SMSΑΓΩΝΕΣ

Ανασκόπηση Formula 1 2018: Πως τα έχουν πάει οι ομάδες μέχρι τώρα;

Με τους δώδεκα από τους είκοσι έναν αγώνες της φετινής χρονιάς να αποτελούν πλέον παρελθόν και ενώ βρισκόμαστε στη μέση της καλοκαιρινής διακοπής, ίσως είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνουμε μία ενδιάμεση ανασκόπηση όσων έχουμε δει μέχρι σήμερα…

Στο πρώτο μέρος από τα τρία, συνολικά, μέρη της ανάλυσής μας, θα παρακολουθήσουμε την πορεία των ομάδων που βρίσκονται από την 5η μέχρι την 10η θέση της βαθμολογίας καθώς και τις επιδόσεις των οδηγών τους. Στο δεύτερο μέρος θα αναφερθούμε στους τέσσερεις πρώτους του πρωταθλήματος. Τέλος, στο τρίτο μέρος θα συγκρίνουμε τους δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου οδηγών, Lewis Hamilton και Sebastian Vettel αλλά και την Mercedes W09 με την Ferrari SF71H- τα δύο μονοθέσια, δηλαδή, που έχουν κυριαρχήσει μέχρι στιγμής στο πρωτάθλημα- ενώ θα τολμήσουμε να κάνουμε και κάποιες προβλέψεις για τους εννιά αγώνες που απομένουν μέχρι την ολοκλήρωση μιας ακόμη συναρπαστικής σεζόν.

Williams-Mercedes (10η) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 3:Η πάλαι ποτέ κραταιά ομάδα από το Γκρόουβ διανύει μία από τις χειρότερες χρονιές της ιστορίας της, όμοια με εκείνες των 2011 και 2013. Η FW41 έχει αποδειχτεί μέχρι στιγμής το μονοθέσιο με την χειρότερη αεροδυναμική επεξεργασία, παρουσιάζοντας πολλά προβλήματα ευστάθειας ακόμα και κατά τη φάση της επιβράδυνσης σε ευθεία! Είναι τόσο στοιχειώδη τα θέματα που αντιμετωπίζει το Βρετανικό μονοθέσιο ώστε ακόμη και η κορυφαία PU της Mercedes στο πίσω μέρος του δεν έχει καταφέρει να περισώσει κάπως την κατάσταση. Τον Μάιο είχαμε την απομάκρυνση του αρχισχεδιαστή Ed Wood και του επικεφαλής στο τμήμα αεροδυναμικής Dirk de Beer, ενώ η Claire Williams ξεκαθάρισε μετά το φιάσκο του Σίλβερστοουν πώς επίκεινται ακόμη πιο ριζικές αλλαγές στην ομάδα.

Οι δύο FW41 έχουν περάσει μόλις 7 φορές μέχρι στιγμής σε Q2, τις λιγότερες από οποιοδήποτε άλλο μονοθέσιο του grid, όντας κατά μέσο όρο πάνω από 3 δευτερόλεπτα ανά γύρο αργότερες από τις Mercedes και Ferrari. Στην τόσο μεγάλη πρωτογενή υστέρηση επιδόσεων οι της Williams έχουν να αντιπαραθέσουν μόνο τις πολύ καλές εκκινήσεις των μονοθεσίων τους και τα εξαιρετικά- συνήθως- pit stops των μηχανικών τους. Η καλύτερη εμφάνιση για τα αυτοκίνητα του sir Frank ήρθε στο Μπακού όπου η Williams κατέκτησε- έστω  με αρκετή δόση τύχης- και τους 4 βαθμούς που έχει στην βαθμολογία του πρωταθλήματος κατασκευαστών. Χειρότερη εμφάνιση ήταν ασφαλώς εκείνη του Σίλβερστοουν όπου η νέα πίσω πτέρυγα στις FW41 προκαλούσε έντονη αποσταθεροποίηση κάθε φορά που έκλεινε το DRS.

