ΔΙΑΦΟΡΑ

Νέο CUPRA Ateca: η πιο σύγχρονη έκφραση του sportiness

Η CUPRA θα δημιουργήσει μία λαμπρή γκάμα προϊόντων, βασισμένα αρχικά στα μοντέλα SEAT – Το CUPRA Ateca θα λανσαριστεί στη χώρα μας στις αρχές του επόμενου έτους.  

Η έναρξη του ταξιδιού της νέας μάρκας ξεκίνησε τον περασμένο Φεβρουάριο με την παρουσίαση του πρώτου μοντέλου, του CUPRA Ateca, ενός SUV υψηλής απόδοσης που σηματοδοτεί την αρχή της νέας εποχής και το οποίο είναι το τέλειο αυτοκίνητο για το λανσάρισμα της μάρκας CUPRA στην αγορά. Σε μία κατηγορία αυτοκινήτων που κυριαρχείται από κορυφαίες premium μάρκες, το CUPRA Ateca διαταράσσει το status quo και τη συμβατικότητα και προσφέρει μία νέα σύγχρονη έκφραση του sportiness: δεν χρειάζεσαι την πολυτέλεια για να είσαι μοναδικός.

CUPRA Brand & CUPRA Ateca

CUPRA σημαίνει μοναδικότητα, φινέτσα και κορυφαίες επιδόσεις και το πρώτο της μοντέλο, το CUPRA Ateca, που δημιουργήθηκε από το πάθος των μηχανικών και των σχεδιαστών του, ενσωματώνει τέλεια τις αξίες της μάρκας. Το CUPRA Ateca είναι ένα SUV που σηματοδοτεί τη γέννηση της νέας μάρκας, ένα μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του που ανταποκρίνεται άριστα στις ανάγκες των πελατών.

Η καρδιά και η ψυχή του CUPRA Ateca είναι ένας από τους πιο προηγμένους τεχνολογικά κινητήρες στην αγορά: ένας υπερ-τροφοδοτούμενος, τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας 2.0 λίτρων TSI με άμεση έγχυση που αποδίδει 300PS και ροπή 400Nm. Σε συνδυασμό με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG και σύστημα 4Drive, το CUPRA Ateca εμπνέει εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση.

Οι επιδόσεις που προσφέρει το CUPRA Ateca ταιριάζουν με την εξωτερική του σχεδίαση. Η κυψελοειδής γρίλια στην μάσκα, πάνω από τον εμπρόσθιο αποκλειστικά σχεδιασμένο προφυλακτήρα, φέρει στο κέντρο της το νέο λογότυπο CUPRA σε ματ χαλκό. Οι μαύρες δαγκάνες φρένων, ο πίσω σπορ προφυλακτήρας, το χάλκινο λογότυπο CUPRA στο πορτ-μπαγκάζ, οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης στην άκρη του πίσω διαχύτη και οι αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με το λογότυπο CUPRA, ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα και την κομψότητα αυτού του μοναδικά δυναμικού SUV.

Κινητήρας

Η υπερτροφοδοτούμενη μονάδα 1,984 cc με άμεσο ψεκασμό έχει διάμετρο κυλίνδρου  και βύθισμα 82,5mm και 92,8mm αντίστοιχα με αναλογία συμπίεσης 9,3: 1, βοηθώντας την να παράγει εντυπωσιακή ισχύ 300PS μεταξύ 5300rpm και 6.500rpm. Προσθέτοντας σε αυτό 400Nm ροπής με εύρος 2.000-5.200rpm, το CUPRA Ateca μπορεί να φτάσει τη μέγιστη ταχύτητα 247km/h. Επιπλέον, λόγω του μικρού σχετικά βάρους του (1.540kg χωρίς οδηγό) και του κινητήρα υψηλής απόδοσης, το CUPRA Ateca μπορεί να φτάσει τα 100km/h από στάση σε μόλις 5,2”.

