BLOGNEAΔΙΑΦΟΡΑΝίκος Ι. Μαρινόπουλος

Οι Κινέζοι έχουν το πάνω χέρι στην ηλεκτροκίνηση [blog]

Οι Ευρωπαίοι φαίνεται πως έχουν χάσει τον έλεγχο της ηλεκτροκίνησης εξαρτώμενοι από τους Κινέζους!

Και αυτό διότι τα 2/3 της παγκόσμιας παραγωγής των μπαταριών λιθίου-ιόντων κατασκευάζονται στην Κίνα. Κάτι που δεν έγινε συμπωματικά αλλά από την ανάγκη των εταιριών να παράγουν ηλεκτρικά κινεζικά αυτοκίνητα για να μειωθεί όσο γίνεται η μόλυνση του περιβάλλοντος σε μια χώρα με τρομερό πρόβλημα. Οι ειδικοί θεωρούν πως οι μπαταρίες θα πρέπει να κατασκευάζονται in-house, αλλά στην Ευρώπη αναλογεί μόλις το 1% της παγκόσμιας παραγωγής μπαταριών.

Στην Ευρώπη δεν υπάρχουν μεγάλες εγκαταστάσεις παραγωγής μπαταριών. Αλλά ακόμα και οι μεγάλες ευρωπαϊκές εταιρίες προτιμούν να επενδύουν στην Κίνα για τα εργοστάσιά τους παρά στην Ευρώπη. Για παράδειγμα η ολλανδική εταιρία Werks έχει ήδη δύο εργοστάσια στην Κίνα και ετοιμάζει ένα ακόμα, αξίας 1,8 δισ. δολαρίων.

Κάποιες πρώτες κινήσεις από τους Ευρωπαίους έχουν ξεκινήσει να γίνονται γύρω από την παραγωγή μπαταριών εντός εδάφους. Βλέπετε το 35-45% του κόστους ενός EV είναι οι μπαταρίες. Ωστόσο θα χρειαστεί να επενδυθούν πολλά δισεκατομμύρια ευρώ για να πιάσει η Ευρώπη την Κίνα στο θέμα των μπαταριών. Και πέρα από το οικονομικό υπάρχει και ένα άλλο ζήτημα: οι πρώτες ύλες! Η Κίνα είχε προβλέψει εδώ και καιρό να κλείσει το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής σε λίθιο και κοβάλτιο, με αποτέλεσμα όλες οι άλλοι κατασκευαστές να βρίσκονται πλέον σε αδιέξοδο.

“Η Ευρώπη θα μπορούσε να δει τις αυτοκινητοβιομηχανίες της να μεταφέρουν μαζικά την παραγωγή τους στο μέλλον στην Κίνα”, δήλωσε ο Simone Tagliapietra, ενεργειακός αναλυτής στο Fondazione Eni Enrico Mattei με έδρα το Μιλάνο. “Αυτός είναι ένας τεράστιος κίνδυνος για την χώρα που φιλοξενεί εταιρείες όπως η Volkswagen, η BMW, η Mercedes-Benz και η Renault, πρόσθεσε.

Η Volkswagen ανακοίνωσε πέρυσι ότι θα αντλήσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια για την κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων στην δεύτερη μεγαλύτερη παγκόσμια οικονομία (την Κίνα με 14 τρισεκατομμύρια δολάρια, 1η είναι η HPA με 20,4). Η Tesla κατασκευάζει ένα εργοστάσιο στη Σαγκάη, το οποίο αναφέρει ότι τελικά θα παράγει 500.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα ετησίως, σε σύγκριση με περίπου 100.000 ετησίως στις Ηνωμένες Πολιτείες.

“Στην Ευρώπη υπάρχουν πολλές παρενοχλήσεις και πολλές διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν. Χρειάζεται πολύς χρόνος”, δήλωσε ο CEO της Lithuim Werks, o Kees Koolen. Και μάλλον αυτή η δήλωση λέει πολλά για την Ε.Ε. που ναι μεν πιέζει τους κατασκευαστές προς την ηλεκτροκίνηση αλλά δίχως να έχει προετοιμαστεί ανάλογα…

Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close
Close