ΑΓΩΝΕΣ

GP Βελγίου – Προεπισκόπηση: Η μάχη των Αρδεννών…

Με το πέρας του καλοκαιρινού διαλλείματος το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 φιλοξενείται σε ένα από τα θρυλικά σιρκουί του προγράμματός του, αυτό του Σπα-Φρανκορσάμπ…

Θέατρο πολλών αξέχαστων στιγμών, η πίστα στο δάσος των Αρδεννών συνιστά ίσως τη μεγαλύτερη πρόκληση για μονοθέσια και οδηγούς όχι μόνο λόγω της χάραξής της αλλά και του απρόβλεπτου καιρού που μπορεί ανά πάσα στιγμή να ανατρέψει τα όποια δεδομένα. Ο Lewis Hamilton θέλει να επεκτείνει το σημαντικό βαθμολογικό προβάδισμα που έχει αποκτήσει στους πρώτους δώδεκα αγώνες της σεζόν, ενώ ο Sebastian Vettel και η Ferrari ελπίζουν πώς ο αγώνας θα είναι η αρχή της αντεπίθεσής τους για τα πρωταθλήματα του 2018. Επιπλέον, πολλές νέες εξελίξεις εντός της τελευταίας εβδομάδας έχουν αλλάξει ουσιαστικά το προφίλ του grid.

Χαρακτηριστικά σιρκουί

Η σημερινή πίστα είναι κατά το μεγαλύτερο μέρος της τμήμα της αρχικής διαδρομής των 15 χιλιομέτρων η οποία χρησιμοποιήθηκε από το 1921 ως και το 1978 οπότε και κρίθηκε εξαιρετικά επικίνδυνη. Το βορεινό κομμάτι του αρχικού σιρκουί διατηρήθηκε ενώ προστέθηκε ένα εσωτερικό τμήμα από την Les Combes ως τη Stavelot για να προκύψει ύστερα από αρκετές μικρές αλλαγές η μορφή που γνωρίζουμε σήμερα. Παρά ταύτα η σύγχρονη έκδοση του Σπα δεν υστερεί καθόλου έναντι της αρχικής τόσο σε ομορφιά όσο και σε δυσκολία. Μπορεί το θρυλικό Masta kink να απουσιάζει αλλά η διαδρομή των 7,004  χιλιομέτρων εξακολουθεί να φιλοξενεί μερικές από τις πιο διάσημες στροφές στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Το κλειστό hairpin La Source, το θεαματικό και εξαιρετικά επικίνδυνο σύμπλεγμα Eau Rouge-Radillion, η διπλή τεχνική αριστερή Pouhon όπως και η επίσης αριστερή Blanchimont συγκαταλέγονται διαχρονικά ανάμεσα στα αγαπημένα σημεία οδηγών και θεατών. Οι ζώνες DRS είναι δύο, με την πρώτη να βρίσκεται στην κεντρική ευθεία και τη δεύτερη στην ευθεία Kemmel που είναι και η μεγαλύτερη της πίστας. Εξαιρετικό σημείο για προσπέρασμα είναι και η ευθεία πριν το σικέιν Bus stop ενώ το Grand Prix ολοκληρώνεται ύστερα από 44 γύρους. Η βροχή κάνει πολύ συχνά την εμφάνισή της διαχρονικά, κάποιες φορές σε σημεία μόνο της διαδρομής, άλλες φορές καταρρακτωδώς με αποτέλεσμα οι αγώνες στο σιρκουί των Αρδεννών να έχουν συνήθως απρόβλεπτη εξέλιξη.

Ελαστικά

Το Σπα είναι μία από τις λίγες πίστες στο πρωτάθλημα όπου η Pirelli επαναλαμβάνει και φέτος τις επιλογές του 2017. Και λέμε επαναλαμβάνει επειδή μπορεί φέτος οι γόμες που επέλεξε να είναι ένα σκαλί πιο σκληρές-Supersoft, Soft, Medium- αλλά καθώς όλες οι φετινές γόμες είναι ένα κλικ πιο μαλακές σε σχέση με πέρσι, καταλήγουμε ουσιαστικά σε παραπλήσιους τύπους ελαστικών. Λόγω των πολλών g που αναπτύσσονται στις γρήγορες στροφές του σιρκουί η πλευρική καταπόνηση των ελαστικών είναι σημαντική, ενώ αντιθέτως η άσφαλτος είναι σχετικά λεία.