Η επιτάχυνση ενισχύεται από την ενσωμάτωση του πρόσφατα ανανεωμένου 7-τάχυτου κιβωτίου DSG, ειδικά σχεδιασμένου να προσφέρει πιο σπορ αίσθηση με ταχύτερες, ομαλότερες και πιο ακριβείς αλλαγές. Το CUPRA Ateca διαθέτει επίσης λειτουργία ελέγχου εκκίνησης (launch control) για ακόμη μεγαλύτερη επιτάχυνση κατά το ξεκίνημα.

«Το CUPRA προσφέρει εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά και ευελιξία λόγω του χαμηλού κέντρου βάρους του, του συστήματος δυναμικού ελέγχου πλαισίου (Dynamic Chassis Control), των προαιρετικών φρένων Brembo και του σπορ κινητήρα 300PS συνδυασμένου με 7-τάχυτο κιβώτιο DSG και σύστημα 4Drive», δήλωσε ο SEAT Executive Vice-President Research and Development, Dr Matthias Rabe.

Οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης στην άκρη του πίσω διαχύτη, συμβάλλουν στη μηχανική απόδοση του CUPRA Ateca και δημιουργούν ένα ισχυρό ήχο που συναρπάζει τον οδηγό. Ωστόσο οι τεχνολογίες που ενσωματώνει το CUPRA Ateca το κάνουν να είναι επίσης ένα αυτοκίνητο που μπορεί κάποιος να χρησιμοποιεί καθημερινά.

Για το σκοπό αυτό, το 7-τάχυτο κιβώτιο έχει τροποποιηθεί για να συνδυάσει άριστη απόδοση με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, ενώ ο κινητήρας λειτουργεί με το νέο σύστημα φιλτραρίσματος σωματιδίων (Otto Particulate Filter System) σύμφωνα με την τελευταία νομοθεσία εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων. Οι εξελίξεις σημαίνουν ότι οι εκπομπές άνθρακα για το CUPRA Ateca κυμαίνονται μεταξύ 192g/km – 201g/km με τιμές κατανάλωσης από 8,5 λίτρα/100km – 8,9λίτρα/100km σε κύκλο WLTP.

Πλαίσιο

Ο έλεγχος της ισχύος του κινητήρα του CUPRA Ateca και η μετατροπή του σε κορυφαία απόδοση βασίζεται στη λειτουργία του πλαισίου που μπορεί να προσαρμοστεί στις διαφορετικές οδηγικές απαιτήσεις.Το CUPRA Ateca επωφελείται από την εμπρός ανεξάρτητη ανάρτηση MacPherson και πίσω πολλαπλών συνδέσμων, αλλά επίσης ενσωματώνει σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου (Dynamic Chassis Control).

Το CUPRA Ateca έρχεται με σύστημα 4Drive, ένα από τα ασφαλέστερα και πιο προηγμένα συστήματα τετρακίνησης στο κόσμο. Η μετάδοση κίνησης 4Drive αναλύει σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης την ταχύτητα του αυτοκινήτου, την ταχύτητα του κάθε τροχού, τη θέση του τιμονιού, το προφίλ οδήγησης, ώστε να τροφοδοτεί κάθε στιγμή, γρήγορα και προοδευτικά τους απαραίτητους κάθε φορά τροχούς. Το σύστημα 4Drive έχει βελτιστοποιηθεί ώστε να συνεργάζεται με όλα τα προφίλ οδήγησης: Κανονικό, Σπορ, Ατομικό, σε Χιόνι, Off-Road και φυσικά CUPRA. Όταν επιλέγεται το προφίλ οδήγησης CUPRA, ο κινητήρας ανταποκρίνεται άμεσα με έναν σπορ ήχο και το σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου (Dynamic Chassis Control) ρυθμίζει την ανάρτηση για να δώσει μια πιο σπορ πινελιά στο αυτοκίνητο.