Ο Paddy Lowe δήλωνε αρκετά πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα πώς η ομάδα έχει ήδη επικεντρωθεί στο μονοθέσιο της νέας χρονιάς, ωστόσο το μέλλον της Williams δεν δείχνει ιδιαίτερα ευοίωνο. Φέτος, ολοκληρώνεται η συμφωνία με τον κύριο χορηγό της ομάδας (Martini) χωρίς να έχει διαφανεί προς το παρόν διάθεση για ανανέωση ή έστω ενδιαφέρον από κάποιον νέο χορηγό. Επιπλέον, τα λεφτά του Lawrence Stroll μετά και τις τελευταίες εξελίξεις οδεύουν το 2019 προς την Force India, ένα ακόμη μεγάλο οικονομικό πλήγμα για την ιστορική Βρετανική ομάδα. Δυστυχώς, ο αγώνας που δίνει η Williams για την ώρα είναι εκείνος της επιβίωσης…

Lance Stroll (18ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 3:Όπως είναι φυσικό, με ένα τόσο κακό μονοθέσιο λίγα είναι τα πράγματα που μπορούν να διορθωθούν ακόμη και από έναν κορυφαίο οδηγό. Ο Stroll, βέβαια, δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να χαρακτηριστεί ως τέτοιος καθώς παρά το ότι βρίσκεται στην δεύτερη χρονιά του υποπίπτει πολύ συχνά σε λάθη ενώ και ο ρυθμός που έχει επιδείξει είναι στις περισσότερες περιπτώσεις απογοητευτικός.

Μπορεί να έχει σημειώσει όλους τους βαθμούς της ομάδας μέχρι στιγμής με εκείνην την 8η θέση στο Αζερμπαϊτζάν αλλά έχει υστερήσει στα δοκιμαστικά από τον πρωτοεμφανιζόμενο teammate του. Στους αγώνες από τις εφτά φορές που έχουν τερματίσει και οι δύο Williams, εκείνη του Stroll βρέθηκε τις τέσσερεις φορές μπροστά. Τώρα, φημολογείται πώς η οικογένεια Stroll έχει προσλάβει και τον Kubica ώστε να βοηθήσει στην εξέλιξη του Lance. Κάτι που θα είχε νόημα εάν εκτός από τα λεφτά του Lawrence Stroll υπήρχε και η απαραίτητη «πρώτη ύλη» πάνω στην οποίαν θα μπορούσε να δουλέψει ο Πολωνός.

Sergey Sirotkin (20ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 5:Ο Ρώσος rookie δεν θα μπορούσε να φανταστεί ένα τόσο κακό μονοθέσιο για την πρώτη του σεζόν στη F1, ωστόσο τα έχει πάει αρκετά καλύτερα από ότι περίμεναν οι περισσότεροι. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως pay-driver, αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι απόλυτα δίκαιο καθώς ο Sergey είναι ο τύπος του οδηγού που κατάφερε να κερδίσει χορηγούς με τις εμφανίσεις του στις χαμηλότερες κατηγορίες και όχι επειδή η οικογένεια του έχει λεφτά. Προηγείται 7-5 του Stroll στις κατατακτήριες, με τις εμφανίσεις του σε Μονακό και Χόκενχάιμ να ξεχωρίζουν. Έχει κάνει και εκείνος αρκετά λάθη αλλά τουλάχιστον δείχνει πως μαθαίνει από αυτά παρουσιάζοντας, όποτε του το επιτρέπει η FW41, ενθαρρυντικά σημάδια βελτίωσης.

Saber – Ferrari (9η) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 6:Μπορεί να μην αντικατοπτρίζεται στην βαθμολογία αλλά η Ελβετική ομάδα είναι ανάμεσα σε εκείνες που έχουν παρουσιάσει την μεγαλύτερη βελτίωση σε σχέση με το 2017. Η C37 έχει επιδείξει εκτός από ταχύτητα στους περισσότερους τύπους σιρκουί και μεγάλα περιθώρια βελτίωσης στη διάρκεια της σεζόν. Κρίσιμο ρόλο σε αυτό έχουν παίξει η μονάδα ισχύος της Ferrari αλλά και η πολύ στενή τεχνική συνεργασία με την Scuderia, η οποία πλέον έχει επεκταθεί και στην μετακίνηση έμψυχου δυναμικού προς την Sauber.

