NEAΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Οι Jaguar/ Land Rover φιλοδοξούν να περιορίσουν τη ναυτία στο αυτοκίνητο

Για πολλά παιδιά αλλά και για μεγάλους, τα ταξίδια με το αυτοκίνητο αποτελούν ενίοτε μία δυσάρεστη εμπειρία. Ένα γεγονός που οι δύο εταιρίες σκοπεύουν να περιορίσουν κατά 60%!

Μπορεί η τεχνολογία να προχωρά, τα υλικά να βελτιώνονται, οι κινητήρες να προσφέρουν περισσότερη ισχύ και οι αναρτήσεις να απορροφούν καλύτερα τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, υπάρχει όμως κάτι που θα μπορούσε να βελτιώσει αισθητά την προσφερόμενη εμπειρία των σύγχρονων οχημάτων. Κάτι το οποίο, γενικά, δεν έχει ακουμπήσει σχεδόν κανείς μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με στατιστικές ένα 70% των ανθρώπων μπορεί να αντιμετωπίσει το φαινόμενο της ναυτίας μέσα σε ένα αυτοκίνητο. Κάτι λογικό, εάν τα μάτια του λαμβάνουν πληροφορία διαφορετική από την πίεση που ασκείται στα αυτιά ή τις δυνάμεις στο σώμα τους.

Οι Jaguar και Land Rover τρέχουν μία μελέτη επ’ αυτού, με στόχο να κατανοήσουν τους λόγους που προκαλείται η ναυτία και να περιορίσουν τουλάχιστον κατά 60% τις συνέπειές της. Μέχρι στιγμής έχουν μαζέψει δεδομένα από 24.000 χλμ. δοκιμών, δημιουργώντας έναν αλγόριθμο που θα παρακολουθεί το «wellness score» του κάθε επιβάτη ξεχωριστά. Παράμετροι όπως η νευρικότητα στην οδήγηση, οι πλευρικές επιταχύνσεις αλλά και η συμπεριφορά των επιβατών, όπως για παράδειγμα η ανάγνωση email, παίζουν το ρόλο τους εδώ.

Μία ενδιαφέρουσα, μάλιστα, άποψη, είναι του Spencer Salter, ερευνητή του ομίλου. «Καθώς προχωράμε προς ένα αυτόνομο μέλλον, όπου οι επιβάτες θα έχουν περισσότερο χρόνο είτε για δουλειά είτε για ανάγνωση ή χαλάρωση σε μεγαλύτερες διαδρομές, είναι σημαντικό να αναπτύξουμε οχήματα που θα μπορούν να προσαρμοστούν για να μειώσουν τα αποτελέσματα της ναυτίας κατά την κίνηση, με τρόπο προσαρμοσμένο σε κάθε επιβάτη».

Από τη μία υπάρχει ένας συνδυασμός βιομετρικών αισθητήρων, που μπορεί να ελέγχει την κατάσταση των επιβατών. Από την άλλη, λύσεις όπως η τοποθέτηση των οθονών ψηλότερα, ο έλεγχος του συστήματος κλιματισμού, η αλλαγή στη ρύθμιση των καθισμάτων, ακόμα και η ενεργοποίηση φωνητικής ενημέρωσης του συστήματος πλοήγησης, ώστε να προετοιμάζεται το σώμα στην κάθε αλλαγή πορείας. Τα πορίσματα από αυτή τη μελέτη αναμένεται να οδηγήσουν σε ενδιαφέρουσες αλλαγές στα μελλοντικά μοντέλα των Jaguar και Land Rover.

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Back to top button