Με τόση μεγάλη απόδοση στα χέρια του οδηγού, οι μηχανικοί προχώρησαν σε σημαντική αναβάθμιση του συστήματος πέδησης του CUPRA Ateca. Το SUV επωφελείται πλέον από τους μεγαλύτερους εμπρόσθιους και οπίσθιους δίσκους, στα 340mm και 310 mm αντίστοιχα. Προαιρετικά, προσφέρονται μαύρα φρένα 18″ από την Brembo. Ο συνδυασμός τεχνολογιών πλαισίου και προοδευτικού συστήματος διεύθυνσης εγγυάται όχι μόνο εξαιρετική οδηγική συμπεριφορά αλλά και κορυφαία σύνδεση μεταξύ οχήματος και οδηγού.

Το CUPRA Ateca θα λανσαριστεί στη χώρα μας στις αρχές του επόμενου έτους.  

Εξωτερική σχεδίαση

Το CUPRA Ateca διαθέτει εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση που το κάνει να ξεχωρίζει ως ένα όχημα υψηλών επιδόσεων, εμπνέει εμπιστοσύνη και δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι πρόκειται για μία δυναμική παραλλαγή μοντέλου SUV. Η κυψελοειδής γρίλια στην μάσκα, πάνω από τον εμπρόσθιο αποκλειστικά σχεδιασμένο προφυλακτήρα, φέρει στο κέντρο της το νέο λογότυπο CUPRA σε ματ χαλκό. Οι προβολείς LED προσφέρουν μεγάλη φωτεινότητα και ενισχύουν τη σχεδιαστικά «μυώδη» και έντονη εμφάνιση.

«Το CUPRA Ateca είναι η τελική εξέλιξη του Ateca, συνδυάζοντας κάθε άποψη της σχεδιαστικής γλώσσας με δυναμικά στοιχεία που απαιτεί ένα όχημα υψηλών προδιαγραφών, απο την έντονη σχεδίαση του εμπρόσθιου μέρους, ακολουθώντας τη ροή σε όλο το αμάξωμα μέχρι το εξαιρετικό οπίσθιο μέρος», δήλωσε ο Alejandro Mesonero-Romanos, Director of Design.

Μαύρες γυαλιστερές σχεδιαστικές λεπτομέρειες στις ράγες οροφής, στα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών, στα πλαίσια των παραθύρων, στα πλαϊνά μαρσπιέ, στους τροχούς, στην εμπρόσθια μάσκα, στους εμπρός και πίσω διαχύτες και στην πίσω αεροτομή, κάνουν το εξωτερικό του CUPRA Ateca πιο ελκυστικό.

Οι μαύρες δαγκάνες φρένων, ο πίσω σπορ προφυλακτήρας, το χάλκινο λογότυπο CUPRA στο πορτμπαγκάζ, οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης στην άκρη του πίσω διαχύτη και οι αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών με το λογότυπο CUPRA, ενισχύουν τον σπορ χαρακτήρα και την κομψότητα αυτού του μοναδικά δυναμικού SUV.

Ανεξάρτητα από το ποιο από τα έξι μεταλλικά εξωτερικά χρώματα αμαξώματος χρησιμοποιηθεί: Energy Blue, Velvet Red, Brilliant Silver, Rodium Gray, Magic Black ή Nevada White, τα διαπιστευτήρια υψηλών επιδόσεων του CUPRA παραμένουν εμφανή. Ακόμη και πριν ανοίξει η πόρτα, η αποκλειστική προσωπικότητα του CUPRA Ateca γίνεται φανερή από το welcome light που προβάλλει το λογότυπο CUPRA στο έδαφος.