Τα μονοθέσια της ομάδας που ίδρυσε ο Peter Sauber μπορεί να ξεκίνησαν τη σεζόν άσχημα ανταγωνιζόμενα μόνο τις Williams στην ουρά της κατάταξης. Αυτό, όμως, ήταν κάτι που θα άλλαζε άρδην στο Μπακού. Από τότε έχουν βρεθεί σε 13 περιπτώσεις στο Q2, ενώ σε τρεις από αυτές η C37 του Leclerc κατάφερε να προκριθεί και στην τρίτη φάση στων κατατακτήριων δοκιμών. Στο Χόκενχάιμ, μάλιστα, η διαφορά της πρώτης Sauber από την pole ήταν της τάξεως του 1,5 δευτερολέπτου, πράγμα τουλάχιστον εντυπωσιακό.

Οι 18 βαθμοί που έχει συγκεντρώσει η Sauber μέχρι στιγμής θα μπορούσαν άνετα να είναι περισσότεροι εάν τα μέλη της ομάδας είχαν μεγαλύτερη εμπειρία. Έχουν ήδη αφήσει, ωστόσο, πολλές υποσχέσεις για το μέλλον τόσο σε οδηγικό όσο και σε τεχνικό επίπεδο. Ο Frederic Vasseur έχει δηλώσει ότι από το δεύτερο μισό της χρονιάς το τεχνικό επιτελείο θα στρέψει την προσοχή του στο 2019 κάτι που αναμένεται να ρίξει κάπως τις επιδόσεις των C37. Οικονομικά η ομάδα χάρη και στην χορηγία της Alfa Romeo (δηλαδή της Ferrari) θα πρέπει να θεωρείται εξασφαλισμένη για το άμεσο μέλλον.

Marcus Ericsson (17ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 5:Ο Σουηδός έχει μία ακόμη μέτρια σεζόν στη Formula 1, αν και φέτος η βελτίωση της C37 τον έχει βοηθήσει να διακριθεί σε ορισμένες περιπτώσεις. Τέτοιες καλές εμφανίσεις για τον Ericsson συνέβησαν σε Μπαχρέιν, Αυστρία και Γερμανία. Συνολικά, όμως, έχει υστερήσει μέχρι τώρα του teammate του τόσο στις κατατακτήριες (3-9) όσο και στους αγώνες (3-5). Η διατήρησή του στην ομάδα για το 2019 είναι εξαιρετικά πιθανή χάρη στην πολύ ισχυρή χορηγία που φέρνει από ένα γκρουπ Σουηδικών επιχειρήσεων, ενώ έμμεσος χορηγός του είναι και η Ελβετική επενδυτική Longbow Finance SA στην οποίαν ανήκει άλλωστε η Sauber. Η Ferrari, σίγουρά θα ήθελε να δει τον Giovinazzi στην θέση του αν και τώρα με τον θάνατο του Marchionne οι πιθανότητες παραμονής του Ericsson έχουν αυξηθεί σημαντικά.

Charles Leclerc (15ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 7:Ο νεαρός προστατευόμενος της Ferrari ξεκίνησε μέτρια στους τρεις πρώτους αγώνες και με αρκετά λάθη, καθώς προσπαθούσε να μεταφέρει το στιλ οδήγησης που είχε στα μονοθέσια της Formula 2 σε εκείνα της F1. Στο Μπακού, πείστηκε για πρώτη φορά από τους μηχανικούς του να αλλάξει προσέγγισή και τα αποτελέσματα ήταν αμέσως εντυπωσιακά. Πέρασε για πρώτη φορά στο Q2 ενώ στον αγώνα βρισκόταν άνετα εντός δεκάδας τερματίζοντας τελικά στην 6η θέση!

