SMSΑΓΩΝΕΣ

GP Γερμανίας – Προεπισκόπηση: Μηδενικό περιθώριο λάθους…

Ο εντέκατος γύρος του παγκοσμίου πρωταθλήματος διεξάγεται στην Γερμανία και, όπως κάθε δεύτερη χρονιά, στην πίστα του Χόκενχαϊμ.

Το σιρκουί στην κοιλάδα του Ρήνου έχει ξεχωριστή σημασία και για τους δύο συνδυασμούς που μάχονται για τα πρωταθλήματα, καθώς απέχει 76 χιλιόμετρα από την Στουτγάρδη- ιστορική έδρα της Mercedes- και μόλις 37 από το Χέπενχάιμ, την γενέτειρα του Sebastian Vettel. Ο Γερμανός δεν έχει κερδίσει ποτέ στην συγκεκριμένη πίστα ως οδηγός F1 ( η μοναδική του νίκη σε Γερμανικό GP επετεύχθη το 2013 στο Νίρμπουργκρινγκ) και επιθυμεί διακαώς να σπάσει αυτήν την παράδοση, αυξάνοντας παράλληλα και την διαφορά του στην βαθμολογία από τον Hamilton.

Η Mercedes και ο Hamilton, από την άλλη, θέλουν να απαντήσουν στην τελευταία επικράτηση των Vettel-Ferrari και να μετατρέψουν τις πρόσφατες αναβαθμίσεις της W09 σε βαθμολογικό κέρδος. Με την χάραξη της πίστας να μην ευνοεί ξεκάθαρα κάποιον από τους δύο συνδυασμούς και τις περισσότερες μετεωρολογικές προβλέψεις να κάνουν λόγο για βροχή στη διάρκεια του τριημέρου, ετοιμαστείτε για μία από τις πιο αμφίρροπες αναμετρήσεις της χρονιάς.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η πίστα-πρόγονος του Χόκενχάιμ κατασκευάστηκε το 1932 και είχε μήκος που ξεπερνούσε τα 12 χιλιόμετρα. Στην ουσία επρόκειτο για μια διαδρομή η οποία είχε την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού στην ομώνυμη πόλη και αποτελούνταν κυρίως από ένα σύμπλεγμα δασικών δρόμων. Από το 1938, ήδη, έγιναν οι πρώτες εκτεταμένες αλλαγές στην χάραξη της ενώ το 1966 πήρε την μορφή των 6,8 χιλιομέτρων την οποία θυμούνται οι παλαιότεροι φίλοι του μηχανοκίνητου αθλητισμού και η οποία περιελάμβανε τον τομέα του Motodrom αλλά όχι τα τρία σικέιν των μεγάλων ευθειών της. Αυτά θα προσθέτονταν σταδιακά μέχρι και το 1982, σχηματίζοντας τελικά ένα φανταστικό σιρκουί στο οποίο τα μονοθέσια «χάνονταν» μέσα στο αχανές πευκοδάσος για να επανεμφανιστούν στην εντυπωσιακή ατμόσφαιρα του σταδίου.

Όλα αυτά, όμως, έμελλε να αλλάξουν το 2002 όταν η πίστα ανασχεδιάστηκε από τον Tilke με γνώμονα την βελτίωση της τηλεοπτικής μετάδοσης. Έτσι, προέκυψε η σημερινή έκδοση η οποία αν και προσφέρει ορισμένα καλά σημεία για προσπέρασμα, δεν θέτει την οδηγική πρόκληση του παρελθόντος. Στα 4,574 χιλιόμετρα της διαδρομής έχει διατηρηθεί το Motodrom ενώ η καμπή Parabolika οδηγεί στο hairpin όπου λαμβάνουν χώρα και οι περισσότερες μονομαχίες. Εντυπωσιακές παραμένουν η Mobil 1 Kurve, η στροφή που οδηγεί στο στάδιο, αλλά και η αμέσως επόμενη ελαφρώς κεκλιμένη αριστερή Sachskurve.  Η πίστα είναι μέσου αεροδυναμικού φορτίου ενώ και η άσφαλτος δεν είναι ιδιαιτέρως τραχιά. Τρεις θα είναι οι ζώνες DRS, στην κεντρική ευθεία, ανάμεσα στις στροφές 1-2 και στην πίσω ευθεία μέχρι το hairpin. Ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 67 γύρους.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει τις Ultrasoft, Soft και Medium γόμες για τον Γερμανικό αγώνα με την Supersoft να παραλείπεται. Οι Mercedes-Ferrari έχουν κάνει πανομοιότυπες επιλογές στον αριθμό των σετ με την Red Bull να έχει μικρές διαφοροποιήσεις. Εντύπωση προκαλούν τα 10 σετ US που έχει φέρει η Renault για κάθε οδηγό της, με διαφορά η πιο επιθετική προσέγγιση στο grid. Λογικά ο αγώνας θα είναι του ενός pit stop με τον συνδυασμό US/S να προβάλλει ως ο πιθανότερος. Η μεγάλη χρονική διαφορά (delta) ανάμεσα σε US-S, περί τα 1,4 δευτερόλεπτα, καθιστούν μάλλον απαγορευτική την κατάταξη για τις κορυφαίες ομάδες στο Q2 με την πιο σκληρή γόμα. Κατά συνέπεια οι πρώτοι δέκα θα ξεκινήσουν, λογικά, με τα Ultrasoft και θα προσπαθήσουν να παρατείνουν όσο γίνεται το πρώτο τους stint.

