ΑΓΩΝΕΣ

GP Ουγγαρίας – Προεπισκόπηση: Ανατροπή…


Ίσως είναι η πιο κατάλληλη λέξη για να περιγράψει ένα πρωτάθλημα όπως αυτό του 2018. Με τους περισσότερους αγώνες του να είναι γεμάτοι εκπλήξεις και αναπάντεχα συμβάντα κανείς δεν μπορεί να είναι βέβαιος για την τελική του εξέλιξη μέχρι την καρό σημαία στο Άμπου Ντάμπι…

Ακόμη και ο θριαμβευτής του δραματικού προηγούμενου αγώνα, Lewis Hamilton. Ο οδηγός της Mercedes έπειτα από μία ξεχωριστή οδηγική παράσταση στο Χόκενχάιμ αλλά και εκμεταλλευόμενος τις συγκυρίες και τα λάθη των αντιπάλων του πηγαίνει στον 12o αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος επιθυμώντας να επεκτείνει την διαφορά των 17 βαθμών από τον Sebastian Vettel.

Ο Γερμανός μετά το λάθος της Sachskurve έχει θέσει εαυτόν σε μειονεκτική θέση και θα πρέπει πλέον όχι μόνο να αποφύγει τα λάθη αλλά και να επικρατήσει ξεκάθαρα στους περισσότερους εναπομείναντες αγώνες εάν επιθυμεί να είναι εκείνος που θα κερδίσει την «μάχη για το πέμπτο». Επιπλέον ο θάνατος του προέδρου του FCA group αλλά και της Ferrari, Sergio Marchionne, θέτει νέα δεδομένα για την Ιταλική ομάδα, προϊδεάζοντάς μας και για άλλες ανατροπές στο εγγύς μέλλον. Στο Χουνγκαρόρινγκ, μια από τις πίστες όπου η Red Bull αναμένει να ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις τις Mercedes-Ferrari, λίγο πριν την καλοκαιρινή διακοπή, το δράμα κορυφώνεται…

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η κλειστή και τεχνική χάραξη της πίστας απαιτεί τη μέγιστη αυτοσυγκέντρωση από τους οδηγούς ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούν συνήθως εκεί, δοκιμάζουν τις αντοχές μηχανικών μερών και ελαστικών. Η αρχική διαδρομή ήταν ακόμη πιο αργή, ωστόσο μετά τις  μετατροπές του 2003 και σε συνδυασμό με το DRS τα προσπεράσματα είναι εφικτά. Η πρώτη ζώνη βρίσκεται στην κεντρική ευθεία ενώ η δεύτερη ανάμεσα στις στροφές 1 και 2. Η πίστα είναι η μοναδική στο καλεντάρι στην οποίαν οι δύο ζώνες DRS μοιράζονται το ίδιο σημείο ανίχνευσης, πέντε μέτρα πριν την στροφή 14. Το μήκος της διαδρομής είναι 4,381 χιλιόμετρα και ο αγώνας ολοκληρώνεται έπειτα από 70 γύρους. Τα πιο εντυπωσιακά περάσματα γίνονται στην ταχύτατη ανηφορική στροφή 4 ενώ στην έξοδο της 11 οι οδηγοί πολλές φορές υπερβαίνουν τα όρια της πίστας. Πολύ τεχνική είναι και η τελευταία στροφή ιδίως στην επίτευξη σωστού  πλασαρίσματος για προσπέρασμα στο τέλος της μεγάλης ευθείας.

Ελαστικά

Η Pirelli φέρνει στην Ουγγαρία την γκάμα ελαστικών που χρησιμοποιήθηκε και στην Γερμανία, Ultrasoft, Soft, Medium. Η Ferrari έχει κάνει την πιο επιθετική επιλογή από τις κορυφαίες ομάδες με τρία σετ επιπλέον από την US γόμα, δύο για τον Vettel και ένα για τον Raikkonen. Ο περσινός αγώνας είχε βγει με ένα pit stop Supersoft/Soft και φέτος το στοίχημα είναι επιτευχθεί κάτι αντίστοιχο αν και στο «λαστιχοφάγο» Χουνγκαρόρινγκ ο συνδυασμός Ultrasoft/Medium θα είναι μεγάλη πρόκληση. Επιπλέον, όπως και στο Χόκενχάιμ, οι προβλέψεις μιλούν και πάλι για εμφάνιση βροχής στη διάρκεια του τριημέρου κάτι που μπορεί να αλλάξει άρδην τα δεδομένα. Άλλωστε, όποτε έβρεξε σε Ουγγρικό Grand Prix η εξέλιξη των αγώνων ήταν συγκλονιστική και οι νικητές αναπάντεχοι.

