ΑΓΩΝΕΣ

Grand Prix ΗΠΑ – Κατατακτήριες δοκιμές: Hamilton vs. Ferrari, σημειώσατε…

Μπορεί ο Lewis Hamilton να κατέκτησε την 9η φετινή και 81η συνολικά, pole της καριέρας του στο Τέξας, αλλά τα μεγάλα νέα αφορούσαν στην Ferrari η  οποία για πρώτη φορά έπειτα από την Μόντσα παρουσιάστηκε ανταγωνιστική. To βράδυ στις 21:10 ο αγώνας.

Οι δύο SF71H βρέθηκαν στο ίδιο δέκατο με τον pole man, παρόλο που η Ferrari αποφάσισε να μην χρησιμοποιήσει τελικά το νέο πάτωμα που είχε φέρει για τον αγώνα των ΗΠΑ. Ο Vettel- έχει ποινή τριών θέσεων εκκίνησης από την Παρασκευή και θα ξεκινήσει 5ος – κατετάγη 2ος για μόλις 6 εκατοστά του δευτερολέπτου, ενώ εξαιρετικά ανταγωνιστική ήταν και η εμφάνιση του Raikkonen. Απογοητευτικός ήταν για άλλη μια χρονιά στο COTA ο 4ος Valtteri Bottas ο οποίος δεν κατάφερε σε κανένα σημείο του τριημέρου να ακολουθήσει τον ρυθμό του Hamilton. Πέμπτος ήταν ο Ricciardo, ενώ ο Max Verstappen προξένησε ζημιά στην RB14 κατά το Q1 και δεν μπόρεσε να συνεχίσει μέχρι το τέλος της διαδικασίας.

Έχουν ακουστεί και γραφεί πάρα πολλά σχετικά με την πτώση στην απόδοση των Ferrari από την Σιγκαπούρη και εντεύθεν, ενώ οι εξαιρετικές τους επιδόσεις στο Τέξας μάλλον θα δώσουν τροφή για ακόμη περισσότερες θεωρίες συνομωσίας. Πολλοί ισχυρίζονταν ότι η Mercedes είχε βρει 1 δευτερόλεπτο (!) ξαφνικά από τη Ferrari μετά την Μόντσα αποδίδοντας το «γεγονός» σε φανταστικές παρασκηνιακές διεργασίες, οι οποίες για κάποιον λόγο είχαν αναγκάσει την Scuderia να χάσει σημαντικό κομμάτι της απόδοσης στην PU. Μία τέτοια εύπεπτη αλλά και γελοία  θεώρηση των πραγμάτων διαδόθηκε από διάφορα μεγάλα μέσα του χώρου, δίχως, φυσικά, να συνοδεύεται πουθενά  και από κάποια χειροπιαστή απόδειξη. Η πραγματικότητα, όμως, είναι μάλλον πιο πεζή και δεν έχει σχέση με «δεύτερους αισθητήρες» ή άλλες ιστορίες για αγρίους.

Αρχικά, να επισημάνουμε ότι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του κάθε συνδυασμού ήταν λίγο-πολύ γνωστά πριν από το μέσον της σεζόν, οπότε και είχε διεξαχθεί επαρκής αριθμός αγώνων σε διαφορετικούς τύπους διαδρομών. Η Mercedes διέθετε το ταχύτερο πακέτο, όποτε μπορούσε να κάνει την W09 να δουλέψει χωρίς πρόβλημα στη διαχείριση των ελαστικών. Το πλεονέκτημα του ασημένιου βέλους έναντι του κόκκινου μονοθεσίου, όπως είχε φανεί και από τις χειμερινές δοκιμές της Καταλούνια, ήταν της τάξεως του 0,3% ανά γύρο με τις Soft και Medium γόμες. Επιπλέον, η Mercedes από την αρχή της χρονιάς- όπως αποδεικνύει και ο αγώνας του Bottas στην Κίνα- έκανε πολύ καλύτερη διαχείριση  ελαστικών στα μεγάλα stints σε σχέση με την Ferrari. Το μειονέκτημα της W09 ήταν η εξαγωγή του 100% όταν εκείνη φορούσε τις πιο μαλακές γόμες της Pirelli, ιδιαίτερα τα Supersoft και Hypersoft, στις πιο λείες επιφάνειες και κυρίως σε γύρους κατατακτηρίων. Συνοπτικά, μπορούμε να πούμε ότι το Γερμανικό μονοθέσιο ήταν το ταχύτερο υπό κανονικές συνθήκες, αλλά δυσκολευόταν σε ορισμένους αγώνες λόγω των αιτιών που προαναφέρθηκαν να εξάγει το σύνολο του δυναμικού του.