Έκτοτε δεν κοίταξε ποτέ πίσω, χαρίζοντας μας μερικές εκπληκτικές εμφανίσεις σε κατατακτήριες δοκιμές ενώ έχει συγκεντρώσει και τους 13 από τους 18 βαθμούς της ομάδας του μέχρι στιγμής. Σίγουρα, ο Μονεγάσκος έχει πολλά να μάθει ακόμη, αλλά φαίνεται ότι εκτός από ταλέντο διαθέτει και την απαραίτητη ευφυΐα ώστε να εξελιχθεί στο μέλλον σε ένα από τα μεγαλύτερα ονόματα του σπορ. Ο Marchionne τον ήθελε από του χρόνου ήδη στην θέση του Raikkonen αλλά το πιθανότερο είναι πώς ο Charles θα πρέπει να περιμένει μάλλον για έναν χρόνο ακόμη. 

Toro Rosso (8η) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 6,5:Η junior team της Red Bull τα έχει πάει αρκετά καλά μέχρι τώρα αν αναλογιστούμε τον πολύ δύσκολο ρόλο που της ανατέθηκε, εκείνον της προετοιμασίας του εδάφους για την μετάβαση της Honda στην μεγάλη ομάδα. Η STR13 του James Key παρουσιάζει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, τόσο λόγω του εξαιρετικού σασί της όσο και λόγω της έφεσής που έχει επιδείξει σε μεγάλα stints με μαλακά ελαστικά. Στον τομέα της αεροδυναμικής απόδοσης μοιάζει να υστερεί κάπως σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό αλλά παραμένουν εντυπωσιακά τα αντανακλαστικά της τεχνικής ομάδας που έχει παρουσιάσει πολλές νέες ιδέες κατά την διάρκεια της σεζόν.

Όσο για την Honda, έχει καταφέρει φέτος να βελτιώσει σημαντικά τις επιδόσεις στην μονάδα ισχύος της αν και ο αγώνας δρόμου που δίνουν οι Ιάπωνες για να φτάσουν τις Mercedes-Ferrari τους έχει στοιχήσει σε αξιοπιστία. Επιπλέον, δεν έχουν επιδείξει την ίδια σταθερότητα σε όλους τους τύπους σιρκουί αν και αυτό μπορεί να οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην STR13. Η συνολική βελτίωση, πάντως, της Ιαπωνικής PU μέσα σε λίγους μόλις μήνες καταδεικνύει το πόσο είχε υπονομευτεί η προσπάθεια της Honda μέσα στο τοξικό κλίμα της McLaren. Η Toro Rosso έχει αποδειχτεί εξαιρετικός συνεργάτης, παρέχοντας στους Ιάπωνες πλήρη πρόσβαση σε όλα τα δεδομένα του μονοθεσίου της ενώ τα όποια προβλήματα υπάρχουν παραμένουν αυστηρά στο εσωτερικό της ομάδας.

Η υπερκέραση της McLaren στην βαθμολογία των κατασκευαστών θα αποτελούσε μία τεράστια νίκη τόσο για την Toro Rosso, όσο και για την Honda. Οι 24 βαθμοί, ωστόσο, που χωρίζουν τις δύο ομάδες φαντάζει διαφορά που δύσκολα καλύπτεται εντός εννέα αγώνων. Επιπλέον και η απόσπαση του James Key από την McLaren αναμένεται να επηρεάσει την εξέλιξη των μονοθεσίων από την Faenza. Ποτέ, όμως, δεν θα έπρεπε να υποτιμηθεί η αποφασιστικότητα της Honda.