Τεχνική σύνοψη

Mercedes: Κατά την εβδομάδα που ακολούθησε το Βρετανικό Grand Prix έγινε γνωστή η αναδιάρθρωση στην τεχνική ηγεσία της ομάδας από την επόμενη σεζόν. Συγκεκριμένα, ο Aldo Costa επικεφαλής του μηχανολογικού τμήματος της Mercedes από το 2011, θα περιοριστεί σε συμβουλευτικό ρόλο το 2019 με τον μέχρι πρότινος αρχισχεδιαστή John Owen να καταλαμβάνει την θέση του. Επιπλέον ο υπεύθυνος για το σασί Mark Ellis αποχωρεί από την ομάδα (κατά πάσα πιθανότητα έπειτα από ένα διάστημα αποχής θα επανέλθει σε κάποια άλλη ομάδα του grid) και την θέση του θα καταλάβει ο Loic Serra.

Ο James Allison παραμένει τεχνικός διευθυντής. Οι αλλαγές αυτές, σύμφωνα με την Mercedes, είναι μέρος της φυσιολογικής εξέλιξης των τεχνικών της τμημάτων και δεν θα πρέπει να θεωρηθούν ως κινήσεις επιβράβευσης ή αποδοκιμασίας συγκεκριμένων προσώπων. Άλλωστε, ο Toto Wolff ξεκαθάρισε ότι παρά τα όχι και τόσο εντυπωσιακά αποτελέσματα των τελευταίων αγώνων, εξακολουθεί να πιστεύει ότι η W09 ήταν το κορυφαίο μονοθέσιο μετά τις αναβαθμίσεις σε Γαλλία και Αυστρία. Τέλος, πολλοί αναμένουν στο Χόκενχάιμ την ανακοίνωση από την Mercedes των νέων συμφωνιών με τους Hamilton-Bottas, κάτι που ο Niki Lauda έχει παραδεχθεί ανεπίσημα ως γεγονός ήδη από το Αυστριακό Grand Prix.

Ferrari: Στο επίκεντρο βρέθηκαν για άλλη μία φορά οι καθρέφτες της SF71H με τον Jo Bauer να ελέγχει κατά τη διάρκεια του προηγούμενου τριημέρου την ορατότητα από εκείνους του Vettel. Θεωρείται πολύ πιθανό ότι από την Σιγκαπούρη θα υπάρξει νέα οδηγία που θα τοποθετεί σε πολύ συγκεκριμένο σημείο τους καθρέφτες όλων των μονοθεσίων ενώ θα περιγράφει ακόμη πιο λεπτομερώς την κατασκευή τους ώστε αυτοί να μην χρησιμοποιούνται ως αεροδυναμικά βοηθήματα. Υπενθυμίζουμε ότι η Ferrari με τον επαναστατικό σχεδιασμό των καθρεφτών της ανάγκασε πολλές ομάδες να την αντιγράψουν εν μέρει ή εν συνόλω στο συγκεκριμένο στοιχείο.

Το άλλο θέμα που απασχολεί την Scuderia αφορά στο ποιος οδηγός θα βρίσκεται στην δεύτερη Ferrari το 2019. Ο Raikkonen, μετά από τις τελευταίες καλές εμφανίσεις του, έχει περισσότερες πιθανότητες σε σχέση με πριν να διατηρήσει τη θέση του για άλλη μία χρονιά. Οι δηλώσεις του, ωστόσο, μετά τον τερματισμό του Σίλβερστοουν αφήνουν αρκετά ερωτηματικά. Συγκεκριμένα ο Kimi είχε δηλώσει: «Προφανώς, έκανα ότι καλύτερο μπορούσα αλλά δυστυχώς υπάρχουν πολλοί που δεν συμφωνούν, οπότε θα δούμε». Μάλλον θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι το Ιταλικό Grand Prix ώστε να δούμε αν η Ferrari είναι διατεθειμένη να ρισκάρει με τον ταλαντούχο Leclerc για το 2019.