Εσωτερική σχεδίαση

Μπαίνοντας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου βλέπουμε το ανάγλυφο λογότυπο CUPRA που υπάρχει στο τιμόνι, στα πατάκια, στο κλειδί και εμφανίζεται στην οθόνη αφής που καλωσορίζει τον οδηγό κατά την εκκίνηση του κινητήρα. Τα πάνελ των θυρών είναι επικαλυμμένα με Alcantara και επίσης υπάρχει φωτιζόμενο λογότυπο CUPRA στα μαρσπιέ των εμπρός θυρών. Τα σπορ καθίσματα είναι επίσης επικαλυμμένα με Alcantara, σε μαύρο χρώμα με γκρι ραφές και με επίστρωση από ανθρακονήματα που καλύπτει τα πλαϊνά.

Το σπορ δερμάτινο τιμόνι  και ο λεβιές ταχυτήτων είναι διακοσμημένα επίσης με γκρι ραφές. Τα πεντάλ είναι από αλουμίνιο ενώ τα πλαίσια εξαερισμού του κλιματισμού και η κεντρική κονσόλα διακοσμούνται με μαύρα γυαλιστερά τελειώματα. Highlight του προαιρετικού εξοπλισμού είναι το Performance Pack το οποίο περιλαμβάνει φρένα Brembo σε μαύρο χρώμα, Carbon Fibre Exterior Pack (πίσω αεροτομή και καλύμματα εξωτερικών καθρεπτών), Carbon Fibre Interior Pack (σχεδιαστικές λεπτομέρειες από ανθρακονήματα στο ταμπλώ) και δερμάτινα καθίσματα. Τα αποκλειστικά καθίσματα CUPRA θα είναι διαθέσιμα από το επόμενο έτος

Ακριβώς μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που παρέχει ακριβείς πληροφορίες χάρη στην υψηλής ανάλυσης οθόνη αφής 8 ιντσών με σύστημα πλοήγησης, που ενισχύει τη χρησιμότητα των προηγμένων τεχνολογικά χαρακτηριστικών.

Infotainment και Συνδεσιμότητα

Το CUPRA Ateca συνδυάζει τα υψηλά επίπεδα οδηγικών επιδόσεων με τα υψηλά επίπεδα infotainment και συνδεσιμότητας, προσφέροντας τελευταίας γενιάς Full Link (Apple CarPlay και AndroidAuto) και SEAT DriveApp καθώς και τις πιο προηγμένες ψηφιακές οθόνες στην κατηγορία.

Ο βασικός εξοπλισμός του CUPRA Ateca βασίζεται σε τρείς βασικές αρχές: τεχνολογία, σχεδίαση και ασφάλεια. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο συστήματα όπως είσοδος και εκκίνηση χωρίς κλειδί, ασύρματος φορτιστής, ενισχυτής σήματος GSM, top view κάμερα 360º, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής 8 ιντσών, ψηφιακός πίνακας οργάνων και σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος είναι όλα standard.

Η πυκνότητα pixel των οργάνων του ψηφιακού πίνακα, προσφέρει υψηλά επίπεδα χρηστικότητας και επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει πληροφορίες όπως τηλεφωνικές κλήσεις, ταχύμετρο και στροφόμετρο μέχρι έγχρωμους χάρτες πλοήγησης μεγάλης εστίασης. Η ανάλυση των πληροφοριών 133dpi, 1280 x 480 pixel TFT display, γίνεται με ρυθμό ανανέωσης 75Hz.

Ειδικά για το CUPRA Ateca έχει δημιουργηθεί μία αποκλειστική απεικόνιση στο ψηφιακό πίνακα οργάνων προκειμένου να εμφανίζεται το στροφόμετρο RPM με μεγαλύτερη σαφήνεια. Με τις σύγχρονες τεχνολογίες συνδεσιμότητας SEAT Full Link και DriveApp ο οδηγός του CUPRA Ateca βρίσκεται πάντα σε επαφή μέσω του smartphone με τον ευκολότερο και ασφαλέστερο τρόπο και απολαμβάνει στο έπακρο τις διαδρομές του. 

