SMSΔΟΚΙΜΕΣ

Skoda Octavia RS 2.0 TDI 4×4 DSG [test drive]

Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του Octavia που διατίθεται στην ελληνική αγορά και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα οικογενειακά που έχουμε οδηγήσει τελευταία…

Έστω και για λίγο ξεχάστε τα μοδάτα SUV και τα crossover. Και μόνο από το χρώμα που θυμίζει κάτι από θυμωμένο Χούλκ τονίζει την διαφορετικότητα και την αρτιότητα αν θέλετε της RS ντίζελ έκδοσης του Octavia. Διότι αυτά που προσφέρει αυτά το αυτοκίνητο πολύ δύσκολα θα τα βρει ένας οικογενειάρχης με τιμή στα 36.980€ και με κατανάλωση ενός μικρομεσαίου ντίζελ.

Τι προσφέρει το Octavia RS; Καταρχήν έναν αποδοτικό και δυνατό δίλιτρο diesel που αποδίδει 184 άλογα και 340 Nm ροπής. Μπροστά στα 240 ή 245 που αποδίδει ο 2.0 TFSI μπορεί να ακούγονται λίγα, αλλά πρακτικά η ισχύς του μοντέλου της δοκιμής μας φτάνει και περισσεύει. Σχετικά με τον ήχο έχει γίνει πολύ καλή δουλειά ώστε να κρύβεται το ντίζελ κροτάλισμα και ειδικά στο Sport δεν ακούγεται καθόλου χάρη στην τεχνητή ενίσχυση μια σπορ χροιάς.

Η ροπάτη και γεμάτη λειτουργία του ικανοποιεί με το παραπάνω προσφέροντας πολύ καλές επιδόσεις και ρεπρίζ με σύμμαχο το εξάρι DSG για τάχιστες αλλαγές. Κάτι που γίνεται αντιληπτό κάθε φορά που ο οδηγός πιέζει το διακόπτη vRS δίπλα στον επιλογέα για να επιλέξει ένα από τα τέσσερα προγράμματα παραμετροποίησης (Eco, Normal, Sport, Individual). Το σύνολο του Octavia RS ολοκληρώνει η τετρακίνηση με το συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς που φροντίζει η ροπή να περνά στους πίσω τροχούς πολύ γρήγορα και ομαλά.

photos: nmarinopoulos

Η μεγαλύτερη αρετή του Octavia RS αφορά στον διττό του χαρακτήρα. Σε νορμάλ οδήγηση τόσο αυτός που βρίσκεται πίσω από το τιμόνι όσο και οι υπόλοιποι επιβαίνοντες απολαμβάνουν τα πολύ καλά επίπεδα άνεσης που προσφέρονται για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Φανταστείτε πως οι 19άρες ζάντες «φορούν» Pirelli P Zero διάστασης 225/35 και παρά ταύτα η απόσβεση είναι πραγματικά εξαιρετική, όπως και η ποιότητα κύλισης για ένα πολύ ήσυχο και άνετο ταξίδι.

Η άλλη όψη του Octavia RS είναι αυτή που την χαίρεται περισσότερο ο οδηγός. Το εξαιρετικά ισορροπημένο και ζυγισμένο σασί επιτρέπει σε αυτή την Octavia να στρίβει όπως έρχεται αλλά με μικρές κλίσεις. Τα ηλεκτρονικά (το ESP δεν βγαίνει εντελώς αλλά με το παρατεταμένο πάτημα του διακόπτη γίνεται πολύ πιο διακριτικό) σε συνδυασμό με τον Haldex φροντίζουν να τιθασεύουν κάθε απόκλιση από την κανονική τροχιά ώστε να προσφέρουν απόλυτη ασφάλεια στον ατίθασο οικογενειάρχη.

Το τιμόνι έχει πολύ καλό βαρέως και ακρίβεια ενώ αυτό που θα ήθελα στο πρόγραμμα Sport είναι λίγο καλύτερη απόκριση γύρω από την ευθεία. Επίσης, το DSG εκκινεί πιο ομαλά από πριν (πολύ βολικοί είναι οι σταθεροί διακόπτες στο τιμόνι), αλλά κάνει κάποιους θορύβους στη εκκίνησης από στάση, ενώ κάποιες φορές κατεβάζει κάπως απότομα.

Η Octavia RS 4×4 έχει ότι χρειάζεται για να τραβά την προσοχή με την διακριτική πίσω αεροτομή, τις εισαγωγές αέρα μπροστά, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, τους διπλούς προβολείς με LED και AFS κ.α. με το σύνολο να έχει μία πιο δυναμική παρουσία καθώς βρίσκεται 15 χλστ. χαμηλότερα στο έδαφος (σε σχέση με τις υπόλοιπες Octavia). Στο ποιοτικό εσωτερικό της Octavia RS την διαφορά κάνουν οι λεπτομέρειες και τα λογότυπα ισχύος. Το χειρόφρενο είναι κλασικό με ντίζα ως ένδειξη σπορ στοιχείου, τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη, ενώ οι χώροι είναι απλά κορυφαίοι με ένα τεράστιο πορτμπαγκάζ.

Εν κατακλείδι το Octavia RS μου άρεσε πάρα πολύ γιατί τα κάνει όλα (αξιοσημείωτο είναι πως το μοντέλο της δοκιμής μας είχε γράψει +20.000 δημοσιογραφικά χλμ. δίχως να ακούγεται κιχ ποιοτικά) και είναι όσο σπορ χρειάζεται. Και η φαμίλια ευχαριστημένη στις διακοπές… και ο οδηγός ανακουφισμένος και δίχως άγχος κάθε φορά που πατά το γκάζι κρατώντας περισσότερα ευρώ στην τσέπη του.

Σημειώστε πως η μέση κατανάλωση και δίχως να λυπηθώ το γκάζι ήταν στα περίπου 7,5-8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, κάτι που δεν υπάρχει σε άλλο σπορ βενζινοκίνητο και μάλιστα σε αυτό τον όγκο αυτοκινήτου. Σίγουρα τα 36.980€ (το 1/3 είναι φόροι) που κοστίζει αυτό το Skoda δεν είναι λίγα. Αλλά όποιος έχει την δυνατότητα να το αποκτήσει θα το απολαμβάνει και θα το χαίρεται κάθε μέρα και δίχως γκρίνιες στην οικογένεια…

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SKODA

Skoda Octavia RS 2.0 TDI 4×4 DSG – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.968 cc
Διάμετρος x διαδρομή 81,0 x 95,5 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 135 kW (184 PS) / 3.500-4.000 rpm
Ροπή 380 Nm (38,7 kgm) / 1.800-3.250 rpm
Τροφοδοσία Κοινή γραμμή τροφοδοσίας με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,9 sec
Τελική ταχύτητα 230 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 7,8 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,8 / 4,9 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 50 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 641 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 129 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli P Zero, 225/35 R19
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.689 x 1.814 x 1.448 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.535/1.544 mm
Μεταξόνιο 2.680 mm
Χώρος αποσκευών 590-1.580 lt
Απόβαρο 1.465 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: απο 36.980€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!