Peugeot 3008 GT 2.0 BlueHDi 180 [test drive]

Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση GT με το hightech σύνολο του 3008 να ταιριάζει γάντι με τον δίλιτρο ντίζελ των 181 ίππων…

Όπως και να το κάνουμε το 3008 αποτελεί ορόσημο για την Peugeot αφού ουσιαστικά είναι το μοντέλο που τοποθετεί την γαλλική εταιρία σε μία πιο premium κατεύθυνση. Και δεν είναι μόνο το κομψό αμάξωμα των 4,47 μέτρων με την φουτουριστική αύρα που το διακατέχει και που δεν περνά σε καμία περίπτωση απαρατήρητο. Είναι και αυτός ο μεταμοντέρνος διάκοσμος με το κομψό i-cockpit (με την touch-screen 8,0 ιντσών και τον εντυπωσιακό ψηφιακό πίνακα 12,3 ιντσών) που προσδίδει ένα hightech αέρα που δύσκολα θα βρεις σε κάποιο άλλο μοντέλο του ανταγωνισμού.

Ψηφιακούς πίνακες έχουν και άλλα SUV αλλά η κεντρική οθόνη με την μινιμάλ σε άποψη κεντρική κονσόλα και τους χαρακτηριστικούς διακόπτες είναι ένας συνδυασμός που συνθέτει ένα πολυτελή και προηγμένο τεχνολογικά διάκοσμο. Ειδικά το βράδυ που τονίζεται ακόμη περισσότερο με από τον κρυφό φωτισμό. Και πέρα από το εντυπωσιακό στο μάτι το 3008 είναι και πρακτικό προσφέροντας μεγάλους και άνετους χώρους για όλους του επιβάτες και ένα βολικό πορτμπαγκάζ από 520 λίτρα.

photos: nikos marinopoulos

Και περνάμε στην ουσία της έκδοσης GT (με τα σχετικά λογότυπα ισχύος τόσο εντός όσο και εκτός) που δεν είναι άλλη από τον δίλιτρο πετρελαιοκινητήρα των 181 ίππων που για την περίσταση συνδυάζεται με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο με μετατροπέα ροπής της Aisin. Πρόκειται για ένα πολύ καλύτερο κιβώτιο από το προηγούμενο 6άρι με πολύ γλυκές αλλαγές. Δεν είναι τόσο γρήγορες όσο οι «διπλόδισκες» αλλά το 8άρι σε κερδίζει με την απόλυτα ομαλή λειτουργία και κλιμάκωση του.

Επίσης στο πρόγραμμα Sport είναι σαφώς πιο γρήγορο, το τιμόνι αποκτά περισσότερο βάρος ενώ πέρα από την απόκριση του γκαζιού το μοτέρ βγάζει και ελαφρώς ενισχυμένο τεχνητό ήχο. Ο τετρακύλινδρος diesel είναι στρωτός και προσφέρει την ροπή του από χαμηλά και με πολύ δύναμη. Πολύ καλές οι ρεπρίζ και δίχως άγχος αφού ακόμη και με βαρύ πόδι η κατανάλωση δεν θα ξεφύγει πάνω από τα 9 (άντε 10) λίτρα. Σε νορμάλ συνθήκες εμείς καταγράψαμε περίπου 7,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Το 3008 GT έχει τον τρόπο του για να σε κερδίσει. Η ανάρτηση του είναι πολύ καλά ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει πολύ καλά επίπεδα άνεσης ακόμη και με τις 18άρες ζάντες, ενώ ταυτόχρονα είναι τόσο σφιχτή όσο χρειάζεται για να μην παίρνει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Κάτι αξιοσημείωτο μιας και η απόσταση από το έδαφος δεν είναι και μικρή (21,4 εκατοστά).

Το 3008 GT μας άρεσε. Ειδικά στο ταξίδι είναι απολαυστικό με κορυφαία ποιότητα κύλισης. Είναι ένα σύγχρονο SUV με GT χαρακτήρα και ολοκληρωμένο από κάθε άποψη με υπερπλήρη εξοπλισμό. Ωστόσο, η σχετικά υψηλή τιμή πώλησης (η ύπαρξη τετρακίνησης θα την δικαιολογούσε σε μεγάλο βαθμό) είναι το μοναδικό σημείο που προβληματίζει απέναντι σε έναν δύσκολο ανταγωνισμό. Πάντως, στην περίπτωση που απορείτε θα πρέπει να γνωρίζετε πως από τα 46.900€ που κοστίζει το 3008 GT τα 17.440€ αναλογούν σε φόρους.

Περισσότερες δοκιμές μοντέλων PEUGEOT

Peugeot GT Line 2.0 BlueHDi 180 EAT8 – Τεχνικα χαρακτηριστικα
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Κυβισμός 1.997 cc
Διάμετρος x διαδρομή 85,0 x 88,0 mm
Διάταξη/κύλινδροι εμπρός εγκάρσια/τετρακύλινδρος
Ισχύς 133 kW (181 PS) / 3.750 rpm
Ροπή 400 Nm (40,8 kgm) / 2.000 rpm
Τροφοδοσία common rail, υπερτροφοδότηση VNΤ
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 7,5 sec
Τελική ταχύτητα 215 km/h
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ
Μέση δοκιμής 8,0 lt/100 km
Τυποποιημένη αστική/μικτή/υπεραστική 5,3 / 4,9 / 4,7 lt/100 km
Ρεζερβουάρ 53 lt
Αυτονομία (βάση της κατανάλωσης δοκιμής) 662 km
ΕΚΠΟΜΠΗ ΡΥΠΩΝ
Προδιαγραφή Euro 6
Εκπομπή CO2 129 g/km
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Κίνηση Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο 8 σχέσεων με μετατροπέα ροπής
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Εμπρός/πίσω Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης / Ημιάκαμπτος άξονας
ΦΡΕΝΑ
Εμπρός/πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι/δίσκοι
ΤΡΟΧΟΙ
Τύπος ελαστικών, διάσταση Continental ContiCrossLX2, 225/55 R18
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διάταξη/υποβοήθηση Κρεμαγιέρα με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση
ΑΜΑΞΩΜΑ
Μήκος x πλάτος x ύψος 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Μετατρόχιο (εμπρός/πίσω) 1.593/1.601 mm
Off road γωνίες: Πρόσβασης 20, Διαφυγής 29, Ράμπας – μοίρες
Απόσταση από το έδαφος: 219 mm
Μεταξόνιο 2.675 mm
Χώρος αποσκευών 520-1.482 lt
Απόβαρο 1.555 kg
Τιμη πωλησης βασικης εκδοσης μοντελου δοκιμης: από 46.900€
Ετικέτες

Nίκος Ι. Mαρινόπουλος

Πρόκειται για τον δημιουργό και συντονιστή του καρότου με τις περισσότερες τεχνολογικές βιταμίνες σε όλον τον κόσμο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δείτε επίσης

Close
Back to top button
Close
Close