στο εσωτερικό πραγματικά αυτή την φορά οι Ιάπωνες τα έχουν καταφέρει περίφημα έχοντας στο νου τους την εξαιρετική δουλειά που έχουν κάνει και στο νέο Civic. Η θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και προσωπικά βρήκα πολύ βολική την ελαφρώς οριζοντιωμένη touch-screen με τον επιλογέα κίνησης να είναι μαζεμένος ψηλά και σε εργονομική θέση. H προαιρετική οθόνη αφής (μία και μόνο) 7 ιντσών δεν έχει καμία σχέση με την προηγούμενη και είναι πολύ καλύτερη σε απόκριση και γραφικά. Φυσικά υπάρχει υποστήριξη σε Android Auto και Apple Carplay με φωνητικές εντολές. Ευανάγνωστος όσο και ξεχωριστός είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων (Driver Information Interface ή DII με επίσης οθόνη TFT-LCD 7 ιντσών) με το ξαπλωτό στροφόμετρο και το ταχύμετρο στο μέσο όταν από κάτω εμφανίζονται διάφορες πληροφορίες (μέχρι και η κατανομή της τετρακίνησης στις AWD εκδόσεις). Ο έλεγχος και οι ρυθμίσεις πραγματοποιούνται από τους διακόπτες αφής στο τιμόνι.

Πολύ προσεγμένη είναι η ποιότητα των πλαστικών και το φινίρισμα τους που στις top εκδόσεις που οδηγήσαμε δεν επιδέχεται κριτικής. Από πλευράς χώρων το CR-V εξακολουθεί να είναι ένα από τα πιο άνετα SUV της κατηγορίας του. Όλοι οι επιβάτες βολεύονται με άνεση και οι πίσω έχουν περίσσεια χώρου. Μάλιστα προαιρετικά υπάρχουν και δύο αναδιπλούμενα «κρυφά» καθίσματα διαμορφώνοντας όπως προ είπαμε για πρώτη φορά ένα επταθέσιο CR-V. Μην φανταστείτε κάτι τρομερό, αλλά σε περιπτώσεις ανάγκης μεταφοράς δύο παιδιών η συγκεκριμένη επιλογή δίνει λύσεις. Επίσης τα κανονικά πίσω καθίσματα είναι συρόμενα κατά 15 εκ. με τον χώρο αποσκευών να ξεκινά από τα 561 λίτρα (150 στην 7-θέσια διάταξη) και να έχει πιο βολικό σχήμα χάρη στην αύξηση κατά 160 χλστ. σε πλάτος και κατά 250 χλστ. σε μήκος.

Ιδιαίτερα πλούσιος είναι ο εξοπλισμός σε συστήματα άνεσης και υποβοήθησης του οδηγού, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται τα lane keeping assist, adaptive cruise control, forward collision με προειδοποίηση για πεζό, κ.α. Μεταξύ άλλων, η πίσω πόρτα έχει ένα ειδικό σύστημα ρύθμισης ύψους ανοίγματος, έτσι ώστε στην ηλεκτρικά υποβοηθούμενη έκδοση να μην «βρίσκει» σε γκαράζ που έχουν χαμηλό ταβάνι.

Σχετικά με την γκάμα των κινητήρων θα υπάρχουν δύο επιλογές, ενώ η κίνηση θα μεταφέρεται στους μπροστινούς με την δυνατότητα τετρακίνησης ως έξτρα. Συγκεκριμένα, το νέο CR-V θα διατίθεται στην έκδοση 1.5 VTEC Turbo (αναμένονται τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά) καθώς και μία hybrid έκδοση με δίλιτρο κινητήρα i-VTEC που συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες. Στην πρώτη περίπτωση υπάρχουν διαθέσιμα τόσο το μηχανικό όσο και CVT κιβώτιο. Στο υβριδικό CR-V θα υπάρχει μόνο η επιλογή σε αυτόματο CVT. Οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν σε επιλεγμένες αγορές μέσα στο φθινόπωρο του 2018, ενώ το υβριδικό θα έρθει μερικούς μήνες αργότερα.

Και περνάμε στο σασί του νέου CR-V που βασίζεται σε μια εξελιγμένη πλατφόρμα με μεγαλύτερη στρεπτική δυσκαμψία κατά 25% και μεγάλη έμφαση στην μείωση του απόβαρου (από 1.501 κιλά) και των χαρακτηριστικών NVH. Όπως και στην περίπτωση του νέου Civic οι μηχανικοί έχουν δημιουργήσει ένα πολύ ποιοτικό SUV με κορυφαία ποιότητα κύλισης και την ανάρτηση (με γόνατα MacPherson μπροστά, πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) να πετυχαίνει την χρυσή τομή ανάμεσα στο κράτημα και στην άνεση λειτουργώντας υποδειγματικά. Το ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενο τιμόνι έχει δύο πινιόν (όπως και στο Civic) και προσφέρει εξαιρετική πληροφόρηση με γεμάτη ακρίβεια. Το σύστημα τετρακίνησης «Real Time AWD» βασίζεται σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πολύδισκο συμπλέκτη που σφίγγει υδραυλικά για να μεταφέρει την ροπή έως 60% στους πίσω τροχούς (+10% και 550 Nm σε απαιτητικές συνθήκες).

Για το τέλος αφήσαμε το κερασάκι στην τούρτα που δεν είναι άλλο από τον turbo VTEC κινητήρα (από το Civic) των 1.498 κ.εκ. με ισχύ στα 173 άλογα και ροπή στα 220 Nm (CO2 από 143 γρ./χλμ. κατά NEDC). Συνδυάζεται με μηχανικό 6άρι μηχανικό κιβώτιο και προαιρετικά με αυτόματο CVT (εδώ τα άλογα αυγατίζουν σε 193 και η ροπή στα 243 «νιουτόμηλα»). Τετρακίνηση υπάρχει και με τα δύο κιβώτια με την διαφορά πως στο πολύ καλό στην λειτουργία του CVT είναι στάνταρ (δηλ. δεν έχει έκδοση FWD).

Για το μοτέρ τα σχόλια περιττεύουν. Ακόμη και στο βαρύτερο Civic όχι μόνο κινεί αγόγγυστα το αμάξωμα αλλά προσφέρει και πολύ καλές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα: 9,3 δλ., τελική: 211 χλμ./ώρα, CVT: 10,0 και 200, αντίστοιχα). Με το μηχανικό σαζμάν το τετρακύλινδρο μοτέρ ανεβάζει γραμμικά στροφές, ενώ μόνο στην επιτάχυνση η χροιά του κινητήρα διαπερνά λίγο περισσότερο από ότι θα περίμενα την ηχομόνωση της καμπίνας. Προσωπικά βρίσκω το CVΤ πιο ταιριαστό στον χαρακτήρα του νέου CR-V με πολύ καλύτερη λειτουργία και με περιορισμένο το «CVT πατινάρισμα» (με τέρμα γκάζι). Φυσικά στην Αυστρία με τα πολύ χαμηλά και αυστηρά όρια ταχύτητας (πολύ συχνά υπάρχουν ραντάρ) δεν μπορεί κανείς να βγάλει παρά μερικά πρώτα συμπεράσματα. Περισσότερα θα έχουμε να πούμε τον Οκτώβριο στην πανελλαδική παρουσίαση του αυτοκινήτου…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close