NEA

Hyundai 1.0 T-GDI: απόδοση και turbo δύναμη από τρεις κυλίνδρους!

Ακολουθήστε το caroto.gr στο Google News για άμεση ενημέρωση

Το downsizing των κινητήρων είναι καθοριστικός παράγοντας για την εξοικονόμηση καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων και η Hyundai έχει ένα από τα καλύτερα σύνολα στον κόσμο.

Ο αγώνας για τη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων των αυτοκινήτων είναι συνεχής και σκληρός, μιας και οι προδιαγραφές γίνονται ολοένα και πιο αυστηρές. Ο βασικός κανόνας θέλει τα λιγότερα κυβικά εκατοστά να έχουν μικρότερες απαιτήσεις σε καύσιμο, ενώ ταυτόχρονα η μείωση του αριθμού των κυλίνδρων πέρα από τον περιορισμό των τριβών και κατά συνέπεια και των απωλειών έχει και σαν καλοδεχούμενο αποτέλεσμα τη μείωση του βάρος αλλά και του όγκου του κινητήριου συνόλου.

Το τελευταίο έχει θετική επίδραση και στην εκμετάλλευση των χώρων στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα το downsizing σε συνδυασμό και με τη μείωση του αριθμού των κυλίνδρων να επιφέρει στην ουσία μόνο πλεονεκτήματα. Ιδιαίτερα δε αν συνδυάζεται και με κορυφαία τεχνολογία σε όλους τους τομείς.

Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω είναι και ο λόγος που ο 1.0 T-GDI, ο υπερτροφοδοτούμενος και υπερσύγχρονος τρικύλινδρος κινητήρας των 1.000 κυβικών της Hyundai θεωρείται από τους κορυφαίους της κατηγορίας του. Ελαφρύς και μικρός σε διαστάσεις -οι μηχανικοί προκειμένου να μπορέσουν να εκμεταλλευτούν ότι ήταν ανθρωπίνως και τεχνικώς δυνατό, ενσωμάτωσαν την πολλαπλή εξαγωγής στην κυλινδροκεφαλή- με αποτέλεσμα να χρησιμοποιείται και για αυτόν το λόγο στα πλέον δημοφιλή μοντέλα της Hyundai. Επιδεικνύοντας σε κάθε ευκαιρία τις υψηλή του απόδοσης των 100 ή των 120 ίππων, την εξαιρετική του ελαστικότητα από χαμηλά -ροπή 172 Nm στις μόλις 1.500 σ.α.λ. και μέχρι τις 4.000 σ.α.λ.- την καταπληκτική διαχείριση του καυσίμου με αποτέλεσμα τις ιδιαίτερα χαμηλές καταναλώσεις ανεξάρτητα από το μοντέλο που κινεί και βέβαια τις πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων.

Για να επιτευχθούν όλα αυτά οι μηχανικοί της Hyundai στο Τεχνολογικό Κέντρο Namyang στην Κορέα αλλά και οι συνάδελφοί τους στο αντίστοιχο Κέντρο στην Ευρώπη, χρησιμοποίησαν όλες τις high tech λύσεις που είχαν στη διάθεσή τους. Λύσεις όπως την ηλεκτρονικά ελεγχόμενη βαλβίδα διαφυγής (waste gate) για τo turbο που περιορίζει τις απώλειες, βελτιώνει την απόκριση και την ελαστικότητα χαμηλά, τις ειδικές κατεργασίας για τη μείωση των εσωτερικών τριβών και βέβαια το διπλό κύκλωμα ψύξης. Με την παρουσία του η κυλινδροκεφαλή φτάνει πιο γρήγορα την κανονική θερμοκρασία λειτουργία της για χάρη της μείωσης των απωλειών και της πιο αποτελεσματικής λειτουργίας -το κύκλωμα της κυλινδροκεφαλής ψύχει ταυτόχρονα και την πολλαπλή εξαγωγής. Την ίδια στιγμή το μπλοκ του κινητήρα έχει σαφώς πιο χαμηλές θερμοκρασίες με αποτέλεσμα τη βελτίωση της συμπίεσης και του ψεκασμού. Σε ότι αφορά τον ψεκασμό αυτό καθαυτό γίνεται μέσω μπεκ GDI 6 οπών και με πίεση μέχρι και 200 bar.

Όπως όλοι οι κινητήρες της Hyundai έτσι και ο 1.0 T-GDI καλύπτει πλήρως τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές Euro 6d-ΤEMP, αποδεικνύοντας τόσο την υψηλή του τεχνολογία και την κορυφαία του σχεδίαση όσο και την ευαισθησία της μάρκας για την όσο το δυνατόν μικρότερη επιβάρυνση του περιβάλλοντος και βέβαια για την προσπάθειά της για επίτευξη του πιο χαμηλού κόστους λειτουργίας.

Στο i20 ο 1.0 T-GDI ξεκινά από τους 100 ίππους και τα 172 Nm ροπής, που αποδίδονται σταθερά από τις μόλις 1.500 σ.α.λ. έως και τις 4.000 σ.α.λ. -για τις επιδόσεις σημειώστε 0-100 χλμ./ ώρα σε 10,8 δεύτερα, τελική ταχύτητα 188 χλμ./ ώρα, μέση κατανάλωση 5,1 λίτρα/ 100 χλμ., εκπομπές CO2 117 γραμμάρια το χιλιόμετρο- ενώ πέρα από το χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων μπορεί να συνδυαστεί και με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7-DCT με τις 7 σχέσεις.

Το τελευταίο είναι διαθέσιμο και για την έκδοση των 120 ίππων και των επίσης 172 Nm, που στάνταρ συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Εδώ οι επιδόσεις είναι ακόμα καλύτερες σε σχέση με την εισαγωγική έκδοση (0-100 χλμ./ ώρα σε 10,2 δεύτερα, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ ώρα), ενώ η κατανάλωση και οι εκπομπές CO2 παραμένουν ιδιαίτερα χαμηλές (μέση κατανάλωση 5,2 λίτρα/ 100 χλμ., εκπομπές CO2 119 γραμμάρια το χιλιόμετρο).

Ο 1.0 Τ-GDI των 120 ίππων είναι από τους κινητήρες που χρησιμοποιούνται σε πολλά μοντέλα της Hyundai, γεγονός που αποδεικνύει την κορυφαία του τεχνολογία και τις μεγάλες δυνατότητες του. Έτσι κινεί όλες ανεξαιρέτως τις εκδόσεις του i30, τόσο το πεντάθυρο και το στέισον όσο και το πιο σπορτίφ Fastback, αλλά και το Kona. Το πιο μικρό και ιδιαίτερα φιλόδοξο SUV της Hyundai, ενώ όπου και αν χρησιμοποιείται εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις (i30: 0-100 σε 11,4 δεύτερα, τελική ταχύτητα 188 χλμ./ ώρα, Kona: 0-100 σε 12,0 δεύτερα, τελική ταχύτητα 181 χλμ./ ώρα) αλλά και χαμηλές καταναλώσεις και εκπομπές ρύπων (i30: 4,9- 5,2 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 115- 120 γραμμάρια το χιλιόμετρο, Kona: 5,3 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, εκπομπές CO2 119 γραμμάρια το χιλιόμετρο).

caroto

Ένας για όλους και όλοι για το caroto.gr! Το προφίλ της ομάδας του μοναδικού site στο διαδίκτυο που εστιάζει στην τεχνολογία του αυτοκινήτου!
Back to top button