Red Bull: Το Χόκενχάιμ είναι από τα σιρκουί του προγράμματος όπου δεν υπερτονίζονται τα μειονεκτήματα της RB14 και οι άνθρωποι των «Ταύρων» ευελπιστούν σε ένα ανταγωνιστικό τριήμερο. Εξακολουθούν να φέρνουν πολλές νέες αεροδυναμικές λύσεις σε κάθε αγώνα, με τις καινούργιες εμπρός πτέρυγες του Σίλβερστοουν να αποδεικνύονται αρκετά αποδοτικές. Ιδιαίτερα σε περίπτωση που ο αγώνας διεξαχθεί υπό βροχή, ο Max Verstappen θα έχει την χρυσή ευκαιρία να «κλέψει» άλλη μία νίκη από τις Mercedes-Ferrari. Για τον Ricciardo δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη κάτι αν και λογικά δεν έχει κάποια καλύτερη λύση διαθέσιμη από εκείνην της Αυστριακής ομάδας. Ωστόσο, εντύπωση προκαλούν τα σχόλια του Cyril Abiteboul ο οποίος δήλωσε ότι θα πρέπει να αρχίσουν να ψάχνουν για αντικαταστάτη του Sainz όσο καθυστερεί η ανακοίνωση την νέας συμφωνίας με τον Ricciardo από την Red Bull. Υπενθυμίζουμε ότι ο Ισπανός ανήκει ακόμη στην Red Bull και αγωνίζεται ως «δανεικός» στην Renault, από την οποίαν θα έφευγε μόνο αν άνοιγε θέση στην Αυστριακή ομάδα. Γνωρίζει, άραγε, κάτι παραπάνω ο επικεφαλής της Renault;

Renault: Στην Γαλλική ομάδα εξακολουθούν να φέρνουν πληθώρα λύσεων στην προσπάθεια να επικρατήσουν της Haas στο φετινό πρωτάθλημα. Για την Γερμανία, η Renault θα χρησιμοποιήσει μια νέα εμπρός πτέρυγα με ανασχεδιασμένους αναμορφωτές ροής. Επιπλέον αλλαγές θα εφαρμοστούν στο ρύγχος και τα πλαϊνά ώστε να βελτιωθεί η ροή της περίφημης δίνης Y250. Ο επικεφαλής τεχνικός διευθυντής για το σασί, Nick Chester, δηλώνει αισιόδοξος ότι οι δύο αγώνες που έπονται θα ευνοήσουν την RS23 έναντι της VF18. Φυσικά απώτερος στόχος των Γάλλων είναι να μπουν στο γκρουπ των Mercedes-Ferrari-Red Bull και για το λόγο αυτό συνεχίζονται οι επενδύσεις στις εγκαταστάσεις του Enstone.

Στην Haas τα περιθώρια αρχίζουν να στενεύουν για τον Romain Grosjean έπειτα και από τις δηλώσεις Steiner στο Βρετανικό Grand Prix. Ο Αυστριακός επικεφαλής της ομάδας σχολίασε για πρώτη φορά φέτος δημοσίως τα πολλά λάθη του Γάλλου, επισημαίνοντας ότι «Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό. Έχουμε περάσει το μέσον της σεζόν και έχουμε χάσει πολλούς πόντους από δικά μας λάθη. Είναι απαράδεκτο». Η VF18 έχει αποδειχτεί ταχύτερη στους περισσότερους αγώνες από την Renault και όμως βρίσκεται 19 πόντους πίσω της στην βαθμολογία των κατασκευαστών. Με τους 39 από τους 51 πόντους της ομάδας να έχουν συλλεχθεί από τον Magnussen, τη στιγμή που ο Grosjean στον προηγούμενο αγώνα είχε άλλες δύο συγκρούσεις (η μία από αυτές χάλασε τον αγώνα του teammate του μάλιστα) λίγοι θα μπορούσαν να κατηγορήσουν τον Steiner για έλλειψη υπομονής. Η Force India θα έχει μία πολύ καλή ευκαιρία για έναν τερματισμό στην δεκάδα, χάρη στη σημαντική εξέλιξη που έχει πετύχει από τον πρώτο αγώνα της σεζόν. Πιθανότερος υποψήφιος για ένα καλό αποτέλεσμα είναι ο Esteban Ocon ο οποίος κάνει μία καταπληκτική σεζόν, επικρατώντας μέχρι στιγμής ξεκάθαρα του Perez.