Sergio Marchionne 1952-2018

Το προηγούμενο Σάββατο έγινε γνωστή η παραίτηση του πληθωρικού επιχειρηματία για λόγους υγείας και έναν χρόνο νωρίτερα από την προγραμματισμένη αποχώρηση του από όλες τις θέσεις που κατείχε στο FCA group. Όμως, η επιδείνωση της κατάστασης του Ιταλού (ο οποίος κατείχε και την Καναδική υπηκοότητα) υπήρξε ραγδαία με αποτέλεσμα στις 25 Ιουλίου να αφήσει την τελευταία του πνοή στο Πανεπιστημιακό νοσοκομείο της Ζυρίχης. Αυτή ήταν μία πολύ κρίσιμη εξέλιξη καθώς ο Marchionne σκόπευε να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην διαχείριση της Ferrari μετά την αποχώρηση του από το FCA group, τον Απρίλιο του 2019. Υπενθυμίζουμε, ότι η Ferrari από τις 3 Ιανουαρίου του 2016 δεν αποτελεί τμήμα του FCA αν και βρίσκεται ακόμη υπό τον έλεγχο της οικογένειας Agnelli.

Για την πολύ ενδιαφέρουσα περίοδο Marchionne στην ηγεσία του Cavallino Rampante θα αναφερθούμε σε μελλοντικό μας σημείωμα. Για την ώρα, εκείνο που ενδιαφέρει είναι οι πιθανές συνέπειες που θα  έχει αυτή η απροσδόκητη αλλαγή στην αγωνιστική ομάδα της Ferrari. Ήταν γνωστό ότι ο Marchionne επιθυμούσε να έχει λόγο ή και να επιβάλλει ορισμένες φορές την άποψή του ακόμη και σε τεχνικά θέματα που αφορούσαν στην Scuderia, ένα μοντέλο διοίκησης το οποίο είχε εισάγει ο προκάτοχός του Luca di Montezemolo μετά την απομάκρυνση Todt στο τέλος του 2007.

Για  τα πρώτα δείγματα γραφής των John Elkann (πρόεδρος) και Louis C Camilleri (διευθύνων σύμβουλος), οι οποίοι αναλαμβάνουν την ηγεσία της Ferrari,  θα πρέπει να περιμένουμε λίγο καιρό. Ο Camilleri, πάντως, υπήρξε πρόεδρος της Phillip Morris, υψηλά ιστάμενο στέλεχος της οποίας ήταν για χρόνια και ο παρών αγωνιστικός διευθυντής της Scuderia, Maurizio Arrivabene. Δεδομένης της στενής φιλίας ανάμεσα στους δύο άντρες δεν θα πρέπει να θεωρείται απίθανη η παραμονή Arrivabene στο τιμόνι της Ferrari, παρά τις φήμες που ήθελαν τον Mattia Binotto να τον αντικαθιστά σύντομα με τον άρτι προσληφθέντα Laurent Mekies να αναλαμβάνει τον ρόλο του τεχνικού διευθυντή.

Δεν θα πρέπει, επίσης, να θεωρείται απίθανη και η παραμονή Raikkonen για το 2019 λόγω των τελευταίων εξελίξεων. Ο Φιλανδός έχει την υποστήριξη τόσο του Arrivabene όσο και του Vettel εντός της ομάδας με καλά πληροφορημένες πηγές να διατείνονται πώς η μετακίνηση του Leclerc στην Ferrari αποτελούσε σχέδιο του Marchionne. Ο Ιταλός, άλλωστε, ήταν και ο ιθύνων νους πίσω από την συμμαχία και την στενή τεχνική συνεργασία ανάμεσα σε Ferrari-Sauber, με την Ελβετική ομάδα να έχει στον τίτλο της από φέτος και το όνομα της Alfa Romeo, ενώ η μεταπήδηση του Simone Resta εκεί πρέπει να ήταν απόφαση επίσης του Marchionne.

