ΑΓΩΝΕΣ

GP Ιταλίας – Κατατακτήριες δοκιμές: Ο ιπτάμενος Φιλανδός!

 

Ο αειθαλής Kimi Raikkonen θα ξεκινήσει από την πρώτη θέση το Ιταλικό Grand Prix του 2018. Ο τελευταίος πρωταθλητής της Ferrari, ο οποίος οδηγεί υπέροχα από την αρχή του τριημέρου, κατάφερε την τελευταία στιγμή με έναν αριστουργηματικό γύρο να πάρει την pole position μέσα από τα χέρια του team mate του, Sebastian Vettel.

Η Ferrari είδε στην Μόντσα τα μονοθέσιά της να κυριαρχούν, «κλειδώνοντας» την πρώτη σειρά εκκίνησης στον εντός έδρας αγώνα για πρώτη φορά από το μακρινό 2000 όταν οι Schumacher-Barrichello είχαν κάνει και τότε το 1-2 στα δοκιμαστικά. Επιπλέον, η 18η pole της καριέρας του Kimi συνοδεύτηκε και από το νέο ρεκόρ ταχύτερου γύρου σε επίσημη χρονομετρημένη διαδικασία στην Formula 1, με τον «Ιπτάμενο Φιλανδό» να σημειώνει την απίστευτη μέση ωριαία ταχύτητα των 263,587 χλμ/ώρα κατά την τελευταία του προσπάθεια στο Q3. Έτσι, έσπασε άλλο ένα «στοιχειωμένο» ρεκόρ, το οποίο κρατούσαν από το 2004 ο Juan Pablo Montoya και η Williams. Ο Hamilton, οδήγησε κι εκείνος εξαιρετικά, αλλά στο τέλος περιορίστηκε στην τρίτη θέση εκκίνησης, ένα διόλου άσχημο αποτέλεσμα αν αναλογιστεί κανείς τον περίπλοκο αγώνα που ενδέχεται να έχουμε αύριο. Εξαιρετικοί ήταν επίσης και οι τρεις Γάλλοι του grid, ενώ η Williams για πρώτη φορά φέτος κατάφερε να προκριθεί σε Q3!

Για τον Kimi Raikkonen, η πρώτη του φετινή pole position δεν θα μπορούσε να έρθει σε πιο κατάλληλη στιγμή, καθώς η Ferrari- σύμφωνα με επίσημες δηλώσεις στελεχών της- δεν έχει αποφασίσει ακόμη για το αν- και αν ναι, για πόσο- θα ανανεώσει την συνεργασία της με τον Φιλανδό. Η αλήθεια είναι πώς ο Raikkonen, από όταν επέστρεψε το 2014 στην Scuderia, έχει επισκιαστεί συνολικά τόσο από τον Alonso όσο και από τον Vettel, καθώς η απόδοση του είχε μεγαλύτερα σκαμπανεβάσματα από των δύο προαναφερθέντων οδηγών. Φυσικά, όταν αναφερόμαστε στους Alonso-Vettel, θα πρέπει να έχουμε επίσης υπόψη μας ότι μιλάμε για δύο από τους καλύτερους οδηγούς στην ιστορία του σπορ. Με αυτό σαν δεδομένο μπορούμε να πούμε ότι στα πέντε αυτά χρόνια  υπήρξαν και αρκετές στιγμές, κατά τις οποίες ο Kimi θύμισε σε όλους μας τον οδηγό-φόβητρο της περιόδου 2001-2008.