Η Mclaren και Mercedes έχουν φέρει τα περισσότερα Medium σετ ανά οδηγό με 4 και 3 αντίστοιχα, ενώ οι περισσότερες άλλες ομάδες έχουν επιλέξει περισσότερα σετ της Supersoft γόμας. Ο αγώνας μπορεί και να βγει με ένα pit stop αν και πέρσι οι περισσότεροι είχαν κάνει δύο λόγω του Safety Car στα τελευταία στάδια του Grand Prix. Εξαιρετικά πιθανή είναι και η κατάταξη των κορυφαίων στο Q2 με την Soft γόμα, ιδιαίτερα αν η χρονική διαφορά ανάμεσα σε SS και S ξεπεράσει το δευτερόλεπτο στις δοκιμές της Παρασκευής.

Business as usual…

Δύο ήταν οι σημαντικές εξελίξεις στο οικονομικό πεδίο της Formula 1 κατά την εβδομάδα πριν το Βελγικό Grand Prix. Η πρώτη είχε να κάνει και πάλι με την Force India καθώς παρουσιάστηκαν επιπλοκές στην απόκτησή της από τον Lawrence Stroll. Συγκεκριμένα οι εκκαθαριστές δεν είχαν λάβει την έγκριση από 13 Ινδικές τράπεζες οι οποίες είχαν πιστώσει την ομάδα μέσω των Mallya και Roy, λόγω των περιπλοκών που είχαν οι προηγούμενοι ιδιοκτήτες με τη δικαιοσύνη της πατρίδας τους. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα ο Stroll να εξαγοράσει ουσιαστικά τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρίας και όχι μια εν λειτουργία επιχείρηση. Πρακτικά, η μικρή αυτή λεπτομέρεια σημαίνει ότι η Sahara Force India είχε το δικαίωμα συμμετοχής στους αγώνες αλλά δεν διέθετε πλέον περιουσιακά στοιχεία ενώ το κονσόρτσιουμ του Lawrence Stroll διέθετε τα περιουσιακά στοιχεία αλλά όχι το δικαίωμα συμμετοχής.

Επιπλέον, ο Ρώσος επιχειρηματίας Dimitry Mazepin, πατέρας του οδηγού εξέλιξης της ομάδας Nikita, δημοσιοποίησε την προσφορά που είχε κάνει η εταιρία του Uralkali για την εξαγορά της FI τόσο πριν όσο και κατά την αναγκαστική διαχείριση, με την οποίαν όμως- σύμφωνα πάντα με εκείνον- δεν ασχολήθηκε κανείς. Έτσι ο Ρώσος εκατομμυριούχος ζητούσε την ανάκληση της κατακύρωσης των περιουσιακών στοιχείων της ομάδας στον Stroll.

Τα παραπάνω είχαν σαν αποτέλεσμα η ομάδα να τα «μαζέψει» προσωρινά από το paddock την Τετάρτη με την συμμετοχή της στο Grand Prix του Βελγίου να βρίσκεται στον αέρα. Τελικά η FIA και η Liberty επενέβησαν και η ομάδα θα συμμετάσχει κανονικά στο Σπα, υπό τη νέα ονομασία Racing point Force India- καινούργια συμμετοχή- ενώ η προηγούμενη οντότητα Sahara Force India αποβάλλεται από το πρωτάθλημα και κατά συνέπεια χάνει όλους τους βαθμούς αλλά και τα χρήματα από τα δικαιώματα που πληρώνει η FOM στις ομάδες. Η Racing point θα μπορούσε και πάλι να λάβει το ποσό εάν συμφωνούσαν όλες οι υπόλοιπες ομάδες στο grid, αλλά ως γνωστόν οι Renault, McLaren και Williams έχουν ήδη ταχθεί εναντίον. Αυτό σημαίνει ότι τα περίπου 70 εκατομμύρια δολάρια που θα λάμβανε η FI θα διαμοιραστούν στις υπόλοιπες εννέα ομάδες του πρωταθλήματος. Τα έξοδα για τους Stroll αυξάνονται…

