ΔΙΑΦΟΡΑ

Τι πιστεύετε ότι γλιστράει περισσότερο; Τα φύλλα ή το χιόνι;

Οι μηχανικοί της Ford θέλησαν να διαπιστώσουν εάν γλιστράνε περισσότερο από το χιόνι και επινόησαν έναν έξυπνο τρόπο για να το μάθουν!

Τα φύλλα μπορεί να είναι το αγαπημένο στοιχείο των φωτογράφων για να δημιουργούν εντυπωσιακά φθινοπωρινά τοπία, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις – όταν είναι βρεγμένα και σε πολλαπλά στρώματα – μπορεί να γίνουν εξαιρετικά επικίνδυνα για τους οδηγούς. Εκείνοι που γνωρίζουν, τα θεωρούν εφάμιλλα σε ολισθηρότητα με το χιόνι. Αλλά μπορεί ένα ταπεινό φύλλο να γλιστράει όσο το χιόνι; Μία ομάδα μηχανικών της Ford βρήκε την απάντηση, κάνοντας ένα μοναδικό πείραμα.

Η συλλογή δεδομένων για το χιόνι ήταν εύκολη κάνοντας δοκιμές με αυτοκίνητα σε χιονισμένες περιοχές της Σκανδιναβίας. Ωστόσο δεν είχε διερευνηθεί μέχρι τώρα η ολισθηρότητα. Έτσι η ομάδα συγκέντρωσε μεγάλες ποσότητες φύλλων με τα οποία κάλυψε την πίστα δοκιμών της εταιρίας στο Βέλγιο. Μετά χρησιμοποίησε μία συσκευή δοκιμής πρόσφυσης που αναγνωρίζει πόσο ολισθηρές είναι οι επιφάνειες, ρολάροντας από πάνω τους.

Μετά τη δοκιμή διαπίστωσαν ότι πραγματικά, σε ορισμένες περιπτώσεις, τα φύλλα ήταν τόσο ολισθηρά όσο το χιόνι.

«Μπορεί το πείραμα να ήταν διασκεδαστικό αλλά το θέμα είναι σοβαρό,» δήλωσε ο Eddy Kasteel, μηχανικός εξέλιξης της Ford Ευρώπης. «Ο περισσότερος κόσμος γνωρίζει ότι πρέπει να μειώνει ταχύτητα και να οδηγεί πιο προσεκτικά στο χιόνι. Αλλά πολύ λίγοι οδηγούμε με τη δέουσα προσοχή σε δρόμους καλυμμένους με φύλλα – που ενδέχεται να είναι το ίδιο ολισθηροί.»

Η ολισθηρότητα μετριέται σε μονάδες ‘µ’. Όσο πιο ολισθηρή είναι η επιφάνεια, τόσο μικρότερος ο αριθμός. Στις δοκιμές, και μάλιστα στα πιο ολισθηρά σημεία, τα φύλλα μετρήθηκαν σε ένα επίπεδο ‘μ’ μεταξύ 0,3 και 0,4. Συνήθως, τα ίδια επίπεδα ‘µ’ παρατηρούνται και στις χιονισμένες επιφάνειες.

Οι ίδιοι μηχανικοί συμμετείχαν στην εξέλιξη του “Slippery Mode” για το νέο Ford Focus Active crossover που θα ξεκινήσει να πωλείται τον άλλο μήνα. Σχεδιασμένο για να βελτιώνει την πρόσφυση σε επιφάνειες όμως το παγωμένο χιόνι και τα βρεγμένα φύλλα, το σύστημα κάνει ταχείες αναπροσαρμογές στα συστήματα ευστάθειας, στην επιτάχυνση και το φρενάρισμα, προκειμένου να εμποδίζει την ολίσθηση, την αλλαγή κατεύθυνσης ή την εκτροπή του αυτοκινήτου από την πορεία του.

Κώστας Κάκκαβας

Από μικρός, το πάθος του ήταν τα αυτοκινητάκια! Τώρα που μεγάλωσε, όχι απλώς του αρέσει να παίζει ακόμη περισσότερο -φυσικά με πραγματικά αυτοκίνητα- αλλά και να γράφει δίχως φρένο...

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!