Seat Arona 1.5 TSI Evo FR [test drive]

Τα μικρά SUV γνωρίζουν αντικειμενικά μεγάλη άνθηση. Πόσο βαρετό θα ήταν όμως να μην υπήρχαν και μερικά γρήγορα από δαύτα;

Κάπως έτσι θα πρέπει να σκέφτηκε η Seat και, μάστορας στην εξέλιξη σπορ εκδόσεων, αποφάσισε να δημιουργήσει μία εκδοχή FR για το Arona. Από την πλευρά μας, αρχικά ενθουσιαστήκαμε, μετά νιώσαμε ότι έπρεπε να κρατάμε μικρότερο καλάθι και, τελικά, καταλήξαμε στην ώριμη παραδοχή ότι για τα λεφτά του είναι ό,τι καλύτερο μπορεί να αποκτήσει κανείς. Ας ξετυλίξουμε όμως αυτό το κουβάρι των σκέψεων, αποκαλύπτοντας τον πραγματικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Ξεκινώντας από το λογότυπο, FR, αυτομάτως αναμένει κανείς ένα δυναμικό μοντέλο, με μπρίο και προσωπικότητα που ξεφεύγει από τη λογική του συμβατικού οχήματος. Παρόλα αυτά, μην αναζητήσετε έντονες πινελιές στο αμάξωμά του. Σχεδόν τα πάντα, ακόμα και τα ελαστικά, παραμένουν ίδια με αυτά των απλών εκδόσεων. Πράγμα όχι απαραίτητα κακό, αφού το Arona είναι ένα αντικειμενικά κομψό αυτοκίνητο, με αρκετές ακμές και νεύρα που του δίνουν μία ξεχωριστή ταυτότητα.

Η κύρια διαφορά βρίσκεται στα σπλάχνα του και συγκεκριμένα κάτω από το καπό. Ο 1.5 TSI Evo κινητήρας των 150 ίππων αναλαμβάνει να εκτοξεύσει τις επιδόσεις του μικρού SUV και μάλιστα διατηρώντας την κατανάλωση σε πολύ λογικά –για την απόδοσή του- επίπεδα, κάτι που κάνει καθένα ευτυχή. Το τελευταίο οφείλεται στην τεχνολογία ACT, που διακόπτει την τροφοδοσία δύο εκ των τεσσάρων κυλίνδρων σε χαμηλό φορτίο, για λόγους οικονομίας.

photos: nmarinopoulos

Στην πράξη πρόκειται για ένα σύνολο πολύ γραμμικό και πολιτισμένο στη συμπεριφορά του. Προσφέρει αρκετή ροπή από χαμηλά, δεν ξεφουσκώνει πουθενά και εξασφαλίζει στο σχετικά ελαφρύ αμάξωμα των 1.200+ κιλών πολύ καλές επιδόσεις. Το μόνο που του λείπει είναι το νεύρο. Και αυτό είναι κάτι που θα θέλαμε σε μία έκδοση FR, να πατάμε γκάζι και να το νιώθουμε. Ας είναι όμως, χάνει ένα πόντο στην απόλαυση αλλά κερδίζει όλους τους άλλους πόντους σε απόδοση και λειτουργία.

Τα περί μικρού καλαθιού που αναφέραμε στην αρχή έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι τη ζητούμενη αίσθηση -επαναλαμβάνουμε, πάλι, αυτή που θα περιμέναμε από ένα μοντέλο FR- δεν θα τη βρει κανείς ούτε στην οδική συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι μεν σχετικά άμεσο και υπάκουο στις εντολές του οδηγού, δεν δείχνει όμως να έχει διαφορά από αυτό των απλών εκδόσεων. Τα φρένα κάνουν καλά τη δουλειά τους αλλά μέχρι εκεί. Όσο για τις αναρτήσεις, είναι ελαφρά σκληρότερες, στο τέλος όμως της ημέρας, δεν μπορούν να προσφέρουν κάποια αληθινή σπορ αίσθηση.

Αντιθέτως, αυτό που προσφέρουν είναι ένα σύγχρονο σύνολο, που μπορεί να κινηθεί σβέλτα, χωρίς να θυσιάζει την άνεση. Ίσως ο πίσω ημιάκαμπτος άξονας να είναι λίγο πιο ξερός στις αντιδράσεις του σε έντονες ανωμαλίες, σε καμία όμως περίπτωση δεν μπορεί κανείς να χαρακτηρίσει την ποιότητα κύλισης κουραστική. Ανάλογα με τα κέφια του οδηγού, μπορεί να επιλέξει ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα προφίλ του Seat Drive Profile, Eco, Normal, Sport και Individual. Εάν αποφασίσει να κινηθεί σβέλτα, τότε θα το κάνει. Θα κινηθεί γρήγορα και με ασφάλεια, σε κάθε είδους διαδρομή. Όσο τουλάχιστον του επιτρέπει το πολύ καλό και άκαμπτο πλαίσιο, η καλή ανάρτηση και τα σχετικά μικρά, σε πλάτος πέλματος, ελαστικά διαστάσεων 205/55 R17.

Και κάπως έτσι, φτάνουμε στην κατάληξη, πως το Arona FR είναι ο,τι πιο γρήγορο έχει να επιδείξει η κατηγορία των μικρών SUV, στα συγκεκριμένα επίπεδα τιμής. Μπορεί να μην χαρίζει τη ζητούμενη αίσθηση, αν αναζητάτε όμως επιδόσεις και ταχύτητα, δεν χρειάζεται να ψάχνετε άλλο. Στα συν θα αναφέρουμε επίσης το προσεγμένο εσωτερικό με την μεγάλη οθόνη των 8 ιντσών και το πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και άνεσης που διαθέτει, τα οποία υπερτονίζουν το φρέσκο χαρακτήρα του.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων SEAT

Seat Arona 1.5 TSI Evo FR  – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.498 cc
Διάμετρος x διαδρομή 74,5 x 85,9 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 110 kW (150 PS) / 5.000-6.000 rpm
Ροπή 250 Nm (25,4 kgm) / 1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,3 sec
Τελική ταχύτητα 205 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,2 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 6,3 / 5,1 / 4,4 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 40 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 487 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 115 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο Μηχανικό 6 σχέσεων
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato P7, 205/55 R17
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.138 x 1.780 x 1.552 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.503/1.486 mm
Μεταξόνιο 2.566 mm
Χώρος αποσκευών 400-1.280 lt
Απόβαρο 1.222 kg
Τιμή πώλησης βασικής έκδοσης μοντέλου δοκιμής: από 19.000€
Ετικέτες

Μιχάλης Κατωπόδης

Ένας ακόμα εραστής της αυτοκίνησης (sic) με προϋπηρεσία σε διάφορα περιοδικά -και sites-αυτοκινήτου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close