Φέτος, δε, χάρη και στην εκπληκτική SF71H, ο Raikkonen έχει καταφέρει αρκετές φορές να διεκδικήσει με αξιώσεις την pole position αν και μέχρι σήμερα πάντα υπήρχε κάποιος λόγος που θα του στερούσε την πρώτη θέση εκκίνησης σε αγώνα. Στο Μπαχρέιν και στην Κίνα ο Vettel ήταν ανώτερος, ενώ στο Μπακού όλα έδειχναν ότι η Ferrari με το νούμερο 7 θα έπαιρνε την pole, μέχρι ο οδηγός της να το «χάσει» στην τελευταία του προσπάθεια. Έπειτα ήρθε το DNF στην Βαρκελώνη που του στέρησε από τον Καναδά μέχρι και την Ουγγαρία την δεύτερη αναβάθμιση της Ιταλικής PU ώστε να μην πάρει ποινή θέσεων στην εκκίνηση κάποιου αγώνα. Ακόμη κι έτσι, η διαφορά που είχε με τον Vettel στις περισσότερες περιπτώσεις δεν ήταν πάντα πλήρως δικαιολογήσιμη, ιδίως στους αγώνες όπου η Ferrari δεν είχε το πάνω χέρι. Ίσως, αν ο Kimi είχε την αναβαθμισμένη PU να έπαιρνε την pole στο Σίλβερστοουν, ενώ στην Ουγγαρία είχε καλές πιθανότητες μέχρι η Ferrari να τον στείλει στο τέλος του Q3 πίσω από το σπρέι του Grosjean. Τέλος, στο Σπα, έγινε ο γνωστός λάθος υπολογισμός που του στέρησε μια καλύτερη θέση στην εκκίνηση.

Σήμερα, όμως, μέσα στην έδρα της Ferrari όλα δούλεψαν ρολόι για τον Φιλανδό. Η SF71H ήταν τέλεια ισορροπημένη, ο ίδιος οδηγούσε αλάνθαστα από το FP1, ενώ στο Q1 ήταν τέτοια η αυτοπεποίθησή του ώστε στον πρώτο γύρο προσπαθειών, ήταν ο μόνος οδηγός που σημείωσε χρόνο κάτω από τα 81 δευτερόλεπτα. Καθώς, η διαδικασία εξελισσόταν, έμοιαζε να χάνει έδαφος έναντι των Vettel-Hamilton, αλλά ο Kimi φυλούσε το καλύτερο για το τέλος. Καθώς σήμερα έβγαινε πίσω από τον team mate του- η σειρά εναλλάσσεται σε κάθε αγώνα- γνώριζε ότι θα είχε το πλεονέκτημα από τις μειωμένες αεροδυναμικές αντιστάσεις στις μεγάλες ευθείες του Ιταλικού σιρκουί. Τα περάσματα του από τα δύο πρώτα σικέιν ήταν πολύ καθαρά, ενώ και στις δύο Lesmo βρέθηκε στα όρια των κερμπ, με την Ferrari του, όμως, σε ράγες χωρίς ίχνος «ψαρέματος» όταν το γκάζι ακουμπούσε στο πάτωμα. Και φτάνοντας στην αρχή του τομέα Schumacher- όπως θα έπρεπε να ονομάζεται το τρίτο sector της Μόντσα- ο Kimi πέρασε σαν άνεμος από την Ascari, ενώ στην Parabolica δεν χρειάστηκε να βγει στο τεχνητό γρασίδι όσο οι υπόλοιποι για να σημειώσει το ταχύτερο πέρασμα. Η pole ήταν δική του…

Έτσι ο γηραιότερος οδηγός του grid θα έχει την καλύτερη θέα κατά την αυριανή εκκίνηση αναγκάζοντας τους δύο διεκδικητές του φετινού πρωταθλήματος οδηγών να βλέπουν τον διαχύτη της Ferrari του πριν το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Ο Vettel, ήταν εμφανώς δυσαρεστημένος μετά τη λήξη της διαδικασίας θεωρώντας προφανώς- αν και δεν το είπε ξεκάθαρα- ότι η pole χάθηκε λόγω του ότι ο Raikkonen βρισκόταν στην αεροδυναμική «σκιά» του κατά τις τελευταίες προσπάθειες. Αυτό σίγουρα πιστεύουμε ότι έπαιξε ρόλο, αλλά ρόλο έπαιξαν επίσης και τα όχι ιδανικά περάσματα του Γερμανού από το σικέιν της Roggia και από τις Lesmo, σημεία στα οποία ο Seb ήταν ταχύτερος όλων κατά τη διάρκεια του τριημέρου μέχρι και το Q3. Μπορεί ο Seb να κατάφερε να συνδυάσει τους τρεις καλύτερους τομείς του στην τελευταία του προσπάθεια, ενώ και η είσοδος του στην Parabolica όντως έκοβε την ανάσα. Όταν, όμως, στον- θεωρητικά ισχυρότερο για εκείνον- δεύτερο τομέα κατέληξε να είναι  μόλις τρίτος ταχύτερος κάπου φέρει και ο ίδιος μια μικρή ευθύνη για το ότι η pole χάθηκε σήμερα. Φυσικά, το αποτέλεσμα δεν είναι κακό για τον Vettel ο οποίος με μια καλή εκκίνηση θα πάρει και την προτεραιότητα στην στρατηγική από την ομάδα.