Το δεύτερο είχε να κάνει με την πιλοτική εφαρμογή του budget cap ήδη από το 2019, σύμφωνα με δηλώσεις του Ross Brawn. Ο Βρετανός ξεκαθάρισε ότι κατά τα δύο επόμενα χρόνια θα αρχίσουν να επιβάλλονται δοκιμαστικά οι πρώτοι περιορισμοί στα έξοδα των ομάδων ώστε από το 2021 να συμπεριλαμβάνεται στους κανονισμούς το τελικό μέγιστο επιτρεπόμενο ποσό των 150 εκατομμυρίων δολαρίων. Ο Brawn δεν έδωσε λεπτομέρειες για τον τρόπο με τον οποίον θα ελέγχεται από του χρόνου η συμμόρφωση των ομάδων με το όριο που θα θέσει η Liberty. Η αλλαγή ωστόσο είναι κρίσιμη, οπότε καλό θα ήταν να δούμε ποια είναι τα ποσά που ξοδεύουν αυτήν τη στιγμή οι τρεις κορυφαίες ομάδες του πρωταθλήματος.

Έτσι, λοιπόν, η εκτίμηση για τον φετινό προϋπολογισμό της πρωταθλήτριας των τελευταίων ετών Mercedes AMGPetronas Motorsport ανέρχεται σε ένα ποσό μεταξύ των 430 και 480 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ το σύνολο του προσωπικού της πρέπει να ξεπερνά κατά πολύ τους 1.000 εργαζόμενους. Σύμφωνα με την ίδια την ομάδα, πάνω από 700 άτομα εργάζονται επί εικοσιτετραώρου βάσεως σε πέντε βάρδιες  στις εγκαταστάσεις του Μπράκλεϊ, ενώ περισσότεροι από 400 εργαζόμενοι βρίσκονται στις εγκαταστάσεις του Μπρίξουορθ, όπου και κατασκευάζονται οι μονάδες ισχύος. Αν συνυπολογίσουμε την ομάδα που ταξιδεύει στα Grand Prix, το διοικητικό προσωπικό και άλλους εργαζόμενους σε βοηθητικές θέσεις πρέπει να πλησιάζουμε στους 1.500 εργαζόμενους περίπου. Στον προϋπολογισμό της ομάδας συνυπολογίζεται και το κόστος των μονάδων ισχύος που κατασκευάζονται για τις πελατειακές ομάδες της Mercedes, ενώ η Daimler φαίνεται να ενισχύει οικονομικά την ομάδα με ένα ποσό της τάξεως των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Τα υπόλοιπα καλύπτονται από τους χορηγούς, τις πληρωμές από την FOM και διάφορα άλλα εμπορικά δικαιώματα.

Για την Scuderia Ferrari οι πληροφορίες είναι λίγο πιο συγκεχυμένες καθώς τα οικονομικά στοιχεία της ομάδας ενσωματώνονται στους ισολογισμούς της μητρικής εταιρίας Ferrari N.V. η οποία σχηματίστηκε το 2015 και εδρεύει στο Άμστερνταμ. Μία ιδέα για το ύψος του προϋπολογισμού της αγωνιστικής ομάδας μπορούμε να πάρουμε από τους πίνακες που αναφέρονται στα έξοδα του τομέα Έρευνας και Ανάπτυξης (R&D). Σύμφωνα με την ίδια την Ferrari το μεγαλύτερο μέρος των περίπου 550 εκατομμυρίων ευρώ που δηλώνονται εκεί κατευθύνθηκαν προς την Scuderia, οπότε θα μπορούσαμε να μιλήσουμε με ασφάλεια για ένα ποσό της τάξεως αρχικά των 350 με 400 εκατομμυρίων ευρώ στο οποίο εάν προστεθούν οι αμοιβές των οδηγών και των υψηλόβαθμων στελεχών προκύπτει ένα τελικό σύνολο που μάλλον ξεπερνάει εκείνο της Mercedes. Το μεγαλύτερο μέρος αυτού του ποσού καλύπτεται από τους χορηγούς και τις ευνοϊκές πληρωμές της FOM, με την ίδια την εταιρία να ξοδεύει περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ για την F1 από το δικό της ταμείο, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του εκλιπόντος προέδρου της, Sergio Marchionne.