Pierre Gasly (13ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 8:Μπορεί ο Γάλλος να μην έχει προβληθεί όσο του αξίζει μέχρι στιγμής, αλλά πρόκειται για έναν από τους οδηγούς με τις καλύτερες επιδόσεις στο πρωτάθλημα. Έχει αποφύγει σχεδόν πλήρως τα λάθη ενώ όποτε το πακέτο που είχε στα χέρια του ήταν ανταγωνιστικό, εκείνος κατάφερε να το… απογειώσει! Στα highlights της χρονιάς του ανήκουν οι αγώνες σε Μπαχρέιν (άνετα 4ος εκεί!), Μονακό και Ουγγαρία ενώ και στη Γερμανία έχασε έναν ακόμη υψηλό τερματισμό λόγω της φαεινής ιδέας της ομάδας του να περάσει σε full wets για λίγες ψιχάλες. Η οικονομία στην οδήγησή του έχει πολύ λίγα να ζηλέψει από τα κορυφαία ονόματα του grid με τον Pierre να αναδεικνύεται σε ειδικό της διατήρησης των ελαστικών χωρίς να χάνει ίχνος ταχύτητας. Εάν, όπως όλα δείχνουν, ακολουθήσει την Honda στην Red Bull το 2019, αναμένεται να προβληματίσει τον Verstappen.

Brendon Hartley (19ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 6:Ο Νεοζηλανδός έχει κάνει αξιοπρεπείς εμφανίσεις αν και υπολείπεται σημαντικά του Gasly στα δοκιμαστικά με το μεταξύ τους σκορ στο 3-9. Στους αγώνες τα έχει πάει καλύτερα χάρη και στην πλούσια εμπειρία του αλλά δεν έχει δείξει ικανός για το κάτι παραπάνω όπως ο teammate του. Επιπλέον, έχει υπάρξει και εξαιρετικά άτυχος όπως στο Μονακό, στον Καναδά ή στο Σίλβερστοουν όπου δεν μπόρεσε καν να συμμετάσχει στον αγώνα! Η θέση του για το 2019 δεν πρέπει να θεωρείται εξασφαλισμένη αν και η πιθανή μετακίνηση του Gasly στην Red Bull ίσως δώσει στο Kiwi μια ευκαιρία ακόμη.

McLaren Renault (7η) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 5:Για την McLaren- όπως και για την Force India που ακολουθεί- έχουμε αναφερθεί εκτενώς σε προηγούμενα άρθρα. Στο παρόν σημείωμα θα αρκεστούμε σε μια απαρίθμηση των αλλαγών που έγιναν ή επίκεινται για το άμεσο μέλλον στην ομάδα από το Woking. Από την αρχή της χρονιάς έχουν αποχωρήσει οι Eric Boullier, Timo Goss και Matt Morris με τον Κυπριακής καταγωγής αρχισχεδιαστή Peter Prodromou να είναι ο μόνος από τα υψηλόβαθμα στελέχη που διατήρησε τη θέση του. Σύμφωνα με δηλώσεις του Zak Brown η πρόσληψη του James Key είναι μόνο η αρχή σε μια διαδικασία συνολικής αναδιοργάνωσης της ομάδας. Αυτό σημαίνει κατά πάσα πιθανότητα ότι οι επόμενες δύο σεζόν θα πρέπει να θεωρηθούν μεταβατικές για την McLaren, η οποία μάλλον στοχεύει από τώρα στις μεγάλες αλλαγές κανονισμών του 2021.

Οι επιδόσεις της φετινής McLaren, της MCL33, αποτέλεσαν κόλαφο για τους ανθρώπους της McLaren οι οποίοι από το 2015 έκρυβαν συστηματικά κάτω από το βολικό «χαλί» της Honda τα διαχρονικά προβλήματα των μονοθεσίων τους. Προβλήματα τα οποία στο μεγαλύτερο μέρος τους δεν μπορούσαν να κατανοήσουν, πολλώ δε μάλλον να επιλύσουν. Χαρακτηριστικό ήταν το περιστατικό του Αζερμπαϊτζάν, όπου ο Alonso μετά την σύγκρουση του πρώτου γύρου έπρεπε να οδηγήσει με δύο (!) κλαταρισμένα ελαστικά μέχρι τα pits χρησιμοποιώντας αναγκαστικά και τις μπαριέρες σε ορισμένα σημεία για να μπορεί να στρίψει το μονοθέσιο. Αυτό προξένησε αρκετά μεγάλη βλάβη στο πάτωμα, με πολλά αεροδυναμικά βοηθήματα να αποκολλώνται. Παρά ταύτα η McLaren του Ισπανού άρχισε αίφνης να πετάει στις μεγάλες ευθείες με τον Fernando να χαρακτηρίζει την ζημιά στο πάτωμα ως ένα άκρως επιτυχημένο upgrade!