Από την άλλη, η Ferrari είχε ένα μονοθέσιο το οποίο ήταν πιο εύκολα προσαρμόσιμο στους διαφορετικούς τύπους σιρκουί και το οποίο είχε βελτιωθεί αισθητά στους γύρους qualifying. Αυτό το χαρακτηριστικό έχει να κάνει με τη γενικότερη προσέγγιση της Scuderia στην μάχη του φετινού πρωταθλήματος. Η προκάτοχος της φετινής Ferrari, βλέπετε, είχε αποδειχθεί ταχύτατη μεν, κατώτερη της W08, δε, στις κατατακτήριες του 2017. Έτσι στο Μαρανέλο αποφάσισαν να ρίξουν το βάρος τους εκεί, δίνοντας προτεραιότητα στην κατάκτηση της pole σε κάθε αγώνα και ποντάροντας στο ότι ο Vettel- ο οποίος είναι ίσως ο καλύτερος διαχειριστής ελαστικών στο grid- θα μπορούσε να κάνει τη διαφορά στον αγώνα. Επιπλέον, η Ferrari μπορούσε να είναι εξόχως ανταγωνιστική σε μεγάλα stints με τα μαλακά Pirelli, υστερώντας, ωστόσο, της Mercedes όταν φορούσαν ταυτόχρονα τις Soft και Medium γόμες.

Τα πλεονεκτήματα της SF71H, λοιπόν, έρχονταν στο προσκήνιο με τις πιο μαλακές γόμες και κυρίως με τα Supersoft καθώς με την εξαίρεση της Βαρκελώνης (όπου η Ferrari απέτυχε να προσαρμοστεί στο λεπτότερο πέλμα) οι Vettel-Raikkonen έχουν πάρει όλες τις poles στους αγώνες όπου τα κόκκινα Pirelli ήταν τα πιο μαλακά διαθέσιμα ελαστικά. Η έφεση της SF71H στα Supersoft φαίνεται και από το πρώτο stint του Vettel στο Σπα, ενώ και χθες στο Τέξας ο πρώτος γύρος που έκανε ο Γερμανός στο Q2 ήταν πολύ ταχύτερος εκείνων των Mercedes που βρίσκονταν στην ίδια γόμα. Άρα, λοιπόν, έχουμε ένα μονοθέσιο ταχύτατο με ρυθμίσεις qualifying, το οποίο μπορεί υπό κανονικές συνθήκες να υστερούσε έναντι της W09 στα μεγάλα stints- κυρίως σε διάρκεια- αλλά μπορούσε να ισορροπήσει κάπως τα πράγματα φορώντας σε ορισμένες περιπτώσεις μαλακότερη γόμα από την αντίπαλό της, όπως έγινε σε Μπαχρέιν και Σίλβερστοουν με τον Vettel.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα και την ταλάντωση του εκκρεμούς της τεχνικής υπεροχής κατά τη διάρκεια της σεζόν. Η Mercedes είχε ένα πρωτογενώς ταχύτερο μονοθέσιο το οποίο όποτε έβρισκε την ιδανική του ισορροπία ξεχώριζε εμφανώς έναντι των υπολοίπων, όπως είδαμε σε Αυστραλία, Ισπανία, Γαλλία και Αυστρία πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα. Η Ferrari, αντιθέτως, με τα προαναφερθέντα χαρακτηριστικά της μπορούσε να κρατηθεί κοντά στην Mercedes στους υπόλοιπους αγώνες, ενώ αποκτούσε βραχεία κεφαλή (η μέγιστη διαφορά ανά γύρο που παρατηρήθηκε υπέρ της ταχύτερης Ferrari από την ταχύτερη Mercedes ήταν στο 0,2%) όταν το Γερμανικό μονοθέσιο δυσκολευόταν. Η παραπάνω εικόνα μπορεί να διαστρεβλωνόταν σε ορισμένους αγώνες από κάποιο επιτυχημένο upgrade μιας εκ των δύο ανταγωνιστριών, από το διαφορετικό χρονικό σημείο χρησιμοποίησής τους ή από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά ενός σιρκουί.  