Ευτυχώς για τον Γερμανό, ο Hamilton δεν κατόρθωσε να κάνει το ιδανικό πέρασμα στην τελευταία του προσπάθεια. Αθροιζόμενοι οι τρεις καλύτεροι τομείς του Βρετανού μας δίνουν 1:19.209, χρόνο δηλαδή που θα του έδινε σήμερα την δεύτερη θέση εκκίνησης μπροστά από τον Vettel. Ο Lewis ήταν για άλλη μία φορά επιβλητικός στο πρώτο σικέιν της πίστας, ενώ και στις Lesmo τα περάσματά του ήταν άψογα. Στο τέλος, όμως, και παρά το ότι ο Bottas του «άνοιγε δρόμο» στον αέρα δεν κατάφερε να χωρίσει τις δύο Ferrari, κάτι που θα μπορούσε να αλλάξει άρδην τα δεδομένα για τον αυριανό αγώνα. Φυσικά, αυτό δεν μειώνει την ποιότητα της προσπάθειάς του καθώς ο Lewis ήταν πάνω από τρία δέκατα ταχύτερος από τον «άχρωμο» σήμερα team mate του. Η Mercedes, πάντως, δεν φαίνεται να υστερεί τόσο έναντι των Ferrari και με ρυθμίσεις αγώνα θα είναι εξόχως ανταγωνιστική αύριο. Ο Hamilton θα μπορούσε να κλέψει τη νίκη από τις SF71H εάν η Scuderia δεν χειριστεί έξυπνα την κατάσταση.

Μόνο δύο οδηγοί- εκτός από εκείνους της Ferrari- κατάφεραν να συνδυάσουν τους καλύτερους τομείς τους σε ένα πέρασμα και αυτοί ήταν οι Grosjean και Gasly. Ο Romain, φαίνεται ότι άφησε πίσω του το πολύ άσχημο πρώτο μισό της σεζόν και έχει βαλθεί να αποδείξει σε όλους την πραγματική του αξία φέρνοντας την VF18 στην έκτη θέση σήμερα, μπροστά από την Renault του Sainz. Ένα αποτέλεσμα κρίσιμο καθώς η μάχη για την τέταρτη θέση στο κατασκευαστών θα συνεχιστεί, μάλλον, μέχρι και το Άμπου Ντάμπι. Ο Magnussen από την άλλη έμεινε εκτός Q3 λόγω του ότι ο Alonso αποφάσισε να τον προσπεράσει στο πρώτο σικέιν της πίστας αντί να αφήσει μεγαλύτερο διάστημα ανάμεσά τους πριν τις τελευταίες προσπάθειες του Q2. Φαίνεται, ότι ο Ισπανός στους τελευταίους αγώνες του έχει αποφασίσει να «τρολάρει» ανελέητα όσους τον έχουν εκνευρίσει μέχρι τώρα στην καριέρα του. Να δούμε τι επιφυλάσσει ο Nando άραγε και για τους Honda, Mercedes, Ferrari, Hamilton, Vettel, FOM κ.α. «Μετά το τέλος της διαδικασίας ήρθε μπροστά μου και γελούσε προκλητικά. Ανυπομονώ να τον δω αύριο να εγκαταλείπει» ήταν το σχόλιο του Magnussen (άλλο καλόπαιδο κι αυτός) για το περιστατικό.

Όσο για τον Gasly, η σημερινή του εμφάνιση είναι άλλη μία απόδειξη για την ορθότητα της απόφασης των Horner-Marko να τον εντάξουν στην Red Bull από το 2019. Άψογος σε όλη της διάρκεια του τριημέρου, έφερε την Toro Rosso στην 9η θέση, πολύ πιο ψηλά από εκεί που της αξίζει. Ο Pierre με τις μέχρι τώρα εμφανίσεις του προβάλει ως ο πρώτος Γάλλος μετά τον Prost που έχει τα φόντα να πρωταγωνιστήσει στην Formula 1. Αντίστοιχη ποιότητα επιδεικνύει και ο Ocon, ο οποίος με άλλη μια δυνατή εμφάνιση κατετάγη 8ος την στιγμή που ο Perez έμενε εκτός Q2 λόγω του ότι στην Racing point είχαν υπολογίσει λάθος τον χρόνο ασφαλείας!