Μέχρι να ξεκαθαρίσει το τοπίο για τους νέους επικεφαλής της Ferrari είναι πολύ πιθανό να κάνουν αποδεκτές τις εισηγήσεις των υφισταμένων τους σχετικά με τα αγωνιστικά ζητήματα. Όλα αυτά θα απαντηθούν στο άμεσο μέλλον, ενώ σύντομα θα φανεί και το αν η προσέγγιση των Elkann-Camilleri στις διαπραγματεύσεις της Ferrari με την Liberty θα είναι διαφορετική από εκείνην που είχε ο προκάτοχός τους. Στον αγώνα της Ουγγαρίας οι Ferrari, Haas και Sauber θα έχουν μαύρο χρωματισμό σε τμήματα των μονοθεσίων του εις μνήμην του Sergio Marchionne.

Τεχνική σύνοψη

Mercedes: Η πρωτοπόρος του πρωταθλήματος διατηρεί το κάλυμμα κινητήρα που χρησιμοποίησε στο Χόκενχάιμ, με την νέα εξαγωγή αέρα στην κορυφή και για τον αγώνα της Ουγγαρίας. Πέρα από τις αναμενόμενες αλλαγές προσαρμογής του αεροδυναμικού πακέτου σε υψηλά φορτία, η W09 φέρνει και εκ νέου επεξεργασμένα στοιχεία στην περιοχή των αεροφρακτών. Έχει ενδιαφέρον να δούμε εάν η απόδοση των ασημένιων βελών θα είναι βελτιωμένη σε σχέση με το Μονακό.

Ferrari: Η Ιταλική ομάδα, σύμφωνα με πληροφορίες, θα διαθέσει στις Haas και Sauber την δεύτερη αναβάθμιση της μονάδας ισχύος της για το Χουνγκαρόρινγκ. Αυτό γίνεται, πιθανότατα, για λόγους δοκιμής της αξιοπιστίας προτού η νέα PU περαστεί και στα κόκκινα μονοθέσια μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα. Επιπλέον, η Scuderia χρησιμοποίησε ένα νέο σύστημα στην εξάτμισή της κατά τον προηγούμενο αγώνα στο οποίο οι εξαγωγές του turbo τοποθετήθηκαν πάνω από την κυρίως εξάτμιση. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με την καινούργια εμπρός πτέρυγα οδήγησε αρκετούς να υποθέσουν ότι στην SF71H προσομοιάζεται η λειτουργία του exhaust-blown συστήματος των Red Bull με τις οποίες είχε κυριαρχήσει στο παρελθόν ο Vettel. Πάντως, σχετικά με την νομιμότητα της Ιταλικής μονάδας ισχύος η FIA ξεκαθάρισε- έπειτα από εξονυχιστικούς ελέγχους για αρκετούς αγώνες- ότι η Ferrari 062 EVO είναι απολύτως νόμιμη. Αυτό φυσικά εκθέτει τις Mercedes και Red Bull για τις απροκάλυπτες και, όπως αποδείχτηκε, μη στοιχειοθετημένες κατηγορίες τους από την αρχή της σεζόν.

Red Bull: Το κοντό μεταξόνιο αλλά και το εξαιρετικό σασί αναμένεται να ευνοήσουν ιδιαίτερα τις RB14 στο Χουνγκαρόρινγκ. Η Αυστριακή ομάδα ευελπιστεί στην 4η νίκη της για την φετινή σεζόν, μία νίκη η οποία μπορεί να προέλθει μάλιστα και από πιθανό ανώτερο ρυθμό των Ricciardo-Verstappen χωρίς να χρειαστούν ατυχίες από την πλευρά των αντιπάλων τους. Ο Ολλανδός, μάλιστα, μετά το άσχημο ξεκίνημα της χρονιάς έχει επανέλθει για τα καλά στις μεγάλες εμφανίσεις που μας είχε συνηθίσει και θα τα δώσει όλα για να ισοφαρίσει τον team mate του σε νίκες. Ο Ricciardo από την άλλη, που αναμένει την ανακοίνωση του νέου του συμβολαίου από την Red Bull πριν το Σπα, θεωρεί πώς έχει ακόμη ελπίδες στην μάχη του πρωταθλήματος και η μια νίκη θα του δώσει τεράστια ώθηση για την συνέχεια.

Renault: Η Γαλλική ομάδα φέρνει, ως είθισται, εκ νέου επεξεργασμένες εμπρός πτέρυγες στην περιοχή των διαμορφωτών ροής αλλά και νέες πίσω πτέρυγες στο στιλ που υιοθέτησε πρώτη η McLaren. Στο Ουγγρικό σιρκουί αναμένεται να έχει το πλεονέκτημα έναντι των Haas και Force India.