Fernando Alonso (9ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 9:  Είναι σίγουρα απογοητευτικό το θέαμα ενός εκ των κορυφαίων οδηγών στην ιστορία να πασχίζει για μία θέση στο τέλος της βαθμολογούμενης δεκάδας. Παρά ταύτα ο Alonso δεν έχει χάσει ίχνος από την εκπληκτική του ταχύτητα ή από την απαράμιλλη προσαρμοστικότητά του σε κάθε σενάριο αγώνα. Οι 44 από τους 52 βαθμούς της McLaren είναι δικοί του, ενώ τις Κυριακές- οπότε και η McLaren είναι πιο ανταγωνιστική με ρυθμίσεις αγώνα- εξακολουθεί να παραδίδει μαθήματα πλήρους αξιοποίησης ενός δύστροπου μονοθεσίου σε νυν αλλά και επίδοξους παγκόσμιους πρωταθλητές. Η McLaren του προσφέρει γη και ύδωρ ώστε να παραμείνει, ενώ μέχρι σήμερα ο Fernando δεν φαίνεται να βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με κάποια ομάδα από το Indy car. Θα υπάρξει, άραγε, συνέχεια στην πορεία του Alonso στην F1;

Stoffel Vandoorne (16ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 5: «Πώς να καταστρέψετε μια πολλά υποσχόμενη καριέρα μέσα σε δύο χρόνια» θα μπορούσε να είναι ο τίτλος του βιβλίου που θα αναφέρεται στην πορεία του Βέλγου στην F1. Έχοντας εντυπωσιάσει σε όλες τις χαμηλότερες κατηγορίες μέχρι και το 2015, ο Stoffel πρόβαλλε ως ένας οδηγός καταδικασμένος να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια. Δυστυχώς για εκείνον τα πράγματα ήρθαν εντελώς ανάποδα έχοντας οδηγήσει μέχρι στιγμής δύο από τα χειρότερα μονοθέσια που έχει βγάλει ποτέ η McLaren. Είναι ο μοναδικός οδηγός του grid που δεν έχει επικρατήσει ούτε μία φορά του teammate του σε δοκιμαστικά, ενώ το χειρότερο είναι ότι ο Stoffel δείχνει πώς αρχίζει να αποδέχεται την κατάσταση ως μη αναστρέψιμη. Η θέση του στην McLaren εξαρτάται από το αν ο Alonso θα αποφασίσει να συνεχίσει  και του χρόνου. Εάν ο Ισπανός συνεχίσει τότε ο Vandoorne μάλλον θα αντικατασταθεί από έναν εκ των Sainz ή Norris.

Force India Mercedes (6η) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 7: Τα μονοθέσια της νέας ομάδας των Stroll ξεκίνησαν νωχελικά την σεζόν και σαφώς πίσω από τις Haas και Renault σε επιδόσεις. Η σχεδιαστική ομάδα του Andrew Green, όμως, άρχισε αμέσως να φέρνει πολλές νέες αεροδυναμικές λύσεις, κλείνοντας την ψαλίδα αργά αλλά σταθερά. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό με τον πολύ αποδοτικό τρόπο λειτουργίας όλων των τμημάτων αλλά και το εξαιρετικό οδηγικό δίδυμο, έχουν φέρει την FI με 59 βαθμούς σε απόσταση βολής από την Haas που προηγείται.

