ΔΟΚΙΜΕΣ

Hyundai Kona 1.0 Τ-GDi [test drive]

Ένα ακόμα μοντέλο εισέρχεται με αξιώσεις στην κατηγορία των μικρών SUV. H Hyundai επεκτείνει επιτυχώς τη γκάμα της προς τα κάτω…

…Γιατί καλά τα Santa Fe και Tucson, το μεγάλο παιχνίδι όμως δείχνει ότι θα παιχτεί τα επόμενα χρόνια στην υποκατηγορία των μικρών SUV. Αυτών που πρακτικά κυμαίνονται σε διαστάσεις μεταξύ super mini και μικρομεσαίων, με την αύρα όμως και τις αυξημένες μεταφορικές δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει ένα όχημα ελευθέρου χρόνου.

Ξεκινώντας από τον εξωτερικό σχεδιασμό, η Hyundai επέλεξε να δώσει ένα ιδιαίτερα μοντέρνο και νεανικό χαρακτήρα στο νέο της μοντέλο. Χαρακτηριστικά είναι τα φωτιστικά σώματα στο μπροστινό μέρος, οι πλαστικές περιμετρικές επενδύσεις που προσφέρουν ένα τόνο περιπέτειας, καθώς και γενικότερα οι γραμμές του αμαξώματος, που εισαγάγουν ορισμένα στοιχεία από την κατηγορία των coupe.   

Το εσωτερικό του Kona ακολουθεί με τη σειρά του τη νέα σχεδιαστική γραμμή της εταιρίας, έχοντας αρκετά κοινά με το i30. Χαρακτηριστικό είναι το ανάγλυφο ταμπλό, με την κεντρική οθόνη αφής των 7 ιντσών, η οποία υποστηρίζει ένα από τα πιο εύχρηστα infotainment της αγοράς. Άξιο λόγου είναι και το τιμόνι, που έχει σωστό βάρος και πιάσιμο, πέρα από την προχωρημένη του αισθητική. Γενικά οι άνθρωποι της Hyundai έχουν κάνει καλή δουλειά εδώ, αφού δύσκολα θα εντοπίσει κανείς παραφωνίες στην εργονομία, στα χρησιμοποιούμενα υλικά και στην πρακτικότητα του εσωτερικού.

Από άποψης εξοπλισμού, το Kona -ανάλογα με την έκδοση- διαθέτει όλα τα σύγχρονα ηλεκτρονικά άνεσης και ασφάλειας, οπότε και εδώ δεν έχουμε να παρατηρήσουμε κάτι. Στους χώρους πάλι, τα καταφέρνει καλά, τηρουμένων των αναλογιών. Όντας αρκετά μικρότερο από το i30, επιτρέπει σε δύο ενήλικες να καθίσουν στα πίσω καθίσματα με επαρκή άνεση, χωρίς όμως ιδιαίτερο αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Το διαμέρισμα των αποσκευών, με τη σειρά του, είναι πλήρως αξιοποιήσιμο και με καλή πρόσβαση, χάρη στο μεγάλο άνοιγμα της πέμπτης πόρτας. Αναφορικά με τη θέση οδήγησης, ρυθμίζεται πλήρως και προσφέρει άνεση και καλή πλευρική στήριξη στον οδηγό. Υστερεί όμως ελαφρά σε περιμετρική ορατότητα, στο πίσω ημισφαίριο.

photos: giorgos karagiorgakis

Περνώντας στον κινητήρα, ο τρικύλινδρος χιλιάρης της Hyundai είναι αναμφίβολα ένα από τα πιο σύγχρονα και πολιτισμένα σύνολα αυτή τη στιγμή στην αγορά. Αν εξαιρέσει κανείς τη γενικά ράθυμη συμπεριφορά του στις χαμηλές στροφές, προσφέρει γραμμικότητα, ήσυχη λειτουργία και αρκετή ισχύ και ροπή για να κινήσει στην καθημερινότητα το μικρό SUV. Παράλληλα, συνεργάζεται αρμονικά με το μηχανικό κιβώτιο των 6 σχέσεων, το οποίο εξασφαλίζει σωστή κλιμάκωση και ένα πολύ καλό κούμπωμα. Όσο για την κατανάλωση, κυμαίνεται σε λογικά επίπεδα και δείχνει απρόθυμη να ανέβει πολύ, ακόμα και όταν ο οδηγός το παρακάνει.

Στο δρόμο, το νέο Kona συμπεριφέρεται ακριβώς όπως θα περίμενε κανείς. η συγκεκριμένη έκδοση (προσθιοκίνητη, καθώς υπάρχουν και τετρακίνητες) στοχεύει αμιγώς στην κίνηση εντός δρόμου, οπότε λειτουργεί σαν ένα καλό super mini. Με λογικές κλίσεις στις στροφές, αναρτήσεις που απορροφούν τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος και δεν τερματίζουν εύκολα, καλή ποιότητα κύλισης και μία άνεση που θα εκτιμήσει ο μέσος οδηγός.

Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν σχετικά εύκολα, ενώ στην εθνική παραμένει σταθερό, χωρίς να κουράζει σε μεγάλες αποστάσεις. Σε δρόμους με στροφές η κατευθυντικότητα του αυτοκινήτου και ο ουδέτερος χαρακτήρας του θα δώσουν μία αίσθηση σιγουριάς, στα χέρια του οδηγού. Το σύστημα διεύθυνσης δεν μεταφέρει ιδιαίτερη πληροφόρηση, αυτό όμως είναι ψιλά γράμματα, στη συγκεκριμένη κατηγορία. Όσο για τα φρένα, δείχνουν να κάνουν καλά τη δουλειά τους, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Στο δια ταύτα, η νέα πρόταση της Hyundai πραγματοποιεί αυτό που αναφέραμε στον πρόλογο. Εισέρχεται με αξιώσεις σε μία νέα, πολλά υποσχόμενη υποκατηγορία, των μικρών SUV. Πρόκειται για μία ολοκληρωμένη πρόταση, που δείχνει πιο ποιοτική από το μέσο όρο του ανταγωνισμού, με καλή τιμή κτήσης και 5 χρόνια εργοστασιακή εγγύηση (χωρίς όριο χιλιομέτρων), οδική βοήθεια και δωρεάν ετήσιους τεχνικούς ελέγχους. Ως εκ τούτου, αν ψάχνετε για νέο αυτοκίνητο, θα πρέπει οπωσδήποτε να του ρίξετε μια ματιά.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων HYUNDAI

Hyundai Kona 1.0 T-GDi 120 PS  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 998 cc
Διάμετρος x διαδρομή 71,0 x 84,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τρικύλινδρος
Ισχύς 88 kW (120 PS) /6.000 rpm
Ροπή 172 Nm (17,5 kgm) / 1.500-4.000 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,5 sec
Τελική ταχύτητα 181 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,3 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,0 / 5,2 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 684 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 117 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Nexen N Fera SU1, 215/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.165 x 1.800 x 1.550 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.575/1.584 mm
Μεταξόνιο 2.600 mm
Χώρος αποσκευών 361-1.143 lt
Απόβαρο 1.308 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 16.950€

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!