ΔΟΚΙΜΕΣ

Volvo V60 T6 AWD [test drive]

To νέο V60 έχει ξεχωριστό στιλ, πρακτικούς premium χώρους και εξαιρετικά οδηγικά χαρακτηριστικά. Που πήγαν οι λιμουζίνες;

Το νέο V60 (έπεται από το νέο έτος και το S60) είναι το πιο πρόσφατο μοντέλο της εταιρίας που συνεχίζει να κατασκευάζει premium επιλογές με αυθεντικό σουηδικό ντιζάιν. Και σε μία εποχή που τα SUV έχουν τον κυρίαρχο λόγο ένα πολυτελές wagon με τόσο κομψή σχεδίαση ίσως να αποτελεί μία πολύ καλή εναλλακτική απέναντι στις κλασικές σεντάν λιμουζίνες. Από την άλλη, το νέο V60 είναι ένα φαρδύ και χαμηλό αυτοκίνητο με εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά προσφέροντας απλά κορυφαία ποιότητα κύλισης και επίπεδα άνεσης στο ταξίδι.

Ειδικά στην T6 έκδοση με τον δίλιτρο τετρακύλινδρο turbo βενζίνης με τα 310 άλογα η υπόθεση ταξίδι είναι απλά απολαυστική. Το V60 κινείται σαν βέλος στον ανοιχτό δρόμο και το χτισμένο σασί πάνω στην πλατφόρμα SPA «κρύβει» την ταχύτητα με την οποία κινείσαι, ειδικά αν ξεχαστείς. Άλλωστε το 0-100 (σε 5,8 δλ.) και η τελική (250 χλμ./ώρα) που δίνει ο κατασκευαστής είναι ενδεικτικό των επιδόσεων ενός πραγματικά απολαυστικού οδηγικά αυτοκινήτου.

Στις στροφές το V60 κινείται με εξίσου αρχοντικό τρόπο και αν θελήσεις μία πιο σπορ μπορείς να γυρίσεις την ροδέλα στην κονσόλα και να επιλέξεις το σπορ πρόγραμμα παραμετροποίησης. Μην περιμένετε καμία τρομερή αλλαγή, άλλωστε ο χαρακτήρας του V60 είναι στέισον. Παρά ταύτα καταφέρνει και στρίβει εντυπωσιακά και με πολύ υψηλά πρόσφυσης που ακόμη και ένας έμπειρος οδηγός με κόπο θα υπερνικήσει. Ειδικά στην τετρακίνητη έκδοσή μας (με ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη BorgWarner, δηλ. πρώην Haldex τελευταίας γενιάς) και με ένα άρτιο σύνολο ηλεκτρονικών να επιβλέπουν συνεχώς την παραμικρή απόκλιση πορείας. Τα φρένα είναι απλά εξαιρετικά.

Η ανάρτηση με διπλά ψαλίδια μπροστά και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω ακούγεται ως ένας ιδανικός συνδυασμός. Στην περίπτωση του V60 μην περιμένετε ένα πλαδαρό και αδιάφορο στέισον. Είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται για να είναι ευχάριστο οδηγικά και να μην γέρνει, αλλά και τόσο μαλακή όσο απαιτεί ο οικογενειακός χαρακτήρας του αυτοκινήτου. Όσο για το κιβώτιο με τις 8 σχέσεις της Getrag, η λειτουργία του είναι σωστά ρυθμισμένη πάνω στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου με γρήγορες και ομαλές αλλαγές. Πάντως θα θέλαμε στο σπορ πρόγραμμα πιο εύστοχα kick-downs και λίγο πιο βαρύ τιμόνι. Σχετικά με την κατανάλωση καυσίμου σημειώστε περίπου 12 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα όταν στην εθνική οδό μπορεί αυτή η τιμή να διατηρηθεί εύκολα στα 9-10.