Ερχόμαστε, λοιπόν, στο Σπα, όπου η Mercedes βρίσκει επιτέλους τη λύση στο πρόβλημα της διαχείρισης των μαλακών γομών της Pirelli με τις γνωστές σε όλους αναβαθμίσεις που εισάγει εκεί. Τον αγώνα κερδίζει ο Vettel έπειτα από μεγάλη εμφάνιση και κυρίως επειδή κατάφερε να προσπεράσει νωρίς τον Hamilton λίγο μετά τη Raidillon στην εκκίνηση. Είχαμε, δηλαδή, την πραγματοποίηση του ιδανικού σεναρίου για την Ferrari. Χαμηλές θερμοκρασίες ασφάλτου, ο Vettel μπροστά από τον Hamilton και ενώ αμφότεροι βρίσκονται στα Supersoft και οι νούμερο 2 οδηγοί εκτός διεκδίκησης. Η πραγματική, εικόνα, όμως θα αποκαλυπτόταν στον επόμενο αγώνα της Μόντσα. Οι Ferrari μπορεί να είχαν «κλειδώσει» την πρώτη σειρά εκκίνησης αλλά με τον Vettel εκτός διεκδίκησης από νωρίς, ο Raikkonen βρέθηκε αντιμέτωπος με τις δύο Mercedes- σε διαφορετικά χρονικά σημεία του αγώνα- και ενώ η θερμοκρασία ασφάλτου ήταν κατά πολύ υψηλότερη σε σχέση με το Σπα. Το πλεονέκτημα των αναβαθμίσεων της W09 δεν άργησε να φανεί, με τον Hamilton να κρατιέται άνετα κοντά στον Kimi σε όλο το πρώτο stint χωρίς να φθείρει, μάλιστα, τα ελαστικά του.

Μπορούμε να πούμε, λοιπόν, ότι η Mercedes χάρη στις αλλαγές στο πίσω μέρος της W09 κατάφερε να επαναφέρει την διαφορά από την Ferrari στα επίπεδα που είχαμε δει από τις χειμερινές δοκιμές ακόμη και με τα μαλακά Pirelli. Η Scuderia προσπαθεί να απαντήσει αμέσως, φέρνοντας κι εκείνη αναβαθμίσεις στην Σιγκαπούρη οι οποίες, όμως, αποτυγχάνουν, μεγεθύνοντας ακόμη περισσότερο τη διαφορά από την Mercedes στα δοκιμαστικά. Στο Σότσι η Ferrari φέρνει καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο το οποίο επίσης δεν αποδίδει τα αναμενόμενα και η ιστορία της Marina bay επαναλαμβάνεται. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η πλειονότητα των αναβαθμίσεων στην Ferrari κατά τους δύο αυτούς αγώνες στόχευαν πρωτίστως στην καλύτερη διαχείριση των ελαστικών και όχι τόσο στην αύξηση των επιδόσεων σε ρυθμό qualifying. Στη Σουζούκα η Ferrari επιμένει στους πειραματισμούς αλλά η εικόνα του FP2 την αναγκάζει να επιστρέψει στις προ-Σιγκαπούρης ρυθμίσεις. Φυσικά, λόγω, του λάθους της ομάδας στα δοκιμαστικά αλλά και του άσχημου αγώνα που έχουν οι Vettel-Raikkonen το όφελος αυτής της επιλογής δεν φαίνεται αρκετά.