Το να βρεθεί για τρίτη συνεχόμενη φορά στην 4η θέση της τελικής κατάταξης φαντάζει ως κάτι εξαιρετικά δύσκολο τόσο λόγω της Renault αλλά και λόγω της πρόσφατης αλλαγής ιδιοκτησίας που σίγουρα θα επηρεάσει την φετινή πορεία της ομάδας. Το μέλλον της, όμως, μοιάζει εξασφαλισμένο για τα επόμενα χρόνια ενώ και η τεχνική συνεργασία με την Mercedes αναμένεται να γίνει πιο στενή όσο περνάει ο καιρός. Ο Lance Stroll θα πρέπει να θεωρείται βέβαιος για το 2019 με πιθανότερο παρτενέρ του στο δεύτερο μονοθέσιο τον εξαιρετικό φέτος Ocon. Ο Perez, που έχει φέρει και το μοναδικό φετινό πόντιουμ στην FI, μάλλον θα οδεύσει προς Williams. Λογικά, από την επόμενη σεζόν θα αλλάξει και το όνομα της ομάδας. Stroll racing ίσως;

Sergio Perez (10ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση  6,5: Ο Μεξικανός διανύει την 8η σεζόν του στην F1 και παρά το ότι δεν έχει την ταχύτητα του Ocon, έχει καταφέρει να βρίσκεται έστω και για έναν πόντο πάνω από τον ομόσταβλο του στη βαθμολογία. Ξεκίνησε άσχημα, αλλά η 3η θέση στο Αζερμπαϊτζάν ανέβασε την ψυχολογία του με αποτέλεσμα να οδηγήσει χωρίς πίεση στους επόμενους αγώνες. Οι πολιτικές ικανότητες που επέδειξε πρόσφατα του εξασφαλίζουν, λογικά, την παραμονή του στο grid.

Esteban Ocon (12ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 7,5: Η εξέλιξη του προστατευόμενου της Mercedes είναι σταθερά ανοδική φέτος, με τον Esteban να έχει αρκετές εκλάμψεις μεγαλείου μέχρι στιγμής. Σε Μπαχρέιν, Αυστρία και Μεγάλη Βρετανία ήταν εξαιρετικός αλλά στο Μονακό μας εντυπωσίασε ακόμη περισσότερο με την εκπληκτική 6η θέση που κατέκτησε. Έχει επικρατήσει ξεκάθαρα του Perez στα δοκιμαστικά ενώ φέρει μικρή έως καμία ευθύνη για τις τρεις εγκαταλείψεις που του έχουν στερήσει για την ώρα μια καλύτερη θέση στην βαθμολογία των οδηγών. Η ανανέωση του Bottas με την Mercedes που έγινε για 1+1 χρόνο μπορεί να σημαίνει πώς εάν ο Γάλλος συνεχίσει να εξελίσσεται έτσι, ίσως πάρει την μεγάλη του ευκαιρία από το 2020 κιόλας, δίπλα στον Lewis Hamilton.

Haas Ferrari (5η) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 7,5: Μόλις στην 3η της σεζόν η ομάδα του Gene Haas έχει παρουσιάσει ένα μονοθέσιο το οποίο στους περισσότερους αγώνες και καθαρά σε θέμα επιδόσεων, έχει υστερήσει μόνο των Mercedes, Ferrari και Red Bull. Η απειρία της ομάδας, όμως, σε κάποιους τομείς αλλά και τα πολλά λάθη που έχει διαπράξει ο  Romain Grosjean έχουν φέρει την Haas πίσω από τη Renault στη βαθμολογία των κατασκευαστών. Η διαφορά των 14 βαθμών από την 4η θέση, πάντως, γίνεται να καλυφθεί εάν το upgrade στην μονάδα ισχύος της Ferrari είναι όσο φημολογείται και με δεδομένο ότι ο Grosjean θα σταματήσει να πετάει τερματισμούς στην δεκάδα.