Ακόμη πιο δύσκολος είναι ο υπολογισμός του ακριβούς αριθμού των εργαζομένων που απασχολούνται στο πρόγραμμα της F1. Το σύνολο των υπαλλήλων της Ferrari ξεπερνάει τους 3.300 αλλά μετά τις δομικές αλλαγές στις οποίες είχε προχωρήσει ο Marchionne από το τέλος του 2014, η λειτουργία της Gestione Sportiva διαφοροποιήθηκε σημαντικά με πολλές αρμοδιότητες να μετατίθενται σε ανερχόμενους μηχανικούς ή σχεδιαστές οι οποίοι δεν απασχολούνται αποκλειστικά στον τομέα της Formula 1. Σίγουρα, πάντως ο αριθμός των ανθρώπων που ασχολούνται με το πρόγραμμα της Ferrari στην F1 είναι τουλάχιστον αντίστοιχος με εκείνον της μεγάλης της αντιπάλου.

Σημαντικές αλλαγές επίκεινται στα οικονομικά δεδομένα της Aston Martin Red Bull Racing, μετά την πρόσφατη συμφωνία της με την Honda η οποία θα παραμείνει σε ισχύ τουλάχιστον μέχρι και το 2020. Από τους ισολογισμούς της εταιρίας Red Bull Technology Ltd στην οποίαν ανήκει η αγωνιστική ομάδα μπορούμε να εκτιμήσουμε ότι ο συνολικός προϋπολογισμός για το πρόγραμμα της F1 κυμαίνεται κάπου ανάμεσα στα 350 και 400 εκατομμύρια ευρώ με την μητρική Red Bull GmbH να συνεισφέρει κάθε χρόνο το 25% περίπου αυτού του ποσού. Οι οικονομικές λεπτομέρειες της συμφωνίας ανάμεσα σε Red Bull και Honda δεν έχουν αποκαλυφθεί αλλά εάν υποτεθεί ότι εκείνη μοιάζει με την προηγούμενη συμφωνία που είχαν οι Ιάπωνες με την McLaren, μπορούμε να υποθέσουμε με ασφάλεια ότι εκτός των 25 εκατομμυρίων ευρώ που θα εξοικονομήσει η ομάδα από τις μονάδες ισχύος θα ήταν βάσιμο να περιμένει και περεταίρω οικονομική ενίσχυση της τάξεως των 100 εκατομμυρίων ευρώ τουλάχιστον.

Το μεγάλο ερώτημα αφορά στο πώς θα αξιοποιήσει η Red Bull τα επιπλέον χρήματα που θα έχει στη διάθεσή της από το 2019. Κυκλοφορούσαν αρκετές φήμες που ήθελαν την μητρική εταιρία να μειώνει σταδιακά το ποσό της άμεσης ετήσιας χρηματοδότησης στο πρόγραμμα της F1. Σε μια τέτοια περίπτωση, θα πρέπει να περιμένουμε μια μικρή αύξηση στον συνολικό προϋπολογισμό της ομάδας, ο οποίος θα εξακολουθήσει να είναι χαμηλότερος των δύο μεγάλων εργοστασιακών ομάδων. Στην περίπτωση, όμως, που η Red Bull αποφασίσει να επεκτείνει τις δραστηριότητές της και χρησιμοποιήσει το επιπλέον ρευστό αθροιστικά στον υπάρχοντα προϋπολογισμό, εκείνος θα φτάσει στα επίπεδα των Mercedes-Ferrari, ενώ θα πρέπει να περιμένουμε και σημαντική αύξηση στον αριθμό των 900 περίπου εργαζομένων της αγωνιστικής ομάδας.