photos: nikos marinopoulos

Από πλευράς διαστάσεων το V60 είναι ένα μακρύ στέισον (+13 εκ. από το προηγούμενο) με μήκος που φλερτάρει με τα 4,8 μέτρα (4,761 για την ακρίβεια). Ενδιαφέρον είναι πως παρά το ότι είναι έστω και ελάχιστα μικρότερο από τον προκάτοχό του -ταυτόχρονα είναι και ελαφρώς πιο στενό- δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό και φαρδύ. Κυρίως λόγω του πιο χαμηλού και επίπεδου εμπρός μέρους του, με την χαρακτηριστική σχεδόν κάθετη μάσκα. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικό είναι και το σχήμα των πίσω φώτων, που δημιουργεί μια έντονη οπτική ταυτότητα το βράδυ. Η οποία ναι μεν θυμίζει αυτή του XC60 αλλά και πάλι οι παρατηρητικοί θα διαπιστώσουν πως διαφοροποιείται στα σημεία.

Το μεγάλο του φάρδος γίνεται αντιληπτό κοιτώντας το κατάματα ή από πίσω, αλλά και όταν βρεθείς στο πολύ άνετο εσωτερικό. Το ταμπλό είναι οικείο σχεδόν μονομιάς αφού υιοθετεί το μοτίβο που εισήγαγε το XC90 με την όρθια έγχρωμη οθόνη 9,3’’ με τα υψηλής ανάλυσης γραφικά και κάμερα, όπως και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3’’ (ανάλογα με την έκδοση ξεκινά από 8’’).

Η μινιμάλ άποψη και η κορυφαία ποιότητα κατασκευής, με τα ιδιαίτερα προσεγμένα υλικά και φινίρισμα, κερδίζει μονομιάς και τους πιο δύσκολους που δεν έχουν πειστεί πως η Volvo είναι μια premium εταιρία. Μάλιστα τα καθίσματα είναι ιδιαίτερα αναπαυτικά και εργονομικά, ενώ γενικότερα στον διάκοσμο του V60 είναι διάχυτη η αύρα της πολυτέλειας. Δίχως να απουσιάζει η στέισον πρακτικότητα αφού η πιο κάθετη πίσω πόρτα δεν παίζει ρόλο μόνο στην εμφάνιση του νέου V60 αλλά και στην πρακτική του διάσταση. Οι μηχανικοί της σουηδικής εταιρείας και οι σχεδιαστές την εκμεταλλεύθηκαν στο έπακρο, μιας και η ελάχιστη χωρητικότητα των 529 λίτρων του χώρου αποσκευών είναι η καλύτερη της κατηγορίας (μέγιστη στα 1.441 λίτρα) και υπολείπεται μόλις κατά 70 λίτρων αυτής του σημαντικά μεγαλύτερου V90.

Από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας είναι και ο χώρος που αντιστοιχεί σε όσους κάθονται στο πίσω κάθισμα -ενδιαφέρον στοιχείο που δικαιολογεί και τη συγκεκριμένη διάσταση είναι πως το μεταξόνιο των 2.872 χιλιοστών είναι μόλις 7 εκατοστά μικρότερο του V90 και 9,6 μεγαλύτερο από αυτό του προηγούμενου μοντέλου- ενώ από κει και πέρα υπάρχουν και έξυπνες λύσεις τόσο στο χώρο αποσκευών όσο και στο εσωτερικό που διευκολύνουν την καθημερινότητα.

Καμία έκπληξη δεν υπάρχει στο υπερπλήρες πακέτο ασφάλειας και άνεσης είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, αντίστοιχος αυτού που υπάρχει στο V90. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται το σύστημα City Safety με τεχνολογία Autobrake. Για πρώτη φορά έχει και λειτουργία που φρενάρει το αυτοκίνητο όταν ανιχνεύσει την πιθανότητα μετωπικής σύγκρουσης, ενώ διενεργεί και τις υπόλοιπες λειτουργίες του, δηλαδή να προειδοποιεί τον οδηγό για ενδεχόμενη σύγκρουση με πεζό, ποδηλάτη ή μεγάλο ζώο και να επιβραδύνει το όχημα όταν αυτός δεν αντιδράσει έγκαιρα.