Η Haas θα προσπαθήσει χάρη στην επί πλέον ισχύ της PU να βρεθεί πιο κοντά στις Renault αν γίνεται. Οπωσδήποτε πάντως θέλει να αποφύγει μια επανάληψη του Μονακό, του χειρότερου μέχρι στιγμής αγώνα για τα Αμερικανικά μονοθέσια. Σύμμαχός της σ’ αυτό και το ειδικό αεροδυναμικό πακέτο για το Χουνγκαρόρινγκ. Η Force India, επίσης, θεωρητικά αναμένεται να υστερήσει έναντι της Renault και θα προσανατολιστεί από νωρίς στο set-up του μονοθεσίου για τον αγώνα. Η πίστα είναι από τις αγαπημένες του Ocon ο οποίος θέλει να επανέλθει στις καλές εμφανίσεις ενώ και ο ομόσταβλος του έχει ανεβασμένη ψυχολογία μετά το πολύ καλό αποτέλεσμα της Γερμανίας.

Στην McLaren ο Fernando Alonso έσπευσε να υπερασπιστεί τον Stoffel Vandoorne δηλώνοντας ότι το μονοθέσιο του Βέλγου παράγει, για λόγο που δεν διασαφηνίστηκε, λιγότερη κάθετη δύναμη από το δικό του. Επιπλέον, ξεκαθάρισε ότι δεν τον ενδιαφέρουν οι αλλαγές των κανονισμών από το 2021 καθώς ο ίδιος δεν θα βρίσκεται τότε στο grid. Δεν είπε, όμως, αν θα παραμείνει στην ομάδα και το 2019.

Η Sauber θα έχει στην Ουγγαρία μια καινούργια T-wing στα πρότυπα της Ferrari ενώ και η Toro Rosso θα προσπαθήσει να εκμεταλλευτεί τη δεινότητα του Gasly στην διαχείριση των ελαστικών για να βρεθεί πιο ψηλά από το αναμενόμενο. Ο Γάλλος στον τομέα αυτόν κάνει εξαιρετική δουλειά ενώ και η ωριμότητα με την οποίαν οδηγεί αφήνει πολλές υποσχέσεις για το μέλλον. Τέλος, στην Williams δηλώνουν ότι στη Γερμανία επετεύχθη ένα σημαντικό βήμα προς την επίλυση των καίριων προβλημάτων ευστάθειας του μονοθεσίου και ευελπιστούν σε περεταίρω άνοδο των επιδόσεών του.

Ιστορικό σημείωμα

Για την εν πολλοίς άδικη φήμη του «βαρετού αγώνα» που φέρει το Ουγγρικό Grand Prix μάλλον πρέπει να φταίει το σκηνικό και όχι οι αναμετρήσεις που έχουν διεξαχθεί εκεί. Ήδη στον πρώτο αγώνα που διεξήχθη το 1986 είχαμε τη συγκλονιστική μονομαχία ανάμεσα σε Piquet και Senna με τον πρώτο να επικρατεί ύστερα από ένα ανεπανάληπτο προσπέρασμα στην στροφή 1 κατά το οποίο μετέτρεψε την FW11 του σε… WRC. Μεγάλη ήταν και η επικράτηση του Mansell εκεί το 1989 από την 12η θέση και προσπερνώντας τους πάντες σε πιθανά και απίθανα σημεία ενώ η επικράτηση Schumacher το 1998 συγκαταλέγεται στα αριστουργήματα του μεγάλου Γερμανού.

Το 2003 είχαμε την επιβλητική πρώτη νίκη του Fernando Alonso και το 2006 την επίσης πρώτη του Jenson Button σε έναν από τους καλύτερους αγώνες της προηγούμενης δεκαετίας. Δύο χρόνια μετά ο Massa θα έχανε μια σίγουρη νίκη μόλις 3 γύρους πριν το τέλος όταν ο κινητήρας της Ferrari του, παρέδωσε το πνεύμα, ενώ και οι αγώνες του 2014 και 2015 είχαν πολλά απρόοπτα. Πολυνίκης της πίστας είναι ο Lewis Hamilton με πέντε επιτυχίες (πέτυχε το 2013 ύστερα από μεγάλη εμφάνιση την πρώτη του για τη Mercedes), τον ακολουθεί ο Vettel με δύο ενώ από τους υπόλοιπους οδηγούς του grid οι Alonso, Raikkonen και Ricciardo έχουν από μία.

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button