Κλείνοντας αυτήν την σύντομη αναφορά στα οικονομικά δεδομένα των τριών μεγάλων ομάδων, να ξεκαθαρίσουμε ότι σε καμία περίπτωση ο μεγάλος προϋπολογισμός ή οι άνω των χιλίων εργαζόμενοι εγγυώνται στις ομάδες την διάκριση. Πρέπει απαραίτητα να συνδυάζονται με αποτελεσματική οργάνωση, έγκαιρες αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα, αλλά και την κατάλληλη δόση τύχης. Και πάλι όμως, πάντα θα υπάρχουν εκείνοι που θα τα καταφέρνουν, έστω και για λίγο, καλύτερα από τους υπόλοιπους. Το θετικό στοιχείο στην σημερινή κυριαρχούμενη από τους κατασκευαστές Formula 1 είναι ότι για πρώτη φορά μετά από καιρό υπάρχουν τέσσερεις ισχυρές ομάδες- συμπεριλαμβάνουμε και τη Renault- οι οποίες δείχνουν ικανές να αναμετρηθούν επί ίσοις όροις για την κορυφή του σπορ.

Σε ότι αφορά, δε, το budget cap θα αρκεστούμε στο εξής: Από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας έχουν επιβληθεί αναρίθμητοι περιορισμοί στις ομάδες με στόχο την μείωση του κόστους και την αύξηση της ανταγωνιστικότητας στο πρωτάθλημα. Σε πείσμα όλων αυτών των απαγορεύσεων, όμως, οι προϋπολογισμοί των κορυφαίων ομάδων έχουν καταφέρει να παραμείνουν «ιλιγγιώδεις». Για καλό ή για κακό, όσοι διαθέτουν τους πόρους θα σκαρφίζονται πάντα και τα κατάλληλα τεχνάσματα ώστε να τους εκμεταλλεύονται…

Τεχνική σύνοψη

Mercedes: Η Αγγλογερμανική ομάδα έχει έτοιμη την τρίτη και τελευταία έκδοση της φετινής της PU η οποία και θα χρησιμοποιηθεί σίγουρα στην W09 του Hamilton κατά τους δύο επόμενους αγώνες στα υπερταχέα σιρκουί του Σπα και της Μόντσα. Για τον Bottas δεν είναι σίγουρη ακόμη η χρησιμοποίησή της καθώς αυτό θα σημαίνει και ποινή θέσεων στην εκκίνηση λόγω υπέρβασης του μέγιστου επιτρεπτού αριθμού στοιχείων. Η Mercedes φέρνει και άλλες αναβαθμίσεις στο Σπα, με τις νέες εμπρός πτέρυγες να κλέβουν την παράσταση. Αυτές διαθέτουν νέα πτερύγια διεύθυνσης της ροής τα οποία μάλιστα είναι τοποθετημένα ακόμη και στο ύψος των κυρίως πτερυγίων.

Ferrari: Η Scuderia έχει φέρει και εκείνη την τελευταία αναβάθμιση της μονάδας ισχύος της η οποία θα χρησιμοποιηθεί σίγουρα στην SF71H του Vettel ενώ για τον Raikkonen δεν είναι 100% σίγουρη λόγω και πάλι των αναπόφευκτων ποινών. Μεγάλο αεροδυναμικό upgrade φέρνει και η Ferrari στο Σπα, με καινούργιες εμπρός πτέρυγες, λεπτότερο ρύγχος, αναδιαμορφωμένες εισαγωγές στο S-duct, νέα επεξεργασία του πατώματος και της περιοχής των αεροφρακτών αλλά και αναθεωρημένο διαχύτη.

Red Bull: Η Αυστριακή ομάδα είναι η τελευταία από τις μεγάλες που προσχωρεί στην επεξεργασία των καθρεπτών στα πρότυπα της Ferrari. Η λύση που παρουσιάζει είναι ένας συνδυασμός εκείνων των δύο άλλων κορυφαίων ομάδων. Και οι δύο RB14 θα έχουν νέες εμπρός πτέρυγες, αεροεισαγωγές κινητήρα και αλλαγές στο πάτωμα στην περιοχή των πίσω τροχών. Στις συνεντεύξεις της Πέμπτης, ο Max Verstappen αμφισβήτησε την ορθότητα της απόφασης Ricciardo να μετακινηθεί στην Renault από το 2019, ενώ ο Alonso διατείνεται ότι η Αυστριακή ομάδα τον είχε προσεγγίσει τον Αύγουστο αλλά εκείνος αρνήθηκε.