Η Μόντσα πρέπει να είναι η αγαπημένη πίστα του Lance Stroll. Δεν εξηγούνται αλλιώς οι εκπληκτικές του επιδόσεις εκεί τόσο πέρσι όσο και φέτος. Έχουμε γράψει πολλά για τον Καναδό- και εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι τα περισσότερα από αυτά είναι δικαιολογημένα- αλλά σήμερα ο Lance τα κατάφερε περίφημα, φέρνοντας για πρώτη φορά φέτος την Williams σε Q3 στην δέκατη θέση. Ο 12ος σήμερα Sirotkin ήταν και αυτός πολύ ανταγωνιστικός κάτι που δείχνει ότι μάλλον υπάρχουν σημάδια βελτίωσης για την ομάδα από το Γκρόουβ. Βέβαια, η Williams ήταν σχετικά ανταγωνιστική και στο Μπακού, σιρκουί που έχει κοινά στοιχεία με την Μόντσα, οπότε θα περιμένουμε να δούμε πώς θα πάνε τα μονοθέσια του sir Frank και σε άλλους τύπους σιρκουί πριν αρχίσουμε να μιλάμε για πραγματική ανάκαμψη.

Αντιθέτως, η Sauber φαίνεται ότι μετά την βλάβη στο DRS του Ericsson κατά το FP2, έχασε την ορμή της, επιλέγοντας πιθανώς και πιο συντηρητικές λύσεις στο set-up της C37. Το αποτέλεσμα ήταν και οι δύο οδηγοί της να ακολουθήσουν τους Perez, Hartley και Vandoorne εκτός Q2. Στο Q2 πέρασαν οι Ricciardo- Hulkenberg- δύο οδηγοί που αύριο ξεκινούν από το τέλος του grid- αλλά δεν σημείωσαν χρόνο, ώστε να φυλάξουν ελαστικά για τον αγώνα. Λογικά, θα δούμε πολλά προσπεράσματα και από τους δύο, το εντελώς αντίθετο δηλαδή από τον αγώνα που προβλέπεται να έχει ο Verstappen. Ο Ολλανδός, ήταν εύκολα 5ος σήμερα αλλά αρκετά μακριά από τους τέσσερεις πρώτους. Το πιθανότερο είναι να έχει ένα μοναχικό Grand Prix αύριο περιμένοντας να επωφεληθεί από κάποια αστοχία των δύο μεγάλων ομάδων.

Στον αυριανό αγώνα, όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοιχτά. Η εκκίνηση στην Μόντσα είναι πάντα δύσκολη και οι επαφές στο πρώτο σικέιν συνήθεις. Αυτό θα φέρει σε δύσκολη θέση πιθανώς τους Vettel-Hamilton οι οποίοι έχουν ένα πρωτάθλημα να σκεφτούν και ίσως επιλέξουν να μη ρισκάρουν από νωρίς. Ο Vettel, έχει συνολικά καλύτερο ρυθμό αγώνα από τον Raikkonen και σε περίπτωση που κερδίσει την εκκίνηση- ιδιαίτερα εάν ο Kimi κρατηθεί μπροστά από τον Hamilton- θα αποκτήσει τεράστιο προβάδισμα για την νίκη. Σε περίπτωση που ο Kimi στρίψει πρώτος, θα έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε το πώς θα διαχειριστεί την κατάσταση η Ferrari. Οι άνθρωποι της Scuderia ήταν εμφανώς ενθουσιασμένοι με την επίδοση του Kimi σήμερα και δηλώνουν ότι θα τον αφήσουν να διεκδικήσει τη νίκη. Έχουν, όμως, αυτήν την πολυτέλεια με τον Hamilton να προβάλλει απειλητικός από την τρίτη θέση του grid;

Τα σκορ των δοκιμαστικών
Hamilton-Bottas 9-5
Ricciardo-Verstappen 3-11
Vettel-Raikkonen 11-3
Perez-Ocon 3-11
Stroll-Sirotkin 6-8
Hulkenberg-Sainz 8-6
Hartley-Gasly 3-11
Grosjean-Magnussen 5-9
Vandoorne-Alonso 0-14
Ericsson-Leclerc 3-11

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button