Στο Τέξας, όμως, με τα FP1 και FP2 να διεξάγονται υπό βροχή η πίστα ήταν «green» (φρέσκια, χωρίς στρωμένο ελαστικό) το Σάββατο ενώ και οι θερμοκρασίες ασφάλτου κινήθηκαν στα επίπεδα του Σπα, ευνοώντας περεταίρω τη Ferrari. Η Scuderia είχε φέρει και πάλι πληθώρα αναβαθμίσεων με καινούργιο πάτωμα, το οποίο όμως επέλεξε να μην χρησιμοποιήσει λόγω του ότι δεν μπόρεσε να συγκεντρώσει επαρκή δεδομένα από τις βροχερές δοκιμές της Παρασκευής. Άρα μπορούμε να πούμε ότι η Ferrari που έτρεξε στο Ώστιν ήταν πολύ κοντά σε εκείνη που είχε τρέξει στο Σπα και οι δύο SF71H φάνηκαν και πάλι ανταγωνιστικές έναντι των W09. Οι Vettel-Raikkonen, ήταν μάλιστα οι ταχύτεροι στο πέρασμα από τον πολύ απαιτητικό πρώτο τομέα, αλλά ο Hamilton κατάφερε με μία μεγάλη επίδοση (λαμβάνοντας υπόψη όλα τα δεδομένα, ανώτερη και από εκείνη της Σιγκαπούρης) να πάρει την pole σε μία από τις αγαπημένες του πίστες. Ο Βρετανός ήταν κοντά στις Ferrari κατά το πρώτο sector και ταχύτερος όλων στον δεύτερο, ενώ κρατώντας αρκετό ελαστικό για τον τρίτο τομέα μπορούσε να κρατηθεί οριακά μπροστά από τα κόκκινα μονοθέσια. Σίγουρα αν έτρεχε με την προ-Σπα Mercedes δεν θα μπορούσε να αντιμετωπίσει τις Ferrari.

Το πρόβλημα για τον Lewis, όπως και για τον Bottas, έγκειται στο ότι θα κάνουν το πρώτο stint τους με τα Supersoft, μια επιλογή που φαίνεται ότι έγινε από την Mercedes ώστε να καλύψουν τον Vettel ο οποίος θα ξεκινήσει κι εκείνος με τα κόκκινα Pirelli. Επιπλέον το σετ του Lewis έχει και έναν γύρο παραπάνω από των αντιπάλων του καθώς εκείνος αναγκάστηκε να κάνει δύο γύρους στο Q2, λόγω ενός μπλοκαρίσματος στην πρώτη του προσπάθεια. Την δουλειά του Βρετανού, όμως, έκανε πιο εύκολη, για άλλη μία φορά φέτος, ο Vettel. Ο Γερμανός τιμωρήθηκε με ποινή τριών θέσεων στην εκκίνηση από την Παρασκευή λόγω του ότι κατά την κόκκινη σημαία στο FP1 δεν κατέβασε επαρκώς ταχύτητα. Έτσι, ακόμη και αν έχει το πλεονέκτημα με τα Supersoft έναντι των W09 στα αρχικά στάδια του αγώνα θα πρέπει να προσπεράσει πρώτα τους Ricciardo, Bottas για να έχει κάποια σοβαρή πιθανότητα για μια νίκη, η οποία θα αποτρέψει την στέψη του Hamilton στις ΗΠΑ.

Ρυθμιστής του αγώνα θα είναι ο Raikkonen. Ο Φιλανδός, είναι ο μόνος από τους πρωτοπόρους που ξεκινάει με τα Ultrasoft και λογικά θα έχει το καλύτερο ξεπέταγμα με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Είναι εξαιρετικά αμφίβολο το αν θα βοηθήσει τον team mate του και μάλλον θα αγωνιστεί για τον εαυτό του, ανήμερα της επετείου του μοναδικού του πρωταθλήματος με την Ferrari. Ωστόσο σε περίπτωση που ο Vettel βρεθεί νωρίς πίσω από τον Hamilton, ίσως η Ferrari να μεθοδεύσει μέσω των pit stops κάποια αλλαγή ανάμεσα στους οδηγούς της. Όπως και να’ χει και παρά την ανάκαμψη της Ferrari στις ΗΠΑ, o Lewis Hamilton προβάλλει ως το φαβορί για άλλη μία νίκη στο Ώστιν η οποία μάλιστα ίσως γράψει το όνομα του δίπλα σε εκείνο του μεγάλου Fangio στο βιβλίο της ιστορίας…

Τα σκορ των δοκιμαστικών
Hamilton-Bottas 12-6
Ricciardo-Verstappen 4-14
Vettel-Raikkonen 14-4
Perez-Ocon 4-14
Stroll-Sirotkin 7-11
Hulkenberg-Sainz 10-8
Hartley-Gasly 4-14
Grosjean-Magnussen 8-10
Vandoorne-Alonso 0-18
Ericsson-Leclerc 3-15

 

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στην #F1

@ Δείτε το πρόγραμμα και την βαθμολογία στo #WRC

Κωνσταντίνος Ελευθεριάδης

Φανατικός οπαδός της Formula 1 από το 1996. Αγνοεί την έκφραση: Βαρετό Grand Prix!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Το caroto team σας ευχαριστεί!