Επίσης, διαθέτει το σύστημα Pilot Assist το οποίο συνδράμει τον οδηγό κατά την κίνηση σε δρόμο με καλή διαγράμμιση, μέχρι την ταχύτητα των 130 χλμ./ώρα. Σε αυτή την περίπτωση επιβραδύνει και επιταχύνει το νέο V60 βάσει της ροής κίνησης των προπορευόμενων οχημάτων, διατηρώντας σταθερά την προκαθορισμένη από τον οδηγό απόσταση από αυτά. Επίσης, το Pilot Assist φροντίζει να παραμένει το V60 εντός της λωρίδας κυκλοφορίας την οποία αυτός επιλέγει κάθε φορά. Τέλος, υπό το πρίσμα της καμπάνιας Vision 2020 που έχει υιοθετήσει η Volvo και αφορά στο να μην υπάρχει κάποιος σοβαρά τραυματισμένος ή να χάσει τη ζωή του εντός ενός οχήματός της, υπάρχει και το σύστημα Run-off Road Mitigation το οποίο αποτρέπει την έξοδο του αυτοκινήτου από το δρόμο. Στις καινοτομίες, αναφορικά με τις υπηρεσίες που παρέχει πλέον η εταιρεία στους υποψήφιους πελάτες, περιλαμβάνεται και αυτή που ονομάζεται Care by Volvo. Ουσιαστικά, παρέχει το V60 με τη συνθήκη της χρονομίσθωσης και όχι μόνο ως αντικείμενο ιδιοκτησίας (προς το παρόν, αυτή η υπηρεσία είναι διαθέσιμη σε ορισμένες χώρες).

Αυτά για ένα κομψό και πρακτικό στέισον που απευθύνεται σε όσους ζητούν και φυσικά διαθέτουν κάτι το παραπάνω μιας και οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τις 44.928 ευρώ για τον κινητήρα diesel D3 των 150 ίππων. Ακολουθούν οι εκδόσεις με τον κινητήρα diesel D4 που αποδίδει 190 ίππους, με τιμή από 51.324 ευρώ και οι εκδόσεις με τον κινητήρα βενζίνης Τ6, απόδοσης 310 ίππων, με τετρακίνηση (AWD) και τιμή από 54.648 ευρώ. Στην κορυφή της γκάμας του νέου V60 τοποθετούνται δύο εκδόσεις με υβριδική Plug-In τεχνολογία και τετρακίνηση (AWD): T8 Twin Engine με απόδοση 390 ίππων και T6 Twin Engine με απόδοση 340 ίππων, που θα διατεθεί λίγο αργότερα.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων VOLVO

Volvo V60 T6 AWD – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.969 cc
Διάμετρος x διαδρομή 82,0 x 93,2 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 228 kW (310 PS) / 5.700 rpm
Ροπή 400 Nm (40,6 kgm) / 2.200-5.100 rpm
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός με υπερτροφοδότηση
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 5,8 sec
Τελική ταχύτητα 250 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 12,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 9,8 / 7,4 / 5,9 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 60 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 500 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 171 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Διπλά ψαλίδια / Πολλαπλοί σύνδεσμοι
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Pirelli Cinturato, 235/45 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.761 x 1.850 x 1.427 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.600/1.600 mm
Μεταξόνιο 2.872 mm
Χώρος αποσκευών 529-1.441 lt
Απόβαρο 1.903 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 54.648€

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΣ;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button
Close

Σας αρέσει το caroto;

Η διαφήμιση μας επιτρέπει να συνεχίσουμε να καλλιεργούμε το caroto που διαβάζετε καθημερινά. Μία μικρή υποστήριξη θα ήταν να απενεργοποιήσετε το πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων AdBlock. Το caroto team σας ευχαριστεί!