Επίλογος

Σε μία κατηγορία αυτοκινήτων που κυριαρχείται από premium μάρκες η CUPRA με το πρώτο μοντέλο της το CUPRA Ateca έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα, δίνοντας μία νέα και σύγχρονη ερμηνεία για το πως πρέπει να είναι ένα όχημα υψηλών προδιαγραφών. Σήμερα δεν υπάρχει καμία μάρκα στην αγορά όπως η CUPRA. Η «γέννηση» του Ateca είναι η έμπρακτη εφαρμογή βασικών αξιών, πάθους και φιλοδοξίας.

Το λανσάρισμα του CUPRA Ateca σε παγκόσμιο επίπεδο θα έχει επίσης και μία έκπληξη για τους πρώτους 7.000 πελάτες. Αυτοί θα λάβουν ένα αποκλειστικό δώρο περιορισμένης έκδοσης, ένα CUPRA Member Box από πραγματικά ανθρακονήματα διακοσμημένο με το λογότυπο CUPRA σε χαλκό. Μέσα σε αυτό οι πελάτες θα βρουν ένα κλειδί με κάλυμμα και μπρασελέ από ίνες άνθρακα υψηλής ποιότητας. Μία έκφραση εκτίμησης προς τους πρώτους πελάτες CUPRA.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 2.0 TSI 300 PS 7-speed DSG
Κύλινδροι/Βαλβίδες 4 Cyl. – 16v
Κυβισμός (cc) 1,984
Διάμετρος και Διαδρομή (mm) 82.5 x 92.8
Σχέση συμπίεσης 9.3
Mέγιστη απόδοση (kW/PS/rpm) 221/300/5,300-6,500
Mέγιστη ροπή (Nm/rpm) 400/2,000-5,200
Σύστημα τροφοδοσίας TSI Direct-Injection
Ανάφλεξη Electronic map-contolled ignition
Τύπος καυσίμου ROZ 98
Προδιαγραφές καυσαερίων EU6
Alternator (A) 110-180
Μπαταρία (Ah) 59-68/320-380
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη ταχύτητα (Km/h) 247
Επιτάχυνση 0-100 Km/h (s) 5.2
 ΕΚΠΟΜΠΕΣ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ
CO2 Combined NEFZ / WLTP Range (g/Km)                                 168 /192 – 201
 ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ
Combined NEFZ / WLTP Range (l/100 Km)                                              7,4 / 8,5 – 8,9
 ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος κιβωτίουe: 7-speed DSG με Start-Stop
I 3.400
II 2.750
III 1.767
IV 0.925
V 0.705
VI 0.755
VII 0.635
R 2.900
Group ratio 4.812 (1) 3,667 (2)
 ΠΛΑΙΣΙΟ
Εμπρός ανάρτηση Independent Type McPherson – coil springs – hydraulic Shock absorber
Πίσω ανάρτηση Multilink axle, coil springs and hydraulic shock absorber
Σύστημα διεύθυνσης Progressive steering
Κύκλος στροφής (m) 10.8
Σύστημα φρένων Dual hydraulic circuit and brake system diagonal split with brake booster
Εμπρός / Πίσω τύπος φρένων Front ventilated disc brakes and rear solid disc brakes
Εμπρός φρένα (mm) 340 x 30
Πίσω φρένα (mm) 310 x 22
Τροχοί (“) 19”
Ελαστικά 245/40 R19
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Τύπος αμαξώματος A-SUV
Μήκος / πλάτος / ύψος (mm) 4,376/1,841/1,611
Μεταξόνιο (mm) 2,631
Εμπρός/πίσω μετατρόχιο (mm) 1,573/1,547
Χώρος αποσκευών (l) 485
Δοχείο καυσίμου (l) 55
ΒΑΡΗ
Σε συνθήκες λειτουργίας με οδηγό (Kg) 1,615
Μέγιστο επιτρεπόμενο (Kg) 2,150

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά.

Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock.

Με αγάπη από την caroto team.