NEA

Το BMW Group κατασκευάζει νέο Κέντρο Προσομοίωσης Οδήγησης στο Μόναχο.

Η εγκατάσταση θα παρέχει μοναδικές δυνατότητες στην εξέλιξη συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και θα ολοκληρωθεί το 2020 ως επένδυση ύψους περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ.

Το νέο Κέντρο Προσομοίωσης Οδήγησης του BMW Group παίρνει σάρκα και οστά στην περιοχή Milbertshofen του Μονάχου. Στα μέσα Αυγούστου, η εταιρία ξεκίνησε την κατασκευή της παγκοσμίως πιο προηγμένης εγκατάστασης για την προσομοίωση πραγματικών συνθηκών οδήγησης στο Κέντρο Έρευνας & Καινοτομίας FIZ, στο βόρειο τμήμα της πόλης. Το νέο κτίριο παρέχει μοναδικές δυνατότητες για εικονικές δοκιμές προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης.

Αξιοσημείωτο στοιχείο του εξοπλισμού είναι ένας προσομοιωτής υψηλής πιστότητας, στον οποίο διαμήκεις, εγκάρσιες και περιστροφικές κινήσεις ενός οχήματος μπορούν να αναπαράγονται ταυτόχρονα και επομένως πολύ ρεαλιστικά. Η ανέγερση του νέου Κέντρου Προσομοίωσης Οδήγησης εντάσσεται στο βασικό σχέδιο του FIZ Future, που προβλέπει σταδιακή επέκταση των κεντρικών εγκαταστάσεων εξέλιξης του BMW Group κατά περίπου 50% μέχρι το 2050. Ο θεμέλιος λίθος για την πρώτη φάση τέθηκε το φθινόπωρο του 2017 και τώρα η έναρξη εργασιών για το νέο Κέντρο Προσομοίωσης Οδήγησης σηματοδοτεί ένα ακόμα στάδιο του project.

Αυτό κατασκευάζεται σε μία κεντρική περιοχή, μεταξύ του Projekthaus και του Κέντρου Αεροδυναμικών Δοκιμών. Καλύπτοντας μία συνολική επιφάνεια εμβαδού 11,400 m2, η εγκατάσταση θα περιλαμβάνει 14 προσομοιωτές και εργαστήρια ευχρηστίας όπου θα απασχολούνται 157 άτομα.

Οι προηγμένοι προσομοιωτές οδήγησης έχουν εξελιχθεί σε αναγκαίο εργαλείο , κυρίως για την εξέλιξη και δοκιμή των συστημάτων υποστήριξης οδήγησης και φιλοσοφιών απεικόνισης και ελέγχου. Μέσω αυτών δοκιμάζεται λεπτομερώς η λειτουργία και ευχρηστία των νέων συστημάτων σε πολύ αρχικό στάδιο εξέλιξης. Ο προσομοιωτής οδήγησης λειτουργεί σαν ένας κρίκος μεταξύ της λειτουργικής δοκιμής μεμονωμένων στοιχείων του εξοπλισμού (hardware) και του λογισμικού (software) αφενός, και των δοκιμών στο δρόμο με πλήρη συστήματα αφετέρου.

Στην καρδιά του νέου Κέντρου Προσομοίωσης Οδήγησης βρίσκονται δύο καινοτόμοι προσομοιωτές οδήγησης ειδικά σχεδιασμένοι για τις απαιτήσεις δοκιμών περίπλοκων συστημάτων αυτοματοποιημένης οδήγησης. Ο νέος, πολύ δυναμικός προσομοιωτής μπορεί να παράγει διαμήκεις και εγκάρσιες επιταχύνσεις έως 1.0 g. Αυτός χρησιμοποιείται για τη δοκιμή νέων συστημάτων και λειτουργιών, αναπαράγοντας εξαιρετικά δυναμικούς ελιγμούς αποφυγής εμποδίου, πλήρες φρενάρισμα και ισχυρή επιτάχυνση. Εξαιρετικά λεπτομερή αναπαραγωγή πραγματικών συνθηκών οδήγησης παρέχει η δεύτερη μονάδα, ο προσομοιωτής υψηλής πιστότητας: φρενάρισμα και επιτάχυνση σε στροφή, οδήγηση σε πλατείες και διασταυρώσεις, αλλά και ταχύτατοι ελιγμοί μπορούν να αναπαράγονται με υψηλή ακρίβεια στην περιοχή κίνησης του προσομοιωτή που καταλαμβάνει μία επιφάνεια σχεδόν 400 m2. Αυτό σημαίνει ότι, για πρώτη φορά, περίπλοκες, αστικές συνθήκες οδήγησης – που θέτουν πολλές και ποικίλες προκλήσεις για τα συστήματα αυτοματοποιημένης οδήγησης – μπορούν τώρα να αναπαράγονται υπό εργαστηριακές συνθήκες.

Τα συστήματα που δοκιμάζονται τοποθετούνται σε ένα ομοίωμα αυτοκινήτου, προσαρτημένο σε μία πλατφόρμα στο εσωτερικό του θόλου του προσομοιωτή οδήγησης. Τοποθετημένος σε ένα ηλεκτρομηχανικό σύστημα με έξι βάσεις, ο θόλος μπορεί να κινείται διαμήκως και εγκάρσια μέσω ηλεκτροκινητήρων, και παράλληλα να στρίβει. Για να προσφέρει στους οδηγούς μία ρεαλιστική οπτική εμπειρία, ο θόλος εξοπλίζεται με μία οθόνη προβολής. Ο ακριβής συγχρονισμός των προβαλλόμενων εικόνων οδήγησης με τις κινήσεις του οχήματος δημιουργεί μία πολύ ρεαλιστική ‘αντίληψη’, όπου οι οπτικές εντυπώσεις από τα όσα συμβαίνουν στο δρόμο και οι διαμήκεις και εγκάρσιες επιταχύνσεις που επενεργούν στον οδηγό συνδυάζονται για τη δημιουργία μιας σχεδόν αλάνθαστης, συνολικής δυναμικής εντύπωσης. Το σενάριο του εικονικού test drive ολοκληρώνεται από μία ανάλογη ηχητική προσομοίωση.

Με αυτό τον τρόπο, μπορούν να αναπαράγονται συνθήκες δοκιμών που μέχρι πρότινος μπορούσε κάποιος να βιώσει μόνο με πραγματικά οχήματα στο δρόμο. Όταν στόχος είναι η βελτιστοποίηση καινοτόμων συστημάτων, οι εργαστηριακές δοκιμές παρέχουν επίσης το πλεονέκτημα ότι οι επιλεγμένες οδηγικές καταστάσεις μπορούν να επαναλαμβάνονται όσο συχνά χρειάζεται. Αυτό αυξάνει σημαντικά την  εγκυρότητα των αποτελεσμάτων. Επιπλέον, ο προσομοιωτής οδήγησης κάνει εφικτή την αναπαραγωγή σεναρίων δοκιμών που συμβαίνουν σπάνια ή κάτω από ασυνήθιστες συνθήκες στην πραγματικότητα, ή που ενδέχεται να θέσουν σε κίνδυνο την ασφάλεια και κατά συνέπεια δεν αναπαράγονται για λόγους δοκιμών σε ένα πραγματικό περιβάλλον οδήγησης.  Αντίθετα, τα ευρήματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια δοκιμών σε πραγματικές συνθήκες μπορούν να ελέγχονται σε μια ρεαλιστική, εργαστηριακή προσομοίωση.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!