Σίγουρα η Haas έχει ευνοηθεί πάρα πολύ από την Ιταλική PU αλλά και από την γενικότερη τεχνική συνεργασία με την Scuderia. Αυτό, όμως, δεν θα έπρεπε να επισκιάσει την εξαιρετική δουλειά που κάνουν τα τμήματα σχεδιασμού υπό τους Rob Taylor και Ben Agathangeloy. Το μπροστά μέρος της VF18 μπορεί να μοιάζει «ύποπτα» με εκείνο της SF71. H αλλά παρατηρώντας το πίσω μέρος του Αμερικανικού μονοθεσίου, τα πλαϊνά όπως και τα πολλά ειδικά αεροδυναμικά πακέτα της Haas ανά αγώνα, δεν μπορεί κανείς παρά να αναγνωρίσει την μεγάλη προσπάθεια που έχει καταβληθεί από μία ομάδα της οποίας ο προϋπολογισμός είναι ο χαμηλότερος στο grid.

Η Haas έχει εφαρμόσει επί της ουσίας το εξαιρετικά επιτυχημένο «πραγματιστικό» μοντέλο οργάνωσης της Force India, κάνοντας συνεχή μικρά βήματα επέκτασης των τμημάτων της, χωρίς μεγαλεπήβολες επενδύσεις σε τομείς που έχουν μεγάλο ρίσκο αποτυχίας. Έτσι, οι άνθρωποι της Haas υπό την ηγεσία του εξαιρετικού Günter Steiner έχουν επικεντρωθεί στην αεροδυναμική εξέλιξη του μονοθεσίου σε συνεργασία με την Dallara, χρησιμοποιώντας την αεροδυναμική σήραγγα της Ferrari. Η μονάδα ισχύος, το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και τα περισσότερα περιφερειακά συστήματα προμηθεύονται απευθείας από την Scuderia, κάτι που μπορεί να φαίνεται ότι περιορίζει τα περιθώρια εξέλιξης στην VF18, αλλά από την άλλη διασφαλίζει ότι δεν θα προκύψουν και δυσάρεστες εκπλήξεις στη διάρκεια της σεζόν. Μια ισχυρή Αμερικανική ομάδα είναι απαραίτητη στο πρωτάθλημα και η Haas φαίνεται να έχει την σωστή προσέγγιση για την καθιέρωσή της στον εξαιρετικά ανταγωνιστικό κόσμο της Formula 1.

Romain Grosjean (14ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 4: Πολύ άσχημη σεζόν για τον Γάλλο με συνεχή αψυχολόγητα λάθη που έχουν στερήσει πολύτιμους βαθμούς από την ομάδα του, καταποντίζοντας τον ίδιον στην ουρά της κατάταξης. Τραγικές εμφανίσεις σε Αζερμπαϊτζάν, Ισπανία, Γαλλία και Μεγάλη Βρετανία με τις επιδόσεις σε Αυστρία και Γερμανία να περισώζουν κάπως το γόητρο του Romain. Στην Καταλούνια μάλιστα το λάθος που έκανε στην εκκίνηση ενδεχομένως να είχε πολύ χειρότερες συνέπειες για τον ίδιο αλλά και για τους υπόλοιπους οδηγούς που είχαν την ατυχία να βρεθούν στο πέρασμά του. Πρέπει να ανεβάσει κατακόρυφα την απόδοσή του μετά την καλοκαιρινή διακοπή και κυρίως να σταματήσει τα λάθη, καθώς η υπομονή των ανθρώπων της Haas αρχίζει και εξαντλείται.

Kevin Magnussen (8ος) – Εκτιμώμενη αξιολόγηση 7,5: Η συμβολή του Kevin στην πορεία της Haas μέχρι στιγμής είναι καταλυτική. Όποτε το μονοθέσιο είναι ανταγωνιστικό, εκείνος ανταποκρίνεται αν και ορισμένες φορές παραμένει υπέρ το δέον επιθετικός στις ένας προς έναν μονομαχίες. Δείχνει, ωστόσο, σαφέστατα σημάδια βελτίωσης σε σχέση με πέρσι και έχει αναδειχθεί σε φυσικό ηγέτη της ομάδας σημειώνοντας τα δύο τρίτα της βαθμολογικής της συγκομιδής, ενώ έχει επικρατήσει εμφατικά του Grosjean κατά τα δοκιμαστικά στις 9 από τις 12 φορές. Θα παλέψει μέχρι τέλους, λογικά, με τον Hulkenberg για την 7η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών.

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button