Στην δεύτερη κατηγορία του grid αρχίζει να εμφανίζεται όλο και πιο συχνά η Sauber. Η Ελβετική ομάδα, χάρη στην στενή τεχνική συνεργασία με την Ferrari αλλά και στον εκπληκτικό Leclerc βρίσκεται σχεδόν ανελλιπώς σε Q2 ενώ οι τερματισμοί στη βαθμολογούμενη δεκάδα έχουν πάψει να αποτελούν έκπληξη. Ο Antonio Giovinazzi θα οδηγήσει την C37 κατά το FP1 της Γερμανίας. Στην Toro Rosso προβληματίζονται από την μεγάλη ανομοιομορφία των επιδόσεων της STR13 ανά τύπο πίστας. Σύμφωνα με τον James Key η απόκλιση από τις αναμενόμενες επιδόσεις  σε ορισμένα σιρκουί μπορεί να φτάνει και τα τρία δέκατα του δευτερολέπτου ανά γύρο. Διαφορά ικανή να καθορίσει το αν κάποιος εκ των Gasly-Hartley θα βαθμολογηθεί ή όχι. Ωστόσο, η Honda συνεχίζει να πιέζει την εξέλιξη της μονάδας ισχύος κάτι που επιφέρει και το επιπλέον πρόβλημα των ποινών στους οδηγούς της Ιταλικής ομάδας.

Η McLaren έχει κατορθώσει χάρη στον Alonso να βρεθεί στην 7η θέση της κατάταξης με 48 βαθμούς, τρεις μόλις λιγότερους από της 5η Haas. Ο Ισπανός κάνει μία ακόμη μεγάλη σεζόν έχοντας υπερισχύσει πλήρως του Vandoorne ενώ πάνω από το 80% των συνολικών βαθμών της ομάδας του φέρουν την υπογραφή του. Όσο για την Williams, ο Paddy Lowe δήλωσε ότι η βελτίωση του φετινού μονοθεσίου αποτελεί την μεγαλύτερη πρόκληση της καριέρας του μέχρι σήμερα. Παράλληλα οι της Williams θα προσπαθήσουν να αρχίσουν όσο πιο νωρίς γίνεται την εξέλιξη του μονοθεσίου για το 2019 δοκιμάζοντας πολλές διαφορετικές λύσεις σε σασί και αεροδυναμική στην FW41.

Ιστορικό σημείωμα

Το Γερμανικό Grand Prix διεξήχθη για πρώτη φορά το 1926 στο υπερταχύ σιρκουί AVUS του Βερολίνου, το οποίο αποτελούταν από δημόσιους δρόμους. Έκτοτε ο αγώνας της Γερμανίας συνδέθηκε με την θρυλική «Πράσινη κόλαση» του παλαιού Νίρμπουργκρινγκ όπου και φιλοξενήθηκε τις περισσότερες φορές από το 1951μέχρι και το 1976. Έπειτα από εκείνον τον αγώνα, λόγω του πασίγνωστου ατυχήματος του Lauda με Ferrari, η Nordschleife θεωρήθηκε απαγορευμένη διαδρομή για τα μονοθέσια της F1. Την σκυτάλη θα έπαιρνε το Χόκενχάιμ το οποίο θα αποτελούσε για καιρό το ένα από τα δύο «δυναμόμετρα» του πρωταθλήματος, με το άλλο να είναι η Μόντσα.

Από το 2008 ο αγώνας φιλοξενείται εναλλάξ στα σιρκουί των Χόκενχάιμ και Νίρμπουργκρινγκ, αν και το δεύτερο δεν μπορεί από το 2015 να ανταποκριθεί λόγω οικονομικών προβλημάτων. Πρώτος νικητής ήταν ο Alberto Ascari το 1951 με Ferrari, ενώ πολυνίκης του θεσμού είναι ο Michael Schumacher με τέσσερεις επιτυχίες. Στους κατασκευαστές προηγείται η Ferrari με 21 νίκες. Από τους οδηγούς του σημερινού grid, οι Alonso και Hamilton έχουν από τρεις νίκες, ενώ μία επιτυχία έχει ο Vettel.

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button