Renault: Ο Hulkenberg δήλωσε ότι η πρόσληψη Ricciardo σηματοδοτεί την υποχρέωση της ομάδας να ανέβει επίπεδο ήδη από την επόμενη σεζόν. Οι Γάλλοι έχουν δηλώσει ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θέλουν το προσωπικό στο Ένστοουν να φτάσει τους 700 εργαζόμενους κάτι που θα τους φέρει πιο κοντά στις τρεις μεγάλες ομάδες. Επιπλέον, ο Cyril Abiteboul ξεκαθάρισε ότι προτιμούν να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους σε δεδομένο budget παρά να προχωρήσουν σε αστρονομικές αυξήσεις του προϋπολογισμού τους, προετοιμαζόμενοι και για τα νέα οικονομικά δεδομένα που θα ισχύσουν από το 2019.   

Η ομάδα της Haas φέρνει κι εκείνη αεροδυναμικές αλλαγές στο εμπρός μέρος του μονοθεσίου ενώ οι οδηγοί της χρησιμοποιούν ήδη από την Ουγγαρία την τελευταία έκδοση της PU Ferrari. Επιπλέον, ακούγεται έντονα και το όνομα του Leclerc για την θέση του Grosjean το 2019. Το συμβόλαιο του Γάλλου λήγει φέτος. Η Honda δηλώνει πολύ ευχαριστημένη από τη συνεργασία της με την Toro Rosso η οποία προσάρμοσε τα μονοθέσιά της στις απαιτήσεις των Ιαπώνων με γνώμονα την μέγιστη δυνατή απόδοση της μονάδας ισχύος. Αντιθέτως, η McLaren φέρεται ότι από την αρχή της ατυχούς συνεργασίας της με τους Ιάπωνες, περιόριζε για αεροδυναμικούς λόγους το μέγεθος της PU (το γνωστό size zero) κάτι που σύμφωνα με την Honda έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην αποτυχία του συνδυασμού. Σε αυτό θα συμπληρώναμε και την απειρία της Honda σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, αλλά η αλήθεια είναι ότι οι Ιάπωνες επενδύουν συνεχώς τεράστια ποσά ώστε να φτάσουν τους πρωτοπόρους, ει δυνατόν και από το 2019.

Η Sauber θα προσπαθήσει για μια θέση στη βαθμολογούμενη δεκάδα, ενώ θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τις επιδόσεις των Racing point Force India έπειτα από τη μεγάλη περιπέτεια των τελευταίων εβδομάδων. Ο Sergio Perez αναμένει ότι θα συνεχίσει για άλλον έναν χρόνο στην ομάδα, ενώ για τον Ocon δεν έχει επιβεβαιωθεί κάτι ακόμη. Ο Γάλλος προστατευόμενος της Mercedes βρισκόταν κοντά σε συμφωνία με την Renault για έναν χρόνο (δανεισμός όπως είχε γίνει και με τον Sainz) αλλά η πρόσληψη Ricciardo περιορίζει τις επιλογές του. Δε θα είναι απίθανο να μετακινηθεί ακόμη και εν τω μέσω της σεζόν στη Williams καθώς ο Lance Stroll ανυπομονεί να αφήσει τα δύστροπα μονοθέσια του sir Frank για κάτι πιο ανταγωνιστικό.   

Ιστορικό σημείωμα

Ένας ιστορικός αγώνας όπως ο Βελγικός και μια πίστα-σύμβολο όπως αυτή του Σπα έχουν τόση ιστορία που είναι αδύνατον να χωρέσει στις λίγες αυτές γραμμές. Επιγραμματικά θα αναφέρουμε τον πρώτο νικητή Juan Manuel Fangio το 1950, την κυριαρχία Clark από το 1962 ως το 1965, τον θάνατο του Gilles Villeneuve στο Zolder το 1982, τις 5 νίκες του Senna, το αξέχαστο ντεμπούτο εν έτει 1991 κάποιου… Michael Schumacher ο οποίος θα κέρδιζε τον αγώνα 6 φορές (ρεκόρ), αλλά και το μεγάλο προσπέρασμα που πέτυχε ο Hakkinen επί του Γερμανού το 2000. Από τους οδηγούς του σημερινού grid ο Raikkonen έχει τις περισσότερες νίκες (4), ο Hamilton έχει τρεις, ο Vettel δύο, ενώ ο Ricciardo έχει μία επιτυχία.

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button